handdator

Visa fullständig version : Illaluktande klockarmband


Markus H
2006-06-27, 07:59
Huvva, min klocka med stålarmband luktar ofta lite illa, detta av att man har den på sig när man duschar, tvättar händerna, diskar o.s.v.
(troligen vatten som ligger och surnar)

Nu ska jag köpa en ny klocka, och till den modell jag har valt och bestämt mig för kan man välja 7 (!) olika armband: Silicon, Gummi, Läder, Läder med säkerhetslåsning, Nylon, Titanium glossy, Titanium matt.

vilket av dessa material tror ni torkar fortast/samlar minst vatten som kan börja lukta illa?

Officer
2006-06-27, 08:04
Ozzy skulle kört på titanium, och självklart tagit av sig klockan när han duschar och diskar.

Markus H
2006-06-27, 08:06
Huvva, min klocka med stålarmband luktar ofta lite illa, detta av att man har den på sig när man duschar, tvättar händerna, diskar o.s.v.
(troligen vatten som ligger och surnar)

Nu ska jag köpa en ny klocka, och till den modell jag har valt och bestämt mig för kan man välja 7 (!) olika armband: Silicon, Gummi, Läder, Läder med säkerhetslåsning, Nylon, Titanium glossy, Titanium matt.

vilket av dessa material tror ni torkar fortast/samlar minst vatten som kan börja lukta illa?


http://www.shop.inf-wear.dk/inf-wear/images/Bracelet%20Commander.jpg

Slartibartfast
2006-06-27, 08:24
Mitt tyg/kardborrearmband luktar skunk efter att jag surfat och tränat med klockan på. Går aldrig bort, men så använder jag den bara vid dylika aktiviteter ändå.

Vesseldahl
2006-06-27, 08:28
Det är inte vatten som luktar, det är hudavlagringar, smuts och svett.

Och som AP säger, ta av klockan när du duschar, tvättar händerna eller diskar. Rengöringsmedel har en uttorkande effekt på klockans packningar.

Markus H
2006-06-27, 08:30
Mitt tyg/kardborrearmband luktar skunk efter att jag surfat och tränat med klockan på. Går aldrig bort, men så använder jag den bara vid dylika aktiviteter ändå.

Hmm.. kanske blir läder armbandet då.... för det känns lite "billigt" med ett gummi armband på en klocka för ca 3000:-

Markus H
2006-06-27, 08:36
Det är inte vatten som luktar, det är hudavlagringar, smuts och svett.

Och som AP säger, ta av klockan när du duschar, tvättar händerna eller diskar. Rengöringsmedel har en uttorkande effekt på klockans packningar.

jaha.... varför börjar den alltid lukta när man har haft den på sig i samband med väta då? kan det bero på att man löser upp dessa illaluktande saker som ligger i arbandet?

z_bumbi
2006-06-27, 08:41
Testa att göra rent armbandet.

Markus H
2006-06-27, 09:04
Testa att göra rent armbandet.


självklart har jag gjort det, och då blir det bra, i några dagar.

men det är ju valet av ett nytt armband som kanske luktar mindre lätt som är frågan.

Vesseldahl
2006-06-27, 10:41
jaha.... varför börjar den alltid lukta när man har haft den på sig i samband med väta då? kan det bero på att man löser upp dessa illaluktande saker som ligger i arbandet?

Jo, vätan brukar få fart på lukten.

Borste, vamt vatten och diskmedel får bort det värsta. Annars kan du kolla med närmaste urhandel om de har en vettig serviceverkstad, de gör rent med ultraljud, då blir det ordentlgit rent.

Piranha
2006-06-27, 10:47
Jag kommer att tänka på Pulp Fiction där Christopher Walkens karaktär skall ge bort en klocka och berätta om han fick gömma den i Vietnamkriget. Uääääääääck .

Officer
2006-06-27, 10:49
Jag kommer att tänka på Pulp Fiction där Christopher Walkens karaktär skall ge bort en klocka och berätta om han fick gömma den i Vietnamkriget. Uääääääääck .


:D


"And you're now the last link in the chain. I give it to you."

AlexGBG
2006-06-27, 10:53
jaha.... varför börjar den alltid lukta när man har haft den på sig i samband med väta då? kan det bero på att man löser upp dessa illaluktande saker som ligger i arbandet?

...

du kan prova med två nya disktrasor, den ena dränker du med mjölk och annat gött, den andra lägger du bara i vatten, så får dom torka, sen blöts dom upp på samma sätt några gånger till. den ena har alltså inte fått nått vatten på sig..

så till finalen där BÅDA blöts upp med vatten, tror du att den som har fått massa "surt" vatten på sig kommer att lukta mer än den som inte tidigare fått vatten på sig?


eller som en polare sa när han spilde mjölk på mig, det gör inget, det kommer ändå inte att lukta surt, man måste sätta dit vatten för att det ska lukta surt!

AlexGBG
2006-06-27, 10:54
Jag kommer att tänka på Pulp Fiction där Christopher Walkens karaktär skall ge bort en klocka och berätta om han fick gömma den i Vietnamkriget. Uääääääääck .

inget farligt, bara i en rumpa ju!

Markus H
2006-06-27, 10:55
Jag kommer att tänka på Pulp Fiction där Christopher Walkens karaktär skall ge bort en klocka och berätta om han fick gömma den i Vietnamkriget. Uääääääääck .

Ja det kan jag då lova, att den har aldrig varit "gömd" :D

Diana
2006-06-27, 10:59
Klockor är överflödiga.. tid existerar inte..

:Virro

Vesseldahl
2006-06-27, 12:33
Klockor är överflödiga.. tid existerar inte..

:Virro

Bah...!

Klockor är bra, billiga, snygga, köp nu!

Sådana som du är en bidragande orsak till att jag svälter!!