handdator

Visa fullständig version : Rocky junior goes soft


j00ar
2006-06-27, 01:06
Tjenare!

Nu är jag tillbaka, redo att köra igång seriöst med träningen.
Boxades i Nybörjargruppen för ca 3 månader sen, men det funkade inte. För jobbig tränare och sparringen fungerade inte för mig.
Körde i alla fall i den gruppen i ca 2 månader, tills jag gav upp. Brist på motivation osv. Nu kör jag igång i motionsgruppen, lite kortare tid och andra träningsmetoder. Men det känns bättre för mig.

Har gjort upp ett program de första två veckorna. Efter det är jag på semester lite, men försöker att träna så gott som det går hos polaren. Han har i alla fall en säck och lite prylar i förrådet!

Det lyder följande;

Måndag: Boxning i ca en timme. Säck, kroppstyngdsövningar och kondition
Tisdag: Vila
Onsdag: Boxning i ca en timme. Säck, kroppstyngdsövningar och kondition
Torsdag: Gymmet, kör övningar som jag anser vara bra för min utveckling inom boxningen. Mycket ben och axlar
Fredag: Simma i 1 timme. Intensivt och varierande simsätt
Lördag: Vila
Söndag: Jogga i 30 min, eter varje 100 m kör jag 10 burpees. Slutar med lite terräng och allmänna övningar

Efter det blir mitt program lite mer intensivt, med lite gymsessioner och intervallträning+boxningsgrejer i skogen de dagar då jag inte är i lokalen.



Körde mitt första boxningspass idag, kändes bra:

Uppvärmning i 10 min, joggade i lugnt tempo. Lite slagkombinationer och låga hopp blandat med höga hopp. Jobbigt för låren.
Efter det blev det 40 armhävningar och steps upp mot ringen med slagkombos.
Sen körde vi säck, lite olika slag och tempot varierade. Väldigt jobbigt i alla fall.
Efter säck körde vi parövningar med handskar. Lite slagkombos mot varandra och träna på att röra oss samtidigt som vi håller upp vår guard.
Vi avslutade med ett antal ronder på säcken och efter det stretchade jag och gick hem!

Kändes super! Nästa pass på onsdag!

ROCK ON! :hbang:

maxz
2006-06-27, 01:47
Gött att du är redo och köra igång seriöst med träningen, kör hårt ffs! :thumbup:

j00ar
2006-06-28, 22:30
Tack maxz. Btw, det är mazr, han som du kallade pungslyna. haha!

Åter till dagboken:

I dag tränade jag i alla fall i lokalen. Riktigt hårt pass med en ny kille som jag tidigare bara sett enstaka gånger. Han är verkligen trevlig och pushar en till max hela tiden!

Först värmde vi upp en stund med jogg, bakvänd jogg, låga hopp, box och samtidigt jogga osvosv!
Efter det körde vi breda armhävningar, riktigt hårda benlyft som vi senare varierade med att hålla kvar benen i luften, pusha ut benen och lite olika saker. I samband med detta fick vi göra burpees, olika övningar liggandes och på knä och en del andra saker. Blev riiiiktigt trött efter detta. Och det var bara uppvärmning! ;)

När uppvärmningen var över så gick vi över till lite skuggboxning och senare för att göra lite slagkombinationer och öva på hållningen och stegen. Vi slutade med sparring på kropp cirka 8 rundor varav varje rond var 3 min. Det tog kål på mig, speciellt när jag fick möta en kille som var kortare än mig, och på så sätt fick lättare tillgång till min mage *slap*

Efter detta blev det stretch och dusch. Riktigt nöjd med min dag.
Tänkte fylla på med lite info om mig själv. Så ni vet vad ni har att följa:

Namn: Joar Lavold
Ålder: 18
Längd: 1.95
Vikt: 97 kg
Mål: 90 kg, lite slimmare och starkare. Öka självförtroendet helt enkelt!

Imorgon hade jag tänkt att börja lyfta lite vikter i klubbens gym. Därför undrar jag om det finns någon erfaren inom boxning/kampsport som vet vilka övningar som är bra för en. Tänkte köra många reps och runt 4-5 set. Långa och slanka muskler helt enkelt!

MVH/ Joar :naughty:

Callister
2006-06-28, 22:34
Lycka till!

Om du vill köra lite riktig träning rekommenderar jag dig att besöka dig lite på mitt jobb. Kasta 20-25 kilos balar med 2 sekunders mellanrum 8x 45 min. ;)

j00ar
2006-06-28, 22:37
Thnx johan *flex* Ska kämpa på nu! Boxningen är verkligen rolig och varierande, så för alla er som bygger på gym. Testa boxning nere i en källare full med spirit så ska ni få känna på träningsvärk x 100000

Btw, vi får arbeta tillsammans där något år, låter riktigt kul. *kissass*