handdator

Visa fullständig version : Parkering i sthlm


Evensar
2006-06-26, 23:33
Tja!

Jag ska med tjejen till Sockholm och Berns på onsdag kväll, och jag vill veta vad det kostar att stå tex på någon ut av Car-Parks parkeringar vid kungsträdgården? Vi kommer anlända till Stockholm runt 17.00 och hemresan sker väl runt 01.00.

Har ni några bra förslag på andra parkeringar så skriv dom gärna :) Ja jag har kollat både buss och tåg, både har slutat gå vid den tiden.

sunkan
2006-06-26, 23:57
tror det finns info på car-parks hemsida

Officer
2006-06-27, 06:46
Det kostar vanligtvis 60 spänn i timmen.

Om du vill parkera gratis så ställ dig på Olof Palmes kyrkogata istället, där är det gratis och det brukar finnas platser på kvällar och helger. Du får promena en tio minuter till Berns isåfall.

Evensar
2006-06-27, 07:48
Det kostar vanligtvis 60 spänn i timmen.

Om du vill parkera gratis så ställ dig på Olof Palmes kyrkogata istället, där är det gratis och det brukar finnas platser på kvällar och helger. Du får promena en tio minuter till Berns isåfall.

Fyfan, 60:- de va dyrt :) Ska kolla upp Olof Palmes kyrkogata låter som en bättre idé, får hoppas på att de finns plats bara. Men tack för informationen :thumbup:

Officer
2006-06-27, 08:03
Fyfan, 60:- de va dyrt :) Ska kolla upp Olof Palmes kyrkogata låter som en bättre idé, får hoppas på att de finns plats bara. Men tack för informationen :thumbup:


Gör så, jag brukar alltid ställa mig där på kvällar och särskilt helger t ex när jag har utekväll.

Finns det inte plats direkt på kyrkogatan finns det massa mellangator där du kan ställa dig. Annars finns det ju småvägar även vid Coop på Sveavägen osv också, men då får du förstås gå lite längre bit.
Men oftast finns det plats på kyrkogatorna så det är bara att ställa din kärra där och så kan du dansa gott i vetskapen om att de döda människornas själar skyddar din bil ;) :hbang:
Hadet kul

Evensar
2006-06-27, 08:15
Gör så, jag brukar alltid ställa mig där på kvällar och särskilt helger t ex när jag har utekväll.

Finns det inte plats direkt på kyrkogatan finns det massa mellangator där du kan ställa dig. Annars finns det ju småvägar även vid Coop på Sveavägen osv också, men då får du förstås gå lite längre bit.
Men oftast finns det plats på kyrkogatorna så det är bara att ställa din kärra där och så kan du dansa gott i vetskapen om att de döda människornas själar skyddar din bil ;) :hbang:
Hadet kul

Jag går helre en bit än att betalar nästan 500 i parkeringsavgifter, kvällen i sig är ju knappt så dyr :)

Haha det där med döda människors själar låter iof som en bra idé, men nu är det så att jag kommer färdas i en hyrd Smart, så jag tror bil-fan kommer bli rädd om han får se spöken :D