handdator

Visa fullständig version : Snabb och nyttig middag???


Cissemissen
2002-12-20, 10:43
Vad går fort att laga till när man kommer hem från jobbet/träningen och är så slut att man bara vill dö i soffan, men måste äta??? Snabbt och ändå nyttigt... :eating: :sleep:

emmzan
2002-12-20, 11:11
Det där känner jag iiiinte igen.. :D

* Koka pasta, på med kryddor, t.ex peppar, oregano och basilika samt en burk makrill i tomatsås och värm..

* Kall pasta + tonfisk + ägg + soja + rosmarin... Lite grönsaker osså...

* Tonfisk igen!

* Gröt! Går alltid hem! Havregrynsgröt med mandel och proteinpulver :D :D.. Käka ett kokt ägg till.

* Musli! Med mjölk, proteinpulver, mandel och extra russin! MUMS!


Sen är det ju bra att försöka vara förutseende och ha infryst mat jämt... Jag har infrysta kesoburkar med diverse såser/grejor så jag behöver bara koka pasta/ris...

Nu är jag tillräcligt hungrig för att gå och äta själv. Vörtlimpa tror jag! :D

EiseltUK
2002-12-23, 00:28
Rökt lax är bara att äta som det är och gott. Bättre än tonfisk/ kattmat. Kan ju lägga den på en brödbit så har du en skitgod macka. Glöm inte lite sallad!

Mvh
Henrik

Fairing
2002-12-23, 09:20
F-N Henrik!
Under dom år som jag har känt dig så har jag bara sett dig äta Mc Donalds och kaffebröd:smokin:

Dessutom så säger vakterna på Kharma att du bara hänger i baren och dricker bira:D

Lax och Tonfisk har du väl bara sett på vykort

emmzan
2002-12-23, 09:55
Originally posted by EiseltUK
Rökt lax är bara att äta som det är och gott. Bättre än tonfisk/ kattmat. Kan ju lägga den på en brödbit så har du en skitgod macka. Glöm inte lite sallad!

Mvh
Henrik

Tonfisk = Kattmat??

Lax= dyrare... Tonfisk = godare

Sådeså!:stick: