handdator

Visa fullständig version : *Räcker upp handen*


Tanklös
2006-06-26, 13:45
Så här va.. tänkte snacka rumpa. Hur gör man om man absolut vill träna den, men vill undvika att platta till den/komprimera den?

(Tänkte fråga master men vågade inte..)

Just det.. -axlarna! De får inte gärna bli bredare eller större på något sätt. Hur aktar man sig för det?

Jag är en vilsekommen nybörjare ni vet.. och jag är en liten dam även om min bild ger sken av att jag är bundis med Alexander Bard.

Hej på er!

nutz
2006-06-26, 14:39
För tjejer tar det väldigt lång tid att bygga stora muskler. Du behöver inte oroa dig för att bli freakig, du märker ju när du blir för grov.

Vill du bygga upp röven så ska du lära dig att knäböja!

http://exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBFullSquat.html

Kan se svårt ut för en nybörjare, men det är faktiskt inte det alls. Har du instruktör på ditt gym så be denna om en visning och lite hjälp så löser det sig. Ge det ett försök iallafall :-)

Ang. axlarna så ska du helt enkelt skippa isolerad axelträning.

Liten Men Fet
2006-06-26, 14:57
Ang. axlarna så ska du helt enkelt skippa isolerad axelträning.

Fast det är lite dumt att utesluta något som nybörjare eftersom jag har mycket svårt att tro att hon har för stora axlar.
Speciellt bör baksida av axel och ryggpartiet tränas för att främja en god hållning. Dom flesta icke tränande tjejer har mycket dålig baksida axel/rygg.

Tanklös
2006-06-26, 20:12
[QUOTE=nutz]För tjejer tar det väldigt lång tid att bygga stora muskler. Du behöver inte oroa dig för att bli freakig, du märker ju när du blir för grov.

Vill du bygga upp röven så ska du lära dig att knäböja!

http://exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBFullSquat.html


QUOTE]

Tack för tipset. Jag har rätt lätt för att bygga muskler som tjej, från tidigare försök med korta intensiva träningsprogram (..glömt bort allt.)