handdator

Visa fullständig version : *Räcker upp handen*


Tanklös
2006-06-26, 13:45
Så här va.. tänkte snacka rumpa. Hur gör man om man absolut vill träna den, men vill undvika att platta till den/komprimera den?

(Tänkte fråga master men vågade inte..)

Just det.. -axlarna! De får inte gärna bli bredare eller större på något sätt. Hur aktar man sig för det?

Jag är en vilsekommen nybörjare ni vet.. och jag är en liten dam även om min bild ger sken av att jag är bundis med Alexander Bard.

Hej på er!

nutz
2006-06-26, 14:39
För tjejer tar det väldigt lång tid att bygga stora muskler. Du behöver inte oroa dig för att bli freakig, du märker ju när du blir för grov.

Vill du bygga upp röven så ska du lära dig att knäböja!

http://exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBFullSquat.html

Kan se svårt ut för en nybörjare, men det är faktiskt inte det alls. Har du instruktör på ditt gym så be denna om en visning och lite hjälp så löser det sig. Ge det ett försök iallafall :-)

Ang. axlarna så ska du helt enkelt skippa isolerad axelträning.

Liten Men Fet
2006-06-26, 14:57
Ang. axlarna så ska du helt enkelt skippa isolerad axelträning.

Fast det är lite dumt att utesluta något som nybörjare eftersom jag har mycket svårt att tro att hon har för stora axlar.
Speciellt bör baksida av axel och ryggpartiet tränas för att främja en god hållning. Dom flesta icke tränande tjejer har mycket dålig baksida axel/rygg.

Tanklös
2006-06-26, 20:12
[QUOTE=nutz]För tjejer tar det väldigt lång tid att bygga stora muskler. Du behöver inte oroa dig för att bli freakig, du märker ju när du blir för grov.

Vill du bygga upp röven så ska du lära dig att knäböja!

http://exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBFullSquat.html


QUOTE]

Tack för tipset. Jag har rätt lätt för att bygga muskler som tjej, från tidigare försök med korta intensiva träningsprogram (..glömt bort allt.)

Jag är ganska lång och har rätt så smal överkropp så träning där är nog extra viktigt för mig ..kom jag på när du skrev det där.

bear.flowertwig
2006-06-26, 21:12
Utfall tar fint på stussen(bla).

Timme
2006-06-26, 22:17
Utfall tar fint på stussen(bla).

Här är beskrivning på övningen :)
http://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBLunge.html
http://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBRearLunge.html

Janna
2006-06-26, 23:21
Så här va.. tänkte snacka rumpa. Hur gör man om man absolut vill träna den, men vill undvika att platta till den/komprimera den?

(Tänkte fråga master men vågade inte..)

Just det.. -axlarna! De får inte gärna bli bredare eller större på något sätt. Hur aktar man sig för det?

Jag är en vilsekommen nybörjare ni vet.. och jag är en liten dam även om min bild ger sken av att jag är bundis med Alexander Bard.

Hej på er!

Du behöver inte vara orolig för att platta till rumpan av träning... ju mer du tränar den desto mer put. Jag har negerrumpa, det får man genom att köra mycket knäböj - djupa och fina!

Stora axlar är coolt ... om du inte tycker så har du fel - börja köra dem ordentligt.

Diana
2006-06-27, 13:07
Utfall tar fint på stussen(bla).
Utfall är King of azzes :love:

Sonny
2006-06-27, 13:16
Stora axlar är coolt ... om du inte tycker så har du fel - börja köra dem ordentligt.Det är oerhört snyggt också, även på kvinnor!

Tanklös
2006-06-27, 15:31
Hm.. jaha ja.. Tackar för synpunkterna! :thumbup:

Nina L
2006-06-27, 16:00
Stora axlar är coolt ... om du inte tycker så har du fel - börja köra dem ordentligt.Haha. wörd.

bear.flowertwig
2006-06-27, 16:07
Stora axlar är coolt ...


Agree. Mycket snyggt tillsammans med ett par matchande armar.

nutz
2006-06-27, 16:26
Skulle inte rekommendera utfall faktiskt, tycker den är för klumpig och svår för nybörjare.. krångligt att hålla balansen för övrigt när man börjar lasta på mycket vikt

bear.flowertwig
2006-06-27, 17:29
Skulle inte rekommendera utfall faktiskt, tycker den är för klumpig och svår för nybörjare.. krångligt att hålla balansen för övrigt när man börjar lasta på mycket vikt

Den är idiotsäker i Smith.

nutz
2006-06-27, 18:10
Den är idiotsäker i Smith.

Okej. Aldrig testat...

Tanklös
2006-08-02, 19:15
Tack för svaren.