handdator

Visa fullständig version : Ang. Xyloproct och andra hudåtstramande medel


Yes
2006-06-26, 11:41
Jag har läst lite gamla trådar om Xyloproct och andra medel för att strama åt huden och jag tänkte prova det för att bli en aning tightare runt magen. Jag har väl egentligen inget större problem, men jag tror lite av definitionen försvinner just för att huden inte är så stram som den borde vara. Det löser sig säkert med tiden men innan det gör det kan man ju hjälpa huden lite på traven. Hursomhelst, det jag undrar över är om det finns några nackdelar/bieffekter man bör tänka på? Hur länge kan man använda sig av sådana här salvor?

userfriendly
2006-06-26, 11:52
jag körd emed xyloproct innan tävling o det hjälpte INTE mkt, inte märkbart iaf, blev bara vit o fick prickar av skiten... dyrt o onödigt

Yes
2006-06-26, 12:10
Det låter inte särskilt lovande. Jag är iof redan så vit att jag säkert kan använda det som "brunutansol". :D
Men det verkar ju som det funkat för andra?

userfriendly
2006-06-26, 12:17
Det låter inte särskilt lovande. Jag är iof redan så vit att jag säkert kan använda det som "brunutansol". :D
Men det verkar ju som det funkat för andra?

vilka andra då?

kanske beror på hur mkt skinn som hänger oxå, jag hade rätt så mkt ..

Yes
2006-06-26, 15:06
I flera gamla trådar är det folk som rekomenderar det, fast jag vet iof inte hur mycket som är baserat på egen erfarenhet.

För egen del har jag då inget som hänger(inte än iaf), utan det är mer att huden inte sitter så tight som den brukar göra på vissa ställen. Kanske märks det större skillnad på mig när det inte är frågan om så mycket.

Hur lång tid tog det för dig innan huden dragit ihop sig?

nutz
2006-06-26, 16:59
Hör med en läkare.

Yes
2006-06-27, 00:12
Hur? Kan man ringa och fråga? Jag vill ju inte gärna betala för ett läkarbesök för att jag gått ned i vikt och funderar på att prova ett receptfritt läkemedel...

maxz
2006-06-27, 00:18
Hur? Kan man ringa och fråga? Jag vill ju inte gärna betala för ett läkarbesök för att jag gått ned i vikt och funderar på att prova ett receptfritt läkemedel...

Du kan nog ringa och fråga, använd katalogen, om du inte hittar något nummer till nån läkare där , så kanske du kan gå till apoteket? ;>
annars finns ju alltid google ;P

Brooklyn
2006-06-27, 13:05
xyloproct fungerade inte ett smack på mig, man vart bara likblek av skiten :(

Yes
2006-06-27, 14:54
Verkar inte så lovande, när ni är två som har fått samma effekt. Jag hoppar nog över det då... Vet ni om det finns annat som funkar bättre?

Stenberg
2006-06-28, 06:49
Har också "problem" med överflödig hud, väntar spännt på förslag...

userfriendly
2006-06-28, 12:32
Hur lång tid tog det för dig innan huden dragit ihop sig?

alltså, nu har jag ju gått upp allt igen :D
men min hud e fortfarande sladdrig här o där, tar väl ett rätt bra tag att bli av med sån?
jag har en gammal viktnedgång bakom mig oxå med lös hud ända sedan dess (3-4 år sedan)

Yes
2006-06-28, 13:02
alltså, nu har jag ju gått upp allt igen :D
men min hud e fortfarande sladdrig här o där, tar väl ett rätt bra tag att bli av med sån?
jag har en gammal viktnedgång bakom mig oxå med lös hud ända sedan dess (3-4 år sedan)
Ojdå, så lång tid! Men du har alltså två större viktnedgångar bakom dig? Det borde ju göra att det tar betydligt längre tid.

Har du gått upp mycket i muskler? Jag funderar lite på hur det kommer påverka huden när jag börjar bygga och musklerna växer. Givetvis blir man ju fastare där musklerna växer, men blir problemområdena bättre också? Säg bara som ett exempel att latsen växer och huden runt magen spänns åt lite av det?

Nåja, nu har jag ju inget jättestort problem, det är väl mest att definitionen blir lite lidande - fast det är förstås en aning störande.

Ulrika
2006-06-28, 14:49
Har hört att zink gör huden mer elastisk och följsam, vet ej om det hjälper med mer zink om man inte har brist på det från början och på grund av det har fått sladdrig hud???

Yes
2006-06-28, 15:31
Har hört att zink gör huden mer elastisk och följsam, vet ej om det hjälper med mer zink om man inte har brist på det från början och på grund av det har fått sladdrig hud???
Finns det andra sätt att upptäcka zink-brist?

Jag vet inte hur det ser ut med sånt för min del. Med tanke på mina tidigare dåliga kostvanor kan det säkert råda brist på både det ena och det andra. Huden brukar iof vara rätt bra.

paddanboy
2006-06-30, 09:12
Xyloproct Hemoröjjd
1 del Thiomucase, 1 del hemorrojdsalva och 1 del kortisonsalva 1% sedan smörjer Du in det på magen en till flera ggr/dag..beroende på hur ofta Du anser Du har råd att göra det antal ggr/dag...hemorrojdsalvan och kortisonsalvan 1% köper du på apoteket, receptfritt.....Thiomucasen vet jag ej var Du kan köpa....men Thiomucasen är dyr...mellan 150-200:- för en liten tub som räcker i en vecka cirka.........enbart Thiomucase drar endast ut vätska på magen, stramar ej upp huden så mycket utan blandningen behövs för bästa resultat

Så skrev en tjej på detta forum som jag tänkte testa. Men inte gjort. Jag tror inte på några överdrivna resultat.

Thiomucase är en salva som jag skulle vilja testa. Jag själv har ingen hud som hänger direkt utan mer lös och mjuk. Jag skall testa att köpa Thiomucase i tub när jag är i Turkiet och stryka på.

Jag har hört med apoteket, de verkar inte veta vad Thiomucase är för något. Men det är ju i alla fall inte receptfritt.