handdator

Visa fullständig version : En vädjan till alla som spelar WoW på brädan


Kwon
2006-06-26, 09:41
SLUTA!

Det kan vara skadligt!

http://wally.pgbco.com/albums/others/wow.jpg

Fjod0r
2006-06-26, 09:55
HAHAHA :laugh:

im out!

Evensar
2006-06-26, 10:00
Den va ganska kass, jag stannar kvar "ingame" tills det kommer nån bättre :D

Kwon
2006-06-26, 10:02
Den va ganska kass, jag stannar kvar "ingame" tills det kommer nån bättre :D

Ooook, får försöka hitta ngn bättre då! Du verkar vara ett obotligt fall Evens! :D

Fjod0r
2006-06-26, 10:09
Finns det något härligare än när man sitter och tar en kaffe, tåget rullar förbi, och vagnarna är fullklottrade med "GIEV EPIX!!!#/¤!"

Kwon
2006-06-26, 10:10
Finns det något härligare än när man sitter och tar en kaffe, tåget rullar förbi, och vagnarna är fullklottrade med "GIEV EPIX!!!#/¤!"


LOL, det har verkligen blivit stort...

Skulle inte ha skadat att vara den som kom på liret o cashat in fedt.

Alla kids lirar det nuförtiden fan....

Fjod0r
2006-06-26, 10:12
LOL, det har verkligen blivit stort...

Skulle inte ha skadat att vara den som kom på liret o cashat in fedt.

Alla kids lirar det nuförtiden fan....

Japp, samtidigt känns det lite tråkigt, mmorpg var ju tidigare ganska befriade från "ungar" tex swg och neocron. WOW har ju blivit mmorpgs motsvarighet till cs *cry*

Kwon
2006-06-26, 10:13
Japp, samtidigt känns det lite tråkigt, mmorpg var ju tidigare ganska befriade från "ungar" tex swg och neocron. WOW har ju blivit mmorpgs motsvarighet till cs *cry*

Precis, du sa det, motsvarigheten till CS ja..

Trodde aldrig det skulle bli såååå stort!

Blizz kan vara lyckliga.

grisbil3n
2006-06-26, 10:53
Skitrolig, slutet va bäst.

RassK
2006-06-26, 11:00
Moar!!1

ugglan
2006-06-26, 12:40
Japp, samtidigt känns det lite tråkigt, mmorpg var ju tidigare ganska befriade från "ungar" tex swg och neocron. WOW har ju blivit mmorpgs motsvarighet till cs *cry*

Word, det var bäst när man själv var den enda ungen. Ingen att konkurrera med om uppmärksamhet etc

nemd
2006-06-26, 12:43
Haha fan va skön.. :D

Men jag fortsätter spela. ;F

For the Alliance, lol eller nåt sånt. ;D

rolf
2006-06-26, 13:18
"For the horde"

:laugh: :laugh: :laugh:

Farzan
2006-06-26, 13:26
hahaha. Den var så fin!!!! Så himla fin!

Här finns några andra WoW comics, men de förstår nog bara folk som lirar spelet. :)

http://www.worldofwar.net/comics/heroesofwow/chapter8/E8_p1_de.jpg
http://www.worldofwar.net/comics/heroesofwow/chapter8/E8_p2_en.JPG

Sen en till.
http://www.worldofwar.net/comics/heroesofwow/chapter3/E3_p1_en.jpg

Här är länken, serien är rätt så lång och väldigt underhållande. :) (första avsnittet är lngst ner)
http://www.worldofwar.net/comics/heroesofwow/index.php

Sebbe_H
2006-06-26, 13:26
Fan det känns ärligt talat som jag är den enda i min vännerkrets som inte lirar wow?

ugglan
2006-06-26, 13:29
Fan det känns ärligt talat som jag är den enda i min vännerkrets som inte lirar wow?

Var glad för det :D

jim
2006-06-26, 13:45
http://video.google.com/videoplay?docid=-3306647744013310395&q=wow'

:D

Longshot
2006-06-26, 13:51
Ja sluta spela! Det är säkert ett jättebra spel men mer drog än spel, tyvärr.

Farzan
2006-06-26, 13:56
Ja sluta spela! Det är säkert ett jättebra spel men mer drog än spel, tyvärr.

För många är det tyvärr det. Men det finns faktiskt folk som kan planera sin tid och bara spelar när det inte finns något annat vettigt att göra. :) Men hur många är det... fyra personer? :)

hallar
2006-06-26, 14:32
Jag har hört talas om det spelet. Vad går det egentligen ut på?

Kabuto
2006-06-26, 14:46
Japp, samtidigt känns det lite tråkigt, mmorpg var ju tidigare ganska befriade från "ungar" tex swg och neocron. WOW har ju blivit mmorpgs motsvarighet till cs *cry*

Så sant. Spelade bl.a. SWG före wow det var så skönt. Började spela wow i closed beta och fortsatt efter det. Fan vad illa det är nu för tiden i wow alltså.

aliquis
2006-06-26, 14:55
Jag har hört talas om det spelet. Vad går det egentligen ut på?Göra en massa oviktiga låtsasgrejer så man får låtsasstatus i en låtsasvärld.

Det och umgås med folk ;)

nemd
2006-06-26, 15:36
Göra en massa oviktiga låtsasgrejer så man får låtsasstatus i en låtsasvärld.

Det och umgås med folk ;)

Vissa spelar det för det är kul bara.. ^^

ugglan
2006-06-26, 17:07
Man spelar väl mmorpgs för att det är ett jobb, inte för att det är kul *screwy*

Tigerkotten
2006-06-26, 17:26
Man spelar väl mmorpgs för att det är ett jobb, inte för att det är kul *screwy*

:D

WoW suger rejält, spela ett ordentligt mmorpg spel med rolig pvp så finner ni att det är jäkligt kul att spela med (daoc) :D

aliquis
2006-06-26, 17:59
om wow sög rejält skulle inte 6 miljoner pers spela det

ugglan
2006-06-26, 20:11
om wow sög rejält skulle inte 6 miljoner pers spela det

De har dåliga referensramar

STarfish
2006-06-26, 22:30
Har spelat det sen betan men slutade för 2 mån sedan...

Spelade lungt i början, sedan kom man med i den största pvp guilden var tvungen att hålla standing 1-10 var vecka... Träning blev lidande samt utbildning. Sen så fick jag ett ryck avinstallera det, gav bort Spelet och sålde accountet... Har aldrig mått bättre, men visst kliar det i fingrarna, det är beroende framkallande... men totalt onödigt och spendera sin tid som ung framför en burk.

Timme
2006-06-26, 22:55
Jag är så förfärligt glad att jag aldrig börjat med skiten :D
Jag vet att jag förmodligen skulle fastna direkt. Ah det är ju så meningslöst också. CS fångade ju mig ett tag men WoW är värre. Betalar 100+ i månaden...bah!

tuben
2006-06-26, 22:58
I'll show you PvP bitch! :laugh:

Väldigt glad att jag slutade med skiten.
Träning och allt annan fick lida när man spelade det där skiten.

Kotten
2006-06-26, 23:07
spelade oxå tills jag kom på att det enda man gör är att leta saker för att sen leta nya saker. Ok om PvP´n i spelet varit bra då hade det varit kul kanske med bra grejer sen äga lite i pvp, men den suger ju oxå så jag tappade lusten och förstår inte meningen med det längre ;)

Efter att ha spelat Dark age of camelot och pvp i det spelet har jag svårt att se att något kommer slå pvp delen i det spelet, lite tråkigt att tycka så men hoppas det kommer något spel framöver

Tricklev
2006-06-27, 03:48
"I`ll show you pvp BITCH!"

Haha fyfan vad underbar.:laugh: :laugh:

Nilsjohan
2006-06-27, 14:45
:laugh: tur att átt det finns anda mmorpg´s

Kwon
2006-06-27, 15:28
Fortsätt lira ni då!

MMORPG Motivators (http://aggrome.blogspot.com/2006/06/friday-humor-motivate-me_115103847947774035.html)

jim
2006-06-27, 15:36
Fortsätt lira ni då!

MMORPG Motivators (http://aggrome.blogspot.com/2006/06/friday-humor-motivate-me_115103847947774035.html)

:laugh:

Kabuto
2006-06-27, 15:41
Förstår inte riktigt varför så många blir beroende av att spela wow. Jag kan då sluta och börja och skita helt i att spela om jag vill. När jag vill spela göra jag det och när man har annat att göra alternativt less på spelet så spelar man ju inte mer precis som i alla andra spel?

Tigerkotten
2006-06-27, 15:43
om wow sög rejält skulle inte 6 miljoner pers spela det

Vilka bra mmorpg spel, har fått samma rubriker som WoW? Warcraft spelen var så extremt kända redan. När dessa WoW lirare kommer spela andra bra mmorpg spel kommer dom undra vad faen dom sysslade med i WoW.

Kotten: Wtf du har samma namn som mig förutom tiger! O jag var en daocare :D Började spela det i betan :) Sedan prövade jag WoW 3veckor och insåg hur skräp det var i jämförelese med daoc :)

Men lagt ner mmorpg o spel i huvudtaget :) Hette Blejsii, Blejsarus, Blejsabambam m.fl i daoc.

Kabuto
2006-06-27, 15:46
DAOC suger i jämförelse med wow *slap*

Tigerkotten
2006-06-27, 15:46
Förstår inte riktigt varför så många blir beroende av att spela wow. Jag kan då sluta och börja och skita helt i att spela om jag vill. När jag vill spela göra jag det och när man har annat att göra alternativt less på spelet så spelar man ju inte mer precis som i alla andra spel?

Saken är att det är ofta tider man ska spela på, för att vara med på olika saker och ting som raider etc inom PVE.

Eller så spelar man med duktiga personer inom pvp och har vissa tider man spelar. Man behöver också spela en del med samma personer, om man ska kunna mäta sig med andra som spelar fasta tider och samma personer. Förlora gillar man inte, medans vissa accepterar att man dör ofta och spelar med olika personer ofta. Eller så gör dessa personer andra saker och ting inom pvp som olika raider. Beror på helt enkelt vad man är efter :)

Tigerkotten
2006-06-27, 15:48
DAOC suger i jämförelse med wow *slap*

Ja för du blir ägd i daoc för du är en casual noob :D Därför WoW är så poppis med, pvpn har inte lika stor skillnad. För där om du inte spelar på ett tag så tappar du i din rank eller hur fan det nu funkade, medans i daoc blir din character bättre o bättre alltid.

Kabuto
2006-06-27, 16:00
Saken är att det är ofta tider man ska spela på, för att vara med på olika saker och ting som raider etc inom PVE.

Eller så spelar man med duktiga personer inom pvp och har vissa tider man spelar. Man behöver också spela en del med samma personer, om man ska kunna mäta sig med andra som spelar fasta tider och samma personer. Förlora gillar man inte, medans vissa accepterar att man dör ofta och spelar med olika personer ofta. Eller så gör dessa personer andra saker och ting inom pvp som olika raider. Beror på helt enkelt vad man är efter :)

Visst om man ska bli rank 14 så måste man ligga i men för att bli runt rank 11 så behöver det inte bli särskilt farligt. Och om man är i en bra guild så behöver man inte speciella personer varje gång utan man drar ihop nån BG grupp och äger allt ändå :P

Det där med raider är lite överdrivet, eller är väl olika mellan guilder men tror inte man blir bestraffad för att vara borta av särskilt många.
Var som sagt hardcore från releasen och fram till efter sommaren 2005. Tog några månaders uppehåll då.
Var bland de första som tog onyxia i europa.

Tigerkotten
2006-06-27, 16:06
Visst om man ska bli rank 14 så måste man ligga i men för att bli runt rank 11 så behöver det inte bli särskilt farligt. Och om man är i en bra guild så behöver man inte speciella personer varje gång utan man drar ihop nån BG grupp och äger allt ändå :P

Det där med raider är lite överdrivet, eller är väl olika mellan guilder men tror inte man blir bestraffad för att vara borta av särskilt många.
Var som sagt hardcore från releasen och fram till efter sommaren 2005. Tog några månaders uppehåll då.
Var bland de första som tog onyxia i europa.

Så du var med i PE? Jag tror de var snabba iaf? Eller kanske det var Curse också, eller SUN?

Saken är detta, so what att du är rank 11? Det är ju kul om sin "gubbe" blir bättre o bättre, och inte sämre om man tar uppehåll 1 vecka eller så. Sedan suger ju resten av pvp systemet i WoW med så :) Så kul inom daoc att det är 3sidor också i jämförelse med WoWs 2.

Tricklev
2006-06-27, 16:09
Så du var med i PE? Jag tror de var snabba iaf? Eller kanske det var Curse också, eller SUN?

Saken är detta, so what att du är rank 11? Det är ju kul om sin "gubbe" blir bättre o bättre, och inte sämre om man tar uppehåll 1 vecka eller så. Sedan suger ju resten av pvp systemet i WoW med så :) Så kul inom daoc att det är 3sidor också i jämförelse med WoWs 2.

Dock så är pvp bara en del av Wow, och pvp är spelet i Daoc, vill man göra annat än pvp så finns det inget i daoc.

Men ja, det handlar om smak helt enkelt.

Tigerkotten
2006-06-27, 16:18
Dock så är pvp bara en del av Wow, och pvp är spelet i Daoc, vill man göra annat än pvp så finns det inget i daoc.

Men ja, det handlar om smak helt enkelt.

ööö vad pratar du om egentligen? För att bara bli "färdig" för pvp så krävs det först levlandet 1-50 sedan fixa master levels som tar sin tid. Sedan ska man fixa champion levels, sedan är det bra att klura på hur man ska se ut när man e klar, dvs alla statsen och vilka items. Så när man fixat det gäller det jaga de artifacterna och scrollsen, sedan om man vill ha ett svårare item så krävs det mycket tid att fixa det.

Finns massvis med saker och ting man kan göra inom pve hur som helst.

Kabuto
2006-06-27, 16:27
Så du var med i PE? Jag tror de var snabba iaf? Eller kanske det var Curse också, eller SUN?

Saken är detta, so what att du är rank 11? Det är ju kul om sin "gubbe" blir bättre o bättre, och inte sämre om man tar uppehåll 1 vecka eller så. Sedan suger ju resten av pvp systemet i WoW med så :) Så kul inom daoc att det är 3sidor också i jämförelse med WoWs 2.

Guilden hette imperium just då har jag för mig. När warcraft.nu's nyhetsarkiv funkar så kan jag nog ge dig exakt vilken placering vi var på med onyxia.

Vad pratar du om riktigt? jag är inte rank 11. Sa bara att det inte är särskilt jobbigt att bli det om man bara sätter sig in i det. Gillar inte själva ranksystemet eller reputationsystemet i wow själv faktiskt..

Tigerkotten
2006-06-27, 16:30
Vad pratar du om riktigt? jag är inte rank 11. Sa bara att det inte är särskilt jobbigt att bli det om man bara sätter sig in i det. Gillar inte själva ranksystemet eller reputationsystemet i wow själv faktiskt..

Skitsamma vilken rank du är :D Det jag menar är att WoW är mera nybörjarvänligt inom PVP, just pga det där med rankningar och allt annat grejs. Det roliga är ju att ha lite mål vad man ska spara ihop poäng till osv som man kan göra i daoc.

Varför gillade du inte daoc då? Vet massvis som också prövade på WoW efter daoc, eftersom daoc hade varit ute bra tag. De flesta kom tillbax eller slutade helt o hållet. Eller så fastade de i WoW fast tycker endå att daoc > wow :) Vet ingen som var seriös i daoc som tyckte WoW > daoc.

Kabuto
2006-06-27, 16:34
Kan hålla med om att wow är väldigt newbvänligt i överlag.

daoc var inte min grej helt enkelt :)

Tigerkotten
2006-06-27, 16:36
Kan hålla med om att wow är väldigt newbvänligt i överlag.

daoc var inte min grej helt enkelt :)

Jo men som du skrev, du verkar vara en casual lirare. Då är WoW mera vänligt, fast finns ju massvis med sådana lirare i daoc med.

Daoc har gjorts mycket mera pve vänligt om du kanske spelade när toa var grejset jobbigt att fixa. Nu är artifacterna o scrollsen lättare att fixa än förr iaf :)

Kabuto
2006-06-27, 16:42
Njaa är väldigt inaktiv i wow just nu. Inte raidat på nån månad eftersom jag blivit less. Men som sagt när spelet släpptes och 6-7 månader framåt så nötte jag jävlar! :)

Efter det så sålde jag mitt första konto sen köpte jag ett nytt efter några månader och det är kontot jag spelar på idag. Bara varit med till twin emps med guilden. De andra i guilden ska nog börja leka i naxx snart ..