handdator

Visa fullständig version : 2200 cal diet, exempel


LarsK
2006-06-26, 01:21
Har ni nagra exempel pa en 2200 cal diet under deff? Vad man ska ata och vad man inte ska ata?
Allmanna tips om deff och diet uppskattats ocksa, har ett par kilo fett som ska bort tills slutet av juli.

/Lars

pabb
2006-06-26, 01:25
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

LarsK
2006-06-26, 02:11
Den har jag last. Undrar dock om det finns andra tips som inte den guiden tar upp, typ specifika kost rad.

Tolkia
2006-06-26, 07:36
De som äter runt 2220 +/- kan och känner för att exponera sina matvanor kanske kan slänga upp dagens matsedel? Goda exempel är alltid bra.

jewzie
2006-06-26, 07:36
Det kan vara bra att kolla vad saker har för kcalvärde om man inte har lärt sig det. Nötter bör man vara försiktig med. Med också att äta grejer som du blir mätt utav, inte 5 mackor utan kanske kvarg? Sen se upp med att frossa, skit i ätardagar, dem fuckar bara upp schemat om du frågar mig. puss

MUGEN
2006-06-26, 07:57
kör något liknande deff på 2200/400 kcal och dag.. har helt lagt 2/3 timmars proteinregeln på is och käkar 4 st ungefär lika stora mål mat om dagen. ungefär var 4:e timme

mangemani
2006-06-26, 15:25
2200 kcal diet,3000 kcal diet,same thing.
jag käkar alltid långsamma kolhydrater(mest på dom dagar jag tränar),långsamt protein samt omättade fetter så som rapsolja.
på vilodagarna drar jag ner på kolhydraterna rejält och lever så gott som på rapsolja,omega-3 kappslar och protein(2-3 utav portionerna kan bestå utav en del kolhydrater med).jag utesluter inte kolhydraterna helt i målen, jag drar bara ner på dom.

tja,det är la allt,förutom vatten,vitaminer,motion och god sömn

nutz
2006-06-26, 16:42
Ska göra om mitt schema ikväll då jag gått från 5-skift till dagtid under helgen. Kan posta det senare med lite tankar om hur och varför.

LarsK
2006-06-27, 00:58
Tolkia; precis vad jag tankte.

jewzie; det ar lite problematiskt har i Japan. Det finns inga lagar som sager att man skriva ut naringshalten eller kalorierna i matvaror. De flesta har en indikation om kcal, men inte vilken sorts fett. Haromdagen hittade jag en japanska produkt kopt i Kina, och fick reda pa att den innehaller partially hydrogenated oil. Det star inget pa den japanska innehallsforteckningen.

mangemani; kan du ge exempel pa en matsedel en vanlig dag, och kanske en traningsdag? Det hade varit toppen.

nutz; ser fram emot ditt schema.

maxz
2006-06-27, 01:44
Tolkia; precis vad jag tankte.

jewzie; det ar lite problematiskt har i Japan. Det finns inga lagar som sager att man skriva ut naringshalten eller kalorierna i matvaror. De flesta har en indikation om kcal, men inte vilken sorts fett. Haromdagen hittade jag en japanska produkt kopt i Kina, och fick reda pa att den innehaller partially hydrogenated oil. Det star inget pa den japanska innehallsforteckningen.

mangemani; kan du ge exempel pa en matsedel en vanlig dag, och kanske en traningsdag? Det hade varit toppen.

nutz; ser fram emot ditt schema.

hur länge har du varit i japan och hur länge kommer du vara där?

LarsK
2006-06-27, 02:56
Jag har varit har i lite over 7 ar nu. Hur lange jag stannar vet jag inte, forsoker hitta ett nytt jobb nagon annanstans i varlden, dock soker jag inte valdigt aktivt.

keffat_liv
2006-06-27, 02:59
De som äter runt 2220 +/- kan och känner för att exponera sina matvanor kanske kan slänga upp dagens matsedel? Goda exempel är alltid bra.

2000 kcal äter jag. Varje måltid är typ likadan. en macka med skinka och mjölk (tillräckligt för att göra proteinet i mackan fullvärdigt). Sen har jag ägg ibland istället för skinka, eller makrill.

jewzie
2006-06-27, 07:59
Tolkia; precis vad jag tankte.

jewzie; det ar lite problematiskt har i Japan. Det finns inga lagar som sager att man skriva ut naringshalten eller kalorierna i matvaror. De flesta har en indikation om kcal, men inte vilken sorts fett. Haromdagen hittade jag en japanska produkt kopt i Kina, och fick reda pa att den innehaller partially hydrogenated oil. Det star inget pa den japanska innehallsforteckningen.

mangemani; kan du ge exempel pa en matsedel en vanlig dag, och kanske en traningsdag? Det hade varit toppen.

nutz; ser fram emot ditt schema.
Jag var i Indien nyligen, självklart deffade jag *innocent* gick ner ungeför 5kg på 3 veckor. Jag upptäckte att dem räknade fett som 9,3kcal. I Sverige räknar man 7,0 - 7,5kcal (vanligast är nog 7,3). Så om du hittar innehållsförteckning så kan det vara bra att räkna så att det stämmer annars kan man ju bli lurad!

Zera
2006-06-27, 12:30
I Sverige räknar man 7,0 - 7,5kcal (vanligast är nog 7,3)

gör man? :confused:

mangemani
2006-06-27, 12:54
mangemani; kan du ge exempel pa en matsedel en vanlig dag, och kanske en traningsdag? Det hade varit toppen.



visst kan jag det.

en helt vanlig dag(med motion):
frukost efter cardion: 2 dl havregryn,pure whey,1 omega-3 kappsel,1 vitamin/mineral tablet och eventuellt nån frukt(käkar denna frukost i stort sätt varje dag).

mellanmål: mellanmålen(oavsett träningsdag eller motionsdag) består främst utav omättat fett så som rapsolja och proteiner(antingen kassein pulver eller nån mat protein källa).

resten av målen: långsamma kolhydrater(pasta,potatis ris,varierar en aning),protein(kött,skaldjur,fisk) samt lite omättat fett

målet innan läggdags: omättat fett och kassein pulver

vilodag: enbart omättade fetter och proteiner(samt en liten del långsamma kolhydrater),2-3 utav dom större målen kan jag dra upp mängden av kolhydrater en aning.

träningsdag: fokuserar det mesta utav kolhydrats intaget runt träningen,stort mål mat(kolhydrats rikt) 1½ timme innan träningen,2-3 små mål mat efter träningen(gainern inräknad)...resten av dagen så käkar jag omättade fetter,proteiner samt lite mindre kolhydrater.

ptj,det är la så det ser ut just nu.
säger bara en sak,do NOT underestimate the power off ökat fettintag och mer vila!

nutz
2006-06-27, 16:07
2000 kcal äter jag. Varje måltid är typ likadan. en macka med skinka och mjölk (tillräckligt för att göra proteinet i mackan fullvärdigt). Sen har jag ägg ibland istället för skinka, eller makrill.

Det måste bli grymt många mackor.

LarsK
2006-06-28, 00:52
jewzie; var det frivillig deff eller magsjuka? De flesta som aker till Indien brukar bli daliga i magen. Sist jag var i Thailand at jag nagot som inte kroppen tyckte om, tappade 3 kilo pa 4 dagar.
Jag har last 9.1kcal per gram fett. Tror det var King Grub som skrev det nagonstans.

mangemani; "målet innan läggdags: omättat fett och kassein pulver"
Jag ser dig framfor mig dricka olivolja och kaka kassein pulver med sked. *popcorn* Men det kan inte stamma. Vad ar ditt omattade fett? Avocado?

Slimfit
2006-06-28, 08:04
Det måste bli grymt många mackor.

Tror du? Jag tycker att varje macka sticker iväg ganska bra i kalorier, borde väl inte bli mer än 10-15 mackor och det är ju väldigt lite utspritt över en hel dag.

jim
2006-06-28, 08:48
gör man? :confused:

Nej det gör man inte.

Mats J
2006-06-28, 10:12
Ett tips - ät bara råvaraor, då kan du ju få reda på kcal innehåll ändå.

Dvs. rent kött/fisk, grönsaker, nötter, frukt osv.. Sen är det ju bara att kolla på internet vad råvarorna innehåller per 100 g

jewzie
2006-06-28, 14:05
jewzie; var det frivillig deff eller magsjuka? De flesta som aker till Indien brukar bli daliga i magen. Sist jag var i Thailand at jag nagot som inte kroppen tyckte om, tappade 3 kilo pa 4 dagar.
Jag har last 9.1kcal per gram fett. Tror det var King Grub som skrev det nagonstans.

mangemani; "målet innan läggdags: omättat fett och kassein pulver"
Jag ser dig framfor mig dricka olivolja och kaka kassein pulver med sked. *popcorn* Men det kan inte stamma. Vad ar ditt omattade fett? Avocado?
Det var magsjuka + feber = fick inte i mig mat eller vätska, typ dog. Men det jag gick ner syns och har stannat där... några större muskelminskningar har jag inte upptäckt, men jag har precis börjat att köra helkroppspass 2ggr i veckan istället för uppdelat på 4 dagar.

Jo, någonstans har jag läst att det är ~9 kcal per 1g fett. Men å andra sidan så är 1kg fett 7000 - 7500 kcal och det stämmer... så något mysko är det.

Zera
2006-06-28, 14:23
Jo, någonstans har jag läst att det är ~9 kcal per 1g fett. Men å andra sidan så är 1kg fett 7000 - 7500 kcal och det stämmer... så något mysko är det.

För att fettvävnaden i kroppen innehåller blodkärl m.m.

mangemani
2006-06-28, 14:41
mangemani; "målet innan läggdags: omättat fett och kassein pulver"
Jag ser dig framfor mig dricka olivolja och kaka kassein pulver med sked. *popcorn* Men det kan inte stamma. Vad ar ditt omattade fett? Avocado?


*mmm*japp,det blandas fint i munnen det,dock så är nackdelen att det kan bli lite degigt efter den 10:e skeden kassein pulver,men men,häll i lite mer olivolja i käften så ordnar det upp sej:thumbup:

nej men allvarligt,självklart blandar jag det hela med vatten:Virro ;)
jag brukar rekomendera olivolja,men käkar det nästan aldrig själv,jag käkar rapsolja och omega-3 som fett:thumbup:

nutz
2006-06-28, 21:37
Testa kvarg med olivolja,

så jävla dödsäckligt att man får ångest.

LarsK
2006-06-29, 00:27
Vad ar kvarg?

nutz
2006-06-29, 16:55
Vad ar kvarg?

Frequently Asked Questions ;)

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=58325

Frillan
2009-07-05, 14:54
Tror min 2000 kcal / dag ser ut såhär......

Frukost 2DL havregryn, whey 80, 250G kvarg.

Double pro + 2DL havregryn

200G kokt potatis, 150G kycklingfile

Tonfisk + 2DL havregryn.

träning

200G kycklingfile + grönsaker...

BobaFett
2009-07-05, 15:29
Frukost

1 dl Havregryn 130kcal
2 dl Mellanmjölk 90kcal
3 Ägg 264kcal
2 kapslar CLA 20kcal
2 kiwi 50kcal

Totalt: 554kcal ca: 32,5g protein

Lunch

250g potatis 184,5kcal
225g Kyckling 225kcal
125 ml Olja 100kcal
250g Grönsaker 60kcal
55g Salsasås 22kcal
1 kapslel CLA 10kcal

Totalt: 601,5kcal ca: 50g protein

Post workout shake: 441kcal ca:56g protein

Middag

250g potatis 184,5kcal
225g Kyckling 225kcal
125 ml Olja 100kcal
250g Grönsaker 60kcal
55g Salsasås 22kcal
2 kapslar CLA 20kcal
3 dl Mjölk 135kcal

Totalt: 736,5kcal ca: 60,5g protein

cyclist_90
2009-07-05, 18:00
kakao+keso/kvarg+ sötningsmedel= Blanda ihop det blir jättegottmed bra fetter och antioxidanter från kakaon och protein från kvargen. Chokladgegga in it´s best:)