handdator

Visa fullständig version : Vill inte visa dolda filer


Scratch89
2006-06-25, 23:33
Min dator har blivit elak, och vill inte visa dolda filer. Vanligtvis brukar man ju bara kunna gå in i Verktyg och sen Mappalternativ, men detta finns inte kvar. *screwy*
Jag bifogar bild. Vad ska jag göra för att det ska fungera?

http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/namnlos-hdy.JPG

Bonnie
2006-06-25, 23:36
Har du varit inne och pillat på lokala gruppprinciper?
Så att de tagit bort det alternativet.

Pudzianovski
2006-06-25, 23:36
Du kan gå genom kontrollpanelen - Mappalternativ

Scratch89
2006-06-25, 23:37
Har du varit inne och pillat på lokala gruppprinciper?
Så att de tagit bort det alternativet.
Inte jag, men kanske mina två elaka styvsyskon, som alltid pillar överallt där man inte ska. Kan man ändra tillbaka?

Löjtnant Blank
2006-06-25, 23:44
Hundra spänn på att dina jävliga styvsyskon har slängt dina porrklipp.

Scratch89
2006-06-25, 23:46
Det verkar som om alternativet inte ens finns. Vad sjutton, vad är det som kan ha orsakat att det försvunnit? Inga virus gör väl så?

Scratch89
2006-06-25, 23:46
Hundra spänn på att dina jävliga styvsyskon har slängt dina porrklipp.
Problemet är ju att man inte ens kan VISA de dolda filerna. Inte ens systemfiler, man kan inte välja att de ska visas.


Porren är dock kvar, för de tar upp plats på hårddisken. :D

Pudzianovski
2006-06-25, 23:50
Inte genom kontrollpanelen heller?

Starta om datorn då?

*popcorn*

Scratch89
2006-06-26, 11:12
Inte genom kontrollpanelen heller?

Starta om datorn då?

*popcorn*
Fungerar inte heller, ingen aning om vad det är för fel. Är det någon som kan förstå vad det är som hänt?

Scratch89
2006-06-26, 11:21
Ok, nu blev jag riktigt orolig. Jag skulle ladda hem Kaspersky Anti Virus trial version 6.0, och precis när det skulle börja laddas ner, var det som om någon stängde ner alla program och sedan startade om datorn.

Någon som vet vad det är för slags virus?

dynamo
2006-06-26, 11:24
Vet inte hur van du är med att pilla i registret.

Uppenbarligen kan den försvinna om NoFolderOptions har värdet 1. Du kan ju kolla här och prova ändra den till 0 ifall den är 1 nu.

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Policies\Explorer

Är du inte säker på vad du gör, skippa det eller ta hjälp då du annars kan orsaka större problem än vad du redan har.

Scratch89
2006-06-26, 11:28
Vet inte hur van du är med att pilla i registret.

Uppenbarligen kan den försvinna om NoFolderOptions har värdet 1. Du kan ju kolla här och prova ändra den till 0 ifall den är 1 nu.

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Policies\Explorer

Är du inte säker på vad du gör, skippa det eller ta hjälp då du annars kan orsaka större problem än vad du redan har.
Det där vågar jag inte pilla på. Jag är så dålig på datorer att det är skrämmande. :D

Pudzianovski
2006-06-26, 11:31
Kolla den här tråden och rensa datorn lite.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=72885

dynamo
2006-06-26, 11:44
Det där vågar jag inte pilla på. Jag är så dålig på datorer att det är skrämmande. :D

Var inte meningen att skrämma upp dig, det är egentligen inte så krångligt..

1. Start / Kör.. Skriv regedit och tryck OK
2. Gå i Redigera-menyn och klicka på Sök
3. Skriv NoFolderOptions och se till att åtminstone Värden är förbockat, klicka Sök.
4. Om du får någon träff, kommer den vara markerad. Du kommer i högra delen av fönstret se att det står NoFolderOptions där. Dubbelklicka på det namnet så får du upp en ruta.
5. Det finns ett fält som heter Data, om det står 1 där, ändra det till 0 och tryck OK.
6. Gå i Redigera-menyn och välj Sök nästa. Repetera steg 4 och 5 om du får fler träffar.

Om du inte hittar nyckeln alls, så är det uppenbarligen inte detta problem. Upplever du att du inte kan följa anvisningarna, skriv i tråden vad det är för problem, eller skippa det helt och hållet.

Scratch89
2006-06-26, 16:15
Jag installerade NOD32, körde en scan. Jag uppdaterade mitt Ad-aware och gjorde en scan. Båda hittade filer, och jag tog bort allt som lades i karantän.
Ändå kvarstår problemet. Jävla skit *grr27*

Scratch89
2006-06-26, 16:17
Var inte meningen att skrämma upp dig, det är egentligen inte så krångligt..

1. Start / Kör.. Skriv regedit och tryck OK
2. Gå i Redigera-menyn och klicka på Sök
3. Skriv NoFolderOptions och se till att åtminstone Värden är förbockat, klicka Sök.
4. Om du får någon träff, kommer den vara markerad. Du kommer i högra delen av fönstret se att det står NoFolderOptions där. Dubbelklicka på det namnet så får du upp en ruta.
5. Det finns ett fält som heter Data, om det står 1 där, ändra det till 0 och tryck OK.
6. Gå i Redigera-menyn och välj Sök nästa. Repetera steg 4 och 5 om du får fler träffar.

Om du inte hittar nyckeln alls, så är det uppenbarligen inte detta problem. Upplever du att du inte kan följa anvisningarna, skriv i tråden vad det är för problem, eller skippa det helt och hållet.
Jag fick tre träffar; (Standard), NoDriveTypeAutoRun och NoFolderOptions. Jag ändrade den sista till en nolla. De andra ska jag inte röra, antar jag?

dynamo
2006-06-26, 16:18
Jag fick tre träffar; (Standard), NoDriveTypeAutoRun och NoFolderOptions. Jag ändrade den sista till en nolla. De andra ska jag inte röra, antar jag?

Näe, bara NoFolderOptions, precis som du skrev.

EDIT: Funkar det nu då?

Scratch89
2006-06-26, 17:26
Näe, bara NoFolderOptions, precis som du skrev.

EDIT: Funkar det nu då?
Jaa! Det funkar! Tack! :)

dynamo
2006-06-26, 17:30
:thumbup:

Succes
2012-10-09, 09:43
FÖRLÅT men måste bumpa denna http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=47133

hahavaffan
2012-10-09, 09:48
FÖRLÅT men måste bumpa denna http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=47133Du bumpar en tråd genom att bumpa en annan...

http://www.cyclonefanatic.com/forum/attachments/off-topic/13867d1345746301-mafia-campus-town-showdown-signup-inception_meme__1_.png

Tricklew
2012-10-09, 09:51
Verkar som att någon sitter och läser genom trådar skapade av Scratch, alltid kul, du kan klicka på nästan varenda medlem som har varit med ett tag, och hitta riktigt roliga trådar från deras tidigare dagar. Tur att jag har en ny användare så jag slipper den skiten. Bumpar någon en gammal Tricklev tråd så kommer jag förneka stenhårt att det är mitt gamla konto. :D

Sniggel
2012-10-09, 10:13
Kolo var mer känsligt 2005. Hårdare moderering ;)

stolpskott
2012-10-09, 12:33
Verkar som att någon sitter och läser genom trådar skapade av Scratch, alltid kul, du kan klicka på nästan varenda medlem som har varit med ett tag, och hitta riktigt roliga trådar från deras tidigare dagar. Tur att jag har en ny användare så jag slipper den skiten. Bumpar någon en gammal Tricklev tråd så kommer jag förneka stenhårt att det är mitt gamla konto. :D

Nu har jag

[QUOTE =Tricklew;6027996]Verkar som att någon sitter och läser genom trådar skapade av Scratch, alltid kul, du kan klicka på nästan varenda medlem som har varit med ett tag, och hitta riktigt roliga trådar från deras tidigare dagar. Tur att jag har en ny användare så jag slipper den skiten. Bumpar någon en gammal Tricklev tråd så kommer jag förneka stenhårt att det är mitt gamla konto. :D[ /QUOTE]

sparat på datorn, utifall att :)

F.ö. läste jag inte datumet på posterna på första sidan när jag öppnade tråden, så jag trodde att Scratch faktiskt satt inne med nedtankad porr i dagens stream-samhälle. Hann tänka stenåldersmänniska innan jag såg att tråden är 6 år gammal. Den tiden då jag satt och googlade "bröst" som porrsurfning :D

Scratch89
2012-10-09, 20:24
wat is this I don't even

Sniggel
2012-10-09, 20:28
Mastirbation not illegal in russia (land of piresident putin). Even sex can sell. I prefer in car (tuoreg(red)) with hot gril.

Scratch89
2012-10-09, 20:45
Mastirbation not illegal in russia (land of piresident putin). Even sex can sell. I prefer in car (tuoreg(red)) with hot gril.

Alltså, du har verkligen varit på hugget de senaste dagarna. Har du blivit arbetslös eller vad är det som händer? :D