handdator

Visa fullständig version : Jag är en modern man som tar ansvar!


Sheogorath
2006-06-25, 17:32
Just precis köpte jag en snarkskena, SnorBan, för att komma till rätta med ett nyss uppkommet problem jag har efter far min: snarkningar. Återkommer med recension ;).

Angel
2006-06-25, 17:35
Mitt ex snarkade, jag sov inte vettigt på 1år, nu är det en av dom största fördelarna med att det är slut. Låter kanske konstigt, men tänk er själva att inte få sova på ett år.

så BRA JOBBAT!!!!


Förresten hann aldrig läsa ditt svar i andra tråden, är det du som är Lunarstorm egna PT?

DaCvI
2006-06-25, 17:35
Just precis köpte jag en snarkskena, SnorBan, för att komma till rätta med ett nyss uppkommet problem jag har efter far min: snarkningar. Återkommer med recension ;).


Skulle även jag behöva en sån :em:

Officer
2006-06-25, 17:38
Skulle även jag behöva en sån :em:

Ja det stör mig som fan, du får ta ditt ansvar nu

DaCvI
2006-06-25, 17:39
Ja det stör mig som fan, du får ta ditt ansvar nu

Tar du itu med dina gasproblem(mr kloakmage) så tar jag itu med mina snarkproblem :booty:

Sheogorath
2006-06-25, 17:39
Mitt ex snarkade, jag sov inte vettigt på 1år, nu är det en av dom största fördelarna med att det är slut. Låter kanske konstigt, men tänk er själva att inte få sova på ett år.

så BRA JOBBAT!!!!


Förresten hann aldrig läsa ditt svar i andra tråden, är det du som är Lunarstorm egna PT?

Nej :).

Officer
2006-06-25, 17:40
Tar du itu med dina gasproblem(mr kloakmage) så tar jag itu med mina snarkproblem :booty:

Ska DU säga! Ska nog köpa en buttplug till dig så jag slipper skrubba bort stanken från min hy varje morgon

DaCvI
2006-06-25, 17:41
Ska DU säga! Ska nog köpa en buttplug till dig så jag slipper skrubba bort stanken från min hy varje morgon

HAHAHAHA your in denial!

försök inte skylla ifrån dig. :laugh:

Officer
2006-06-25, 17:41
HAHAHAHA your in denial!

försök inte skylla ifrån dig. :laugh:


äsch låt oss fisa våra kärleksfisar

DaCvI
2006-06-25, 17:42
äsch låt oss fisa våra kärleksfisar
:love: :love: :smash:

Sonny
2006-06-25, 17:44
Ni är lika goda kolsupare båda två, en jävla tur att det finns en soffa att sova på. *grr*

Lilly
2006-06-25, 17:45
Just precis köpte jag en snarkskena, SnorBan, för att komma till rätta med ett nyss uppkommet problem jag har efter far min: snarkningar. Återkommer med recension ;).

Mitt ex hade en sån men han kunde inte sova med den på näsan...

mela
2006-06-25, 17:46
Just precis köpte jag en snarkskena, SnorBan, för att komma till rätta med ett nyss uppkommet problem jag har efter far min: snarkningar. Återkommer med recension ;).

Vart finns dem? Kostar? Skall inhandla några *popcorn*

Angel
2006-06-25, 17:48
Vart finns dem? Kostar? Skall inhandla några *popcorn*


Jasså Stor-snorren snarkar?

Sheogorath
2006-06-25, 17:48
SnorBan (http://www.adactive.se/sbindex.htm)

Kanske finns billigare kopior där ute men när det kommer till relationer tenderar jag att inte snåla.

mela
2006-06-25, 17:49
Jasså Stor-snorren snarkar?

Njea han smackar och "slår" tänderna mot varandra.
Men pappa snarkar och vi sover i samma sjöbod på somrarna :furious:

J.Saarela
2006-06-25, 17:49
[QUOTE=Angel]Mitt ex snarkade, jag sov inte vettigt på 1år, nu är det en av dom största fördelarna med att det är slut. Låter kanske konstigt, men tänk er själva att inte få sova på ett år.



Öronproppar?*slap*

Angel
2006-06-25, 17:52
Öronproppar funkade ej helt bra.


Mela: Han dröööömmer...

Sheogorath
2006-06-25, 17:54
Öronproppar funkade ej helt bra.


Mela: Han dröööömmer...

Han kanske drömmer sig bort ;).

mela
2006-06-25, 17:55
Han kanske drömmer sig bort ;).
*slap*

J.Saarela
2006-06-25, 17:59
Öronproppar funkade ej helt bra.


Mela: Han dröööömmer...


Dom funkar perfekt,du stoppade nog in i fel hål kanske?

High1ander
2006-06-25, 18:10
Jag pallar inte folk som snarkar. Skulle någon flickvän göra det skulle jag putta ner henne från sängen, eller bära ut henne och lägga henne på en soffa eller nått...

Sheogorath
2006-06-25, 18:16
Jag pallar inte folk som snarkar. Skulle någon flickvän göra det skulle jag putta ner henne från sängen, eller bära ut henne och lägga henne på en soffa eller nått...

Jepp. Att snarka är Fel (Tm). Jag har gett min flickvän rätt att slå mig hårt varje gång jag snarkar. Hade vi haft en Taser hade hon fått skjuta mig. Det kallas klassisk betingning.

Snarka -> smärta

Smärta gör ont, och det vill man inte ha. Kroppen förknippar snarkningar med smärta -> bingo. Kroppen slutar snarka.

Men snarkskena är ett sätt att kringgå det där ;).

Nitrometan
2006-06-25, 18:17
Jag använder Nozovent (http://www.meditec.fi/index.php?id=76,0,0,1,0,0), en näsvidgare. Funkar fint för mig.

Finns på apoteket. Näsvidgare på Apoteket (http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=3172&ProductSKU=104977&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo)

Sheogorath
2006-06-25, 18:19
Jag använder Nozovent (http://www.meditec.fi/index.php?id=76,0,0,1,0,0), en näsvidgare. Funkar fint för mig.

Finns på apoteket. Näsvidgare på Apoteket (http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=3172&ProductSKU=104977&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo)

"Nozovent är även ypperlig att använda tillsammans med snarkskenan SnorBan om du har problem att andas genom näsan."

Återstår att se, alltså :).

Jay-Z
2006-06-25, 18:43
Sömnapné for teh win.

Kaboffastar
2006-06-25, 19:05
och så en liten bild.

http://www.snorban.nl/images/snorban-fitting.gif

aliquis
2006-06-25, 19:06
Mysigt att ligga med någon jävla plastklump i käften.

mela
2006-06-25, 19:07
Mysigt att ligga med någon jävla plastklump i käften.

Man ska ju bara sova? *screwy*

Sheogorath
2006-06-25, 19:07
Mysigt att ligga med någon jävla plastklump i käften.

Det är ju ett rätt lågt pris för att inte störa sin partner, n'est-ce pas?

DaCvI
2006-06-27, 15:17
Nå, hur gick det Sheo?

Fatalist
2006-06-27, 15:22
och så en liten bild.

http://www.snorban.nl/images/snorban-fitting.gif

Varför inte bara köpa ett rugbytandskydd på stadium för 59:- som ser exakt likadant ut? :Virro

Sheogorath
2006-06-27, 15:24
Nå, hur gick det Sheo?

Det har inte anlänt än. Återkommer med recension ;).

Nina L
2006-06-27, 15:26
och så en liten bild.

http://www.snorban.nl/images/snorban-fitting.gifDet där ser ut som något jag skulle behöva... Jag gnisslar tydligen tänderna på ett väldigt obehagligt sätt. Själv sover jag med öronproppar och hör ingenting. :D

Morrris
2012-02-11, 16:58
Den funkade inte eller?

Mart|n
2012-02-11, 17:01
Den funkade inte eller?

Den har nog inte kommit fram än. Sheo, har posten slarvat?

Morrris
2012-02-11, 17:03
Den har nog inte kommit fram än. Sheo, har posten slarvat?

Konstigt. Det verkade ju så lovande.

Troll
2012-02-14, 04:45
Provade dom där näsvidgarna på fruns begäran nu i jul, skavde och fortsatte ändå snarka.. *slap*

Löste sig dock av sig självt någon vecka in i dieten! :thumbup:

Sheogorath
2012-02-14, 06:32
Hehe. Kul bump. Jo SnorBan funkade skitbra. Men sen slutade jag vara så jävla tjock och då slutade jag också snarka. Så det är också ett alternativ.

sälen
2012-02-14, 07:55
Hur påverkar mängden kroppsfett om man snarkar eller inte?

Ado2000
2012-02-14, 09:32
hade en polare som sov över engång han snarkade så in i men rätt oregelbundet både med snarkandet och sin andning trodde fan han skulle dö i sömnen

hmm undrar om man kan väckas av sin egna snarkningar

Torwald
2012-02-14, 10:24
Skulle även jag vilja veta hur kroppsfettet påverkas av att man slutar snarka?

Danne2k
2012-02-14, 10:49
Mitt ex snarkade, jag sov inte vettigt på 1år, nu är det en av dom största fördelarna med att det är slut. Låter kanske konstigt, men tänk er själva att inte få sova på ett år.

så BRA JOBBAT!!!!


Förresten hann aldrig läsa ditt svar i andra tråden, är det du som är Lunarstorm egna PT?

Det var ungefär 364 dagar för länge..
Vad är det som ska låta konstigt? Klart som fan man blir galen om man inte får sova ordentligt på ett helt jävla år :o
Varför vara tillsammans med någon som uppenbarligen inte bryr sig om dig?


Till Sheo: du ska ha creds! Jag blir ta mig fan nästan mordisk när jag tänker på alla män som snarkar så att tjejen får stora sömnproblem, men ändå vägrar göra något åt problemet *grr27*


Edit: oj, old thread is old..

BigSpawn
2012-02-14, 10:54
Jag gick på en snarkutredning och fick till sist en skena utskriven. Funkar bra men höll på att spy i början av den och har tagit ut den i sömnen flera gånger.
Den doktorn jag träffade sa att det verkar som kroppsvikten spelar in på nått sätt för hon hade några brottare som var patienter och de märkte skillnad på offseason och när de är i form. kommer inte ihåg om hon gav nån orsak till varför det var så.

Osten80
2012-02-14, 13:40
hmm undrar om man kan väckas av sin egna snarkningar

Det har jag gjort många gånger.

Donner
2012-02-14, 14:06
hade en polare som sov över engång han snarkade så in i men rätt oregelbundet både med snarkandet och sin andning trodde fan han skulle dö i sömnen

hmm undrar om man kan väckas av sin egna snarkningar

Mitt ex kunde vakna väldigt ofta av hennes egna snarkningar. Ibland trodde man glasrutorna skulle spricka :D

Sheogorath
2012-02-14, 14:53
Jag gick på en snarkutredning och fick till sist en skena utskriven. Funkar bra men höll på att spy i början av den och har tagit ut den i sömnen flera gånger.
Den doktorn jag träffade sa att det verkar som kroppsvikten spelar in på nått sätt för hon hade några brottare som var patienter och de märkte skillnad på offseason och när de är i form. kommer inte ihåg om hon gav nån orsak till varför det var så.

Det jag kan tänka mig kan förklara det är helt enkelt att extravikten i ansiktet tynger ner på käken så att det blir trängre i svalget. Att tjockisar snarkar mer än smala är ingen skräll. Sen vet jag inte om all extravikt bidrar likadant, d.v.s. om en 110 kg bodybuilder i tävlingsform löper samma snarkrisk som en stjärna som tränat till sig sina kilon på snabbköpet.

Silencer
2012-02-14, 14:58
Jag skriker i sömnen, varje natt.
Men jag är jävligt bra i sängen så det kompenserar.

shadowfire
2012-02-14, 16:21
Det jag kan tänka mig kan förklara det är helt enkelt att extravikten i ansiktet tynger ner på käken så att det blir trängre i svalget. Att tjockisar snarkar mer än smala är ingen skräll. Sen vet jag inte om all extravikt bidrar likadant, d.v.s. om en 110 kg bodybuilder i tävlingsform löper samma snarkrisk som en stjärna som tränat till sig sina kilon på snabbköpet.

Ja, så är det, det är den förklaringen jag har fått av sjukvården iaf. Snarkningar kommer av trycket på svalg och därför spelar det ofta roll om man ligger på sida eller på rygg t.ex. På rygg faller ju tyngden ner mot svalg/strupe naturligt och blir det för trångt så kommer snarkningarna. Det är en orsak av flera till att snarkningar kan uppstå, men alla snarkningar beror inte på fett eller kroppsvikt. Det är också kopplat till hur man är skapt i luftvägarna överlag, kopplat till allergier och massa annat.

Jag personligen blir typ täppt i snoken så fort jag lägger mig ner i en säng. Okänd anledning.

BigSpawn
2012-02-14, 16:30
Jag personligen blir typ täppt i snoken så fort jag lägger mig ner i en säng. Okänd anledning.

allergisk till dun/whatever dy har för fyllning? eller kvalster?
kan vara en sån enkel sak med:)

Ado2000
2012-02-14, 17:07
fan va jobbigt händer ofta då att ni vaknar om kvällarna ??