handdator

Visa fullständig version : Koppla plasman till datorn.


Lasse Kongo
2006-06-25, 10:58
Något som inte intresserat mig sen ja köpte min tv är att koppla den till datorn, men nu skulle jag behöva göra det för att prova en sak.

Jag är nollställd vad gäller datorer och dess utgångar osv, har inte en aning om vad saker och ting är om jag kollar på datorns baksida hehe.

Det spelar ingen roll hur bilden blir, har ju hmdi på tvn men vet inte om jag har ngt på datorn som ja kan koppla den till =)

S-video fungerar eller? Jag TROR jag har det på datorn, är lite osäker haha, men det ser ut som det, en svart rund liten utgång?

Som sagt, spelar ingen roll om bilden blir kass, vill bara prova en sak.

Hjelp *innocent*

Callister
2006-06-25, 11:06
Tjohej. Jag började också med det där för ett tag sedan.
Jag kör S-video från bärbar till 32" wide och 3.5mm för ljud.
S-video räknas som ett mellanting (eller det näst bästa) för bild. Det finns tyngre saker osm jag låter någon annan ta upp.

Lasse Kongo
2006-06-25, 11:08
Tjohej. Jag började också med det där för ett tag sedan.
Jag kör S-video från bärbar till 32" wide och 3.5mm för ljud.
S-video räknas som ett mellanting (eller det näst bästa) för bild. Det finns tyngre saker osm jag låter någon annan ta upp.

Aha, men det behövs ej tyngre saker, men hur fan ser s-videouttaget ut då :em: Brevid där jag stoppar in sladden från dataskärmen är det ett litet svart runt uttag, är det där?

Behöver man något speciellt program på datorn eller hur gör man för att få bild? Svårt?

Callister
2006-06-25, 11:13
Aha, men det behövs ej tyngre saker, men hur fan ser s-videouttaget ut då :em: Brevid där jag stoppar in sladden från dataskärmen är det ett litet svart runt uttag, är det där?

Behöver man något speciellt program på datorn eller hur gör man för att få bild? Svårt?
Det är troligtvis det uttaget, japp.
http://www.kjell.com/content/media/images/items/37206.jpg

Det är inte alls svårt. Bara att koppla in. Program behövs inte nödvändigtvis, bara använda windows "egna"; eller ja, du ändrar bara på inställningar. "Updata till".



http://hem-pc.atea.se/files/yTKxxPPg.jpg
Detta kan du använda som ljud. Bara att koppla in.

En affär som är riktigt bra är www.kjell.com. Men hemsidan är väldigt svårnavigerad då deras utbud är massivt(!) Bäst är att gå till en sådan affär eller ringa så vet de.

Lasse Kongo
2006-06-25, 11:16
Det är troligtvis det uttaget, japp.
http://www.kjell.com/content/media/images/items/37206.jpg

Det är inte alls svårt. Bara att koppla in. Program behövs inte nödvändigtvis, bara använda windows "egna"; eller ja, du ändrar bara på inställningar. "Updata till".



http://hem-pc.atea.se/files/yTKxxPPg.jpg
Detta kan du använda som ljud. Bara att koppla in.

En affär som är riktigt bra är www.kjell.com. Men hemsidan är väldigt svårnavigerad då deras utbud är massivt(!) Bäst är att gå till en sådan affär eller ringa så vet de.

Ah, grymt, jag hade tänkt dra till Kjell idag, de har precis startat en butik i city, men de har ju stängt idag!

Blir och köpa imorgon, får jag det inte och funka får du räkna med pm aaaajt :cool: :em:

Edit: Callis: Tack fan!

Callister
2006-06-25, 11:18
Ah, grymt, jag hade tänkt dra till Kjell idag, de har precis startat en butik i city, men de har ju stängt idag!

Blir och köpa imorgon, får jag det inte och funka får du räkna med pm aaaajt :cool: :em:

Edit: Callis: Tack fan!
Det blir nog ett pm att räkna med, brukar alltid vara väldigt små saker man gör fel. :D

Piranha
2006-06-25, 11:59
Svideo borde vara det sämsta alternativet rent bildmässigt.

Ge mig modellen på plasman så kollar jag var som stöds, en VGA kabel är givetvis det bästa du kan anv för att jacka in i TV'n om den stöds.


alt VGA<>HDMI adapter.

Lasse Kongo
2006-06-25, 12:02
Svideo borde vara det sämsta alternativet rent bildmässigt.

Ge mig modellen på plasman så kollar jag var som stöds, en VGA kabel är givetvis det bästa du kan anv för att jacka in i TV'n om den stöds.


alt VGA<>HDMI adapter.

Läs tråden ordentligt innan du svarar kanske?

Jag bryr mig inte om hur bilden blir som sagt, och min plasma stöder allt som finns på marknaden idag och har alla in/utgångar som finns.

Problemet låg i vad jag skulle välja på datorn eftersom jag är nollställd på datorer, blir att prova s-video eftersom jag bara ska prova en sak tillfälligt.

Piranha
2006-06-25, 12:04
Läs tråden ordentligt innan du svarar kanske?

Jag bryr mig inte om hur bilden blir som sagt, och min plasma stöder allt som finns på marknaden idag och har alla in/utgångar som finns.

Problemet låg i vad jag skulle välja på datorn eftersom jag är nollställd på datorer, blir att prova s-video eftersom jag bara ska prova en sak tillfälligt.


Jag skulle ändå välja VGA, svideo utgångarna på datorn kan vara jobbiga att få att funka.

internethjälten
2006-06-25, 12:07
Jag skulle ändå välja VGA, svideo utgångarna på datorn kan vara jobbiga att få att funka.

Håller med om det, aldrig fått den att funka som den
ska !

Lasse Kongo
2006-06-25, 12:07
Jag skulle ändå välja VGA, svideo utgångarna på datorn kan vara jobbiga att få att funka.

Ok, jag har vga på tvn, men har jag det på datorn :em:

Ska flukta på baksidan av datorn och jämföra med vga-ingången på tvn, återkommer... :em:

Mental
2006-06-25, 12:08
Ok, jag har vga på tvn, men har jag det på datorn :em:

Ska flukta på baksidan av datorn och jämföra med vga-ingången på tvn, återkommer... :em:

Du har antingen vga eller dvi på datorn, annars blir det svårt att få bild på skärmen :p

Om din plasma stödjer alla format på marknaden så kör på vga eller dvi beronede på vad som finns, som nämnts i tråden, svideo kan man bli gråhårig av.

Kabuto
2006-06-25, 12:10
VGA är vanlig "datorskärmsladd"..

Lasse Kongo
2006-06-25, 12:11
Du har antingen vga eller dvi på datorn, annars blir det svårt att få bild på skärmen :p

Om din plasma stödjer alla format på marknaden så kör på vga eller dvi beronede på vad som finns, som nämnts i tråden, svideo kan man bli gråhårig av.

Haha, jag hatar datorer, vill helst inte använda dem :em:

Men jag hitta 2 utgångar därbak på datorn som ser ut som vga:n på tvn.

Lasse Kongo
2006-06-25, 12:14
VGA är vanlig "datorskärmsladd"..

Ja, men om jag kopplar tvn till där jag i vanliga fall stoppar in kabeln från skärmen så blir det ju lite svårt att pilla med datorn för att få bild på tvn, om det inte pluppar upp automatiskt vilket det knappast lär göra med min tur.

Så det bästa vore ju om man kan få upp bild på både datorn och tvn men det kanske inte fungerar så?

Fan vad jag hatar datorer! :D

Olof Herlin
2006-06-25, 12:18
Jag sitter i skrivande stund på min 46tums plasma som är nåt år gammal och trots det stöds DVI.

DVI är nog det absolut bästa alternativet för det. Alla moderna plattskärmar går via DVI så om du har ett rätt nytt grafikkort på datorn har du definitivt DVI där också¨(jag har 2). Om inte DVI finns så använd vga.. vga är de "vanliga" skärmkablarna som har varit standard i en väldans massa år.

S-video är typ de sämsta som finns... funkar aldrig som de ska.. dålig bild. Min DVI är kristallklar på 1024x768.

Långa DVI kablar finns att köpa i de flesta välsorterade datorbutiker. Köpte min på 5 meter för runt 200.

Det enda problemet jag kan tänka mig är att du endast har 1 DVI utgång på grafikkortet och då kan du ju bara ha en skärm däri så då får du använda endast plasman och stänga av den vanliga skärmen. Men det är lugnt jag använder bara plasman numera om jag inte ska spela något speciellt. Ligger i sängen med flickvännen och glor på Nip/Tuck :D

Fråga om det är något men jag tycker att du borde kunna titta bak på skärmen och se själv vad som finns. Oftast står det vid ingångarna vad de är. Lycka till!

Olof Herlin
2006-06-25, 12:23
Kan ju lägga till att om du har rätt kanal på TV'n (min kanal heter DVI-1) så kommer bilden på studs om du har sladden o samma jack som du hade datorskärmen i innan. Om du har 2 utgångar som jag det bara att gå in i egenskaper på datorn och välja hur du vill ha det. Genom att pröva dig fram mellan de olika alternativen (klona, dualview etc) hittar du snabbt det som passar dig.

Lasse Kongo
2006-06-25, 12:30
Jag sitter i skrivande stund på min 46tums plasma som är nåt år gammal och trots det stöds DVI.

DVI är nog det absolut bästa alternativet för det. Alla moderna plattskärmar går via DVI så om du har ett rätt nytt grafikkort på datorn har du definitivt DVI där också¨(jag har 2). Om inte DVI finns så använd vga.. vga är de "vanliga" skärmkablarna som har varit standard i en väldans massa år.

S-video är typ de sämsta som finns... funkar aldrig som de ska.. dålig bild. Min DVI är kristallklar på 1024x768.

Långa DVI kablar finns att köpa i de flesta välsorterade datorbutiker. Köpte min på 5 meter för runt 200.

Det enda problemet jag kan tänka mig är att du endast har 1 DVI utgång på grafikkortet och då kan du ju bara ha en skärm däri så då får du använda endast plasman och stänga av den vanliga skärmen. Men det är lugnt jag använder bara plasman numera om jag inte ska spela något speciellt. Ligger i sängen med flickvännen och glor på Nip/Tuck :D

Fråga om det är något men jag tycker att du borde kunna titta bak på skärmen och se själv vad som finns. Oftast står det vid ingångarna vad de är. Lycka till!

På plasman har jag hdmi och vga bla, men det blir nog till att skaffa en vgakabel då min dator inte är superny =)

Men kruxet är ju om man kopplar in datorn till tvn och inte får ngn bild, blir svårt att mekka då, men då får man väl byta och sätta på den vanliga skärmen och mekka.

Lasse Kongo
2006-06-25, 12:31
Kan ju lägga till att om du har rätt kanal på TV'n (min kanal heter DVI-1) så kommer bilden på studs om du har sladden o samma jack som du hade datorskärmen i innan. Om du har 2 utgångar som jag det bara att gå in i egenskaper på datorn och välja hur du vill ha det. Genom att pröva dig fram mellan de olika alternativen (klona, dualview etc) hittar du snabbt det som passar dig.

Aha, men då bör jag kunna använda mig av vga på tvn till datorns vanliga uttag för bildskärmar antar jag?

Eller från hdmi på tvn till dvi på datorn, och då ska den kablen också in där bildskärmskabeln sitter?

MasterChief
2006-06-25, 13:04
Lasse Kongo!

Nu skummade jag bara igenom tråden men ta reda på vilka utgångar du har på datorn. Har du DVI så rekommenderar jag å det varmaste att använda det till plasman. S-video suger ultrasnopp. Allvarligt. Det är sjukt dålig bild på en sån stort skärm med s-video. Jag blir spyfärdig när jag ser på skiten. DVI däremot är rena himlen. VGA presterar också bra men jag skulle rekommendera DVI trots allt om du har det på datorn.

Jag kör DVI till TV:n och VGA till datorskärmen (Jag har bara en DVI på datorn). Via Nvidia är det sedan lätt att justera så du får 1:1 upplösning skickad från datorn till TV:n. Det ger klart bäst bild. Med ett snabbkommande så väljer jag vilken bildskärm som ska vara primär.

Fan, när du investerat i sån dyr skärm får du lägga ner lite tid. Fattar du inte att jag mår dåligt av att veta att du sitter med taskig bild? :(

Lasse Kongo
2006-06-25, 13:22
Lasse Kongo!

Nu skummade jag bara igenom tråden men ta reda på vilka utgångar du har på datorn. Har du DVI så rekommenderar jag å det varmaste att använda det till plasman. S-video suger ultrasnopp. Allvarligt. Det är sjukt dålig bild på en sån stort skärm med s-video. Jag blir spyfärdig när jag ser på skiten. DVI däremot är rena himlen. VGA presterar också bra men jag skulle rekommendera DVI trots allt om du har det på datorn.

Jag kör DVI till TV:n och VGA till datorskärmen (Jag har bara en DVI på datorn). Via Nvidia är det sedan lätt att justera så du får 1:1 upplösning skickad från datorn till TV:n. Det ger klart bäst bild. Med ett snabbkommande så väljer jag vilken bildskärm som ska vara primär.

Fan, när du investerat i sån dyr skärm får du lägga ner lite tid. Fattar du inte att jag mår dåligt av att veta att du sitter med taskig bild? :(

Haha, ok ok, men hur fan vet jag om jag har dvi på datorn, på plasman har jag ju hdmi som sagt.

Ska jag köpa en dvi-hdmikabel då? Och plugga in den där jag i normala fall sätter bildskärmskabeln på datorn?

Lasse Kongo
2006-06-25, 13:23
En sån typ: dvi-hdmi

http://www.kjell.com/content/media/images/items/68097.jpg

hahavaffan
2006-06-25, 13:27
S-video räknas som ett mellanting (eller det näst bästa) för bild. Det finns tyngre saker osm jag låter någon annan ta upp.Om man bortser från DVI/HDMI, VGA och komponent då eller?

MasterChief
2006-06-25, 13:27
Haha, ok ok, men hur fan vet jag om jag har dvi på datorn, på plasman har jag ju hdmi som sagt.

Ska jag köpa en dvi-hdmikabel då? Och plugga in den där jag i normala fall sätter bildskärmskabeln på datorn?


Läs och lär. Det är värt det:
http://www.bigscreen.se/aob-kablar.htm

http://www.bigscreen.se/aob-upplosningar.htm


Lägg ner lite tid och du kommer häpna vilken bild du kan få via datorn. En välkalibrerad dator slår de lätt dvd-spelare för tiotusen spänn.

Lasse Kongo
2006-06-25, 13:33
Läs och lär. Det är värt det:
http://www.bigscreen.se/aob-kablar.htm

http://www.bigscreen.se/aob-upplosningar.htm


Lägg ner lite tid och du kommer häpna vilken bild du kan få via datorn. En välkalibrerad dator slår de lätt dvd-spelare för tiotusen spänn.

Jo, alltså jag är inte helt borttappad även om man säkert kan tro det ibland, jag kan det mesta om tv, ljud osv, men just datorer hatar jag!

Grejen är ju att jag säkert har skrivit 3ggr i tråden att jag inte bryr mig om hur bilden blir, då jag endast ska prova en sak och sedan förmodligen aldrig mer använda skärmen till datan.

På kolo får man grymt bra hjälp med allt men man får räkna med att många inte riktigt lyckas läsa vad man egentligen vill ha svar på =)

Lasse Kongo
2006-06-25, 13:34
Läs och lär. Det är värt det:
http://www.bigscreen.se/aob-kablar.htm

http://www.bigscreen.se/aob-upplosningar.htm


Lägg ner lite tid och du kommer häpna vilken bild du kan få via datorn. En välkalibrerad dator slår de lätt dvd-spelare för tiotusen spänn.

Återigen, jag ska prova en sak, sen lär jag förmodligen aldrig använda plasman till datorn mer =)

MasterChief
2006-06-25, 14:22
Återigen, jag ska prova en sak, sen lär jag förmodligen aldrig använda plasman till datorn mer =)

Det hade jag missat. :D

haris
2006-06-25, 14:31
Jag har också ett problem angående detta så ska bara låna tråden lite:)

Jag kopplar in dator och min tv genom vga sladd, men ljudet?
vad för sladd måste jag använda för det? funkar en AUX sladd?

Callister
2006-06-25, 14:34
Vafan utgår ni ifrån när ni använder en plasma som datorskärm? Jag antar (och hoppas) att Lasse ska kolla en film. Och då är kvaliten precis likadan med s-video. Ska man sitta i windows och sitta på forum ( *rolleyes* ) kanske man bör investera i något dyrare, nörd som man vore. ;)

MasterChief
2006-06-25, 15:01
Vafan utgår ni ifrån när ni använder en plasma som datorskärm? Jag antar (och hoppas) att Lasse ska kolla en film. Och då är kvaliten precis likadan med s-video. Ska man sitta i windows och sitta på forum ( *rolleyes* ) kanske man bör investera i något dyrare, nörd som man vore. ;)

Är du helt osann? S-video suger stenhårt för film jämfört med DVI. Man är blind om man inte ser skillnaden alternativt så äger man NetonNets billigaste plasmaskärm.

MasterChief
2006-06-25, 15:03
Något som inte intresserat mig sen ja köpte min tv är att koppla den till datorn, men nu skulle jag behöva göra det för att prova en sak.

Jag är nollställd vad gäller datorer och dess utgångar osv, har inte en aning om vad saker och ting är om jag kollar på datorns baksida hehe.

Det spelar ingen roll hur bilden blir, har ju hmdi på tvn men vet inte om jag har ngt på datorn som ja kan koppla den till =)

S-video fungerar eller? Jag TROR jag har det på datorn, är lite osäker haha, men det ser ut som det, en svart rund liten utgång?

Som sagt, spelar ingen roll om bilden blir kass, vill bara prova en sak.

Hjelp *innocent*

Nu har jag läst nästan hela tråden.

S-video har garanterat din dator så köp en billig jäkel på Kjell och kör på.

Lasse Kongo
2006-06-25, 15:49
Nu har jag läst nästan hela tråden.

S-video har garanterat din dator så köp en billig jäkel på Kjell och kör på.

Jag provar nog det, men i framtiden om jag verkligen ska använda plasman genom datorn blir det bättre grejor, jag lovar, så du kan sova gott mannen : P

Det jag ska göra nu är en liten sak som tar en minut, sen så lär jag inte använda dator-tv mer =)

Har faktiskt ingen användning av det, ser mest på vanlig tv, spelar Xb360 och ser på dvd och jag har grymme bild på allt.

Datorer hatar jag och det enda jag gör framför dem är att surfa på kolo och runka till lite pron :em:

Tack för all er hjälp, ni är bäst.

MasterChief
2006-06-25, 16:23
Jag provar nog det, men i framtiden om jag verkligen ska använda plasman genom datorn blir det bättre grejor, jag lovar, så du kan sova gott mannen : P

Det jag ska göra nu är en liten sak som tar en minut, sen så lär jag inte använda dator-tv mer =)

Har faktiskt ingen användning av det, ser mest på vanlig tv, spelar Xb360 och ser på dvd och jag har grymme bild på allt.

Datorer hatar jag och det enda jag gör framför dem är att surfa på kolo och runka till lite pron :em:

Tack för all er hjälp, ni är bäst.

Har du missat att många serier/filmer finns tillgängliga i 720p/1080i ute på nätet? Det är det bästa skälet att koppla upp TV:n till datorn (om du har HDTV vill säga).

Lasse Kongo
2006-06-25, 18:52
Har du missat att många serier/filmer finns tillgängliga i 720p/1080i ute på nätet? Det är det bästa skälet att koppla upp TV:n till datorn (om du har HDTV vill säga).

Yes, jag har hdtv men jag nöjer mig med vanlig dvd just nu, hdtv nyttjar jag till 360, där finns en hel del trevligt att ladda hem med att titta på för den delen, och mer lär det komma.

Men jag har nog nästan bestämt mig för att dra till Kjell imorgon och köpa en hdmi-dvikabel direkt, den kostar typ 150:- eller något så why not =)

Olof Herlin
2006-06-25, 21:21
Asså det lustiga är att du kommer uppleva fler problem med S-video. Det är INTE den enkla lösningen. Tror jag har runt 10 Svideo kablar hemma... vissa funkar på vissa datorer och i 75% av fallen blir det svartvitt.

Den vanliga skärmkabeln är ju bara att stoppa in för 17 gubbar! Har man bara en VGA/DVI utgång så fixar man en VGAsplitter så trycker man bara på en knapp på den när man vill byta från plasman till den vanliga monitorn. Jag är så jäääävla glad att jag slipper ett till helvete med Svideon.

Glodde Det Femte Elementet på HDTV häromdagen och det var något av det ljuvligaste jag gjort. Med S-video hade det sett ut som en vanlig VHS ffs.

Lackar lite på din lathet när du har såna jävla schyssta möjligheter. Om man har en stor plasma är det ens plikt att använda investeringen till 1000! :D

Callister
2006-06-25, 21:23
Det finns fler sätt att koppla in s-video på och en hel del felsökningar att göra. Det är inte fel på kablarna eller att "vissa kablar funkar på vissa datorer". Det är inställningar. Exempelvis måste man ställa in Pal-B eller NTSC-M utifrån sin tv.

Lasse Kongo
2006-06-26, 10:55
Asså det lustiga är att du kommer uppleva fler problem med S-video. Det är INTE den enkla lösningen. Tror jag har runt 10 Svideo kablar hemma... vissa funkar på vissa datorer och i 75% av fallen blir det svartvitt.

Den vanliga skärmkabeln är ju bara att stoppa in för 17 gubbar! Har man bara en VGA/DVI utgång så fixar man en VGAsplitter så trycker man bara på en knapp på den när man vill byta från plasman till den vanliga monitorn. Jag är så jäääävla glad att jag slipper ett till helvete med Svideon.

Glodde Det Femte Elementet på HDTV häromdagen och det var något av det ljuvligaste jag gjort. Med S-video hade det sett ut som en vanlig VHS ffs.

Lackar lite på din lathet när du har såna jävla schyssta möjligheter. Om man har en stor plasma är det ens plikt att använda investeringen till 1000! :D

=) Men jag vet ju inte om jag har dvi på datorn, ska dra och köpa kablar strax, det blir antingen hdmi-dvi eller en vgakabel, men så surt om man köper något som inte fungerar =/

tossefar
2006-06-26, 11:01
Kongo broder, har du en sån här på baksidan av burken?
http://pix.crutchfield.com/kb/hd_connectors%5Cdvi_connector.jpg

Det är dvi! :hbang:

Lasse Kongo
2006-06-26, 11:04
Kongo broder, har du en sån här på baksidan av burken?
http://pix.crutchfield.com/kb/hd_connectors%5Cdvi_connector.jpg

Det är dvi! :hbang:

Neeee, då får det bli en vga, måste väl bli skapligt med?

tossefar
2006-06-26, 11:04
Neeee, då får det bli en vga, måste väl bli skapligt med?
Yesbox, knappt märkbar skillnad.

hahavaffan
2006-06-26, 11:53
Är du helt osann? S-video suger stenhårt för film jämfört med DVI. Man är blind om man inte ser skillnaden alternativt så äger man NetonNets billigaste plasmaskärm.Tack för den kompis, nu slapp jag påpeka det :)

Lasse Kongo
2006-06-26, 12:03
Oj vad stort kolozzeum blev helt plötsligt =)

Det var bara att plugga in vgakablen ju, blev bättre bild än vad jag kunde drömma om =)

Lasse Kongo
2006-06-26, 12:04
Har iofsig inte sett ett enda avsnitt av lost, men man tar ju vad som finns, kikar lite på ett avsnitt i hd nu, woah mkt trevligt.

MasterChief
2006-06-26, 12:14
Har iofsig inte sett ett enda avsnitt av lost, men man tar ju vad som finns, kikar lite på ett avsnitt i hd nu, woah mkt trevligt.


Har du matchat upplösningen med TV:ns? Då blir det ännu bättre.

Jay-Z
2006-06-26, 12:19
Trådkapar sig lite: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=76101

Något att ha? *popcorn*

MasterChief
2006-06-26, 12:24
Trådkapar sig lite: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=76101

Något att ha? *popcorn*

Här har du en tråd på 50 sidor om den:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=112098

Jay-Z
2006-06-26, 12:26
Här har du en tråd på 50 sidor om den:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=112098

Jojo. Jag ville ju veta vad du tycker och inte en massa löst folk på nåt geek-forum. :D


jk.

Lasse Kongo
2006-06-26, 12:27
Har du matchat upplösningen med TV:ns? Då blir det ännu bättre.

sitter och pillar lite =)

MasterChief
2006-06-26, 12:34
Jojo. Jag ville ju veta vad du tycker och inte en massa löst folk på nåt geek-forum. :D


jk.

Jag tycker den är skitdålig. Så, nu köper du den inte hoppas jag?
















;)

tossefar
2006-06-26, 12:34
Trådkapar sig lite: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=76101

Något att ha? *popcorn*
Den är ju billig, men att köpa en tv i dagsläget som inte kan visa riktig hdtv är pengar i sjön.

Jay-Z
2006-06-26, 12:48
Jag tycker den är skitdålig. Så, nu köper du den inte hoppas jag?
;)

Fan, för sent. *cry*

Tossefar: Hur vet man om det är riktig HD-TV? :Virro

tossefar
2006-06-26, 12:55
Fan, för sent. *cry*

Tossefar: Hur vet man om det är riktig HD-TV? :Virro
Den ska klara upplösningen 1920 × 1080. Standarden kallas 1080i. De flesta filmer kommer i den upplösningen, inte kul att sitta med en tv som inte klarar det då.

MasterChief
2006-06-26, 12:55
Fan, för sent. *cry*

Tossefar: Hur vet man om det är riktig HD-TV? :Virro

Den kan minst visa 1280 x 720 utan att skala om bilden.

MasterChief
2006-06-26, 12:57
inte kul att sitta med en tv som inte klarar det då.

Sant...Mitt nästa köp blir först när 1080p skärmarna kommer ner i rimlig prisklass och storlek (max 50 tum).

Lasse Kongo
2006-06-26, 19:56
En fråga om ngn kan svara på den:

I min tv har jag en funktion som heter "dataläge vga" grejen är att jag skulle behöva komma in där men det går inte så att säga, jag kunde komma in i den menyn när jag provade 360 via vga för länge sedan, men nu kommer jag inte åt den i menyn på tvn, va kan det vara för fel?

Jag behöver komma åt den funktionen i tvn.