handdator

Visa fullständig version : Ont i en kota mellan skulderbladen


larre
2006-06-25, 07:54
Ännu en gång så har jag ont som satan i en kota mellan skulderbladen, vet inte varför det blir så men det blir vanligtvis vid latsdrag, speciellt med V-grepp och så tung vikt som det går.
Tycker inte att jag fuskar någe alls i utförande men något måste vara fel med tanke på att jag har ont, frågan är bara ifall det är utförandet eller ryggen?

Kan det vara så att jag har en kass rygg och borde sänka vikten?

Kör på rätt höga reps 10-15, kan det vara smart att sätta pinnen lite högre och köra typ 20-25 reps för att minska skaderisken?

Åse Columbus
2006-06-25, 14:54
ta kontakt med en naprapat som kan svara på dina frågor...verkar som en av dina muskler är lite förkortad o drar i kotorna

har du haft eller har du skolios?

larre
2006-06-25, 18:32
ta kontakt med en naprapat som kan svara på dina frågor...verkar som en av dina muskler är lite förkortad o drar i kotorna

har du haft eller har du skolios?
Nja lite skolios kanske, var iväg till en sjukgymnast i 9an/8an pga ryggsmärtor då skolsyster hade märkt att ryggraden var några grader sned. Vet inte ifall jag fortfarande är det eller ej.

Åse Columbus
2006-06-25, 19:48
det kan vara det som blir fel......musklerna vid din ryggrad arbetar för att hålla en "balans" i din ryggrad....träningen i sin tur motarbetar msuklernas arbete o gör att det kan göra ont...

har haft en massagepatient som har samma problem...men det kan vara annat..oxå...nappis e rätta personen....