handdator

Visa fullständig version : Nhl


Pingu
2006-06-24, 18:07
Händer mycket nu, draft senare i kväll och det händer grejer på bytesfronten.

Vancouver skickar Todd Bertuzzi, Bryan Allen och målisen Alex Auld till Florida mot målavakten Roberto Luongo, Lukas krajicek och ett 6:e val i draften senare i kväll

Blir kul att se vart Brynäs killen Niklas Bäckström hammnar

evil
2006-06-24, 19:48
Inte en jävel bryr sig om håkkey nu.

sunkan
2006-06-24, 19:57
Inte en jävel bryr sig om håkkey nu.
jag bryr mig mer om hockey än fotbollen iaf*slap*

n1tro
2006-06-24, 20:08
Penguins är väl högt uppe i draften igen i år eller?

Karl_alfred
2006-06-24, 20:19
Penguins är väl högt uppe i draften igen i år eller?
¨2a

Axmode
2006-06-25, 00:42
Min kompis Jonas Junland i lhc i rankad som nr 4 av de svenska spelarna:)

Pingu
2006-07-01, 20:54
Händer mer nu

Zedno Chara till Boston

Marc Savard till Boston

Pavel Kubina till Toronto

Ed Jovanovski till Phenix

Fredrik Modin och Fredrik Norrena till columbus mot Marc Denis

Tie Domi blev utköpt av Toronto

Tigerkotten
2006-07-01, 21:03
Pingu vad tycker du om lönerna i NHL? Jag tänker som Lidans nu han kommer bli NHLs bäst betalda inte sant? Nu har ju klubbarna en lönebudget, vilket gör att om man har höga löner på enskilda spelare så blir det svårt att få flera bra spelare, eftersom man inte kan ge de så hög lön.

Om du förstår vad jag menar? Jag tycker det är lite ego att behöva så hög lön, utan om man har så bra betalt kanske man kan klara med sig 10-20millar mindre och göra att laget blir bättre iställe. Så laget har större chans att vinna Stanley Cup. Antar inte många tänker så dock. Men Kariya m.fl har ju spelat för lägre lön för få stor chans att vinna Stanley Cup men gick inte hem den gången :(

Arnesson
2006-07-01, 21:07
Pingu vad tycker du om lönerna i NHL? Jag tänker som Lidans nu han kommer bli NHLs bäst betalda inte sant? Nu har ju klubbarna en lönebudget, vilket gör att om man har höga löner på enskilda spelare så blir det svårt att få flera bra spelare, eftersom man inte kan ge de så hög lön.

Om du förstår vad jag menar? Jag tycker det är lite ego att behöva så hög lön, utan om man har så bra betalt kanske man kan klara med sig 10-20millar mindre och göra att laget blir bättre iställe. Så laget har större chans att vinna Stanley Cup. Antar inte många tänker så dock. Men Kariya m.fl har ju spelat för lägre lön för få stor chans att vinna Stanley Cup men gick inte hem den gången :(

Fortsätter inte Lidström med samma lön, i Detroit?
Tyckte jag såg nått om det i tidningen.

Pingu
2006-07-01, 21:21
Pingu vad tycker du om lönerna i NHL? Jag tänker som Lidans nu han kommer bli NHLs bäst betalda inte sant? Nu har ju klubbarna en lönebudget, vilket gör att om man har höga löner på enskilda spelare så blir det svårt att få flera bra spelare, eftersom man inte kan ge de så hög lön.

Om du förstår vad jag menar? Jag tycker det är lite ego att behöva så hög lön, utan om man har så bra betalt kanske man kan klara med sig 10-20millar mindre och göra att laget blir bättre iställe. Så laget har större chans att vinna Stanley Cup. Antar inte många tänker så dock. Men Kariya m.fl har ju spelat för lägre lön för få stor chans att vinna Stanley Cup men gick inte hem den gången :(

Lidas kommer att ha samma lön som han hade i år.

Det blev lite fel med lönetaket, storstjärnorna har nästa lika mycket nu som tidigare medans "vattenbärarna" har fått gå ned massor.
Tack och lov så finns det killar som är villiga att gå ned i lön för att få chans att spela i ett bra lag.

Pingu
2006-07-01, 21:21
Hal Gill går också till Toronto

Nismo
2006-07-01, 23:19
Inte en jävel bryr sig om håkkey nu.
VA!? Silly Season är ju roligare än själva hockeysäsongen :D

Ralle
2006-07-02, 01:44
Måste bara fråga vad det är med draften i nhl? I alla andra proffsidrotter i usa så blir den draftade direkt en spelare i klubben och dom äger och gör vad dom vill med den personen. I hockey så säger klubben att dom hoppas att han åker över i år. Vad händer egentligen då man blir draftad? Är det bara att man inte kan gå till en annan nhl klubb eller vad händer? En annan sak får dom mycket pengar? I NFL så är det rejäla bonusar som delas ut beroende när man blir tagen, men får dom nåt sånt om dom inte ens kanske kommer spela där?

Pingu
2006-07-03, 18:58
Måste bara fråga vad det är med draften i nhl? I alla andra proffsidrotter i usa så blir den draftade direkt en spelare i klubben och dom äger och gör vad dom vill med den personen. I hockey så säger klubben att dom hoppas att han åker över i år. Vad händer egentligen då man blir draftad? Är det bara att man inte kan gå till en annan nhl klubb eller vad händer? En annan sak får dom mycket pengar? I NFL så är det rejäla bonusar som delas ut beroende när man blir tagen, men får dom nåt sånt om dom inte ens kanske kommer spela där?

När en spelare blir draftad till NHL så har dom 2 år på sig att skriva kontrakt med killen, annars förlorar dom rättigheterna och han blir tillgänglig i kommande draft. Alla europer måste draftas för att få spela i NHL, transatlanter deremot kan skriva kontrakt även om dom är odraftade och är äldre än 21 år.
Bonusar får dom också nu kommer jag inte ihåg taket på bonusarna men den har sänkts kraftigt sen det nya spalaravtalet skrevs på.

Pingu
2006-07-03, 19:00
Nytt byte

Chris Pronger till Anaheim mot Jeoffery Lupul, Ladislav Smid, 1:a val i dfarten 2007 och 2008, ett 2:a val i draften 2008 och ett till första val när Edmonton vill ha det.

Anaheim har alltså Scott Niedermayer och Chris Pronger som backar nu :bow:

bladhet
2006-07-03, 19:15
Händer mycket nu, draft senare i kväll och det händer grejer på bytesfronten.

Vancouver skickar Todd Bertuzzi, Bryan Allen och målisen Alex Auld till Florida mot målavakten Roberto Luongo, Lukas krajicek och ett 6:e val i draften senare i kväll

Blir kul att se vart Brynäs killen Niklas Bäckström hammnar


En kille i boden som är lika gammal som mig är draftad till detroit.

sunkan
2006-07-03, 19:20
En kille i boden som är lika gammal som mig är draftad till detroit.
Om jag inte minns fel så är det 2 spelare som är lika gammla som mig som är draftade till nått NHL-lag vilket det är vet jag inte. En kille som bor 3mil härifrån som också är 87:a vet jag är draftad till toronto iaf.:cool: