handdator

Visa fullständig version : Kolo och warhammer!


fonzie
2006-06-24, 18:03
Nå vilka pysslar? Jag har återfunnit mitt intresse efter en lång depression.
Har 1000 pts Ogre kingdoms, 1200 pts Vampire counts. Har även haft 7000 pts High elves som jag sålt. :thumbup:
Ska börja med 40k snart också.

Kabuto
2006-06-24, 18:18
Har en hel hög med orcer till whfb som jag gärna säljer bort :P Varit less i flera år nu..

Tigerkotten
2006-06-24, 18:20
Visste ni att Warhammer kommer som mmorpg under 2007? :D För mig att det var så iaf ;)

rolf
2006-06-24, 18:25
Jag har för mig att jag har sett Grub nämna att han pysslat med Warhammer.

Själv har jag spelat rätt länge, även om jag varit ganska inaktiv de senaste åren. Har mer orcs & goblins än jag orkar räkna, plus en del 40k space orks. Har under åren även spelat Dwarfs i Fantasy, och Tau i 40k.

mangemani
2006-06-24, 18:28
har ett gäng med bretonia knights och undead.
spelar ej längre,men dom pryder hyllorna brevid tennsoldats trupperna väldigt bra iaf.

King Grub
2006-06-24, 19:11
Jag har för mig att jag har sett Grub nämna att han pysslat med Warhammer.

Rollspelet, Warhammer Fantasy Roleplay, inte figurspelet. :) Även om jag har ett par coola modeller.

Absinteh
2006-06-24, 19:15
Wow, la väll halvt ned det för ett tag sedan.
Men målar fortfarande. Ska posta några godingar.

Tigerkotten
2006-06-24, 19:20
http://www.warhammeronline.com/english/home/index.php

Warhammer som MMORPG

FeTTe
2006-06-24, 19:27
Jag gör, eller snarare gjorde.. Har deppat ihop lite över det nu för det tar sån jäävla plats! :P Men man får ju lite utav ryck iblans och sitter och målar i några timmar :)

Yes
2006-06-24, 19:38
Spelade WH40K i min ungdom. Det var skoj förutom att jag har en polare med den dåliga vanan att alltid vinna i strategi/taktik-spel(jag minns fortfarande den dagen för 6 år sedan när jag vann över honom i schack...).

rolf
2006-06-24, 19:38
http://www.warhammeronline.com/english/home/index.php

Warhammer som MMORPG

Å fyfan, det var inte långt ifrån erektionsframkallande. Vill ha. :hbang:

Tigerkotten
2006-06-24, 20:00
Å fyfan, det var inte långt ifrån erektionsframkallande. Vill ha. :hbang:

Jag säger bara innan, mmorpg är extremt beroendeframkallande speciellt om du är tävlingsinriktad och hatar förlora :D

Kwon
2006-06-24, 20:02
Ni behöver inte köpa gubbar längre, allt finns på dator nu!

grisbil3n
2006-06-25, 04:07
Hade en kompis som var ganska fet tillika engelsman som jag lirade lite med för en 10 år sedan, tröttnade rätt omgående.

Kwon
2006-06-25, 04:24
Hade en kompis som var ganska fet tillika engelsman som jag lirade lite med för en 10 år sedan, tröttnade rätt omgående.

För att han var en dryg engelsman eller för att han var fet? :confused:

grisbil3n
2006-06-25, 04:35
För att han var en dryg engelsman eller för att han var fet? :confused:

Nejdå han var mysig, hade massa sjyssta tv-spel med så jag hade inget emot att hänga där. Men Warhammer var inte så jävla kul...

rolf
2006-06-25, 13:01
Ni behöver inte köpa gubbar längre, allt finns på dator nu!

Fan om man skulle ha väntat några år innan man slängde ut många, dyra pengar på gubbarna. *screwy*

Absinteh
2006-07-12, 20:34
Jag sa jag skulle ladda upp någon bild.
Kommer mer och bättre bilder.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/Liten-exb.JPG

victor_n
2006-07-12, 20:43
Jag sa jag skulle ladda upp någon bild.
Kommer mer och bättre bilder.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/Liten-exb.JPG


skysst målat:) gillar highlightningen(svatning) på dräkten

akAn
2006-07-12, 20:47
spelar 40k eldar.

mangemani
2006-07-12, 20:50
Jag sa jag skulle ladda upp någon bild.
Kommer mer och bättre bilder.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/Liten-exb.JPG


kul att se att det finns fler som har "måla skuggor" talangen:).
krävs lite träning men sen ser gubbarna ut som "levande":).
men det tar sin lilla tid att måla 1 gubbe,heh,har hållit på att måla soldater till waterloo sen jag var 8 nått,är inte ens klar:)

Absinteh
2006-07-12, 20:56
Omg, BILD! :D
Du måste ju utvecklat dig något sedan du var 8. Så det ser väll lite underligt ut?

mangemani
2006-07-12, 21:06
Omg, BILD! :D
Du måste ju utvecklat dig något sedan du var 8. Så det ser väll lite underligt ut?


tja,dom första hundra jag målade när jag var liten ser förjävliga ut,tok för mycket färg och ser mer ut som picasso gubbar typ,men ju mer åren gick och ju bättre man blev desto snyggare blev gubbarna,så ja,det ser lite underligt ut om jag nu skulle ställa upp alla på slagfältet,dom första regementena skiljer sej jävulst mot imperial guard(som jag just nu målar).
så om man tittar från vänster till höger på slagfältet,så kan man tydligt se min utveckling genom åren:D

har ej nån kamera,så jag kan ej lägga upp någon bild tyvär,men om jag inte missminner mej så postade jag lite bilder på andra gubbar som jag hade målat(SS soldater),tror tråden hade "hobby" i rubriken,så du kan ju söka efter den tråden:)

Absinteh
2006-07-12, 22:58
bah, hittar inte. får leta mer

Kurash
2006-07-12, 23:28
Givet. några tusen poäng High Elves.
Magic the Gathering då?
Började köra det på nätet, sjukt kul att köpa och byta kort med alla över hela världen så snabbt o lätt. Brände 800 spänn första veckan. Röd/bå lek, Izzet!

myggan
2006-07-12, 23:33
Givet. några tusen poäng High Elves.
Magic the Gathering då?
Började köra det på nätet, sjukt kul att köpa och byta kort med alla över hela världen så snabbt o lätt. Brände 800 spänn första veckan. Röd/bå lek, Izzet!

spelade MTG hela min uppväxt typ.. aldrig haft så kul som jag hade då :)

rolf
2006-07-13, 00:04
Jag sa jag skulle ladda upp någon bild.
Kommer mer och bättre bilder.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/Liten-exb.JPG

Schysst! Vad är det för figur i bakgrunden, gillar den skarpt, Min amatörmässiga gissning är att det är någon form av deamon? Deamon prince?

Absinteh
2006-07-13, 11:01
Hehe, finurligt..du gillar den skarpt, som skärpan.
Det är faktiskt en confrontation-figur, ej warhammer alltså.

raQblad
2006-07-13, 11:59
Tror jag sitter med tusen poäng Spacemarine blood angels och knappt tusen Tau. Lade ner mitt spelande för länge sen!

rolf
2006-07-13, 14:06
Hehe, finurligt..du gillar den skarpt, som skärpan.
Det är faktiskt en confrontation-figur, ej warhammer alltså.

Aha, där ser man. Fler bilder, yes? *innocent*

Langster
2006-07-13, 14:15
Var är alla tjejer i den här tråden? :D

Modde
2006-07-13, 14:20
Var är alla tjejer i den här tråden? :D

Medans vi rsb:ade(rollspelsbög:ade) oss så låg dom med coola killar.

hultman
2006-07-13, 14:24
Får man fråga vad i helvete man gör med sånadär gubbar man målar?

*screwy*

Langster
2006-07-13, 14:38
Får man fråga vad i helvete man gör med sånadär gubbar man målar?

*screwy*
Undrar jag också...

Kurash
2006-07-13, 14:39
Krigar såklart!

Kabuto
2006-07-13, 15:04
Jag har spelat MTG och doomtrooper en del.. Blev inte så mycke spelande i doomtrooper mest samlande..

rolf
2006-07-13, 18:57
Får man fråga vad i helvete man gör med sånadär gubbar man målar?

*screwy*

Man spelar med dom. Tänk dig avancerat shackspel.

zoltan_hellhound
2006-07-13, 19:41
Undrar jag också...

Jag målar figurer för att det är lungnande+ att jag brukar ställa upp i tävlingar med mina målade figurer..Skulle nog aldrig få för mig att sätta mig ner och leka med dem...men man vet aldrig :D

Absinteh
2006-07-13, 22:13
zoltan, precis. The right spirit.

En kille skriver till mig IDAG att det ska vara en studiecirkel med två goldendeamon(mest prestigefyllda figurmålarpriset)finalister? tror jag?
Så jag for dit och lyssnade lite. Är jävligt peppad på att börja måla mer seriöst nu.
Tänk vilket sammanträffande :thumbup:

Ska väll fota lite kreationer som jag har. Men då vill jag se era

Absinteh
2006-07-13, 22:34
http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/P1010909.JPG
http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/P1010256.JPG

Slimfit
2006-07-13, 22:46
http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/P1010909.JPG
http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/P1010256.JPG

Jävligt snygga :thumbup:

Har kvar en gammal arme på ca 3000pts 40k eldars nånstans hemma hos mina föräldrar. Säkert 10 år sedan jag tittade på dem så man borde ju egentligen sälja av hela rasket. Går gamla figuren att spela med fortfarande eller har de fasats ur?

Absinteh
2006-07-13, 22:48
Just eldar har inte släppts i ny edition på väldigt länge.
Men snart kommer de nya och då är de i det nästa helt värdelösa.

Wennerberg
2006-07-13, 23:03
Upp med fler bilder på era modeller! Har målat en hel del i mina dagar men har nästan inget kvar alls. Är riktigt sugen på att måla flera gånger i veckan men har inte plats att dra fram allt som behövs. Dessutom har väl alla mina färger torkat. Blir väl att köpa ett sånt stort kit med allihopa när man har råd.

rolf
2006-07-13, 23:09
Ska posta bilder på lite av mitt warhammerstuff då. Måste bara åka med kameran till polaren där alla figurerna står. Bilder är att vänta inom en vecka.

Absinteh: Grymt snyggt! Men snälla, gör något åt baserna, jag får sån lust att göra det själv när jag ser ofärdiga baser :D

zoltan_hellhound
2006-07-14, 07:43
http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/P1010909.JPG
http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/P1010256.JPG

Det där var ju inte illa pinkat..Det är ju golden demon klass på din målning ju..Det som brukar avgöra GD är vilka färger man använder+ att man har en snygg bas

Använder du valejo (Tror de heter så) eller warhammer färger

zoltan_hellhound
2006-07-14, 07:47
zoltan, precis. The right spirit.

En kille skriver till mig IDAG att det ska vara en studiecirkel med två goldendeamon(mest prestigefyllda figurmålarpriset)finalister? tror jag?
Så jag for dit och lyssnade lite. Är jävligt peppad på att börja måla mer seriöst nu.
Tänk vilket sammanträffande :thumbup:

Ska väll fota lite kreationer som jag har. Men då vill jag se era

Har alltid varait sugen på att ställa upp i GD, är du sugen kan vi sticka till GD i england nästa år :D

Englan är det land där de har tuffast tävlinng..så många duktiga målare så att man nästan börjar..*cry*

Wennerberg
2006-07-14, 10:31
Har suttit och kollat på en hel del grejer på sistone. Är fett jävla sugen på att beställa ett nytt set med färger och några gubbar att måla. Alla gamla förger utom typ 2 hade torkat helt. orka sitta och vattna upp dem. Bättre att köpa nya.

Någon som har lite coola tips eller knep när det kommer till målning? Vilka är skojigast att måla? Målade en hel del orcer när jag var mindre men är sugen på något nytt. Kanske de där nya Hordes?

Orkar inte spela, vill bara måla de små asen.

Absinteh
2006-07-14, 10:40
well..
www.coolminiornot.com

zoltan_hellhound
2006-07-14, 10:42
Har suttit och kollat på en hel del grejer på sistone. Är fett jävla sugen på att beställa ett nytt set med färger och några gubbar att måla. Alla gamla förger utom typ 2 hade torkat helt. orka sitta och vattna upp dem. Bättre att köpa nya.

Någon som har lite coola tips eller knep när det kommer till målning? Vilka är skojigast att måla? Målade en hel del orcer när jag var mindre men är sugen på något nytt. Kanske de där nya Hordes?

Orkar inte spela, vill bara måla de små asen.

Om du bara ska måla tycker jag du ska välja figurer som har en bra design och är roliga att måla, typ .

http://www.rackham-store.com/boutique/liste_rayons.cfm

De är snyggare och billigare änn warhammers figurer(men man har inte samma frihet när det gäller konverteringar etc)

Absinteh
2006-07-14, 10:57
Smickrande.
Ja Valejo färgerna är de jag använder mest. Men fö så är jag värdelös på måla faktiskt

Wennerberg
2006-07-14, 10:58
Har kollat lite på de där, helt sjukt vad snygga vissa är. Aja så fort det blir läge blir det ett paintset och några modeller, sen kanske man kan lägga in lite bilder på dem.

Kan ni inte posta bilder på era modeller för inspiration

Jense
2006-07-14, 10:59
Har suttit och kollat på en hel del grejer på sistone. Är fett jävla sugen på att beställa ett nytt set med färger och några gubbar att måla. Alla gamla förger utom typ 2 hade torkat helt. orka sitta och vattna upp dem. Bättre att köpa nya.

Någon som har lite coola tips eller knep när det kommer till målning? Vilka är skojigast att måla? Målade en hel del orcer när jag var mindre men är sugen på något nytt. Kanske de där nya Hordes?

Orkar inte spela, vill bara måla de små asen.

du som är så skicklig borde förfan göra egna från grunden

Absinteh
2006-07-14, 11:07
är du modellerare wennberg?

Wennerberg
2006-07-14, 12:07
är du modellerare wennberg?
Nja, skulle inte kalla mig modellerare, men jo jag har lekt lite med lera. Inget seriöst dock, bara lite skoj orcer och skit. Tänkte köpa mig en sån slipmaskin på hobbex men slip, borr och polerarhuvud. Så man kan göra lite bra grejer.

Har inte nåpgon avancerad lera iheller, bara FIMOlera som man lägger in i sin egen ugn och bakar. Hade gärna experimenterat med lite annat men har inte tagit mig tid.

Varför undrar du? Är du en modellerare?

mangemani
2006-07-14, 12:14
tycker synd att allt tar sån jäkla plats.
när jag bodde i villa så hade man plats för allt,men när man flyttade till lägenhet så hade jag 2 allternativ,slänga eller sälja,så jag sålde 1 utav armerna jag hade samt terräng delar och den där stora massiva warhammer borgen.....sålde det till min kusin,så möjligheten att kunna köpa tillbaks allt finns ju...är lite småsugen faktiskt,men vart jag ska ha allt,det vette fan.

Wennerberg
2006-07-14, 13:49
bump

Absinteh
2006-07-14, 15:05
Nja, undrande bara om du var det wennberg.

Mangemani: Köp nytt och måååla :thumbup:

Wennerberg
2006-07-14, 15:49
Köpte precis färg, penslar och en modell. Men nu får man vänta tills nästa vecka på skitet :(

rolf
2006-07-14, 15:52
Köpte precis färg, penslar och en modell. Men nu får man vänta tills nästa vecka på skitet :(

Vad köpte du för modell?

Wennerberg
2006-07-14, 15:55
Vad köpte du för modell?
Animistic Shaman on Brontops.

Har inga intentioner att spela med grejerna, bara att måla dem och denna såg ut att vara en skoj förstamodell efter ett långt jävla uppehåll.

Några tips om målningen?

rolf
2006-07-14, 15:55
Animistic Shaman on Brontops.

Har inga intentioner att spela med grejerna, bara att måla dem och denna såg ut att vara en skoj förstamodell efter ett långt jävla uppehåll.

Några tips om målningen?

Aha, okej. Har ingen aning om vad det är, måste kolla in någon online store för att få ett hum om det.

rolf
2006-07-14, 15:59
Jävla editfunktion som inte funkar mer.
Hursomhelst, jag kollade upp modellen, riktigt snygg. Den gör sig riktigt bra målad med NMM-tekniken. Om du är duktig kan du pröva det, det finns för övrigt många bra tutorials, bara att googla. Lycka till, och kom ihåg att posta bilder när du är klar! *flex*

Wennerberg
2006-07-14, 16:03
Jävla editfunktion som inte funkar mer.
Hursomhelst, jag kollade upp modellen, riktigt snygg. Den gör sig riktigt bra målad med NMM-tekniken. Om du är duktig kan du pröva det, det finns för övrigt många bra tutorials, bara att googla. Lycka till, och kom ihåg att posta bilder när du är klar! *flex*
NMM-tekniken? Ah får googla tutorials, men lite vet man ju sen förr iaf.

Kommer måla som en galning när jag får den. Bilder kommer om den blir bra :)

Wennerberg
2006-07-14, 16:16
hittar inte så mycket om NMM teknik. Lust att hjälpa till med förklaring?

rolf
2006-07-14, 18:03
hittar inte så mycket om NMM teknik. Lust att hjälpa till med förklaring?

http://www.jenova.dk/NMM.htm
http://www.blackmoor.ca/articlesnmm.htm

Där har du två helt okej tutorials. NMM betyder ju "non-metallic metals" vilket innebär att istället för att måla t.ex. ett svärd eller en rustning med en färdig metallfärg så använder du diverse andra "vanliga" färger för att måla så det verkligen ser ut som metall. Ja, vafan, läs mer själv. :Virro

Wennerberg
2006-07-14, 18:05
Hittade lite info om NMM, jävla snyggt det blir. Såg att modellen målats med den tekniken på hemsidan. Det blir till att öva då, första gången lär det gå käpprätt åt helvete

Wennerberg
2006-07-14, 18:19
http://www.jenova.dk/NMM.htm
http://www.blackmoor.ca/articlesnmm.htm

Där har du två helt okej tutorials. NMM betyder ju "non-metallic metals" vilket innebär att istället för att måla t.ex. ett svärd eller en rustning med en färdig metallfärg så använder du diverse andra "vanliga" färger för att måla så det verkligen ser ut som metall. Ja, vafan, läs mer själv. :Virro
Tack! Jävlar vad jag har sug efter att få måla nu. Har du inga bilder på modeller du målat?

MVH

Absinteh
2006-07-14, 18:54
NMM är inte lika snyggt i verkligheten som på bild.
NMM förutsätter att du har en fixerad ljuskälla. Sedan är det extremt svårt också *spy*

Alltså jäkligt kul att du slängde iväg en beställning bara sådär.
Vi får bilda kolozzeums figurmålarklubb.*rolleyes*

Wennerberg
2006-07-14, 19:14
NMM är inte lika snyggt i verkligheten som på bild.
NMM förutsätter att du har en fixerad ljuskälla. Sedan är det extremt svårt också *spy*

Alltså jäkligt kul att du slängde iväg en beställning bara sådär.
Vi får bilda kolozzeums figurmålarklubb.*rolleyes*
Hehe, det hade vait skohj om fler målade så man kunde få se på deras alster.

NMM är någonting jag aldrig testat så jag tänkte testa det för att ha något att bita i, får se hur fan det blir egentligen haha

Absinteh
2006-07-14, 19:37
ruggigt svårt.
I do not master it.

rolf
2006-07-14, 22:21
Tack! Jävlar vad jag har sug efter att få måla nu. Har du inga bilder på modeller du målat?

MVH

Jovisst, som jag skrev tidigare i tråden ska jag försöka få upp bilder inom en vecka. Måste åka över till polaren och plåta bara.

NMM är inte lika snyggt i verkligheten som på bild.
NMM förutsätter att du har en fixerad ljuskälla. Sedan är det extremt svårt också

Att det är extremt svårt håller jag med om, men nog fan ser det lika bra ut i verkligheten som på bild. Problemet uppstår när en "riktig" ljuskälla, sas, dyker upp och blänker på modellen, vilket ger den två sources of lightning (kom inte på hur jag skulle översätta det).

zoltan_hellhound
2006-07-14, 23:00
NMM är inte lika snyggt i verkligheten som på bild.
NMM förutsätter att du har en fixerad ljuskälla. Sedan är det extremt svårt också *spy*

Alltså jäkligt kul att du slängde iväg en beställning bara sådär.
Vi får bilda kolozzeums figurmålarklubb.*rolleyes*

Hahah jag blev ochså sugen beställde för 600 kr idag...inpuls köp FTW
Arachon (felstavat) great unclean one och en ny pensel + lite små kraffs

zoltan_hellhound
2006-07-14, 23:01
Hehe, det hade vait skohj om fler målade så man kunde få se på deras alster.

NMM är någonting jag aldrig testat så jag tänkte testa det för att ha något att bita i, får se hur fan det blir egentligen haha

Mina bidrag kommer när jag målat klart och skaffat en digital kamera

Wennerberg
2006-07-15, 00:33
Mina bidrag kommer när jag målat klart och skaffat en digital kamera
JÄVLA GRYMT!

Synd att man måste vänta hela jävla helgen nu

zoltan_hellhound
2006-07-15, 08:00
JÄVLA GRYMT!

Synd att man måste vänta hela jävla helgen nu

Jo det är sant men under tiden man väntar kan man ju hämta lite insperation från andra målar Vässa kniven etc...

Absinteh
2006-07-15, 15:17
väntar med ..kontraktion

Wennerberg
2006-07-16, 23:19
Imorgon skickas grejerna, jävlar, hoppas fan de kommer på tisdag. Har sånt kli i fingrarna nu så jag vete fan var jag skall ta vägen. Köpte lite greenstuff också, lite modding kanske sker om jag tycker något fattas :)

Någon som är erfaren av detta?

zoltan_hellhound
2006-07-17, 06:05
Imorgon skickas grejerna, jävlar, hoppas fan de kommer på tisdag. Har sånt kli i fingrarna nu så jag vete fan var jag skall ta vägen. Köpte lite greenstuff också, lite modding kanske sker om jag tycker något fattas :)

Någon som är erfaren av detta?

Greenstuff är svårt att skulptera med..Har tre årig gymmnasie utbild inom estetisk+ att jag gillar att skulptera, och jag tycker Gs är någott av det svåraste material jag testat.

Sen råder jag dig att inte stoppa fingrarna i mun näsa ögon eller någott annat kropps hål när sy sysslar med GS

Wennerberg
2006-07-17, 11:43
Greenstuff är svårt att skulptera med..Har tre årig gymmnasie utbild inom estetisk+ att jag gillar att skulptera, och jag tycker Gs är någott av det svåraste material jag testat.

Sen råder jag dig att inte stoppa fingrarna i mun näsa ögon eller någott annat kropps hål när sy sysslar med GS
Ok, vad gör det så svårt?

zoltan_hellhound
2006-07-17, 12:11
Ok, vad gör det så svårt?

Materialet har en tendens att ändra form..svårt att göra skarpa kanter
men sen åt andra sidan har jag inte sysslat så mycket med greenstuff igentligen..så det är väll sånt som kommer med tiden

Absinteh
2006-07-17, 12:19
jag kan inte förstå mig på galningarna som skulpterar med greenstuff..
That's some cool shit.

rolf
2006-07-17, 13:52
Materialet har en tendens att ändra form..svårt att göra skarpa kanter
men sen åt andra sidan har jag inte sysslat så mycket med greenstuff igentligen..så det är väll sånt som kommer med tiden

Jag tycker skarpa kanter är något av de lättare sakerna man kan åstadkomma med green stuff. När det gäller att ersätta kroppsdelar, speciellt armar och händer blir det värre. Det är riktigt löjligt svårt tills man får kläm på det, och även då händer det att man, trots att man tänker på det, gör det vanligaste felet - att råka trycka ett finger mot det nyskulpterade området och ersätta allt man har gjort med ett fingeravtryck.

Ska hursomhelst slänga upp bilder på några moddade figurer också.

Metal_boy_
2006-07-17, 13:56
Ni behöver inte köpa gubbar längre, allt finns på dator nu!


Det var ju måla gubbar som var roligt :) Höll på med Warahammer 40k, men jag målade och byggde gubbar bara. Tyckte jag var kul som fan. Hade en trupp med veteraner som jag gillade mest. Gubbarna hade inga hjälmar och dom hade grymt skägg. Såg ut som framtida vikingar eller nått :D:hbang:

Absinteh
2006-07-17, 14:19
Haha, space wolfs *rolleyes*

http://us.games-workshop.com/games/40k/spacemarines/background/images/sw_wolfguard.gif

Wennerberg
2006-07-17, 14:20
Det var ju måla gubbar som var roligt :) Höll på med Warahammer 40k, men jag målade och byggde gubbar bara. Tyckte jag var kul som fan. Hade en trupp med veteraner som jag gillade mest. Gubbarna hade inga hjälmar och dom hade grymt skägg. Såg ut som framtida vikingar eller nått :D:hbang:
Jag tror jag hade något liknande fan, minns det där med frmatida vikingar, hade några som verkligen såg ut som det, minns inte så bra.

Wennerberg
2006-07-17, 14:29
http://www.rackham-store.com/boutique/images_produits/BACR01.jpg

Mitt nästa köp^^

Absinteh
2006-07-17, 15:02
hyffsat soet.

Wennerberg
2006-07-17, 22:07
hyffsat soet.
Jupp. Hoppas grejerna kommer imorgon. Annars tar jag mitt liv.

Kwon
2006-07-17, 22:13
http://www.rackham-store.com/boutique/images_produits/BACR01.jpg

Mitt nästa köp^^

PHAEN Va FEEET!

Schysst att dom gjort modell av Arne P.

Kommer du måla den på samma sätt?

Wennerberg
2006-07-17, 22:55
PHAEN Va FEEET!

Schysst att dom gjort modell av Arne P.

Kommer du måla den på samma sätt?
Jag kommer försöka göra något liknande iaf haha.

Denna tänkte jag måla först. Förhoppningsvis kommer den imorgon.

http://www.unispel.com/catalog/images/shamanbrontops.jpg

nemd
2006-07-17, 22:57
riktigt cool, vad betalar du för en sån?

Wennerberg
2006-07-17, 23:16
riktigt cool, vad betalar du för en sån?
den kostade nog 180:- tror jag.

nemd
2006-07-17, 23:19
den kostade nog 180:- tror jag.

Ok, lycka till med målningen då jao, ska bli kul att se resultat.. ;F

Wennerberg
2006-07-17, 23:26
Ok, lycka till med målningen då jao, ska bli kul att se resultat.. ;F
Tackar. Vi får se hur det går. Många många år sedan sist.

Daniiiel
2006-07-17, 23:47
Hahah jag blev ochså sugen beställde för 600 kr idag...inpuls köp FTW
Arachon (felstavat) great unclean one och en ny pensel + lite små kraffs


köp bloodthirster istället..mer hardcore

Absinteh
2006-07-18, 00:19
De är inte lätta och måla dem där..
Vilka stora modeller du gick på :P
Jag köpte idag en lite mindre som jag sitter och pillar på just nu.

Wennerberg
2006-07-18, 00:24
De är inte lätta och måla dem där..
Vilka stora modeller du gick på :P
Jag köpte idag en lite mindre som jag sitter och pillar på just nu.
Bilder!

Jo, men minotauren är ju slut överallt fan.

Def öll mig i smaken, riktigt snyggt modellerade.

Allan
2006-07-18, 00:25
Får man fråga vad i helvete man gör med sånadär gubbar man målar?

*screwy*

Jag är inte riktigt tillfreds med svaret att det var "ungefär som schack". Kan nån på ett enkelt sätt beskriva hur man i såna fall spelar? Och vad det går ut på?

allan

Wennerberg
2006-07-18, 00:27
Jag är inte riktigt tillfreds med svaret att det var "ungefär som schack". Kan nån på ett enkelt sätt beskriva hur man i såna fall spelar? Och vad det går ut på?

allan
Man slår väl lite tärningar och mäter ut massa grejer, flyttar runt gubbjävlarna ÄH kan inte spelreglerna öht.

Wennerberg
2006-07-18, 00:30
Blev lite sugen på denna också.

http://www.gamemaniacs.se/uploadedImages/hi_res/PIP71007.jpg

mangemani
2006-07-18, 00:35
sweet jesus,dom som målat dom där är riktigt skickliga måste jag säga,känner mej rätt så "liten" om jag gämför mina målningar,och jag som trodde jag var bra:D...2-3 timmars jobb skulle jag tippa på:)

Kwon
2006-07-18, 00:41
Jag är inte riktigt tillfreds med svaret att det var "ungefär som schack". Kan nån på ett enkelt sätt beskriva hur man i såna fall spelar? Och vad det går ut på?

allan

Det finns ju de som skaffar figurerna enbart för att måla dom (utmaning).

Sedan finns det ju de som använder dom i figurspel också! (På stora bord med terräng etc typ krigsspel)

Wennerberg
2006-07-18, 00:45
Det finns ju de som skaffar figurerna enbart för att måla dom (utmaning).

Sedan finns det ju de som använder dom i figurspel också! (På stora bord med terräng etc typ krigsspel)
Jag har alltid tillhört de som endast målar. Även om mitt upphåll inte varit nådigt lol. Gonatt grabbar

rolf
2006-07-18, 00:48
Jag är inte riktigt tillfreds med svaret att det var "ungefär som schack". Kan nån på ett enkelt sätt beskriva hur man i såna fall spelar? Och vad det går ut på?

allan

Haha, förlåt då mr Moderator. :D
Här kommer en lite mer avancerad version.
Tänk dig att du har en massa modeller som tillsammans bildar en hel armé. I denhär armén finns det infanteri, kavalleri, krigsmaskiner och monster - och var och en har sina fördelar och nackdelar. Precis som schackpjäser, bara att istället för t.ex. ett torn du flyttar runt så har du en drake eller något liknande.
Man spelar på ett bord som ska se så realistiskt ut det bara går. Vinner gör man genom att döda fientliga modeller och undvika att få sina egna modeller dödade. Igen, precis som i schack, bara att det finns ingen kung som avgör spelet.
Hur man slåss kan variera. Det finns modeller som kan skjuta pilar eller modeller som endast kan klubba varandra i närstrid. Det är upp till var och en att välja modeller efter tycke.
Allting är *väldigt* strikt reglerat. Regelböckerna är 300+ sidor, och där står hur långt vissa trupptyper flyttar sig, samt hur duktiga de är på att slåss, skjuta och hur modiga de är etc.

Något specifikt du undrar?

zoltan_hellhound
2006-07-18, 06:21
Blev lite sugen på denna också.

http://www.gamemaniacs.se/uploadedImages/hi_res/PIP71007.jpg

Fan vad du blev sugen på Confrontation figurerna :thumbup:
Tycker ochså de är de snyggaste.warhammer har ju iofs sina fördelar
men i ren skönhet vinner Confrontation ska själv införskaffa FORMOR CHAMPION och kovertera den till bloodthirster

zoltan_hellhound
2006-07-18, 06:22
köp bloodthirster istället..mer hardcore

Nja..Kan inte bli mer Hardcore för då hamnar jag på fattighuset:D

Absinteh
2006-07-18, 08:59
Hahaha:laugh: Var det du mangemani som sa 2-3h arbete på en confrontationfigur? av rackham :laugh: ?
Jag la fö 1h bara på de två första färgerna av typ 10 på min confrontationmodells kappa :thumbup:
De lägger säkert minst 48h effektiv målartid MINST.

zoltan_hellhound
2006-07-18, 09:07
Hahaha:laugh: Var det du mangemani som sa 2-3h arbete på en confrontationfigur? av rackham :laugh: ?
Jag la fö 1h bara på de två första färgerna av typ 10 på min confrontationmodells kappa :thumbup:
De lägger säkert minst 48h effektiv målartid MINST.

Jag har ochså svårt att tro att en 2-3 timmars arbete skulle vara nog
själv målar jag en modell på typ 12-20 timmar (Större figurer tar längre tid)

Wennerberg
2006-07-18, 11:03
Fan vad du blev sugen på Confrontation figurerna :thumbup:
Tycker ochså de är de snyggaste.warhammer har ju iofs sina fördelar
men i ren skönhet vinner Confrontation ska själv införskaffa FORMOR CHAMPION och kovertera den till bloodthirster
Jo, det fanns några riktigt snygga. Modellerna kommer säkert inte idag, utan imorgon eller övermorgon. FAN.

mangemani
2006-07-18, 11:03
Hahaha:laugh: Var det du mangemani som sa 2-3h arbete på en confrontationfigur? av rackham :laugh: ?
Jag la fö 1h bara på de två första färgerna av typ 10 på min confrontationmodells kappa :thumbup:
De lägger säkert minst 48h effektiv målartid MINST.


jajajaja,hur som helst så är dom jäkligt snygga:D

Wennerberg
2006-07-19, 12:27
Avin Har Kommit!!!!!!!!1111111

zoltan_hellhound
2006-07-19, 12:28
Avin Har Kommit!!!!!!!!1111111

Då väntar vi spänt på bilderna :D

Wennerberg
2006-07-19, 12:48
Då väntar vi spänt på bilderna :D
Haha! Får ju se om det blir något bra av det först!

Absinteh
2006-07-19, 18:30
Vi vill endå se figuren.

Kwon
2006-07-19, 19:28
Måla och lägg upp Wenn!

Artist in Action! :thumbup:

Hoppas du får till skuggorna etc

Wennerberg
2006-07-20, 15:57
håller nu på att modda den lite med green stuff, säter lite päls uppe på ryggen. Hur lång tid tar det för green stuff att torka?

Upp med bilder ni också!

rolf
2006-07-20, 15:59
håller nu på att modda den lite med green stuff, säter lite päls uppe på ryggen. Hur lång tid tar det för green stuff att torka?

Upp med bilder ni också!

Efter någon timmekan man betrakta det som torkat, i den mån att man kan hålla i den utan att riskera att kladda ut det man gjort. Riktigt hårt, som plast, blir det inte förrän efter ungefär 12h.

Wennerberg
2006-07-20, 16:04
jag tänkte mest på när man kunde börja måla den

rolf
2006-07-20, 16:06
jag tänkte mest på när man kunde börja måla den

Ge den ett par timmar så går det finfint. Glöm inte att spreja en basecoat. Inte bara färgen fäster bättre då, utan även greenstuffet blir "permanentat" en aning så det slits mindre.

Wennerberg
2006-07-20, 16:17
Ge den ett par timmar så går det finfint. Glöm inte att spreja en basecoat. Inte bara färgen fäster bättre då, utan även greenstuffet blir "permanentat" en aning så det slits mindre.
tack. När kommer det bilder på dina konstverk?

rolf
2006-07-20, 16:21
tack. När kommer det bilder på dina konstverk?

Inom en snar framtid förhoppningsvis. Förvänta er inga underverk dock. :D

Absinteh
2006-07-21, 10:39
Min kamera vägrar överföra bilder. Jag vet inte varför.
Men snart ska ni få sneak-peak på min modell.

Wennerberg
2006-07-21, 11:37
Min kamera vägrar överföra bilder. Jag vet inte varför.
Men snart ska ni få sneak-peak på min modell.
starta om datorn!

Wennerberg
2006-07-21, 12:28
starta om datorn!
HELVETE JAG SPRAYADEM VIT!!!!

Absinteh
2006-07-21, 12:41
Jaha?!

Wennerberg
2006-07-21, 13:01
Jaha?!
haha lol, hur blire med bilsarnA?

Rellos_87
2006-07-21, 17:53
Soft tråd, lite oväntat att se så många figurspels-nördar på ett häftigt forum som detta :Virro

Höll på rätt mycket med gayhammer förut och¨på sistone har jag tillsammans med en polare börjat lira lite igen. Har 3000pts Beastmen och 3000 Chaos Mortals, Chaos-biffar is teh shit. Kommer dock inte köpa fler gubbar, det är på tok för dyrt för ett stycke plast nuförtiden...Det var bättre förr...

Får ta och langa upp enbild på nån av mina gamla gubbar sen när digitalkameran är laddad.

Jense
2006-07-21, 18:02
hehe, gayhammer.


http://www.beepworld.de/memberdateien/members64/string-emil/20.02.05011.jpg

Absinteh
2006-07-24, 09:55
Bump bitches

Rellos_87
2006-07-24, 10:03
Idag är det faktiskt dags för en liten match, jag och en polare ska smiska upp två geeks, old school-style. Jag lirar Caos mortals Khorne medan min polare har sina små Wood Elves som är i gravt behov av bulkning, vi möter Tzeentch Demoner och Lizardmen.

Återkommer med en rapport om hur det hela gick!:cool:

Absinteh
2006-07-24, 10:19
Började du lira nu eller?
Eller har du lirat kontinuerligt?

Edit: Läste din tidigare post :P

Absinteh
2006-07-24, 11:19
http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/P1010948.JPG

Snart klar, men yxan gick av :P måste fixxas

rolf
2006-07-24, 12:14
http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/P1010948.JPG

Snart klar, men yxan gick av :P måste fixxas

Snyggt! Jag gillar huden som bara fan, fast jag tycker kappan ser lite "platt" ut. Den kunde behöva lite mer djup? Vet inte riktigt hur jag ska uttrycka det, men ta det bara som positiv amatörkritik. :thumbup:

Absinteh
2006-07-24, 12:53
den ser plattare ut på bild än i verkligheten. Kappan ser bättre ut, och skinnet ser sämmre ut ;)

rolf
2006-07-24, 16:27
den ser plattare ut på bild än i verkligheten. Kappan ser bättre ut, och skinnet ser sämmre ut ;)

Bilder har en tendens att förstöra detaljer, ja, det glömde jag. Det är jävligt länge sedan jag fotade något själv. Måste dock berömma dig för skärpan, bra bild! :thumbup:

Rellos_87
2006-07-24, 18:37
Då var man tillbaka från nördarnas underbara plastvärld, och herregud, någon borde upplysa dem om deodorantens funktion...Gick knappt att andas där nere i kryptan...

Nåja, som sagt var det Khorne Mortals+Wood Elves vs Lizardmen+Tzeentch daemonic legion som gällde, varje ras med 2150pts. I början gick det käpprätt åt helvete tack vare motståndarnas ohyggliga magi. Men som alla rätttrogna geeks vet så är det i close combat som Chaos röjer, och det gjorde dom sannerligen.

Det bästa ögonblicket (iaf för mig och min polare) var när 20 små Glade Guards lyckades skjuta sönder en greater daemon of tzeentch på sisådär 665 pts och chosen knights som gjorde kebab av en allt för överviktig Slaanmage priest of doooom (alla dessa häftiga namn på gubbar!:naughty: ) på samma poängkostnad som demonen. :cool:

Dock slutade matchen med en Draw med 500pts marginal till motståndarlaget vilket man får vara ganska nöjd med, med tanke på att deras arméuppbyggnad var rätt jävla torr*slap*

När övriga, obiffiga, geeks flockades runt bordet för att snacka taktik utväxla målartips var det dags att packa sin väska och fly illa kvickt*flex*

Kwon
2006-07-24, 18:42
Kan Khorne verkligen gruppa med Wood Elves?

Vill Khorne verkligen vara på samma sida som tunna "fairies"?

Låter som ett otroligt samarbete! :D :thumbup:

Rellos_87
2006-07-24, 18:47
Khorne är Wuz Elves personliga tränare, någon måste ta på sig det kostsamma arbetet att biffa upp dom stackars tunnisarna.

Samarbete och samarbete, blev mest att jag fick agera köttvägg och polaren stod på säkert avstånd och sköt det han kunde...Om man får göra nåt rätt får man göra det själv, hmpf...

Kwon
2006-07-24, 18:49
Är du släkt med Malte förresten? :D

Rellos_87
2006-07-24, 20:00
Nope, tränar bara på Rellos. Hörde från ägaren av gymmet/thaiboxningsklubben för ett tag sen att Malte var allvarligt sjuk, alltid tråkigt att höra sånt.

Absinteh
2006-07-27, 13:45
http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/P1010953.JPG

grisbil3n
2006-07-27, 19:46
Off-tåpic men ni som pysslar med figurspel, pysslar ni kanske med bordsrollspel också? Vore roligt o bumpa rollspelstråden...

Absinteh
2006-07-27, 23:56
Är det nördigt så, sure.
Nämen, själv så håller jag inte på med rollspel. Men det är ju en beskärd del som håller på med figurspel som även sysslar med rollspel ja.