handdator

Visa fullständig version : Metroid Prime


aliquis
2006-06-24, 12:55
Småspelade introduktionsdelen för något halvår sedan men jag spelar ju så sällan så så mycket mer än så hade det inte blivit, nu var jag dock hos mor min igår och satt och spelade lite till, men jag har fortfarande inte kommit så långt, springer runt där i chozo ruins eller vad det heter och har fått de grundläggande gamla grejerna (beamstråle, missiler, så man kan bli klot och bomber, ingen sådan crapling beam eller vafasiken den heter som man hänger sig i krokar med ännu, även om jag fann den där lavabassängen som man skulle över.)
Rätt skoj och snyggt är det ju iaf.

Över till frågan, någon som har kört det? (antagligen..), hur lång tid tar det om man är rätt sämst på spel som jag är? Är den tiden enbart för att "klara" det eller för att utforska allt? Måste man gå överallt? Nu håller jag ju på och försöker lista ut hur man kommer till alla blåa områden, men det är omöjligt utan någon wavestråle, magnettjosan och den där man svingar sig med för tillfället.

Hur lång tid tog ettan och sedan tvåan för er att klara ungefär?

Metroid prime:
http://cubemedia.ign.com/cube/image/primeugenegc10.jpg

Metroid prime 2: echoes:
http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/558/558788/metroid-prime-2-echoes-20041021102514001.jpg

n1tro
2006-06-24, 12:57
alltså det är ett svårt spel ska du veta och jag känner mig ganska instängd i hennesj ävla hjälm... men ja vet inte, kan ta ett bra tag alltså

aliquis
2006-06-24, 13:37
alltså det är ett svårt spel ska du veta och jag känner mig ganska instängd i hennesj ävla hjälm... men ja vet inte, kan ta ett bra tag alltsåVafasiken skall jag spela då? Paper mario är ju så tråkigt ;/, eller rättare sagt rätt enformigt. Är på det kapitlet där alla har blivit grisar.

Vilket av RPG-spelen är bäst och har minst skitjobbig dialog? :D

Nämn några vettiga spel, sunshine tyckte jag sög ;/

Jag orkar nog inte med spel där jag kommer fastna, tyckte det var jobbigt att leta efter symbolerna för att få bomber i typ 2-3 minuters tid ;)

Jag måste ju spela mario world o yoshis island någon gång med, men när? ;/
De är iaf inte så svåra va? :D

King Grub
2006-06-24, 13:38
Jag har spelat och klarat både ettan och tvåan. Klart bra spel. Jag är typen som måste utforska varje litet skrymsle och utrota alla fiender och hitta alla saker i den här typen av spel, så dom tar evigheter att klara för mig.

aliquis
2006-06-24, 13:41
Jag har spelat och klarat både ettan och tvåan. Klart bra spel. Jag är typen som måste utforska varje litet skrymsle och utrota alla fiender och hitta alla saker i den här typen av spel, så dom tar evigheter att klara för mig.Hur kan du klara så mycket då? Prioriteringar? Jag idlar ju bort månad efter månad ;)

King Grub
2006-06-24, 13:43
Du verkar ju såsa bort dagarna, om man läser vad du skriver. ;) Jag gör.

aliquis
2006-06-24, 13:46
alltså det är ett svårt spel ska du veta och jag känner mig ganska instängd i hennesj ävla hjälm... men ja vet inte, kan ta ett bra tag alltsåJa, fov 120 please! ;)