handdator

Visa fullständig version : Video - good mornings


bear.flowertwig
2006-06-24, 10:50
"...this is how a weightlifter tend to do good mornings..." (en dryg minut in i klippet)
http://www.youtube.com/watch?v=AH-IadDDsK4

Intressant. Det var ett helt annat utförande än jag varit i närheten av. Nån som kör så här? Hade varit kul att se det från sidan.

Otto GROV
2006-06-24, 11:29
Asså hur gör man såna knäböj, Snubben har ju inte ens bälte*flex*

Jay-Z
2006-06-24, 11:49
Sjukt brutala böj! Satana! Gah.

Popeye
2006-06-25, 07:43
Brutala böj men att ens kalla det där för Good Moornings?
Mkt konstigt utförande...

z_bumbi
2006-06-25, 08:36
Ligger man på den nivån så har man nog ett skäl för att utföra varje övning som man gör (Jag har ingen aning om vem det är men fanstyget böjer nästan 300.), för en tyngdlyftare (??) verkar övningen vettig men jag vet för lite om tyngdlyftning för att säga om den är det.

För någon som inte pysslar med en så pass explosiv sport tycker jag övningen verkar mindre vettig däremot.

Timme
2006-06-25, 10:01
Ligger man på den nivån så har man nog ett skäl för att utföra varje övning som man gör (Jag har ingen aning om vem det är men fanstyget böjer nästan 300.), för en tyngdlyftare (??) verkar övningen vettig men jag vet för lite om tyngdlyftning för att säga om den är det.

För någon som inte pysslar med en så pass explosiv sport tycker jag övningen verkar mindre vettig däremot.

Den övningen verkar träna den sista explosiva biten i en knäböj då man trycker fram höften.

petersson
2006-06-25, 10:07
Den övningen verkar träna den sista explosiva biten i en knäböj då man trycker fram höften.

tror nästan snarare den är till för att träna delen då dom klipper fram höften i en frivändning

mangemani
2006-06-25, 10:19
ja där kan man verkligen snacka om att störst inte alltid slår minst.

Krokodil
2006-06-25, 10:29
tror nästan snarare den är till för att träna delen då dom klipper fram höften i en frivändning
Precis min mening också.

Clyde
2006-06-25, 10:54
Vad pratar ni om nu då? Sådär ska ett knäböj se ut. Jag böjer också sådär. Om ni tar en tittt till så ser ni att snubben på videon ligger framme maximalt med knäna och trycker hårt på fotbladen. Han är dessutom väldigt smidig, har bra balans och är stark i magen. Annars hade överkroppen tippat fram på en gång...

Oskis
2006-06-25, 11:08
Vad pratar ni om nu då? Sådär ska ett knäböj se ut. Jag böjer också sådär. Om ni tar en tittt till så ser ni att snubben på videon ligger framme maximalt med knäna och trycker hårt på fotbladen. Han är dessutom väldigt smidig, har bra balans och är stark i magen. Annars hade överkroppen tippat fram på en gång...

Läs tråden en gång till tror jag är en bra ide :)

Timme
2006-06-25, 15:17
tror nästan snarare den är till för att träna delen då dom klipper fram höften i en frivändning

Jo, så är det nog :) De tävlar ju inte i knäböj.

Timme
2006-06-25, 15:18
Asså, det finns inga som är duktigare i knäböj än OL folk. Jag tycker att OL äger SL vad det gäller knäböj.

Sheogorath
2006-06-25, 15:50
Asså, det finns inga som är duktigare i knäböj än OL folk. Jag tycker att OL äger SL vad det gäller knäböj.

Mark också. Maken till explosivitet får man leta efter.

Otto GROV
2006-06-25, 18:09
Asså, det finns inga som är duktigare i knäböj än OL folk. Jag tycker att OL äger SL vad det gäller knäböj.

2olika övningar typ, Går ej jämföra

tp_88
2006-06-25, 18:14
2olika övningar typ, Går ej jämföra
OL böjen är djupare, dessutom använder de sällan bälte. Trots det böjer denna killen på 90(?)kg nästan 300... Jag är redo att hålla med Timme. :)

Nitrometan
2006-06-25, 19:01
Mark också. Maken till explosivitet får man leta efter.
Explosiva, ja. Men det är inte så många OL-lyftare som spöar världsrkeorden i marklyft (i respektive viktklass).

Däremot är OL grymt imponerade att se. Jag blir helt lyrisk varje gång. Så starka. Så perfekt teknik.

Sen tycker jag att SL och OL är två olika saker (antagligen därför de inte tävlar samtidigt på samma flak). Och därmed vägrar jag säga att det ena skulle vara bättre än det andra. Same same but different.

Timme
2006-06-25, 19:05
Explosiva, ja. Men det är inte så många OL-lyftare som spöar världsrkeorden i marklyft (i respektive viktklass).

Däremot är OL grymt imponerade att se. Jag blir helt lyrisk varje gång. Så starka. Så perfekt teknik.

Sen tycker jag att SL och OL är två olika saker (antagligen därför de inte tävlar samtidigt på samma flak). Och därmed vägrar jag säga att det ena skulle vara bättre än det andra. Same same but different.

Men i böj så knäcker ju OL eliten SL eliten. Iallafall i vikt klasserna mellan 52-110 typ. OLs tyngsta viktklass är väl 105+ medans SLs tyngsta är 125+

Timme
2006-06-25, 19:06
Mark också. Maken till explosivitet får man leta efter.


Det har jag ingen aning om faktiskt. Men om de kan kasta upp 240kg i en enkelt stöt så lär de ju lätt dra 300+ i vanlig mark.

Timme
2006-06-25, 19:07
OL böjen är djupare, dessutom använder de sällan bälte. Trots det böjer denna killen på 90(?)kg nästan 300... Jag är redo att hålla med Timme. :)

+ att denna killen är god för mer i böjen. Han leker verkligen med den vikten. Han hade lätt bangat ut några reps till.

bear.flowertwig
2006-06-25, 19:47
Starta en egen tråd eftersom ni ändå är OT...?

Diggler
2006-06-25, 21:24
Spela roll om just den killen är bättre än alla sl-are i sin viktklass i knäböj. Han är ett fenomen. Vill en normal människa lyfta mycket i böj ger det nog ändå mycket mer att träna SL än OL.