handdator

Visa fullständig version : Körkortstillstånd!!??


Spritza
2006-06-24, 08:43
Skaffade mig ett körkortstillstånd för två månader sen, började lite senare övningsköra på trafikskola, nu på tisdag ska jag göra halkbanan, men har nu insett att mitt körkortstillstånd är borta-har kanske råkat slänga det med annat skräp.
Vad borde jag göra:
Ansöka om nytt?
Medela vägverket om situationen och be dem skicka en kopia?
eller
Inte bry mig, eftersom det nu inte är viktigt?

Behöver svar snarast

sunkan
2006-06-24, 08:54
Skaffade mig ett körkortstillstånd för två månader sen, började lite senare övningsköra på trafikskola, nu på tisdag ska jag göra halkbanan, men har nu insett att mitt körkortstillstånd är borta-har kanske råkat slänga det med annat skräp.
Vad borde jag göra:
Ansöka om nytt?
Medela vägverket om situationen och be dem skicka en kopia?
eller
Inte bry mig, eftersom det nu inte är viktigt?

Behöver svar snarast

körkortstillstånd? Kommer inte ens ihåg att jag hade några papper med mig till halkbanan förutom leg., men man kanske måste det om man har bokat halkbanan privat.

Spritza
2006-06-24, 09:04
körkortstillstånd? Kommer inte ens ihåg att jag hade några papper med mig till halkbanan förutom leg., men man kanske måste det om man har bokat halkbanan privat.
Jo där är det bara leg.
Men jag undrar om jag måste skicka om allt igen eller kan jag bara be dem skicka en kopia? JAg menar, behövs tillståndet sen till teorin eller uppkörningen?

sunkan
2006-06-24, 09:07
Jo där är det bara leg.
Men jag undrar om jag måste skicka om allt igen eller kan jag bara be dem skicka en kopia? JAg menar, behövs tillståndet sen till teorin eller uppkörningen?
ja jag hade inte med mig några sånna papper iaf, sånt hade bilskolan koll på har jag för mig. Men om du nu ska skicka efter nya eller hur du ska göra vet jag inte:D

Spritza
2006-06-24, 09:08
Ok, tack för hjälpen....blev lite lugnare:)

reinholdsson
2006-06-24, 10:02
Vad jag minns behövde jag bara ta med mig leg till halkbanan, uppskrivning, uppkörning.

Spritza
2006-06-24, 10:03
ok, jag får väl hoppas att det blir samma sak för mig med:)

babbett
2006-06-24, 12:44
Ring vägverket och be att dom skickar ett nytt...kostar gratis!

LadyG
2006-06-24, 13:04
Om man övningskör privat måste man ha tillståndet med sig om man blir stoppad.

Lika bra att be dem posta en kopia.