handdator

Visa fullständig version : Fast pris 3G-mobil?


hobbitar
2006-06-23, 20:49
Jag har lite funderingar på att köpa en 3G mobil och har en fråga:

Finns det någon abonnemanng där man betalar ett fast månadspris och kan ringa och Sms:a hur mycket man vill utan rörlig kostnad?

formula4shape
2006-06-23, 20:53
Beror på vilken operatör du vill köra "3G" med.

hobbitar
2006-06-23, 20:53
Det spelar ingen roll, bara man kan ringa och Sms:a utan kostnad så.

formula4shape
2006-06-23, 20:55
Telenor har sin fastpris variant. Behöver du verkligen obegränsat med sms? Hur många skickar du per dag?

formula4shape
2006-06-23, 21:07
Flatrates

Telenor fastpris:

599:-/mån
SMS/RINGA/UPPKOPPLING 0:- inom sverige, upp till 5999:-/mån
Dock är videosamtal svindyrt.

Comviq Smart:

169:-/mån
0:-/min dock uppkoppling och smspris.
Dyrast telefoner/max 2h per samtal sen klipper det så uppkopplingarna ska trilla in.

Comviq Fastpris:

499:-/mån
RING/SMS/UPPKOPPLING 0:-

3 Kombo Flatrate:

399:-/mån
RING/UPPKOPPLING 0:- inom Sverige, max 50h/mån.
SMS 250st för 99kr, 49kr för 3000sms inom 3, 69 öre styck.

3 Har bäst subventionering av telefoner om du vill kunna plocka ut en bra lur samtidigt (tips SEM K800i kommer i början av Juli).

hobbitar
2006-06-23, 21:30
Tack för svaren formula!, blir la till att kolla upp 3's telefoner då.

Är du möjligtvis telefonförsäljare?:)

hobbitar
2006-06-23, 21:36
Bara en sak Formula. På tre's hemsida står det att man kan ringa gratis, sms'a m.m... gratis bla bla bla "INOM 3'S NÄT".

Det kostar alltså pengar att ringa till någon som har telia? I så fall är det ju inge bra.

hobbitar
2006-06-23, 21:38
Eller är det bara videosamtal som är gratis bara inom 3's nät?
http://www.tre.se/templates/SubscriptionPlan.aspx?id=24194

Yes
2006-06-24, 00:57
(tips SEM K800i kommer i början av Juli).
Påstår dom iaf. Senast jag kolla med olika leverantörer visste ingen säkert när de skulle få in den.

Tre verkar för övrigt ha lite olika "fast pris" varianter. En variant jag stött på har varit tokbillig i början, sedan efter X antal månader blir det istället dyrt. Jag tror de har något som är identiskt med Telenors fast pris också. Plus det där med att ringa gratis inom det egna nätet, sånt tror jag alla har.

Skillnaden mellan Telenor och Tele2 är att Telenor har ett tak på 9000 minuter/månad, medan Tele2 har 3000 minuter. Kolla upp hur mycket du ringer för att se vilket som blir billigast. Räkna också med hur mycket du får betala för telefonen. Troligtvis är Tele2 det bättre valet, men kolla ändå upp det så du vet säkert.

Annars är ett tips att du försöker pruta lite på telefonen. I vanliga butiker kan det vara svårt, men står det någon och kränger i ett köpcentrum eller liknande kan jag lova att det finns lite marginaler att ta av. Självklart inte hur mycket som helst, men var lite besvärlig och klaga på det höga priset så finns det stor chans att du får det billigare. Vet du vad du vill ha för telefon kan du fråga mig efter en liten fingervisning om priset.