handdator

Visa fullständig version : #kolozzeum @ quakenet


maxz
2006-06-23, 18:40
mkay, blivit bannad i eran irc kanal, då jag inte gjort något, och bolt aka allan ignorerar mig @ irc, och nej, jag spammar inte han.

ya that's right, tänkte ta upp det här, eftersom jag är 100% på att det var allan som bannade mig, sparat en logg:

12    02 —›12 mode: 02(12bolt02)12 sets mode 02(12+o Bullis02)12
12    02 —›12 kick: 02(12maxz02)12 was kicked by 02(12Bullis02)12 02(12hej då02)12
Session Close: Mon Jun 19 03:18:34 2006

Officer
2006-06-23, 18:44
Sitter verkligen allan på irc?

mystic[-_-]
2006-06-23, 18:46
Kanalen har inget med forumet att göra.

Bolt är en medlem här

King Grub
2006-06-23, 18:47
Ser du någon som heter en sak där, är det antagligen inte samme person som är här.

Om någon skulle se någon som kallar sig King Grub där, så är det inte jag.

Allan (allan här, vill säga) är dessutom bortrest över midsommar, så att det är han är uteslutet.

mkay, blivit bannad i eran kanal

Den har ingenting med det här forumet att göra.

work_hunter
2006-06-23, 19:17
Bara att acceptera att du inte är välkommen på irc-kanalen. :Virro

Fultjack
2006-06-23, 19:33
heh inte konstigt du blir bannad som du beter dig :)
bolt på mirc = bolt här också

maxz
2006-06-23, 19:51
Ser du någon som heter en sak där, är det antagligen inte samme person som är här.

Om någon skulle se någon som kallar sig King Grub där, så är det inte jag.

Allan (allan här, vill säga) är dessutom bortrest över midsommar, så att det är han är uteslutet.



Den har ingenting med det här forumet att göra.

okay, trode fan att bolt var allan ;-)
aja inget att ta självmord över.

maxz
2006-06-23, 19:53
heh inte konstigt du blir bannad som du beter dig :)
bolt på mirc = bolt här också

Som jag beter mig? har alla loggs sparade, kollat igenom dom och jag hittar inte någon anledning att banna mig :-]

Jense
2006-06-23, 20:07
Som jag beter mig? har alla loggs sparade, kollat igenom dom och jag hittar inte någon anledning att banna mig :-]


behövs inte heller, vill bolt banna dig så gör han det, utan giltlig anledning. diktatur!

maxz
2006-06-23, 20:16
behövs inte heller, vill bolt banna dig så gör han det, utan giltlig anledning. diktatur!

haha that's true

psirus
2006-06-23, 21:37
kolos irckanal är ett ställe där 14åringar med för mycke testo kan brösta upp sig och svära åt varandra *suck*

gribby
2006-06-23, 21:46
hahahahaha trodde du allan hade super power över alla internetchatt mm? sry va tvungen

Pez
2006-06-23, 22:56
Som jag beter mig? har alla loggs sparade, kollat igenom dom och jag hittar inte någon anledning att banna mig :-]
Ja, inte beter du dig sansat iallafall "Mr. 100%"... *rolleyes* :D

maxz
2006-06-23, 23:05
hahahahaha trodde du allan hade super power över alla internetchatt mm? sry va tvungen

Ta det på svenska? ;-)

maxz
2006-06-23, 23:08
Ja, inte beter du dig sansat iallafall "Mr. 100%"... *rolleyes* :D

haha nu ljuger du pez, jag var en ängel *innocent*

Pez
2006-06-23, 23:13
haha nu ljuger du pez, jag var en ängel *innocent*
Jag syftade mest på "jag är 100% säker".
Ett steg tillbaka och utvärdera, ordinerar Dr. Pez.

reinholdsson
2006-06-23, 23:18
kolos irckanal är ett ställe där 14åringar med för mycke testo kan brösta upp sig och svära åt varandra *suck*


Är det inte det hela quakenet/irc är till för?

Pez
2006-06-23, 23:19
Är det inte det hela quakenet/irc är till för?
Jag trodde det var vad Kollo handlade om.
Jag har levt en lögn. :(

reinholdsson
2006-06-23, 23:21
Jag trodde det var vad Kollo handlade om.
Jag har levt en lögn. :(

Gråt inga tårar..... :D

elan
2006-06-23, 23:24
kolos irckanal är ett ställe där 14åringar med för mycke testo kan brösta upp sig och svära åt varandra *suck*

Är det så eller är det värt att kolla in där en sväng? Jag saknar mitt forna idlande en smula men behöver lite nya kanaler att utöva det i...

Fultjack
2006-06-23, 23:28
Är det så eller är det värt att kolla in där en sväng? Jag saknar mitt forna idlande en smula men behöver lite nya kanaler att utöva det i...


precis..
vi har rätt intressanta diskussioner och fina surr där , ni är välkomna in i värmen :thumbup:

maxz
2006-06-24, 00:00
precis..
vi har rätt intressanta diskussioner och fina surr där , ni är välkomna in i värmen :thumbup:

dock så vill dom inte ha folk som går på "flingor&gröt-diet" där inne. ;-(

pabb
2006-06-24, 02:05
bolt, unbana maxz förhelvette.

gribby
2006-06-24, 10:41
Ta det på svenska? ;-)


nemen svårt att läsa?

hahavaffan
2006-06-24, 10:47
nemen svårt att läsa?Nä, men en aning bättre svenska kan du väl?

tossefar
2006-06-24, 10:52
dock så vill dom inte ha folk som går på "flingor&gröt-diet" där inne. ;-(

Nej idioter vill väl ingen ha?

gribby
2006-06-24, 11:39
Nä, men en aning bättre svenska kan du väl?


jo, för att jag sitter och justerar min svenska när jag ska skriva här på kollo. Att jag fick mvg i svenska a,b och c spelar väl ingen roll.

gribby
2006-06-24, 11:57
Att jag äns orkar agrumentera gällande era iq-befriade inlägg visar att jag har sänkt mig till eran nivå, tragiskt. När jag ändå startat dialogen så får jag väl fortsätta. Ni som är berörda visar inte någon större förståelse för språket som ger er rätten att klanka ner på andra. Att hahavfan ändå ska komma in och försvara en polare är ännu mer tragiskt. Om hahhvafan bara kunde hålla sig på sina löjliga kommentarer för sig själv och trådskaparen kunde ta han om sina egna strider så skulle det hela bli mycket bättre. Att sedan trådskaparen försöker dölja sin dumhet är ännu mer tragiskt.

Yankeee
2006-06-24, 11:58
Att jag äns orkar agrumentera gällande era iq-befriade inlägg visar att jag har sänkt mig till eran nivå, tragiskt. När jag ändå startat dialogen så får jag väl fortsätta. Ni som är berörda visar inte någon större förståelse för språket som ger er rätten att klanka ner på andra. Att hahavfan ändå ska komma in och försvara en polare är ännu mer tragiskt. Om hahhvafan bara kunde hålla sig på sina löjliga kommentarer för sig själv och trådskaparen kunde ta han om sina egna strider så skulle det hela bli mycket bättre. Att sedan trådskaparen försöker dölja sin dumhet är ännu mer tragiskt.

MVG?

keffat_liv
2006-06-24, 12:01
MVG?

hahaha, tänkte detsamma direkt.

Fatalist
2006-06-24, 12:04
#Kolozzeum @ Qnet är verkligen nollornas tillhåll, platsen för de som inte har något liv (IRC ö h t ja?). Givetvis blir det en otroligt tryckt stämning där inne, alla måste hävda sin internetpenis. Placera alla dessa människor i ett rum i verkliga livet så blir det det mest pinsamma och tysta rummet man sett. :laugh:

gribby
2006-06-24, 12:09
MVG?


språket jag använder i skolan och här på kollo är inte så likt varandra

tossefar
2006-06-24, 12:34
språket jag använder i skolan och här på kollo är inte så likt varandra
...och du kan därför inte stava? Låter helt logiskt.

gribby
2006-06-24, 12:54
...och du kan därför inte stava? Låter helt logiskt.


jaha har hela kollo vänt sig emot mig nu eller?

gribby
2006-06-24, 13:00
det enda jag försökte säga var att jag möjligen har många stavfel i språket som jag använder när jag chattar. Det är så och jag ser verkligen inte någon anledning till alla dessa fientliga inlägg...chill brothers..

Jense
2006-06-24, 13:01
det enda jag försökte säga var att jag möjligen har många stavfel i språket som jag använder när jag chattar. Det är så och jag ser verkligen inte någon anledning till alla dessa fientliga inlägg...chill brothers..


vem bryr sig?

gribby
2006-06-24, 13:03
vem bryr sig?


bryr sig om alla som skriver ,menar du?

aliquis
2006-06-24, 13:23
Kanalen är skit, stor förlust? Säkert trevligare i efnetkanalen om den nu lever fortfarande. Du är välkommen i #.se på irc.ltd.se annars ;)

Arf Pingvin
2006-06-24, 13:49
Det är ett sundhetstecken ifall man blir bannad från kanalen. Riktiga stolpskott som hänger där.

aliquis
2006-06-24, 13:54
#Kolozzeum @ Qnet är verkligen nollornas tillhåll, platsen för de som inte har något liv (IRC ö h t ja?). Givetvis blir det en otroligt tryckt stämning där inne, alla måste hävda sin internetpenis. Placera alla dessa människor i ett rum i verkliga livet så blir det det mest pinsamma och tysta rummet man sett. :laugh:Grymt insatt i IRC ser jag ...

xynd
2006-06-24, 14:48
#Kolozzeum @ Qnet är verkligen nollornas tillhåll, platsen för de som inte har något liv (IRC ö h t ja?). Givetvis blir det en otroligt tryckt stämning där inne, alla måste hävda sin internetpenis. Placera alla dessa människor i ett rum i verkliga livet så blir det det mest pinsamma och tysta rummet man sett. :laugh:

Ursäkta..?

hm..

Fatalist
2006-06-24, 14:55
Mycket tåtrampande där!

Länge sen jag var där, får erkännas.

Senast såg det ut ungefär såhär

Person1: Din mamma
Person2: 10+ könsord inblandade i en särskriven mening
Person3: lol jag satte sprutan snet tigår
Person4: orka doping
**Person4 ha left the channel. Reason: Kicked (hej dåå!!)**
Person2: lol 5 könsord

Arf Pingvin
2006-06-24, 18:43
Mycket tåtrampande där!

Länge sen jag var där, får erkännas.

Senast såg det ut ungefär såhär

Person1: Din mamma
Person2: 10+ könsord inblandade i en särskriven mening
Person3: lol jag satte sprutan snet tigår
Person4: orka doping
**Person4 ha left the channel. Reason: Kicked (hej dåå!!)**
Person2: lol 5 könsord

:laugh:

Inzza
2006-06-25, 08:43
Det är ett sundhetstecken ifall man blir bannad från kanalen. Riktiga stolpskott som hänger där.

Brukar väl mest vara så att dem som inte vill lyssna och ta till sig svaren dem får på sina frågor blir bannade efter ett tag.

När man sedan försöker intala sig själv att det är operatorenas och dom andra i kanalens fel att man själv är helt misslyckad, så brukar detta resultera i att man blir ganska lätt bannad.

reinholdsson
2006-06-25, 09:47
Mycket tåtrampande där!

Länge sen jag var där, får erkännas.

Senast såg det ut ungefär såhär

Person1: Din mamma
Person2: 10+ könsord inblandade i en särskriven mening
Person3: lol jag satte sprutan snet tigår
Person4: orka doping
**Person4 ha left the channel. Reason: Kicked (hej dåå!!)**
Person2: lol 5 könsord

:D

Callister
2006-06-25, 10:02
Sant att irc är en samling av en stor mängd idioter. Förr i tiden var det dock tvunget att ha det när man drev sidor osv. :)

oyeah
2006-06-25, 11:15
Förstår ni inte jargongen och den interna humorn är inte det "vårt" fel.
Det är väl inget skäl till att bli bannad, dock.
De flesta som har blivit bannade har varit idioter eller troll.

Det är med största sannolikhet trådskaparen har varit en sådan, jag säger inte att han är det, men det är högst troligt.

MVH Skev Sjuklig Kroppsuppfattning Af Maxzsson

Callister
2006-06-25, 11:24
Förstår ni inte jargongen och den interna humorn är inte det "vårt" fel.
Det är väl inget skäl till att bli bannad, dock.
De flesta som har blivit bannade har varit idioter eller troll.

Det är med största sannolikhet trådskaparen har varit en sådan, jag säger inte att han är det, men det är högst troligt.

MVH Skev Sjuklig Kroppsuppfattning Af Maxzsson
Stämmer nog. Jag vet vem maxz är och har sett honom figurerat på irc. Jag har t.o.m bannat honom tror jag. :em: Ta det inte personligt maxz, du var säkert bara lite dryg. :thumbup:

Inzza
2006-06-25, 11:26
Stämmer nog. Jag vet vem maxz är och har sett honom figurerat på irc. Jag har t.o.m bannat honom tror jag. :em: Ta det inte personligt maxz, du var säkert bara lite dryg. :thumbup:

När man kallar folk för idioter och att dem ser ut som skit... när man själv knappt vet vart göteborg ligger och själv ser ut som en stolpe i ett hockymål... självklart inte lika hård men ändå.

Klart fan att han blir bannad.

maxz
2006-06-25, 11:38
MVH Skev Sjuklig Kroppsuppfattning Af Maxzsson

haha.. vad kass du är oyeah *rolleyes*

bolt
2006-06-25, 12:16
Rolig tråd :D


bolt, unbana maxz förhelvette.

Nej, var tyst och ramla omkull.

Arf Pingvin
2006-06-25, 12:39
Brukar väl mest vara så att dem som inte vill lyssna och ta till sig svaren dem får på sina frågor blir bannade efter ett tag.

*bs*

När man sedan försöker intala sig själv att det är operatorenas och dom andra i kanalens fel att man själv är helt misslyckad, så brukar detta resultera i att man blir ganska lätt bannad.

Jag förstår inte vad du säger här ens.

Inse att det bara är godtycke som avgör ifall någon blir bannad eller ej. Passar man inte in i fjortis/macho/wannabe-preppkulturen och pratar om efedra och koffein så blir man bannad närhelst nån med kanelbulle känner sig lite tvär.

Tricklev
2006-06-25, 12:50
Tyvärr så är kolozzeum kanalen på Quakenet väldigt mycket som Fatalist och Arf Pingvin beskriver, löjligt.

oyeah
2006-06-25, 13:41
Ja, man måste ju alltid vara 100% seriös, eller? Precis som det här forumet... Ehm...

Antingen förstår man eller inte (humorn/skämten/"dåliga stämningen").

Att ha en tråd om en kanal som inte ens är en del av kolozzeum och som grädden på moset handlar om att fördumma och förlöjliga oss som "hänger" där gör inte saken bättre.

Lås tråden och ni som inte vill behöver inte vara där och som avslutning kan jag säga att alla som har blivit bannade förtjänar det säkerligen.

Blir lite drygt med folk "som bara provocererar" i längden, eller troll som de kallas.

OVER AND OUT

Mago
2006-06-25, 13:56
Ser inte direkt mig själv som en idiot, men tackar..

Klart det kan vara lite omoget där inne, men inte värre än denna tråden.

Inzza
2006-06-25, 14:24
*bs*



Jag förstår inte vad du säger här ens.

Inse att det bara är godtycke som avgör ifall någon blir bannad eller ej. Passar man inte in i fjortis/macho/wannabe-preppkulturen och pratar om efedra och koffein så blir man bannad närhelst nån med kanelbulle känner sig lite tvär.

Problemet med maxz är att han påstår att vi har fel i allt som inte han har en liknande åsikt i. När man sedan är 14 bast och inte ens styrketränar, om man då sätter sig emot någon som bolt som har några års erfarenhet så är det ganska lätt att bli utslängd... iaf om man gör det för 12:e dagen i rad.

men du är så välkommen in i vårt narkokristna tillhåll på quakenet och disskutera saker som inte är tillåtet här, ta även med dig maxz det årtioendet han blir unbannad så kan vi ha en trevlig pratstund.