handdator

Visa fullständig version : Diablo II LOD


Scratch89
2006-06-22, 19:24
Tjo. Jag ska börja spela lite igen, för att jag inte har så mycket bättre för mig. Men dock har jag inte varit med på några uppdateringar, så jag vet inte riktigt vad man ska köra längre. Jag ska antagligen köra på BNET, men jag orkar inte hålla på o leta efter massor av saker, utan bara döda Baal med alla karaktärer, kanske även på Nightmare och Hell om jag orkar.

Vad ska en:

Amazon
Barbar
Druid
Necromancer
Sorceress
Assassin
Paladin

ha?

Kwon
2006-06-22, 19:27
Kör GuildWars istället.

Kan du leka Barbar (Warrior), Assassin, Necromancer, Sorceress (Elementalist), Paladin (Warrior med Monk secondary!).

Finns en del likheter med GW o DII som öken (Chapter II i Diabol), djungel (Chapter III i Diabelle) etc osv..

Allt du söker i DII finns i GW.

GW är dessutom 3D.

Oskis
2006-06-22, 19:36
Jag hatar det jäkla spelet, höll på o halvt paja mitt liv när jag gick i nian.

Kännde att jag tvungen att varna dig för detta jävlens påfund! :D

bolt
2006-06-22, 19:36
Kör GuildWars istället.

Kan du leka Barbar (Warrior), Assassin, Necromancer, Sorceress (Elementalist), Paladin (Warrior med Monk secondary!).

Finns en del likheter med GW o DII som öken (Chapter II i Diabol), djungel (Chapter III i Diabelle) etc osv..

Allt du söker i DII finns i GW.

GW är dessutom 3D.

Finns tyvär inga 55-hp builds i D2 :)

Kwon
2006-06-22, 19:38
Finns tyvär inga 55-hp builds i D2 :)

Allt som finns i GW (55-builds tex) finns inte i Diablo 2, men allt som Dianabol 2 har, finns i GW.

Därför skall SCratch köra GW istället! :thumbup:

Goddaniel
2006-06-22, 19:39
Jag hatar det jäkla spelet, höll på o halvt paja mitt liv när jag gick i nian.

Kännde att jag tvungen att varna dig för detta jävlens påfund! :D

Vet exakt hur det är. Var t.om en kille i min klass som hoppade av 9an pga det där jävla spelet.

Kommer ihåg att jag hade en Ethernal Hellslayer med en Zod-runa i med min level 96 barbar. Helt plötsligt blev jag tradehackad och alla mina underbara items försvann. Var helt förkrossad men även tacksam för det var det som fick mig att sluta spela :) Annars hade jag väl lirat än idag.

Beecher
2006-06-22, 19:41
Vet exakt hur det är. Var t.om en kille i min klass som hoppade av 9an pga det där jävla spelet.

Kommer ihåg att jag hade en Ethernal Hellslayer med en Zod-runa i med min level 96 barbar. Helt plötsligt blev jag tradehackad och alla mina underbara items försvann. Var helt förkrossad men även tacksam för det var det som fick mig att sluta spela :) Annars hade jag väl lirat än idag.

Jag skolkade mig igenom många lektioner på högstadiet pga det spelet, var inte förrän efter halva åttan som jag lade ner det hela :Virro
Var något mystiskt med det där spelet *screwy*

Jag hade Breath of The Dying i en Etheral Berzerker Axe x 2 på min barbara, hade ett konto med 6 karaktärer som hade fullt med Ist runor och högre...
Jag kunde sålt allt för riktiga pengar, jag bara sket i det en dag :MrT:

Scratch89
2006-06-22, 19:42
Nu är det så att jag alltid haft distans till spelandet, så det kommer nog inte vara något problem.

Guildwars? Är det ett sånt där gratisspel, eller måste man "köpa" det?

Beecher
2006-06-22, 19:43
Nu är det så att jag alltid haft distans till spelandet, så det kommer nog inte vara något problem.

Guildwars? Är det ett sånt där gratisspel, eller måste man "köpa" det?

lyckliga du som aldrig haft tendens att bli fast...

GW köper man, men till skillnad från WoW så har inte GW någon månadskostnad, så det är bara att köpa spelet! :)

Kwon
2006-06-22, 19:43
Nu är det så att jag alltid haft distans till spelandet, så det kommer nog inte vara något problem.

Guildwars? Är det ett sånt där gratisspel, eller måste man "köpa" det?

Du tjöper det en gång, precis som Diablo2, ingen månadskostnad etc.

Jak krossar i PvP på GW!

Min poäng är, gillar man Diablo2 o klasserna så gillar man GW!

GW är dessutom maffigare, då Pindle o Mephisto-runs blir lite tråkigt i längden...:D

Dumleman
2006-06-22, 19:45
Spela inte alls är mitt tips men om du nu tvunget måste spela så gör en frozen orb/mana shield sorc eller en hammerdin. Ska du göra en mf char så gör en pure blizzard sorc. I princip alla andra chars måste du ha supereq för att överleva. Iofs var det väl mer än ett halvår sen jag spelade senast men det är nog ganska lika.

Oskis
2006-06-22, 19:45
Jag skolkade mig igenom många lektioner på högstadiet pga det spelet, var inte förrän efter halva åttan som jag lade ner det hela :Virro
Var något mystiskt med det där spelet *screwy*

När jag sjukanmälde mig för att sitta hemma och döda kossor en vecka för att expa min amazon till lvl 99 började jag tvivla på min psykiska hälsa :D

Beecher
2006-06-22, 19:48
När jag sjukanmälde mig för att sitta hemma och döda kossor en vecka för att expa min amazon till lvl 99 började jag tvivla på min psykiska hälsa :D

Typ det jag också gjorde, sjukt kul var det med Javazon, har fortfarande animationerna i skallen... :(

Var väl pga det spelet som jag missade rätt mkt i skolan och i det sociala livet också, försökte sluta flera gånger men fick återfall, kunde verkligen inte hantera det där!

Var tack vare den idiotin jag blev tjock, smällde i mig kokosbollar hela dagarna *grr27*

MilkmaN
2006-06-22, 19:54
Moo, Moo, Moooow. Mow mow!

Oskis
2006-06-22, 19:54
Typ det jag också gjorde, sjukt kul var det med Javazon, har fortfarande animationerna i skallen... :(

Var väl pga det spelet som jag missade rätt mkt i skolan och i det sociala livet också, försökte sluta flera gånger men fick återfall, kunde verkligen inte hantera det där!

Var tack vare den idiotin jag blev tjock, smällde i mig kokosbollar hela dagarna *grr27*

Tappa sugen efter att jag haft nästan alla karaktärer och som grädde på moset blev jag haxxad av någon tysk på min 1.08 shako och Windforce. Tog första bästa killen i chatten och gav han mer grejer än vad han kunde drömma om. Sen deleta jag mitt account och börja ha ett liv igen :D

Efter det aktar jag mig för liknande spel.

Beecher
2006-06-22, 19:56
Tappa sugen efter att jag haft nästan alla karaktärer och som grädde på moset blev jag haxxad av någon tysk på min 1.08 shako och Windforce. Tog första bästa killen i chatten och gav han mer grejer än vad han kunde drömma om. Sen deleta jag mitt account och börja ha ett liv igen :D

Efter det aktar jag mig för liknande spel.

Jag också, jag förstår bara inte varför det var så svårt att sluta, det är nog det jag har haft svårast för i hela mitt liv, helt sjukt!
Djävulen själv måste varit inblandad :devil:

Moo, Moo, Moooow. Mow mow!

En till, minsann :laugh:

Callister
2006-06-22, 19:58
Innan 1.10 uppdateringen vare roligt. Spelet är nog det bästa som har gjorts, tyvärr väldigt beroendeframkallande. Inget som man skulle sitta med idag. :)

östen
2006-06-22, 20:14
Gö en paladin så kan du få zaka och lite annat skit av mig, möjligen en enigma också.

jenny
2006-06-22, 20:46
Moo, Moo, Moooow. Mow mow!

Secret cow level är så kul! Fnittrar fortfarande när jag spelar den. Började konstigt nog också att spela Diablo i veckan efter flera års upphåll. Vet inte om jag borde dock. Vet att jag kommer att lägga ner veckor på att levla upp till runt 85 för att sedan börja spela på hell nivån och sluta av frustration eftersom min amazon inte kan rå på monster som är physically immune. Vet inte riktigt vad jag skall ta mig till för att komma vidare.

Scratch89
2006-06-22, 21:10
Jag kommer troligen att tröttna snart, så jag spelar SP, en barbar. Hade tänkt att spöa Baal på normal, sen en ny karaktär. Det slår mig att jag aldrig klarat ut Baal med varken en druid, assassin eller en necromancer. *screwy*

keffat_liv
2006-06-22, 21:16
Allting är dupat på spelet. Du kan få allt du vill ha gratis. Det är sjukt tråkigt. Blizzard bryr sig inte om spelet längre. Tror inte ens där är några som jobbar kvar med det.

jwzrd
2006-06-22, 21:33
Allting är dupat på spelet. Du kan få allt du vill ha gratis. Det är sjukt tråkigt. Blizzard bryr sig inte om spelet längre. Tror inte ens där är några som jobbar kvar med det.

Det hindrar ju inte dig från att njuta av spelet.

Har ni några favoritställen att samla exp på?

Squatinator
2006-06-22, 21:36
Tjo. Jag ska börja spela lite igen, för att jag inte har så mycket bättre för mig. Men dock har jag inte varit med på några uppdateringar, så jag vet inte riktigt vad man ska köra längre. Jag ska antagligen köra på BNET, men jag orkar inte hålla på o leta efter massor av saker, utan bara döda Baal med alla karaktärer, kanske även på Nightmare och Hell om jag orkar.

Vad ska en:

Amazon
Barbar
Druid
Necromancer
Sorceress
Assassin
Paladin

ha?

Version 1.11B
Necro = Maxa Skeleton Mastery, Raise Skeleton, en point på alla golems utom fire. Valfritt många på skeleton mage och revive, lägg ca 10 poäng på summon resist. Lägg ett poäng för varje curse. Du får många extrapoäng, rekommenderar att maxa corpse explosion eller summon resist.

Utrustning:

Vapen - Antingen en +3 to summoning med diverse bra + till skills eller king leorics arm
Armour - Enigma om du kan få tag på den annars är +skills, resistance och cannot be frozen som t.ex duriel's shell eller Skin of the Vipermagi, ganska bra.
Sköld - Lidless Wall med perfect diamond
boots - Marrowwalk
Hjälm - shako eller viel of steel
amulet - +3 till summoning
Belt - String of Ears
Gloves - ??? Jag kör trang ouls

Taktik, Raisa skelett, clay golem, ha en nightmare might mercenary, raisa monster. Du får en armé på runt 40 pers som whackar skiten ur allt. Akta dig på hell mot saker som pajar resistance. Allt du möter kan dina medhjälpare ta förutom att få sin resistance pajad och bli anfallna av elemental.




Paladin

Maxa holy shield, sacrifice, fantiscism och zeal. Använd zeal som huvudattack och ha alltid holy shield på tillsammans med fanatiscismauran. Leta efter vapen som är snabba att slå med, en favorit är baranar's star.

keffat_liv
2006-06-22, 21:54
Det hindrar ju inte dig från att njuta av spelet.

Har ni några favoritställen att samla exp på?

spelet går ut på att bli bäst och sedan pvpa. Annars suger spelet rejält. Hur kul är det när alla har det bästa? Värdet e fucked up i spelet. Förr på 1.09 gick det att spela iaf. Då man köpte saker i soj, som förvisso var dupade, men verkligen inte som nu.

keffat_liv
2006-06-22, 21:55
Version 1.11B
Necro = Maxa Skeleton Mastery, Raise Skeleton, en point på alla golems utom fire. Valfritt många på skeleton mage och revive, lägg ca 10 poäng på summon resist. Lägg ett poäng för varje curse. Du får många extrapoäng, rekommenderar att maxa corpse explosion eller summon resist.

Utrustning:

Vapen - Antingen en +3 to summoning med diverse bra + till skills eller king leorics arm
Armour - Enigma om du kan få tag på den annars är +skills, resistance och cannot be frozen som t.ex duriel's shell eller Skin of the Vipermagi, ganska bra.
Sköld - Lidless Wall med perfect diamond
boots - Marrowwalk
Hjälm - shako eller viel of steel
amulet - +3 till summoning
Belt - String of Ears
Gloves - ??? Jag kör trang ouls

Taktik, Raisa skelett, clay golem, ha en nightmare might mercenary, raisa monster. Du får en armé på runt 40 pers som whackar skiten ur allt. Akta dig på hell mot saker som pajar resistance. Allt du möter kan dina medhjälpare ta förutom att få sin resistance pajad och bli anfallna av elemental.




Paladin

Maxa holy shield, sacrifice, fantiscism och zeal. Använd zeal som huvudattack och ha alltid holy shield på tillsammans med fanatiscismauran. Leta efter vapen som är snabba att slå med, en favorit är baranar's star.

plz, varför såna skitskills? Ska han spela på battle net kan han bara bli boostad och sedan köra på BRA skills. Skeleton, wtf?

shadowfire
2006-06-22, 21:59
tacka vettja diablo 1 och sedan med hellfire expansion... troligen inget ni kids ens hört talas om, men det ägde onekligen diablo2 och lod iaf... det är fortfarande något speciellt med ettan som gör att det är oslagbart i spelkänsla.

(precis som quake2 ctf, inget annat 3rd person-lir har kunnat spöa q2ctf clanwar, varken cs, q3, q4, UD eller whatever).. :)

Scratch89
2006-06-22, 22:13
Keffat liv, jag spelar ju SP nu, orkar inte med alla saker på Bnet, precis de som du nämner. Det känns lite mer äkta på något sätt. Det är ingen spelupplevelse att bli boostad genom hela spelet.
Nepp, här ska grejer hittas av egen kraft, och expa av egen kraft. :D


(Ja, jag har sommarlov)

Squatinator
2006-06-22, 22:22
plz, varför såna skitskills? Ska han spela på battle net kan han bara bli boostad och sedan köra på BRA skills. Skeleton, wtf?

De är inte skitskills. Skellimancers är dom bästa PVMkaraktärerna i hela spelet. Du kan ju säga att mina skelett är skit de tål typ 900, och gör 350 i skada per slag och har inga problem alls att träffa. Ta 350 och gångra med 13 skelett så gör det en del skada. Lägg till 20 stycken revives med 400% skada och 400% liv mot det levande monstret. Adda en merecenary som gör rätt fin skada, en clay golem som slowar fiender.. adda sedan amplify damage så gör skeletten typ 700 i skada per slag. Det är 9000 i skada per slag om man antar att varje skelett slår ett slag.

Jag har en ÄKTA enigma, alltså inte dupad. Det gör att min skellimancer kan teleportera sig. Senaste killen som bråkade telestompade jag. Jag slaktar allt i hell även på player 8 så att kalla det skitskills är skitsnack.

swiftin
2006-06-22, 22:49
Fint spel det där! Vet inte hur läget ser ut nu men allra roligast har jag nog haft med en javazon & plöja cowlevel genom att valla kossorna, som någon skrev ovan. Sen är amazonen vacker att titta på med.

scythe
2006-06-22, 22:53
Å fy fan, grymt beroendeframkallande spel!

Fick ett återfall för ett par år sedan. Hade en lvl 84 druid. Feral. :D

ugglan
2006-06-22, 23:21
När jag sjukanmälde mig för att sitta hemma och döda kossor en vecka för att expa min amazon till lvl 99 började jag tvivla på min psykiska hälsa :D

Gjorde samma sak ett par gånger, härliga tider det! Nästan så man längtar tillbaka.

jwzrd
2006-06-22, 23:22
spelet går ut på att bli bäst och sedan pvpa. Annars suger spelet rejält. Hur kul är det när alla har det bästa? Värdet e fucked up i spelet. Förr på 1.09 gick det att spela iaf. Då man köpte saker i soj, som förvisso var dupade, men verkligen inte som nu.

Men.. köp inte dupade grejer då?

rQx
2006-06-22, 23:48
Det finns inget public dupe till 1.11 så spelar du diablo nuförtiden så är det inte stor risk att du går något dupat.

dynamo
2006-06-22, 23:56
pp! pp! pp!
ppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp
who got the leg?
anyone create?
Don't kill the king!!!111oneoneone!!!
Don't kill the king!!!111oneoneone!!!
Don't kill the king!!!111oneoneone!!!


Spelade mycket på battle.net förr. Sista åren har jag spelat några dagar, skapat mf-sorc, mfat lite, startat några olika gubbar och sen lagt ner igen. Detta med intervaller om ett halvt till ett år. Däremellan låter jag gubbarna decaya. Är ett av de spel jag spelat absolut mest, kanske det jag spelat mest.

Diablo 1 var också suveränt på sin tid. Jag provade dock att spela det igen för ca ett halvår sen och pallade inte med det. Värdelös grafik och knepiga kontroller, var min reaktion. Kommer dock ihåg att jag älskade det när det begav sig.

Kwon
2006-06-23, 02:00
Jag hade ALLT på Diablo2.

Och Normal e inget man lirar på, man lirar ju på den fetaste nivån! :D

Tror jag har gubbarna kvar, säg vilka items du vill ha Scratch så fixar sig lite.

LarsK
2006-06-23, 04:34
Tyvarr hade jag en kass dator, 166MHz med 48mb RAM och 2mb video kort. Det gick bra fram tills jag kom till slutet, da orkade inte min dator langre. Ett par monster pa skarmen samtidigt, sen hackade allt sa mycket att det bara var att lagga ner.
Tyvarr hade jag inte rad att kopa en ny dator pa den tiden.

Vantar med spanning pa Diablo 3. Har nagon hort nagot nytt om det?

b_61
2006-06-24, 22:55
Vilken är bästa gubben, nån som går att spela på hell med?

n1tro
2006-06-24, 23:00
ah det oskyldiga sommarlovet efter 1a ring njut snart börjat helvettet dvs du går ut 3an

Wider
2006-06-24, 23:03
tacka vettja diablo 1 och sedan med hellfire expansion... troligen inget ni kids ens hört talas om, men det ägde onekligen diablo2 och lod iaf... det är fortfarande något speciellt med ettan som gör att det är oslagbart i spelkänsla.

(precis som quake2 ctf, inget annat 3rd person-lir har kunnat spöa q2ctf clanwar, varken cs, q3, q4, UD eller whatever).. :)


Diablo 1 är så himla härligt spel, håller med dig till 100 %!

ugglan
2006-06-24, 23:26
Diablo 1 är så himla härligt spel, håller med dig till 100 %!

Det var ju totalt sönderfuskat i mycket större omfattning än D2

maxz
2006-06-24, 23:58
Jag har lirat diablo sen 1.09, dock har jag nyligen slutat spela, gav bort mina saker till min bror, kan säga att jag var rik som satan.

btw, någon som är medlem på www.d2jsp.org ?
<- största diablo2 trade sidan.

Callister
2006-06-25, 00:19
Jag har lirat diablo sen 1.09, dock har jag nyligen slutat spela, gav bort mina saker till min bror, kan säga att jag var rik som satan.

btw, någon som är medlem på www.d2jsp.org ?
<- största diablo2 trade sidan.
japp

shadowfire
2006-06-25, 00:22
Diablo 1 är så himla härligt spel, håller med dig till 100 %!
tack wider.. :)
installerade faktiskt d2 o lod idag, men upptäckte att titans var släppt så nu sitter jag som snell hest o väntar på nerladdn... err.. leverans på post från företag.. :)

maxz
2006-06-25, 00:24
japp

nickar du där då?

Wider
2006-06-25, 00:52
Blev väldans sugen på att spela Diablo nu iaf :D Bra att du nämnde spelet Shadowfire :)

Kwon
2006-07-26, 05:08
Ni behöver inte Diablo 2 när det finns GuildWars.

Ny klass på gång också! Fast den kanske är lite overpowered/unbalanced.

Klickiz för Filmiz! (http://uberducks.ph00l.com/Pub/Sectush/dervish.avi)

AngelLove
2006-07-26, 08:30
GW äger alla Dibbe-spelen..

Dessutom kommer Guild Wars Nightfall om några månader, tur man har lite tid så alla 6 chars hinner med att klara addon Factions ;)

Kwon
2006-07-26, 08:31
GW äger alla Dibbe-spelen..

Dessutom kommer Guild Wars Nightfall om några månader, tur man har lite tid så alla 6 chars hinner med att klara addon Factions ;)

Högerklicka på länken o spara som, sen titta sig lite! :D (http://uberducks.ph00l.com/Pub/Sectush/dervish.avi)

En av Nightfall-klasserna.

StrongVoice
2007-06-14, 22:24
Gick och lade mig för 30 min sen, men kände att jag inte var så trött. Gick då upp för att spela lite på min nya HARDCORE-Druid level 45...

Gick ner till Baal´s minions och var visst lite trött och seg, för act5-gubbarna slog ner mig. Sjukt irriterande... jag borde ha legat kvar i sängen *gah!* :smash:

Nån annan som kör HC?

High1ander
2007-06-14, 22:41
Gick och lade mig för 30 min sen, men kände att jag inte var så trött. Gick då upp för att spela lite på min nya HARDCORE-Druid level 45...

Gick ner till Baal´s minions och var visst lite trött och seg, för act5-gubbarna slog ner mig. Sjukt irriterande... jag borde ha legat kvar i sängen *gah!* :smash:

Nån annan som kör HC?

Cirkus ett år sedan något postade i den här tråden, men starkt jobbat ändå.

Själv när det begav sig så körde jag aldrig HC pga. dålig dator + 56k modem = inte kul med HC.

StrongVoice
2007-06-14, 22:50
Cirkus ett år sedan något postade i den här tråden, men starkt jobbat ändå.

Själv när det begav sig så körde jag aldrig HC pga. dålig dator + 56k modem = inte kul med HC.

Mjo, jag vet att tråden var gammal. Jag övervägde att starta en ny men då hade någon skrivit "använd sök-funktionen :smash: ".

Ne, inte kul när det laggar, men annars är det mycket mer spänning i hardcore. Vore kul om det fanns hardcore i World Of Warcraft ;)

b_61
2007-09-01, 23:08
Har suttit halva veckan och spelat med en paladin med Conviction/Vengance som huvudskills, är på level 40 nu. Skulle vilja spela med nån på open battle.net om nån har lust.

Whistler
2007-09-02, 03:41
Tjo. Jag ska börja spela lite igen, för att jag inte har så mycket bättre för mig. Men dock har jag inte varit med på några uppdateringar, så jag vet inte riktigt vad man ska köra längre. Jag ska antagligen köra på BNET, men jag orkar inte hålla på o leta efter massor av saker, utan bara döda Baal med alla karaktärer, kanske även på Nightmare och Hell om jag orkar.

Vad ska en:

Amazon
Barbar
Druid
Necromancer
Sorceress
Assassin
Paladin

ha?

Fetstilt markerar vad som är fel i frågeställningen. Vadå "ska"? Spela med det som är roligast, inte det som ger mest XP per minut.