handdator

Visa fullständig version : Att inte reppa med CoC-grippern


AnderssoN
2002-12-18, 12:37
Att helt enkelt hålla ihop grippern så länge det går har jag börjat med nu. Är det en bra idé att varva sådan (statisk) träning med repp-träning?

Just nu kör jag denna träning med en CoC-etta.

CoC
2002-12-18, 18:00
Inte direkt. Bägge metoderna suger. Gör singelförsök med en gripper du inte klarar.

AnderssoN
2002-12-18, 19:47
Aj då, det låter inte så bra att de suger. Jag som reppat i några månader nu. :D

Jaja, jag får höra av mig till Yngve (om han finns där ute?) och se om inte han kan hjälpa mig få hem en CoC-tvåa. Den borde räcka ett tag.

Tack för svaret CoC...

Sve
2002-12-18, 19:58
Men brookfield rekommenderar ju strapholds i sin bok.

Langster
2002-12-18, 20:44
Alltså det verkar finnas ett enormt intresse för greppträning just nu... Hjälper träning med t.ex CoC i resten av styrketräningen? Eller är det bara en hobby?

Sve
2002-12-18, 21:35
hobby?
det är blodigt allvar!

dessutom:
kan man inte lyfta en vikt utan remmar så ska man ge fan i den

CoC
2002-12-18, 21:37
Originally posted by Sve
Men brookfield rekommenderar ju strapholds i sin bok.

Strapholds är nått annat. Med strapholds kan man gradvis öka svårighetsgraden till skillnad från att hålla ihop en gripper på tid. I det senare fallet blir det till slut uthållighetsträning. Jag kör själv strapholds en gång i veckan.

CoC
2002-12-18, 21:38
[QUOTE]Originally posted by Sve
[B]hobby?
det är blodigt allvar!

Instämmer. En man ska ha ett järngrepp.

Sve
2002-12-18, 21:39
Originally posted by CoC


Strapholds är nått annat. Med strapholds kan man gradvis öka svårighetsgraden till skillnad från att hålla ihop en gripper på tid. I det senare fallet blir det till slut uthållighetsträning. Jag kör själv strapholds en gång i veckan.

Kan jag hålla med om. Men principen är ju ändå uthålligheten.

Langster
2002-12-18, 21:42
Originally posted by Sve

dessutom:
kan man inte lyfta en vikt utan remmar så ska man ge fan i den

Ja det var det jag undrade över, hjälper träning med CoC för greppet vid t.ex marklyft?

CoC
2002-12-18, 21:43
Det beror på hur länge man trycker ihop grippern. En del höjer vikten om de kan hålla det längre än 5 sekunder. Jag gör det om jag kan hålla den i 30 sekunder totalt fördelat på tre set (typ 12, 10, 8 sek.)

CoC
2002-12-18, 21:44
Originally posted by Langster


Ja det var det jag undrade över, hjälper träning med CoC för greppet vid t.ex marklyft?

En del, men det finns effektivare övningar för just detta, om det är det du är ute efter.

Sve
2002-12-18, 21:45
Originally posted by Langster


Ja det var det jag undrade över, hjälper träning med CoC för greppet vid t.ex marklyft?

mig har det då inte gjort speciellt stor skillnad på.
greppet att hålla i grejer tränar amn upp genom att skita i remmar krokar å annat bjäfs

Sve
2002-12-18, 21:48
CoC. var det de nya grippersen som var svårare än de äldre? eller hur ligger det till?

Langster
2002-12-18, 21:50
Så CoC tränar man med för att bli bättre på... CoC? Inte min grej då tror jag...

CoC
2002-12-18, 22:02
Originally posted by Langster
Så CoC tränar man med för att bli bättre på... CoC? Inte min grej då tror jag...

Njae, du blir stark på att så att säga trycka ihop saker. Är du stark med grippers är du stark med dynamometers, trycka sönder saker. Det ger dig till skilnad från "hålla i en skivstång styrka", vilket är statisk styrka, en dynamisk styrka i de fyra fingarna (ej tummen).

Molotov
2002-12-18, 22:03
Han som tryckt ihop en CoC:4, hur i helvete har han lyckats bli så stark? Om han greppar runt ens handled, skulle han typ kunna krossa den då eller?

CoC
2002-12-18, 22:05
Originally posted by Langster
Så CoC tränar man med för att bli bättre på... CoC? Inte min grej då tror jag...

Sen är det ju lite mesigt att bara träna med grippers. Jag är, utan omsvep, ganska stark med grippers (särskilt i förhållande till min vikt) men jag är även stark i många andra aspekter av greppet. Jag anser att man ska var allround i greppet.

CoC
2002-12-18, 22:11
Originally posted by Molotov
Han som tryckt ihop en CoC:4, hur i helvete har han lyckats bli så stark? Om han greppar runt ens handled, skulle han typ kunna krossa den då eller?

Ja, det undrar vi också. Ingen annan har varit i närheten av Kinney's grippersstyrka. Det finns en hel del som anser att det hela är bluff. Hans certifiering blev bevittnad av hans fru!(lite väl partiskt kan man tycka); grippern blev därefter stulen enligt uppgift (hur ofta stjäl folk grippers?); han klarar numera inte ens av att trycka No #3 (han lider av en sjukdom som inte hindrat andra från att träna upp extrem styrka); han jobbade (jobbar?) med metallegreringar och skulle teoretiskt kunna ha manipulerat en gripper; han trycker ihop #4:an på ett sätt som ingen annan trycker ihop en tung gripper. Själv är jag neutral i frågan.

CoC
2002-12-18, 22:15
Originally posted by Molotov
Han som tryckt ihop en CoC:4, hur i helvete har han lyckats bli så stark? Om han greppar runt ens handled, skulle han typ kunna krossa den då eller?

Det lär gå att trycka sönder en hand om man är tillräckligt stark. :hbang: Det finns ju en del man inte gillar.

CoC
2002-12-18, 22:33
Originally posted by Sve
CoC. var det de nya grippersen som var svårare än de äldre? eller hur ligger det till?

Dom varierar hela tiden. Rena lotteriet. De första dubbelstansade som kom ut var överlag hårda men de nyaste verkar överlag mjuka.

matrix
2002-12-18, 23:21
Alltid kul att kunna klämma sönder handen på någon också :devil: och köra fingerkrok om man tycker det är kul:thumbup:

Sve
2002-12-19, 07:13
Originally posted by CoC


Ja, det undrar vi också. Ingen annan har varit i närheten av Kinney's grippersstyrka. Det finns en hel del som anser att det hela är bluff. Hans certifiering blev bevittnad av hans fru!(lite väl partiskt kan man tycka); grippern blev därefter stulen enligt uppgift (hur ofta stjäl folk grippers?); han klarar numera inte ens av att trycka No #3 (han lider av en sjukdom som inte hindrat andra från att träna upp extrem styrka); han jobbade (jobbar?) med metallegreringar och skulle teoretiskt kunna ha manipulerat en gripper; han trycker ihop #4:an på ett sätt som ingen annan trycker ihop en tung gripper. Själv är jag neutral i frågan.

Brookfield är väl rätt nära. Han är ju till skillnad från kinney dessutom känd!