handdator

Visa fullständig version : Färgade linser


Kurash
2006-06-22, 15:35
Fick precis ett mail om att prova färgade linser för en billig penning. Vilken färg skulle ni prova om ni fick välja?

Blue
Pure hazel
Gray
Green

Bronkitkorv
2006-06-22, 15:39
Jag vill ha svarta eller gula ögon helst. Inget annat, möjligen grå och vad är pure Hazel för färg ? Brun kanske ? Skriv begripligt då för i helvete...

Kurash
2006-06-22, 15:39
Det är alternativen jag fick, chilla mannen!

bear.flowertwig
2006-06-22, 15:40
Jag vill ha svarta eller gula ögon helst. Inget annat, möjligen grå och vad är pure Hazel för färg ? Brun kanske ? Skriv begripligt då för i helvete...

Vad är ditt problem? Du skriver skit i var och varannan tråd nu.

*Flash*
2006-06-22, 15:41
Det övergår mitt förstånd hur man frivilligt kan tänka sig att använda linser när man inte behöver dom för att kunna se.

RassK
2006-06-22, 15:42
Vad har du för ögonfärg nu?

Kurash
2006-06-22, 15:43
Jag använder linser för att kunna se, har blågröna ögon.

Bronkitkorv
2006-06-22, 15:45
Det är alternativen jag fick, chilla mannen!
Jaja nu är jag lugn igen...

Det beror ju på vilken hårfärg du har och vilken färg på en skala färgen är, ljusblå eller mörkblå. Jag skulle valt grå bestämmer jag nu..:thumbup:

Loke
2006-06-22, 15:55
Det övergår mitt förstånd hur man frivilligt kan tänka sig att använda linser när man inte behöver dom för att kunna se.

För att få en häftig ögonfärg? Det kan se RIKTIGT häftigt ut med färgade linser =)

Fan att man ska vara så fattig/snål...

elan
2006-06-22, 17:44
Jag har grågröna ögon egentligen men har bruna färgade linser ibland som ett alternativ till mina ofärgade. De bruna ser helt naturliga ut på mig men det beror ju lite på vad man har för färger i övrigt. Du får väl spana in på försäljarens hemsida så brukar de ha lite färgprover där du ser hur de olika färgerna ser ut. Sedan så beror det självklart på vad man har för egen ögonfärg hur färgen kommer se ut sedan när man har den på sig.

Brunt ger ju den största förändringen om man har blå/gröna/grå ögon i vanliga fall. Men jag tycker att en riktigt intensiv grön eller en turkos kan se coolt ut också.

Du kan ju alltid gå till en optiker och be att få prova olika färger, jag testade några olika sorters bruna innan jag bestämde mig för de jag har nu och så köpte jag bara ett par hos optikern och beställde resten från nätet.