handdator

Visa fullständig version : hata midsommar tråden


Herkulez
2006-06-22, 10:49
bara jag här som avskyr denna fjortisfest för vuxna?

själv ska jag vara nykter och titta på när en polare tränar med sin dragracingbåge, va ska ni andra som hatar denna tillställning göra.

den som gullar om midsommar i den här tråden åker på stryk!!!!

Mehdi
2006-06-22, 10:52
Seså herkulez, släpp handväskan nu o chilla. Är väl trevligt med sill o alkohol :D

Lasse Kongo
2006-06-22, 10:52
Midsommar är underbart!

En av de härligaste högtiderna.

petersson
2006-06-22, 10:53
bara jag här som avskyr denna fjortisfest för vuxna?

själv ska jag vara nykter och titta på när en polare tränar med sin dragracingbåge, va ska ni andra som hatar denna tillställning göra.

den som gullar om midsommar i den här tråden åker på stryk!!!!

hatar också midsommar, hatar alla personer som tjatar om midsommar med. hittar man inte på nått som anses vara skoj så är man dum i huvet tydligen. jag ska äta mat med min flickvän och två kompisar bara, sen blir det väl tvn.

Herkulez
2006-06-22, 10:54
Midsommar är underbart!

En av de härligaste högtiderna.
lycka till med att fira midsommar med 2 brutna ben......

Herkulez
2006-06-22, 10:55
Seså herkulez, släpp handväskan nu o chilla. Är väl trevligt med sill o alkohol :D
haha sill, jävla iranier håll dig till dina dadlar för sill smakar fan :D

Lasse Kongo
2006-06-22, 10:55
lycka till med att fira midsommar med 2 brutna ben......


Niggah please....

Klo
2006-06-22, 10:55
själv ska jag vara nykter och titta på när en polare tränar med sin dragracingbåge

Varför är du bitter vännen? Seså ta en snaps nu :cheers:

jwzrd
2006-06-22, 10:55
bara jag här som avskyr denna fjortisfest för vuxna?

själv ska jag vara nykter och titta på när en polare tränar med sin dragracingbåge, va ska ni andra som hatar denna tillställning göra.

den som gullar om midsommar i den här tråden åker på stryk!!!!

Jag blir avundsjuk på dig. Faktiskt.

Vilken klass går bågen i?

Herkulez
2006-06-22, 10:56
Jag blir avundsjuk på dig. Faktiskt.

Vilken klass går bågen i?
ingen aning va klassen heter, 1100 gixxer turbomotor i den iaf, sen helt ombyggt chassi och kaross.


klo: va jag är bitter över, tjaa var ska jag börja? :D

AlexGBG
2006-06-22, 10:56
jag funderar på att träna å sova, diska och städa istället

paddanboy
2006-06-22, 10:57
Helt klart en av de bästa traditionerna man som Svensk har. Men detta års midsommar ser lite mörk ut, både vädermässigt och vad man skall göra.

Lasse Kongo
2006-06-22, 10:59
ingen aning va klassen heter, 1100 gixxer turbomotor i den iaf, sen helt ombyggt chassi och kaross.


klo: va jag är bitter över, tjaa var ska jag börja? :D

Iranier snälla....

Klo
2006-06-22, 11:01
va jag är bitter över, tjaa var ska jag börja? :D

Halvfinne? Klen? Fet? Blek? Bosatt ovanför polcirkeln?

Bränns det? :D

Herkulez
2006-06-22, 11:02
Halvfinne? Klen? Fet? Blek? Bosatt ovanför polcirkeln?

Bränns det? :D
haha all of them :D

aliquis
2006-06-22, 11:11
Har inte sommaren kommit till norrland ännu?

Diana
2006-06-22, 11:20
Småhatar oxå midsommar, men mer för fylle släkt invassionen i vårt hus än för de andra attributen.. vad det här årets porslins-kross-skörd blir i kilon remains to see... :D *popcorn*

Herkulez
2006-06-22, 11:20
Har inte sommaren kommit till norrland ännu?
ja, hurså?

bear.flowertwig
2006-06-22, 11:31
Det lutar åt att bojkotta spektaklet i år.

Herkulez
2006-06-22, 11:32
Det lutar åt att bojkotta spektaklet i år.
good for u =)

bear.flowertwig
2006-06-22, 11:35
good for u =)

Vakna upp sönderriven i ett snår nånstans :/
Eftersom jag dessutom känner till förutsättningarna: par, par, par, par, par, par, par, par, ful grannkärring...
Tänker jag inte ta några risker.

Dissector
2006-06-22, 11:39
Jag ska sitta hemma och spela gitarr och dricka kaffe. Kanske försöka spänna någon av syrrans polare. Annars blir allt som vanligt. Festa har jag tröttnat rejält på
Midsommar är inte så speciellt för mig

Leon
2006-06-22, 11:41
Träna,äta och sova det kan man göra på midsommar!:thumbup: Inte en massa kärlekstjafs sånt ska man inte hålla på med!Kanske hyra film vore nått.

Tjej83
2006-06-22, 12:02
Jag har aldrig firat midsommar. Det tråkiga är att alla andra gör det, så man har inte någon att "o-fira" med... Jag får väl o-fira för mig själv, funkar det med :)

Nordenator
2006-06-22, 12:07
Har inte sommaren kommit till norrland ännu?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Norrland

Om den inte hade kommit till Norrland hade jag varit väldigt orolig, för det är 6/10 (yta) av Sverige vars befolkning skulle vara rätt bitter.

Rocco
2006-06-22, 12:11
...för det är 6/10 (yta) av Sverige vars befolkning skulle vara rätt bitter.

...och ungefär 1500 pers, för det är väl ungefär det antal lappar som trängs på den ytan. Annars instämmer jag i kören. Orkar inte anstränga mig för att ha en kul midsommar. Höjdpunkten är ju för fan matchen på lördag...

Fartman
2006-06-22, 12:23
Jag ska lira paintball med ett gäng polare! :hbang:
I övrigt hatar jag inte alls midsommar då det i min familj aldrig varit någon vidare fylla utan mest lugnt hemmavid med familjen och allt som oftast inga stora släktkalas.

Fartman
2006-06-22, 12:25
...och ungefär 1500 pers, för det är väl ungefär det antal lappar som trängs på den ytan. Annars instämmer jag i kören. Orkar inte anstränga mig för att ha en kul midsommar. Höjdpunkten är ju för fan matchen på lördag...
Å andra sidan, inte är jag speciellt ledsen för att det är rätt folktomt på vissa ställen. Det är ju askönt.

Patriarch K
2006-06-22, 12:28
Jag gillar traditionell midsommar där man sitter med vänner vid ett gammalt torp i solen och lirar dragspel och äter god mat. Det ska inte vara några förbannade fjortissupar-fester!!
Dock är detta det enda ungdomar tänker på i dagsläget. Så fort det blir en högtid ska man supa ner sig och bli dum i huvudet! *grr*

heltzonicka
2006-06-22, 12:44
Varför är du bitter vännen? Seså ta en snaps nu :cheers:

Det har du väl sett på tv att han inte pallar.
En snaps, två snaps PAFF

nemd
2006-06-22, 12:44
Jag hatar den inte men ogillar den mycket ^^.

Jag ska nöta wow och dunka hög musik och äta lite go mat med mig själv hela natten lång. ;F

jwzrd
2006-06-22, 12:48
http://sv.wikipedia.org/wiki/Norrland

Om den inte hade kommit till Norrland hade jag varit väldigt orolig, för det är 6/10 (yta) av Sverige vars befolkning skulle vara rätt bitter.

Ja? Du ser ju att 50% är bitter som fan!

dice
2006-06-22, 13:20
Hatar och hatar. Ska iaf jobba natt hela helgen, jag slipper hysterin mao vilket är ganska skönt.

Krokodil
2006-06-22, 13:22
Jag ska torka bebisspyor och byta blöjor hela midsommarafton, ingen skillnad mot andra dagar alltså. :D

Dessutom är gymet stängt! *grr27*

The Wolf
2006-06-22, 13:22
Jag ska jobba på midsommar, ingen högtid som är särskilt viktig för min del men jag ser då ingen anledning till att hata den.

Jag orkar inte slösa energi på att sitta o tjura för att folk dricker sig fulla och sjunger falskt. :D

tinus
2006-06-22, 13:25
Japp jag ska också vara nykter och bitter på midsommarafton! Ska dock spendera delar av kvällen på fest med massa fulla människor..få se hur länge jag står ut *rolleyes*
Ligger väl hemma i soffan vid 22 :laugh:

Fairing
2006-06-22, 13:25
Midsommar är underbart!

En av de härligaste högtiderna.

:thumbup:

Herkulez
2006-06-22, 13:28
:thumbup:
förstår inte min tråd med en massa positiva och glada inlägg nu u bastard, det här är tråden för dom bittra.

z_bumbi
2006-06-22, 13:30
Alt 1 jag sitter här hemma och försöker få tag på en pizzeria som är öppen.

Alt 2 jag åker hem till mor min och försöker där hitta en pizzeria som är öppen.

Jippee!

Loke
2006-06-22, 13:32
Jag hatar supandet. Studenten var så jäkla bortkastad, alla skulle bara gå runt och supa skallen av sig. Själv hade jag varken sprit eller pengar eller intresse av att supa. Det lär väl bli lika på midsommar. Förhoppningsvis kan jag övertyga nån av mina kustnära kompisar att åka ut med båten en vända istället för att supa.

stevooooo
2006-06-22, 13:32
Sovmorgon till 1200, träna 1330-1530, jobba 1800-0600...............

JJ
2006-06-22, 13:36
Alla är välkomna till mig, vi börjar runt 12 på dagen och slutar väl mitt i natten. Wakeboard, beachvolley, femkamp, sillunch, runt stången tjafs, grillning och en hel del öl.
Väl mött!

Beecher
2006-06-22, 13:38
bara jag här som avskyr denna fjortisfest för vuxna?


+1

Trött på att en del inte har en mer mogen inställning till alkohol, handlar rätt mkt om det, för mig är midsommar som vilken tidpunkt på året som helst.

Jag och min kompis från Australien som är på besök samt en till kompis ska nog inviga nya bastun :)
Jag ska grilla kyckling hela helgen, ska vara @ sommarstugan hade jag tänkt!

Jag vill också spela Wow :/ men jag är för fattig just nu
Jag ska nöta wow och dunka hög musik och äta lite go mat med mig själv hela natten lång. ;F

nemd
2006-06-22, 13:45
+1

Trött på att en del inte har en mer mogen inställning till alkohol, handlar rätt mkt om det, för mig är midsommar som vilken tidpunkt på året som helst.

Jag och min kompis från Australien som är på besök samt en till kompis ska nog inviga nya bastun :)
Jag ska grilla kyckling hela helgen, ska vara @ sommarstugan hade jag tänkt!


Jag ska nöta wow och dunka hög musik och äta lite go mat med mig själv hela natten lång. ;F


Lul, farsan har börjat jobba och leker generös nu juh ^^.

Beecher
2006-06-22, 13:47
Lul, farsan har börjat jobba och leker generös nu juh ^^.

Vissa får ju inte pengar av farsan utan att jobba :(
Fast jag får träna gratis @ fryshusets gym :naughty:

Jag tror att mitt konto med lvl 60 undead mage med crapanist set är borta, var några månader sen man var inloggad :/

I sommar är det bastande som gäller, WoW blir det i vinter när Burning Crusade är släppt!

Nu blev det lite off-topic, men ändå :D

jwzrd
2006-06-22, 13:49
Alt 1 jag sitter här hemma och försöker få tag på en pizzeria som är öppen.

Alt 2 jag åker hem till mor min och försöker där hitta en pizzeria som är öppen.

Jippee!

Du är välkommen förbi på en hemlagad! :)

nemd
2006-06-22, 13:55
Vissa får ju inte pengar av farsan utan att jobba :(
Fast jag får träna gratis @ fryshusets gym :naughty:

Jag tror att mitt konto med lvl 60 undead mage med crapanist set är borta, var några månader sen man var inloggad :/

I sommar är det bastande som gäller, WoW blir det i vinter när Burning Crusade är släppt!

Nu blev det lite off-topic, men ändå :D

Hehe ok. Och vissa är så bortskämda så dem får pengar utan att jobba. :S usch. Träna gratis är gött. Jag betalar mitt eget gymkort^^.

6 månader är det väl innan gubben försvinner helt... ;F

Herkulez
2006-06-22, 13:57
Alt 1 jag sitter här hemma och försöker få tag på en pizzeria som är öppen.

Alt 2 jag åker hem till mor min och försöker där hitta en pizzeria som är öppen.

Jippee!
haha :D

Bartman
2006-06-22, 14:37
Midsommar är ännu en överskattad högtid. Är väl inget att fira att det regnar, man blir uppäten av mygg, man måste äta sill och potatis och dricka en äcklig nubbe. Skönare att åka och träna på dan och äta pizza och kolla på film på kvällen.

dynamo
2006-06-22, 14:44
Ska upp till Pite. Har inte idas kolla ifall nått händer ännu. Lär bli grillat och diverse drycker iaf, om inte annat med morsfars.

bear.flowertwig
2006-06-22, 15:53
Fest är ju kul men alla ska ju ta sig så låååångt ut från civilisationen det bara går. Tar ju dagar att ta sig hem.

Näe. Ska nog ta och baka kladdkaka. Blir härligt att få hela för sig själv :love:

Callister
2006-06-22, 16:15
ät kiss då. Själv ska man grilla med kompisar. :P

Angel
2006-06-22, 16:38
just nu ogillar ja midsommar starkt för ja måste tillbringa 5timmar med att åka över halva landet till mina föräldrar sommarhus i jäffla urskogen där det inte ens finns täckning på mobilen, utan bara en jefla massa mygg.

Angel
2006-06-22, 16:42
Nu får ja mösa mig iväg till tågfan då....

Snake
2006-06-22, 17:49
Midsommar suger - jag ska leka Fightclub.

babbett
2006-06-22, 17:52
Alla affärer stänger...pga. vad? Små grodorna??

:furious:

myggan
2006-06-22, 17:59
midsommar är typ enda gången på året mitt gym stänger.. både fredag och lördag, god damn :(

gillar inte midsommar speciellt mycket men jag kan förstå att andra gör det.

STarfish
2006-06-22, 17:59
Blir en nykter midsommar för min del, eventuellt ett tränings pass och sedan grilla en köttbit i parken.

Orkar inte vara bakfull dagen efter.

LadyG
2006-06-22, 18:23
Alla affärer stänger...pga. vad? Små grodorna??

:furious:

Inte där jag bor, vi har ett par livsmedelsbutiker m.m. som ägs av invandrare (tack och lov!) så här är det öppet nästan som vanligt :D

Grilla med släkten, äta gott och prata strunt en stund ska man väl hinna med iaf. Fast supa skallen av sig är inte så kul så det struntar jag i, det höll man ju på med förr (när man inte visste bättre). Och dansa suger, så det hoppar jag över.

Så då blir det bara maten kvar av midsommarn, men det är väl inte så illa?

babbett
2006-06-22, 20:31
Inte där jag bor, vi har ett par livsmedelsbutiker m.m. som ägs av invandrare (tack och lov!) så här är det öppet nästan som vanligt :D

Grilla med släkten, äta gott och prata strunt en stund ska man väl hinna med iaf. Fast supa skallen av sig är inte så kul så det struntar jag i, det höll man ju på med förr (när man inte visste bättre). Och dansa suger, så det hoppar jag över.

Så då blir det bara maten kvar av midsommarn, men det är väl inte så illa?

Själv ska jag nog kolla efter en stång...

Diana
2006-06-22, 21:27
Jag ska torka bebisspyor och byta blöjor hela midsommarafton, ingen skillnad mot andra dagar alltså. :D

Dessutom är gymet stängt! *grr27*
Var glad att det är små söta ungar du ska torka och byta på.. annat äre med bastanta damer på 75+ i tell ya :whipped: :D

hum
2006-06-22, 21:31
eftersom västkusten inte ville ha mig ska jag äta färskpotatis med mor och far och sen ska jag dricka öl och bli full..

kneger
2006-06-22, 21:37
spela wow, tänkte bli lvl 40 med min priest.

elan
2006-06-22, 21:40
Det här kommer bli den bästa midsommarafton på flera år för min del. Ska bara göra precis det jag känner för och hålla mig långt från alla sillar och nubbar, regn och myggor och uppvaknande på luftmadrass där luften pyst ur under natten. :thumbup:

Ett benpass, kanske en kladdkaka, någon god middag och en film eller kanske WoW.

Diana
2006-06-22, 21:43
Ett benpass, en kladdkaka, någon god middag och en film eller kanske WoW.
Gjorde en Pez.. och ändrade den här meningen till en mer korrekt form :D ;)

Krokodil
2006-06-22, 22:06
Var glad att det är små söta ungar du ska torka och byta på.. annat äre med bastanta damer på 75+ i tell ya :whipped: :D
Men du får betalt, jag får pröjsa blöjorna själv! *grr27*

Herkulez
2006-06-22, 22:08
Gjorde en Pez.. och ändrade den här meningen till en mer korrekt form :D ;)
:D man ska inte dömma andra efter sig själv vettu haha

Cerberus
2006-06-22, 22:13
jag hatar inte midsommaren, jag bryr mig inte om såna här "högtider" dock. För mig är de bara ursäkter till att supa vilket jag gör extremt sällan nu.

Jag ska sitta här o lira FFXI :D och äta mina morötter, gurka o kvargmix...wee jag e lycklig :P

Trance
2006-06-23, 17:23
Midsommar har potential att vara riktigt bra. Bara man inte höjer upp förväntningarna utan samlar ett gäng och grillar, snackar och dricker lite. Liten ful midsommarstång, lite blommor i tjejernas hår etc, kubb, fint väder etc.

Eller så blir det regn, en helvetes massa planering som inte funkar, bil ut till ingestans, ännu mer regn. Folk få snefylla etc etc.

Detta året vetefan. Jag misstänkte det andra alternativet så för första gången på länge så tar jag det lugnt på midsommarafton. Istället blir det nog något roligt på midsommardagen med matchen och kanske mat+utgång efter istället.

formula4shape
2006-06-23, 17:30
Midsommar 2006 är dagen före dagen
Dagen då Sverige slår ut Tyskland ur VM
Dagen då Marcus Allbäck blir historisk
Dagen då Herkulez känner sig utanför
Må Tyskarna vila i frid :bow:

Själv ska jag njuta av den ledighet som faktiskt midsommar medför.

hum
2006-06-23, 17:49
En cykel förstörde min midsommar.

Eller snarare avsaknaden av en.

Skulle på fest men jag orkar fanimig inte gå dit, så nu sitter jag här öldrickandes framför datorn och är sur för att ingen är online på msn.

NiXPhoenix
2006-06-23, 19:26
Jag gillar traditionell midsommar där man sitter med vänner vid ett gammalt torp i solen och lirar dragspel och äter god mat. Det ska inte vara några förbannade fjortissupar-fester!!
Dock är detta det enda ungdomar tänker på i dagsläget. Så fort det blir en högtid ska man supa ner sig och bli dum i huvudet! *grr*


Efter att ha läst det där ska jag sitta och oroa mig för att en viss söt tjej hittar på något dumt. Hahaha, fyfan, har inget liv. :em:

Nej men jag tror faktiskt jag ska våga mig ut på en liten promenad efter middagen, har suttit inne hela dagen och tagit det lugnt. Som vanligt.

BBr
2006-06-23, 20:11
just nu ogillar ja midsommar starkt för ja måste tillbringa 5timmar med att åka över halva landet till mina föräldrar sommarhus i jäffla urskogen där det inte ens finns täckning på mobilen, utan bara en jefla massa mygg.

..Och fästingar :naughty:

Jense
2006-06-23, 20:17
ja midsommar är skit, det är fredag och då är man ju full. nu ska jag snart åka till en lokal och kasta pil o dricka öl, ha det så bra ikväll trots ditt hat till midsommer

Kwon
2006-06-23, 20:54
Jag dansade iaf små grodorna idag! *uppdate*

Baan
2006-06-23, 23:31
ser inte heller poängen, dricka lite rakija kan man väl göra utan midsommar? man behöver väl inte planera in det hela..

Kwon
2006-06-23, 23:42
Man kan behandla sina medmänniskor som om det var julafton varje dag! :)

[och försöka vara lika glad!]

Visserligen så tyckte folk att jag var lite konstig som dansade små grodorna runt en stång mitt i vintern, men what the heck! :thumbup:

Nejv
2006-06-24, 00:38
moaafan vad fauklu jag hade et idag :D

Kwon
2006-06-24, 00:41
moaafan vad fauklu jag hade et idag :D

Kålle mé! Selamat Pagi Apa-kabar liksom! Fa derack schå jäkla mycke... fa fuyll jag e :Virro :D

Fartman
2006-06-24, 01:36
Efter ännu en halvdassig midsommarsupning kan man lugnt konstatera att som "festhelg" är verkligen midsommar ett nedköp.

Nåväl, det var i vilket fall som helst sviiiiiinkul att kriga paintball idag. :hbang:

Versus
2006-06-24, 01:39
Midsommar är väl trevligt, äta lite sill och potatis samt titta på när goa släkten bara blir fullare och fullare :Virro

bear.flowertwig
2006-06-24, 01:48
Är mer än nöjd med beslutet att stanna hemma efter att regnandet under kvällen sakta sänkt temperaturen rejält...

Fått regelbundna sms-rapporter från spridda håll om strandsatta 08:or ute i spenaten, hehe.

Partaj i civilisationen i kväll i stället när vi whoopar tyskarnas ass!