handdator

Visa fullständig version : Spel ska spelas på...


LadyG
2006-06-21, 17:33
Ja, vad tycker du det ska spelas på? En grym PC? Eller en lagom stajlad X360? Väntar du på fetingen PS3 eller har du kärat ner dig i den innovativa kontrollen från Wii?

Hur ser det ut här på kollo egentligen med spelen?

Rock'nRoll
2006-06-21, 17:34
Starcraft multiplayer är roligt.

work_hunter
2006-06-21, 17:35
Nintendo 64 har många roliga spel. Oneplayer såsom multiplayer.

Min favoritkonsol!

Beecher
2006-06-21, 17:35
Ja, vad tycker du det ska spelas på? En grym PC? Eller en lagom stajlad X360? Väntar du på fetingen PS3 eller har du kärat ner dig i den innovativa kontrollen från Wii?

Hur ser det ut här på kollo egentligen med spelen?

PC!

www.Betapet.com :hbang:

Anonym
2006-06-21, 17:35
Inget alls.

LadyG
2006-06-21, 17:37
Personligen spelar jag oftast på PC, men inte allt för sällan händer det att jag spelar Xbox och Xbox360 också. Det är svårt att spela sociala spel på PC, men det är ju sånt man har konsoler till. :)

J***ar, glömde göra pollen publik. :(

Arf Pingvin
2006-06-21, 17:38
Jag spelar på datorn. Men jag ser teveserier, film och lyssnar på musik vid datorn också så det säger väl inte så mycket egentligen.

Windstalker
2006-06-21, 17:42
Sega Mega Drive 16-bitars, min första konsol. Annars är det väl PCn eller möjligtvis Nintendo 64 som har många sköna spel. Dock Sonic framför Mario.

/Wind

work_hunter
2006-06-21, 17:44
Dock Sonic framför Mario.



:laugh:

kneger
2006-06-21, 17:47
för få alternativ... hade velat se playstation och sega samt nintendo dör!

Papi
2006-06-21, 17:51
PS2 helt klart!
Det finns så många spel jag gillar för PS2.
Annars är det väl PC förstås.

LadyG
2006-06-21, 17:56
för få alternativ... hade velat se playstation och sega samt nintendo dör!


Det var därför jag la till "annan spelmaskin". PSone, Dreamcast, N64 och en hel drös andra konsoler har sina fans också men någonstans måste man dra gränsen. :)

Det finns säkert de som saknade Game & Watch också ;)

mangemani
2006-06-21, 17:56
amiga

Tigerkotten
2006-06-21, 18:01
Spela roll vilken konsoll/PC, bara spelet är kul just på den konsollen.

Fighting spel lämpas sig bäst på konsoller, mmorpg/fps på pc. Sportspel på konsoll osv.

Garnax
2006-06-21, 18:03
PC äger allt...

nemd
2006-06-21, 18:05
PC är skiten som man brukar säga.

Och så spelar man helst wow ^^.

reinholdsson
2006-06-21, 18:16
lirar både på xbox och pc. xboxen är fightingspel / 3djepersonshooters roligast. Dator är förstapersons.

mela
2006-06-21, 18:20
Älskar NES och SNES, men det beror på att spelen inte är så avancerade. Zelda på NES ftw:thumbup:

King Grub
2006-06-21, 18:21
Beror på vilken sorts spel det är. PC för det mesta jag gillar: rollspel, äventyr. Konsoll för plattform och fighting.

Gandalf
2006-06-21, 18:56
PC eller X-box 360.:cool:

jakke
2006-06-21, 18:58
Köksbordet

raQblad
2006-06-21, 19:36
Saken är den att om man vill spela vackra spel på en PC får man lägga ut en hel del pengar. För ett bra grafikkort t.ex får man punga ut med typ 4000:- (då ett kort som håller ett bra tag). Sen måste man ha mycket och snabba minnen, moderkort och gud vet vad. Det blir en hel del pengar, somsagt.

För samma summa pengar som för ett grafikkort, ~4000:-, kan man i princip spela samma vackra spel på en Xbox 360. Inga minnen behövs köpas till osv.

Jag har än så länge enbart spelat på PC. Idag har ekonomin sinat och en uppdatering ses som en lyx jag itne har råd med. Det blir helt enkelt en Xbox 360 när lönen kommer i Juli.

pellep
2006-06-21, 19:36
Beroende på vilket spel..

Nize
2006-06-21, 19:55
Amiga och Nintendo 8-bit :hbang: Starka nostalgiska känslor fyller mig när jag drar igång en emulator till ovanstående system på min dator. Förr var spelidéerna originella och spelglädjen var stor.

z_bumbi
2006-06-21, 19:56
Köksbordet

:hbang:

The Somberlain
2006-06-21, 19:58
ATG, Svenska Spel eller PartyPoker.

dynamo
2006-06-21, 20:05
Beror på vilken sorts spel det är. PC för det mesta jag gillar: rollspel, äventyr. Konsoll för plattform och fighting.

Spel som bör spelas på PC: alla typer av FPS och RTS, vissa RPG
Spel som bör spelas på konsoll: andra RPG, plattform, fíghting, racing

Spelar huvudsakligen RPG med lite FPS ibland (ibland FPS-RPGS ;) ). Jag har spelat väldigt sällan överhuvudtaget senaste året, då jag bestämde mig för att grinda RL istället för RPGs!


Är ju fett med konsoll, bra TV, 5.1-ljud och sitta/ligga i soffan och lira. Bara de fixar bättre hacks till xbox360, så att den kan köra osignerad kod (så det blir en bra mediaplayer också) köper jag nog en och en fet TV. :D

LadyG
2006-06-21, 20:29
Dynamo, att du inte skaffar en liten -tyst- PC med Creatives X-fi ljudkort och Media Center Edition (så du kan samköra med X360)? Skaffade ett X-fi kort *älska* och nu lyssnar jag hellre på musik på datorn än på stereon - bättre ljud helt enkelt! Och spelen blev helt klart bättre också, om man jämför med Audigy 2 kortet jag hade innan.

Kwon
2006-06-21, 20:31
LAdYg

Fightingspel MÅSTE avnjutas på en Konsol med robusta controllers!

Strategy/RPG etc är bäst på PC:n, imho.

Men FIGHTING MÅSTE man köra på Konsollen!

En gång i tiden köpte jag en konsol ENBART för liret! :D

Det säger ju inte lite om det fightingliret!

LadyG
2006-06-21, 20:37
Håller med dig Kwon. Det är därför jag inte kastat ut ps2:an än - man kan ju spela Tekken 4 och 5 på dem. (Jag älskar Tekken, blir så underbart nostalgisk :) )

Fast Oblivion bör man nog köra på X360, faktiskt. Visst går det bra på PC:n också men det känns mer rätt att köra på X360 på något vis. Kanske för att det inte finns ett enda cheat till X360-versionen :D

Vilket lir var det du köpte?

BigForre
2006-06-21, 20:39
Köksbordet

+:hbang: :hbang:

Kwon
2006-06-21, 20:39
Håller med dig Kwon. Det är därför jag inte kastat ut ps2:an än - man kan ju spela Tekken 4 och 5 på dem. (Jag älskar Tekken, blir så underbart nostalgisk :) )

Fast Oblivion bör man nog köra på X360, faktiskt. Visst går det bra på PC:n också men det känns mer rätt att köra på X360 på något vis. Kanske för att det inte finns ett enda cheat till X360-versionen :D

Vilket lir var det du köpte?

Det var Tekken2 som fick mig att köpa en Playstation på den tiden då den var ny! :D

Jag hade även Neo-Geo med massa SNK-lir (Samurai Shodown, World Heroes, King of Fighters etc) men detta var ju innan 3D-gaming dök upp! :D

Jag hade BARA fightinglir på alla konsollerna hehe.

dynamo
2006-06-21, 20:39
Dynamo, att du inte skaffar en liten -tyst- PC med Creatives X-fi ljudkort och Media Center Edition (så du kan samköra med X360)? Skaffade ett X-fi kort *älska* och nu lyssnar jag hellre på musik på datorn än på stereon - bättre ljud helt enkelt! Och spelen blev helt klart bättre också, om man jämför med Audigy 2 kortet jag hade innan.

Är i valet och kvalet hur jag ska göra. Har vart sugen på en tyst PC länge, men samtidigt är det just nu ute ett HemPC-erbjudande och blir småsugen på att plocka den feta burken där och den lär väl inte vara så tyst. Ursprungsplanen var att stå ut med denna burk året ut, typ för att sen bygga ihop en riktigt tyst burk.

Trist att xbox360 är så begränsad i vilka filmer den spelar upp. Går iofs att köra med transcoder (http://runtime360.com/projects/transcode-360/) på PCn.

Sen känns det lite trist att inhandla massa sånt under sommarn också, finns ju risk jag stannar inne mer än jag borde.

LadyG
2006-06-21, 20:43
Det var Tekken2 som fick mig att köpa en Playstation på den tiden då den var ny! :D

Jag hade även Neo-Geo med massa SNK-lir (Samurai Shodown, World Heroes, King of Fighters etc) men detta var ju innan 3D-gaming dök upp! :D

Jag hade BARA fightinglir på alla konsollerna hehe.

:hbang:

LadyG
2006-06-21, 20:44
Är i valet och kvalet hur jag ska göra. Har vart sugen på en tyst PC länge, men samtidigt är det just nu ute ett HemPC-erbjudande och blir småsugen på att plocka den feta burken där och den lär väl inte vara så tyst. Ursprungsplanen var att stå ut med denna burk året ut, typ för att sen bygga ihop en riktigt tyst burk.

Trist att xbox360 är så begränsad i vilka filmer den spelar upp. Går iofs att köra med transcoder (http://runtime360.com/projects/transcode-360/) på PCn.

Sen känns det lite trist att inhandla massa sånt under sommarn också, finns ju risk jag stannar inne mer än jag borde.

Det är risker man får ta, det blir nog lite dyrare till hösten. Just nu är det lågsäsong, antagligen kan man hitta erbjudanden bara för att de knappt säljer alls, datorbutikerna. Jag brukar hålla ett öga på Webhallen (inte billigast men snabb och smidig service).

Bygga själv är klart roligast f ö :D

Kwon
2006-06-21, 20:45
Tekken-serien ligger alltid varmt om hjärtat, även då jag ej testat 4:an och 5:an som tydligen dykt upp! :D

Men 2:an och även senare 3:an var jag grymt bra på!

DOA-serien gillade jag också och även Virtua-serien, men Tekken har jag alltid gillat bäst, mina bästa gubbar från 2 o 3 var Law och Lei!

Vi var ett gäng som körde stenhårt, och det blev även lite för seriöst, då vi satsade pengar o krejjer! Folk från uppsala kom även ner och utmanade stockholmsgänget (på Tekken 2!).

Det va naaajs! :D

-

Vilken är ditt favoritlir LadyG? Tekken 4?

Kwon
2006-06-21, 20:48
Summa summarum aka Teh Sum of All Sums

Skall Fightingspel spelas på Konsoll och ingenting annat?

http://i1.tinypic.com/sf8q55.jpg

LadyG
2006-06-21, 20:49
Japp, 5:an är snygg men lite opersonlig. Jag föredrar 4:an (delvis för läget där som jag glömt namnet på där du ska ta dig genom flera nivåer av till synes ändlösa horder med fiender, man får poäng av att sparka ner dem med olika kombinationer och kan få tillbaka hälsa om man gör särskilt snygga saker) och naturligtvis arkadläget :)

Ska jag spela någon karaktär blir det nog Kazuya, han är så underbart elak :D

Kwon
2006-06-21, 20:54
Japp, 5:an är snygg men lite opersonlig. Jag föredrar 4:an (delvis för läget där som jag glömt namnet på där du ska ta dig genom flera nivåer av till synes ändlösa horder med fiender, man får poäng av att sparka ner dem med olika kombinationer och kan få tillbaka hälsa om man gör särskilt snygga saker) och naturligtvis arkadläget :)

Ska jag spela någon karaktär blir det nog Kazuya, han är så underbart elak :D

Haha vicka minnen, en av de som var min bästa/värsta utmaning var också en Kazuya-lirare.

Man var tvungen att verkligen börja lära sig Kazuya's 10-hits(hur dom olika kombinationerna attackerade högt,lågt etc) för att kunna skydda sig effektivt.

Han var även enormt duktig med den där snurrsvepet längs marken och sen UPPERCUT!

Vi var grymt bra på att blocka alla 10-hits, det blev mest kontringslir på slutet och kontring av grepp, sidesteps etc

Fast juggling tyckte jag var trist, men var ju tvungen att göra några juggling-combos för att kunna vinna ibland! :D

Var jugglingen fortfarande kvar i 4:an och 5:an eller tog de bort aerial combos?

Det som var sugigt var ju att, om man väl fick upp motståndaren i luften kunde man ju sedan göra ett gäng combos helt utan att motståndaren kunde skydda sig eller göra något.

Det tyckte jag var lite cheap så jag undvek att göra sådana. Men när alla försökte med juggling på en själv så var man ju tvungen!

Allt för att vinna! :D

LadyG
2006-06-21, 21:08
Snurrsvepet (den som blixtrar när han dammar in uppercutten) är ju underbar :D

Jag gillar inte heller att man kan "fastna" i en combo. Det är nog det enda jag inte gillar med Tekken, det känns lite fuskigt att man inte ens kan FöRSÖKA blocka :(

Juggling är jag dålig på att tajma in, fast får jag in nacksvinget blir jag lite glad :) Inte för att det gör så mycket skada utan för att jag tycker det är svårt att lyckas med.

Jag skulle gärna se mer av det de har i DOA, krossbara miljöer i flera nivåer. Det skulle vara jättehäftigt att kunna sparka ner Nina eller Panda för en trappa :D

Kwon
2006-06-21, 21:12
En av de bättre funktionerna som de la till var ju sidestep + grepp från olika sidor, dvs ett grepp från sidan gör generellt mer skada än ett framifrån och lyckas man få in ett grepp bakifrån så ska det göra multum skada.

Kontringsspelet i Tekken är mkt bra, det enda jag kan klaga på är juggles som sagt där man "fastnar" i combos man inte kan komma ur.

Aggressiva blockar var bra också.

Vet ej om de nyare varianterna av DOA och Virtua Fighter har samma underbara funktioner.

Vad är det som är hett skit "Hot shit" nuförtiden då inom fightingliren?

Vad är populärast?

LadyG
2006-06-21, 22:09
Dead or alive 4 har fått mycket bra kritik, 3d-grafik och Xbox Live gör att det nog drar mer spelare än tekken nu. Dessutom är många lyriska över detaljrikedomen och de roliga banorna. Eftersom det är till Xbox har jag testat det men det är inte Tekken... Fast jag spelar nästan bara Tekken om jag spelar fightingspel så jag är inte representativ för spelarvärlden på något vis :)

bluelight
2006-06-21, 22:16
Xbox 360 såklart, Burnout Revenge och Hitman (har bara demot än så länge :( ) är så jävulskt roliga!

Några roliga spel på G?

LadyG
2006-06-21, 22:27
Hitman Bloodmoney är ju nytt, annars är det inte mycket som känns värt att springa benen av sig. Får väl se vad Lionhead kan åstadkomma nu när Microsoft köpt dem, med det tar väl ett tag innan de börjar producera. B&W2 till X360 skulle iofs vara lite häftigt :P

Däremot väntar jag ivrigt på Civcity Rome till PC :D

grisbil3n
2006-06-21, 23:29
Starcraft multiplayer är roligt.

Happy days!

PC som gäller, förutom när det ska spelas sport och rejsingspel.

ante
2006-06-21, 23:46
Sportspel/bilspel/arkadspel - Valfri konsol med/mot minst en kompis

Shooters och strategispel är överlägsna på PC, ospelbara på annan konsol.

Jense
2006-06-22, 05:34
första ps eller ps2 tycker jeg. jag spelade på det förr i tiden nämligen.

Lasse Kongo
2006-06-22, 09:17
Konsol såklart, röstade på 360 just nu eftersom det är den jag missbrukar mest nu.

Kebab-Arne
2006-06-22, 10:07
PC, CS eller DoD efter midnatt.

reinholdsson
2006-06-22, 10:19
PC, CS eller DoD efter midnatt.

Spelar du DoD Source?

Kebab-Arne
2006-06-22, 10:23
Spelar du DoD Source?

Nix, jag är gammalmodig. :)

Har inte vågat prova om HL2 fungerar på datorn.

Förövrigt, om jag skaffar HL2 måste man ändå betala för att spela DoD Source?

reinholdsson
2006-06-22, 10:24
Nix, jag är gammalmodig. :)

Har inte vågat prova om HL2 fungerar på datorn.

Förövrigt, om jag skaffar HL2 måste man ändå betala för att spela DoD Source?

Jag vet inte hur det fungerar, jag har bara betalat för DoD:S.

Kebab-Arne
2006-06-22, 10:42
Jag vet inte hur det fungerar, jag har bara betalat för DoD:S.

Nu blir jag ju sugen på att köpa det. *slap*

Det räcker med att bara köpa DoD:S?

reinholdsson
2006-06-22, 10:44
Nu blir jag ju sugen på att köpa det. *slap*

Det räcker med att bara köpa DoD:S?


Japp, http://storefront.steampowered.com/v2/index.php?area=game&AppId=300&

Edit, tror det finns som reatail i affärer nu medmen jag är inte säker.

aliquis
2006-06-22, 11:08
Ja, vad tycker du det ska spelas på? En grym PC? Eller en lagom stajlad X360? Väntar du på fetingen PS3 eller har du kärat ner dig i den innovativa kontrollen från Wii?

Hur ser det ut här på kollo egentligen med spelen?Hur kan man svara wii eller ps3 innan de finns? Och varför finns xbox och ps2 med men inte gamecube? Och varför inga portabla konsoller?

OCH VAR FAN ÄR ALTERNATIVET AMIGA?!

DS LITE SLÄPPS IDAG SPRING O KÖP!

aliquis
2006-06-22, 11:10
Hur kan det vara "spelar helst" och sedan flera alternativ? ;/

aliquis
2006-06-22, 11:10
Shooters och strategispel är överlägsna på PC, ospelbara på annan konsol.Inte Wii och DS.

LadyG
2006-06-22, 19:21
Hur kan man svara wii eller ps3 innan de finns? Och varför finns xbox och ps2 med men inte gamecube? Och varför inga portabla konsoller?

OCH VAR FAN ÄR ALTERNATIVET AMIGA?!

DS LITE SLÄPPS IDAG SPRING O KÖP!

Uj så upprörd man kan bli då :)

Hur är det med blodtrycket eg? ;)

Naturligtvis kan man välja Wii eller ps3 med motiveringen att man väntar med att spela öht tills man har en av dem.

Gamecuben glömde jag däremot helt, men det är försent att fixa nu va? :em:

Och du, Amigan är väl ändå stendöd? (handhållna räknas som 'andra spelmaskiner')

Allan
2006-06-22, 19:31
Sällskapsspel med snacks och goda vänner!


allan

Allan
2006-06-22, 19:32
Lägg ner nu Alkvist - du har inte monopol på nördtrådar på Kolo (no offense!)


allan

Piranha
2006-06-22, 20:18
På köksbordet men polare.

LadyG
2006-06-22, 20:45
Köksbordet är klart underskattat när man ska ha roligt, imho. :)

Micke A
2006-06-22, 21:18
Vic 64 eller Amiga 500!

För er entusiaster: http://www.terina.se/ast/

(Obs! Jag har varit lat i programmeringen så det finns vissa brister, men lite kul är det)

elan
2006-06-22, 21:25
Beror som andra sagt helt på vad det är för slags spel.

På PC blir det väl typ WoW, Civilization, Monkey Island och dylikt. Bilspel och fightingspel körs på valfri konsoll i TV-soffan.

Hmm, nu saknar jag min gamla Amiga 500.

megadavor
2006-06-23, 13:06
Bil spel och sportspel som t.e.x fifa 2006 föredrar jag på ps2.
Men FPS spel måste bara spelas på pc!.
:cool: