handdator

Visa fullständig version : Ejay


Lasse Kongo
2006-06-21, 10:53
Någon som använder eller har använt Ejay Techno 4?

Jag undrar bara om programmet skall vara så segt, det tar typ en minut när man ska lyssna på ett ljud tex, lite väl segt om man ska sitta och skapa något...

Det är ju inte allt för höga systemkrav, så det är ju inga problem, ska det vara så segt eller kan man göra något för att få det att fungera smidigare?

rememberence
2006-06-21, 10:54
har du provat fruity loops? :)

Lasse Kongo
2006-06-21, 10:58
har du provat fruity loops? :)

Nae, bättre eller?

Vill ha ett program liknande ejay där men främst kan göra techno/trance etc.

jim
2006-06-21, 11:00
Reason!

Inget man lär sig på en eftermiddag precis, men har man någon som förklarar för en går det relativt fort, möjligheterna är oändliga :)

Lasse Kongo
2006-06-21, 11:01
Reason!

Inget man lär sig på en eftermiddag precis, men har man någon som förklarar för en går det relativt fort, möjligheterna är oändliga :)

Yes, det är ett program jag har men som jag inte provat ännu, är dock ute efter något simplare till att börja med, typ ejay.

keffat_liv
2006-06-21, 11:55
man gör inte musik i ejay programmen :laugh: Det är skitprogram. Reason är bra men sjukt avancerat. Fruity loops är också bra, lättare än reason, men fortfarande sjukt avancerat:)

Sonny
2006-06-21, 12:12
Reason ffs zomfg bbq, jävligt inovativt.

Lätt att lära sig svårt att bemästra, använde det till elektronisk musik förut, nu blir det nästan uteslutande rock osv.

Lasse Kongo
2006-06-21, 12:19
Reason ffs zomfg bbq, jävligt inovativt.

Lätt att lära sig svårt att bemästra, använde det till elektronisk musik förut, nu blir det nästan uteslutande rock osv.

Pillar lite med det, verkar bra svårt.

work_hunter
2006-06-21, 12:19
Nae, bättre eller?



Eftersom Basshunter använder det så måste det vara bäst!


eller?


:)

Lasse Kongo
2006-06-22, 13:04
har du provat fruity loops? :)

FL är riktigt riktigt grymt tycker jag, reason verkade på tok för svårt!

Har pillat lite med FL nu och jag börjar hajja hur man gör egna sounds osv, försöker bara komma på hur fan man ska göra för att få in ljuden efter varandra sas, så man kan bygga upp en låt.

Är tacksam för varenda jävla tips jag kan få om detta program!

jim
2006-06-22, 14:57
Eftersom Basshunter använder det så måste det vara bäst!


eller?


:)

allt som relaterar till Basshunter bör brännas, gärna under rituella former!

Sonny
2006-06-22, 15:18
reason verkade på tok för svårt!Du måste sitta med det ett tag, sen hjälper det lite om du har iaf. något hum om hur synthar fungerar.

Lasse Kongo
2006-06-22, 21:11
FL är helt underbart tycker jag, inte sååå svårt att komma på hur saker och ting fungerar, men desto svårare att bemästra, möjligheterna känns ju typ.... oändliga!

//Dj Testo :D