handdator

Visa fullständig version : oklart med fett?


bofinken
2006-06-20, 19:00
Hej. försöker att gå upp i vikt även en del fett. Jag har förstått att de då inte spelar någon roll vad jag äter bara det är kcal +. Men spelar det någon roll hur fort jag går upp eller hur regelbundet för hur fettfördelningen kommer att se ut eller är det bara genetsikt.

är det någon skillanad om jag ligger kcal - vardagar för att sedan ta igen det under helgen med väldigt mycket kcal+ än om jag ligger på ett stadigt överskott men som ändå vid veckans slut motsvarar samma överskott som det tdigare altenativet.

vill lägga på mig jämnt över kroppen både muskler och fett ( för det krävs väl enb viss fettprocent för att må bra?) och inte ha allt fett på magen (som det verkar som generna vill)

Spannmål
2006-06-20, 19:23
det verkar som om alla har gener som lagrar fett på magen :( eller är det för att man vet exakt hur magen ser ut och inte drar sig från att fläska fram ett ordentligt veck att beklaga sig över....

ligger du på minus under veckorna lär du ju inte bygga några muskler? Det upplägget verkar värdelöst. Ligg på ett stabilt plus istället, every day yo!

du känner väl om du mår bra nu? du ska låååååågt ned i fettprocenten för att kroppen ska ta stryk. Du kommer ha en ordentlig vallgrav mellan rutorna för att ligga så lågt! har du det! har du det!