handdator

Visa fullständig version : fan datorn e på frtizzan. Vilken knapp håller jag ner för att start om den i felsäk


timoat
2006-06-20, 15:48
ert läg? Jag kan ej komma in i msconfig. Hela skärmen (bärbar dell) har blivit helt svart, och jag kan se ifall jag har en lampa nära den, väldigt svagt. Men som sagt, felsäkert läge först, hur många F knappar jag än trycker vid uppstart komer jag inte ini felsäkert... Hjälp uppskattas!

King Grub
2006-06-20, 15:49
F8. Om det är XP i alla fall.

Pata
2006-06-20, 15:53
kan vara F12 på vissa Dell datorer, men standard är F8

Mental
2006-06-20, 16:04
ert läg? Jag kan ej komma in i msconfig. Hela skärmen (bärbar dell) har blivit helt svart, och jag kan se ifall jag har en lampa nära den, väldigt svagt. Men som sagt, felsäkert läge först, hur många F knappar jag än trycker vid uppstart komer jag inte ini felsäkert... Hjälp uppskattas!


Ser bilden ok ut under uppstarten? alltså den dör när den kommer in i windows? För det låter som om backlighten på skärmen har dött, och då kommer inte felsäkert läge att hjälpa.

timoat
2006-06-20, 16:22
Yo, det är med all säkerhet backlighten. Skumma är att efter otalig uppstartförsök, lät jag datorn vila en kvart, nu verkar den funka igen. Kanske glapp i kontakterna, vem vet? Just felsäkert läge är just en sån grje jag glömmer hela tiden, duktigt irriterande... tack för hjälpen iallafall!