handdator

Visa fullständig version : match å träning fast man är på antibiotika / penicillin kur


toaletten
2006-06-19, 23:49
försämras kroppens pratationer mycket om jag går på något av dessa fast jag känner mig frik. såg en gammal tråd om det men det var bara om antibotika vad jag hittade. men om man känner sig frik ok tränar lungt och en match så borde de inte på värka "läkningen" av inflamationen jag har eller ?

de e så att jag råkar ut för halsböld*cry* för andra gången på 3 år, eller denna gång hade jag tur att ja gick till distriktsmottagningen och fick en sjuksyster och undersöka mig, menså hon ville inte först ge mej penicillin, så jag fick då be om en läkares utlåtande vilket gav mej rätt att jag förmodligen hade på börjat utväckla halsböld.


men om mitt halsont är över å jag gått på penicillin fram te matchen å tar de även under match dagen och så så borde de inte invärka så mycket på mina prestationer eller gör de något me kroppen eller knoppen som är negativt under match?


är tacksam för alla svar:hbang:

Pudzianovski
2006-06-20, 00:15
Rent spontant utan någon medicinsk kunskap så....

Är en match så mycket värd att du måste spela den? Är det inte bättre att vila en gång extra en gång för lite?
Du kommer ändå inte att kunna träna fram till matchen och varför då ens spela?

Ditt val men jag hade vilat.

toaletten
2006-06-20, 13:27
men efter som det hals onda redan försvunnet efter 2 dagar för mej å jag har 8 dgar kvar på kuren men känner mej redan frisk så undrar jag om de medför någon fara.

King Grub
2006-06-20, 13:29
Även om symptomen försvinner eller lindras i princip omedelbart av antibiotika, kan orsaken till symptomen finnas kvar utan att du märker dom.

toaletten
2006-06-20, 13:34
hmm okej då får jag rådgöra med läkaren som skrev ut det till mig. han om någon borde veta:D

Skogs-Ina
2006-06-20, 13:35
Spontant med viss medicinsk kunskap... hoppa över matchen!

Bara för att man känner sej frisk så betyder inte det attt alla bakterier är borta. Man har kvar massa bakterier i vilofas i kroppen - det är därför man måste käka hela kuren med penicillin även om man känner sej frisk efter typ två eller tre dagar.

Alltså - du har kvar infektionen i kroppen och borde ta det lugnt. Om du kör hårt riskerar du komplikationer. Om det blir komplikationer och vilka det kan bli beror på en massa saker och jag vet för lite för att säga vad just du riskerar, men du tar en risk om du väljer att köra på. Men vi lever i ett fritt land och valet är ditt!

Edit:
Såg att du tänkte höra med läkaren - det är det bästa!