handdator

Visa fullständig version : Kukdåliga resultat i knäböjen


Dorn
2002-12-16, 23:26
Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel i övningen, jag går ner till 90grader och kollar uppåt, likvälfan så känner jag inget efteråt. De första gångerna jag körde övningen så fick jag brutal träningsverk som satt i ett par dar efter, det är det slut med nu.

Det verkar som om jag inte kan ta i tillräckligt i övningen...
ge mig några vettiga tips så vore ni kalassnälla.

Ni som vill kritisera mig eller klista in smileys kan ge fan i att skriva ngt, orkar inte med att tjafsa med ngn.

Frazze
2002-12-17, 00:06
Mer vikt och gå djupare än 90 grader, gå så djupt du bara kan komma.
testa att brutalhöja vikten och köra lite ettor och tvåor så kanske det lossnar...

Munter
2002-12-17, 00:06
Öka vikten, gå djupare än 90 grader.

Munter
2002-12-17, 00:07
Hehe, det var prick på sekunden tror jag Frazze :)

Frazze
2002-12-17, 00:08
när frazze skriver står fantomen stilla :thumbup:

michael
2002-12-17, 00:24
Andandes knäböj är annars en utmärkt övning för att ta ut sig i knäböjen, och hela kroppen med för den delen.

Lord_X
2002-12-17, 09:04
Har du någon som kollar hur djupt du går? Det är nämligen väldigt lätt att tro att man går ner i 90 grader när det i själva verket är kanske 1-2 dm ifrån.
Själv tycker jag att du ska minska lite på vikten och satsa på att gå ner så djupt du kan (så långt din rörelseförmåga tillåter).
Gå ner sakta och explodera sen upp, hela tiden i en kontrollerad rörelse så att du inte skadar dig.
Och tänk på att man kan alltid göra minst en repetition till när man står upp och tror att man inte kommer att kunna klara en till.



:kickass:

Munter
2002-12-17, 09:05
Jag har aldrig förstått mig på breathing squats och aldrig under mina år på gym sett någon göra det. Hur ser en sådan ut och varför är den så bra ? Vet att det finns jättetrådar om detta, men om någon vill sammanfatta till svå snabba svar ...

:)

Lord_X
2002-12-17, 09:11
Breathing Squats=Total utmattning av primära muskelgrupper men framförallt nervsystemet (som sköter tillväxtprocessen för musklerna).

Pez
2002-12-17, 09:18
Originally posted by Lord_X
Har du någon som kollar hur djupt du går? Det är nämligen väldigt lätt att tro att man går ner i 90 grader när det i själva verket är kanske 1-2 dm ifrån.
Själv tycker jag att du ska minska lite på vikten och satsa på att gå ner så djupt du kan (så långt din rörelseförmåga tillåter).
Gå ner sakta och explodera sen upp, hela tiden i en kontrollerad rörelse så att du inte skadar dig.
Och tänk på att man kan alltid göra minst en repetition till när man står upp och tror att man inte kommer att kunna klara en till.



:kickass:

Bra post av Lord X, har själv krupit till korset och insett att jag har försummat benträningen, sänkte vikterna rejält i böjen men sätter röven i backen nästintill nu istället... tekniken är fortfararande dålig, men är på bättringsvägen..samt att träningsvärken inte är av denna värld...

/pez

Munter
2002-12-17, 09:28
Originally posted by Lord_X
Breathing Squats=Total utmattning av primära muskelgrupper men framförallt nervsystemet (som sköter tillväxtprocessen för musklerna). Och var kommer andningen in, man står och syresätter musklerna mellan varje rep och hoppas att det ska stimulera CNS eller?

Lord_X
2002-12-17, 10:12
Originally posted by Munter
Och var kommer andningen in, man står och syresätter musklerna mellan varje rep och hoppas att det ska stimulera CNS eller?
Tja.. Du andas ju för att syresätta blodet så att du orkar ett rep till hela tiden.. Ju tröttare du blir desto fler andetag måste till mellan repetitionerna för att orka nästa rep.
CNS är ju det som styr alla muskler så det stimuleras hela tiden mer eller mindre.. Just Knäböj där en massa muskler måste arbeta samt stabilisera kroppen, så får hela kroppen arbeta, alltså.. CNS måste skicka signaler till hela kroppen.. när sen syret också ligger på "minus" så börjar kroppen skydda sig.. Inte så ovanligt att hörseln "försvinner".
En rejäl överbelastning av nervsystemet m.a.o.

GhostFace
2002-12-17, 10:13
Originally posted by Munter
Och var kommer andningen in, man står och syresätter musklerna mellan varje rep och hoppas att det ska stimulera CNS eller?

Exakt !
Annars blir det ju bara.... vanliga squats?! :D

michael
2002-12-17, 12:03
Originally posted by Munter
Och var kommer andningen in, man står och syresätter musklerna mellan varje rep och hoppas att det ska stimulera CNS eller?

Att bara stå med stången på trapzen stimulerar CNS, annars skulle ju stången(och du) falla till marken. Att du sedan måste sänka dig själv med vikten till ett knäböj stimulerar de primära musklerna som används(framsida lår t.ex) men även nästan varenda muskel i kroppen för att stabilisera. Att du då kör knäböj med en vikt du skulle vara utmattad med efter 10 reps och kör 20 reps säger sig ju självt att du kommer stressa kroppen lite utöver det vanliga. Den enda "vilan" du får står du fortfarande med stången på trapzen och stimulerar oavbrutet CNS. Andningen sker bara mellan repsen, nästan alla muskler i kroppen kommer att kräva syre, men även de primära(quadsen) som för övrigt är de största muskelgrupperna på kroppen kommer kräva ofantligt mycket syre, det innebär mindre syre över för hjärnan och dess funktioner. Därmed är det inte ovanligt att man upplever syrebristsymptom, balans,hörsel,syn,känsel kan försvinna t.ex. Man kan svimma, man kan uppleva illamående(efteråt). I stora drag kan man väl säga att övningen stressar kroppen nåt för jävligt, och det känns. Mer stress innebär större försök att återhämta och anpassa sig vilket i slutändan innebär naturligt bättre anabola förhållanden i din kropp, vilket inte bara benen utan resten av kroppen kan dra nytta utav i muskeltillväxtsammanhang.

psyko_bob
2002-12-17, 12:21
"The Complete Keys to Progress" av John McCallum, i denna ypperliga bok finns allt beskrivet om vad man behöver veta om Breathing Squats och all annan träning också för den delen. Helt klart en köpvärd bok.
Gällande Breathing Squaten så ska ett av målen vara att utvidga bröstkorgen med den forcerande andning som ska användas, alltså man ska tvinga i sig så djupa andetag som möjligt. Och man ska definitivt hålla andan under ett reps inte andas under repset som michael skrev för då kan det gå illa.

michael
2002-12-17, 12:32
Vadå?! :angel: :confused: :em:

Slartibartfast
2002-12-17, 12:50
Breathing squats är absolut inget för mesar. Jag har inte balls nog att köra absolut korrekta breathing squats, alltså tills man absolut inte under några som helst omständigheter kan rubba stången längre. Jag gillar inte att kräkas.

Jag fick ingen träningsvärk alls när jag körde knäböj, men för några veckor sedan ökade vikten och gav mig fan på att klämma ur ett par extra reps per set och :devil: vilken träningsvärk jag haft sen dess.

Mitt råd (om du vill ha träningsvärk) är att lägga till ett par extra reps till varje set, fast du inte tycker du orkar.

Sen är ju inte träningsvärk någon bra indikator på träningsframgång. Träningsvärk är ju i princip bara slaggprodukter i musklerna. Om du blir större och starkare ändå är ju träningsvärk en onödig bisak.

Slartibartfast
2002-12-17, 12:51
Andas in under nergången, håll andan ett ögonblick och andas ut under uppstigningen.

Lord_X
2002-12-17, 12:53
Originally posted by psyko_bob
[BGällande Breathing Squaten så ska ett av målen vara att utvidga bröstkorgen med den forcerande andning som ska användas, alltså man ska tvinga i sig så djupa andetag som möjligt. Och man ska definitivt hålla andan under ett reps inte andas under repset som michael skrev för då kan det gå illa. [/B]
Är du säker på att du inte har missuppfattat det? Därför att det finns nämligen en annan övning som är speciellt anpassad för att "trycka ut" bröstkorgen. Minns dock inte hur den går till.
Håller du andan under ett rep så finns risken att du t.ex spräcker blodådror i huvudet.

Niclaaas
2002-12-17, 12:55
lorden: rader chest pulls?

psyko_bob
2002-12-17, 13:01
Jag refererar bara till boken gällande bröstkorgsudvigande övningar där Brething Squats anses bäst de andra är pullovers och Rader chest pull.
Man ska andas precis som Slatirbartfast beskrev, alltså ETT andetag under själva repset.

Lord_X
2002-12-17, 13:27
Niclaaas:> Exakt :)

psyko_bob:> Pullovers som bröstkorgsutvidgningsövning??
Det var som... Ja, varför inte, det stämmer säkert.

Förresten, Pullovers bör väl göra ungefär detsamma för bröst som Chins gör för Lats.. Eftersom att båda är de enda övningar som ger full sträckning för sina resp. muskelgrupper?

Det är kanske därför som jag var mycket mer "storbystad", rent proportionerligt sett när jag var 14-15 och tränade pullovers, än vad jag är nu när jag inte tränar pullovers? *ARRRRRRRRRGGGGGGGGHHH*!!! :insane:

Niclaaas
2002-12-17, 14:10
hmm...intressant. jag har läst likande saker om pullovers....det var nåt med andningen också man skulle tänka på. sen har man ju läst motsatsen men det gör man ju om allt....kanske värt att testa ett tag?

Munter
2002-12-17, 15:11
Hm, det här var en besynnerlig träningsidé. Jaja, funkar det för er så ska jag inte råda annat. Ni kör breathing bänkpress, curls och marklyft också då ? Det borde ju fungera lika väl i så fall.

michael
2002-12-17, 15:13
Nja, breathing stela marklyft fungerar, resten kan bli lite svårare, fast vanliga marklyft funkar säkert. Benen ska ju i regel tränas med fler reps än överkroppen på grund av sin vardagliga funktion.

razores
2002-12-17, 15:13
Originally posted by Lord_X

Är du säker på att du inte har missuppfattat det? Därför att det finns nämligen en annan övning som är speciellt anpassad för att "trycka ut" bröstkorgen. Minns dock inte hur den går till.
Håller du andan under ett rep så finns risken att du t.ex spräcker blodådror i huvudet.

Det med att blodådror kan nog stämma rätt bra. Var med om något likanadne när jag körde bensparken en gång. Var på ett nytt gym och visste inte rikgtigt vilken vikt jag skulle ha, så jag bara körde på en lagom viktyckte jag. När jag gjort tio reps så fortsatte jag bara och efter ca 25 reps så blev det allt intensivare och jag glömde andas i sista repsen och jag fick riktgit int i huvudet, precis som det smll till. När jag sedan ställde upp mig så ramlade jag ihop och fick något så fruktansvärt ont i huvudet! Fick lägga ner ett tag för att återhämta mig. Aj, tänkte jag men sen trodde jag inte det var mer med det, förrän jag vaknade nästa dag och hela mina högra armbåge och litn del runt var helt avdommnad! :eek: Hade ingen som helst känsel i mer än en vecka efteråt... VEt inte vad som hände men nu har jag lärt mig att ta riktigt djupa andetag efter vid alla tunga övningar och framförallt de tyngsta repsen. (kanske inte benspark då egentligen...)

/Kristian

psyko_bob
2002-12-17, 15:15
Ha, ha ingen dum idé, provar du först Munter och berättar för oss andra?

Munter
2002-12-17, 16:32
Michael >> Respekterar din åsikt men håller inte med. Sen jag började köra få repitioner och tunga vikter sköt lårmåttet iväg från 65cm till dagens 70cm, och detta är en period på ett år ungefär, med något minskad kroppsvikt. Före det "fjollade" jag på med många reps (inget illa menat hehe). Men men, alla har olika metoder uppenbarligen... låter bara kontroversiellt i mina öron, att andningen ska spela in så mycket, såvida man inte åsyftar riktigt många reps i varje set. Ska ta och kolla upp lite artiklar om det här genast.

Munter
2002-12-17, 16:33
Psyko Bob: Jag satsar på vanlig style istället tror jag :)

Sve
2002-12-17, 19:58
grejen med breathing squats är att det inte är fjolligt.
alla tror att sure 20 reps då får man köra lätt.

när jag körde det så fixade jag kanske 7 reps i en följd. sedan blev jag tvungen att vila mellan varje.
kan säga att efter 15 reps var man färdig att släppa skiten. det går nästan runt i huvudet. det enda man ser är en enda reps till.

munter:

dessutom växte mina ben så att jag kunde se skillnaden från vecka till vecka. 52cm till 62cm på 6 månader

Munter
2002-12-17, 23:13
Måste ju vara hur jobbigt som helst, ska testa någongång. Brukar normal köra tills man måste skrika sig hes för att komma upp eller passaren får gå in...ska man då ställa sig och återhämta sig med stången kvar på överkroppen. Usch och fy vad jobbigt. Aja, jag är inte bangen hehe...ska testa nästa pass.

michael
2002-12-17, 23:25
Precis, och du får inte ställa tillbaks stången no matter what, du måste köra alla 20 reps om du så blir pistolhotad att inte göra't.

Bamse
2002-12-17, 23:27
Originally posted by Munter
Jag har aldrig förstått mig på breathing squats och aldrig under mina år på gym sett någon göra det. :)

Haha, såg du mig inte i vintras då? :bpump: Jag kom igång o körde det ett tag, men psyket pallade det fan inte :( Det värsta jag varit med om! Try it!

Munter
2002-12-17, 23:49
Jag trodde du bara satt i den där nyp-ihop-maskinen på dina benpass :confused:

Bamse
2002-12-17, 23:52
Haha, hörru du! :D

För din vetskap så tränar jag endast med hantlar o stänger :muscle:

Hrmf. Förutom latsdragen o stående vadpressarna då :naughty:

michael
2002-12-18, 11:40
Originally posted by Bamse


Haha, såg du mig inte i vintras då? :bpump: Jag kom igång o körde det ett tag, men psyket pallade det fan inte :( Det värsta jag varit med om! Try it!

Det gäller att ha lite pannben, den viktigaste muskeln på hela kroppen :thumbup:

Bamse
2002-12-18, 12:01
Hehe, ska återuppta det nån gång... snart... :em: ;) :eek: :D

Gurra_1982
2002-12-19, 12:05
Det jag har sett på gymen är folf som tror att de kör knäböj till 90 grader. Ju mer de lägger på desto kortare går de ner. De står och vrålar och tror att de e så starka men undrar varför inget händer. Du kanske gör samma sak tänkte jag. Mitt tips är att gå ner så långt det bara går. Själv nuddar jag nästan golvet med baken. Du får till en viss del ta av mycket vikt. Men det är de värt för benen kommer att växa som aldrig för. JAg utlovar desutom en enorm träingsvärk!:booty:

Kristian
2002-12-19, 12:19
Låret parallellt med golvet är fullt tillräckligt. Skulle man sedan börja gå ända ner finns det risk för knäskador om man aldrig gjort det innan utan man har hållit sig till parallellt läge.
Min åsikt iaf.

/Kristian

psyko_bob
2002-12-19, 12:22
Översida lår parallellt med golvet. Större risk att få ryggskada än knäskada vid fulla böj.

AnderssoN
2002-12-19, 12:27
Kanske inte är klockrent om ämnet i tråden, men hur utför man en godkänd böj under tävling? Är det olika regler i olika sorters tävlingar?

Gurra_1982
2002-12-19, 12:37
Det jag säger är att de flesta typ 95% av de jag ser kör inte ens till 90 grader. Jag lovar att de flesta på det här forumet gör samma sak. Om man går ner hela vägen jobbar man i muskelns fulla längd det gör man inte annars. Varför ska man bara göra halva reps. Gör du halva reps i bänken också? Ja det finns sådana där vikt idioter där också som inte går hela vägen. Hoppas inte du gör det. Det är ju isåfall samma sak där går du ner längre ökar skaderisken. Jag har nästan alltid jobbat så långt ner det går i böjen utan skade problem. Vill du utveckla dina ben max gör det du oxå. :bow:

Pudzianovski
2002-12-19, 12:43
Jag håller med Psyko Bob.

rygg och knän ska man oxå vara rädd om.
Jag kör 5 cm under parallellt ungefär.

Gurra_1982
2002-12-19, 12:52
Prova ett halvår med riktiga knäböj asså sådana med full rörelse sedan ett halvår med 90 grader mät omkretsen på låret. Märk att omkretsen ökade överlägset när du gjorde fulla knäböj! Märk även att dina styrkeökningar även var störst under denna tid! :smash:

Tomten
2002-12-19, 13:11
Gör fulla knäböj på 100kg :/

känner inte av att det gör ont i varken rygg eller knä.

Är jobbigt som f*n

Gurra_1982
2002-12-19, 13:15
Samma här jobbar på 115 känner inte ett dugg mer än i låren!

Niclaaas
2002-12-19, 17:51
Originally posted by Gurra_1982
Det jag säger är att de flesta typ 95% av de jag ser kör inte ens till 90 grader. Jag lovar att de flesta på det här forumet gör samma sak.

självklart lovar du det....du är ju faktiskt den enda som kan göra riktiga böjar

Gurra_1982
2002-12-19, 23:16
Nej det vet jag att jag inte är men folk är så jävla vikt fixerade att de inte går ner ordentligt. Man ser när de värmer upp kör typ på 70 då minsan gör de riktiga böjar. Sen typ lassar de på utav bara fasen och kör inte alls med rätt utförande.

Niclaaas
2002-12-19, 23:19
ändå rätt dumt att säga att de flesta på forumet kör fel för att dom gör det på ditt gym....dom flesta som sitter här är nog både mer intresserade o kunniga än medelsvensson och vet hur man ska göra. och du har faktiskt ingen aning om hur det ser ut...

Gurra_1982
2002-12-19, 23:28
Nej det är sant men jag har tränat på 6 olika gym under mina 3 träningsår har jag sett samma sak överallt! De flesta fuskar när de kör med sin träningsvikt!

MAXX
2002-12-19, 23:28
Såg pumping iron för ett tag sen och självaste Arnold körde ju inte ens 90 grader...så hade han ju ganska smala ben också....

spinkoo
2002-12-19, 23:33
Jag kör inte mycket längre än parrallel böjar och är stolt över det:notme:

Pudzianovski
2002-12-19, 23:36
Jag måste bara säga det att jag tycker inte alls om djupa böj. de ger inget alls. tycke rinte ens det är jobbigt. Körde det förr.

Men efter o ha studerat Jörgen Ljungberg väldigt noga så kör jag som han gör nu. inte lika tungt dock...inte än :devil:

Jag kör ganska sakta ner till strax under 90, sen explodera upp. Tycker det är jobbigare o stanna mitt i rörelsen på det sättet istället för att sätta mig helt ner.

:hbang:

Men det är jag....jag blir inte svagare iaf. volym skiter jag i då jag ändå är minst överallt.

michael
2002-12-19, 23:38
Fulla böj ger hockeyröv :) :booty:

Gurra_1982
2002-12-19, 23:41
:D

Om inte djupa böj är jobbigt lär knappast 90 graders heller vara jobbiga. Jag lovar det blir en enorm skillnad. Men djupa menar jag så att man inte kommer längre ner asså det tar helt stopp i rörelsen.

spinkoo
2002-12-19, 23:43
Originally posted by michael
Fulla böj ger hockeyröv :) :booty:

:cheers: :cheers:

Gurra_1982
2002-12-19, 23:46
Är det något fel med det?
:confused:

Munter
2002-12-19, 23:48
Bara jag som får trassel med ländrygg då man böjjer riktigt djupt ? Kör bara frontböj för tillfället, då man kan gå djupt och behålla skonsam vinkel på ryggen. Upplever också att enda skillnaden på moderata böj (parallella) och djupa varianten är att rumpan och baksida får en otrolig värk vid det sistnämnda. Frontböj ser mycket tuffare ut, för övrigt

:p

Pudzianovski
2002-12-20, 00:00
Originally posted by Gurra_1982
:D

Om inte djupa böj är jobbigt lär knappast 90 graders heller vara jobbiga. Jag lovar det blir en enorm skillnad. Men djupa menar jag så att man inte kommer längre ner asså det tar helt stopp i rörelsen.


Vissa rörelse är jobbigare att stanna innan man utvecklar full rörelse längd.

Ett annat exempel är push downs.

Så är det för MIG.

jag stanna inte på 90 grader. jag kör lite djupare för det är lättare.





:thumbup:

Gurra_1982
2002-12-20, 00:06
Ok finito:thumbup:

Pudzianovski
2002-12-20, 00:09
Och när jag ändå är inne på böj....

Någon som kör eller testat motsatsen till DJUPA böj.

tex brutaltunga böj i smith och inte så djupa alls utan kanske bara gå ner jävligt jävligt lite.....

funkar det?

Jag kör det ibland...inte så ofta nu för tiden, men en del förr. Det var ok tyckte jag. man ökade styrkan snabbt på kort tid.

Munter
2002-12-20, 00:15
Jag brukar träna med en snubbe som kör sådana där korta reps. Visst, ser maffigt ut med 230kg böj men han är inte särskilt stor och verkar inte växa en tum... han kör den taktikten i bänkpress också, på med 200kg och guppa lite upp och ner... besynnerligt tycker jag i alla fall. Finns väl ett helt träningskoncept som bygger på det där, med jätteöverbelastning och hela faderullan....

AnderssoN
2002-12-20, 08:39
Japp, det är väl Power Factor Training. Läste igenom den boken, men fastnade inte för den varianten.

Lord_X
2002-12-20, 09:30
Power Factor för viktvana, i övrigt så är det bara skit anser jag.
Likaså köra halva reps, då får man det berömda "kycklingsyndromet".. Eller i alla fall så har jag aldrig sett någon med muskulösa ben som enbart kör halva reps i böjen. Det är lite lustigt att folk går runt och förespråkar fulla reps, men sen kommer det till knäböj då är det 90 gradare som gäller :confused: Ungefär som en del som säger att maskiner är skit och sen går och sätter sig och kör Latsdrag. :blah:

JJ
2002-12-20, 09:40
Det beror nog mycket på att många har problem att gå riktigt djupt i böjjen. Själv går jag så djupt jag kan, det blir en liten bit under 90 grader, men det förbättras ständigt. Avslutar med frontböj, då kan jag gå ända ner.

Honn
2002-12-20, 10:44
Pudzianovski

Jag körde så tidigare. Alltid i smithen. Aldrig djupt. Det djupaste jag körde var halva, oftast inte ens det. Vikterna var lite imponerande, som tyngst gjorde jag en 2:a på 275. Benen växte inte direkt mest under den perioden. Visst blev de större. Men de växer mer nu när jag har plockat av 160Kg och kör riktiga böj i stället.

michael
2002-12-20, 11:08
lord_x i dina breathingsquats hur djupt går du dÅ?

Pudzianovski
2002-12-20, 11:20
Handlar inte power factor om tidsenheter hit o dit oxå?

I så fall är det ju inte riktigt samma sak.

Lord_X
2002-12-20, 11:38
Originally posted by michael
lord_x i dina breathingsquats hur djupt går du dÅ?
Så långt ner jag kan, d.v.s :booty: ca 2 dm, ovan marken.

michael
2002-12-20, 11:45
i dina BS?!?!? hardcore :hbang: :D

Lord_X
2002-12-20, 13:31
Yeppers... Kommer ner lite längre om jag inte hade lagt på mig så nu över "äta-för-att-överleva-en-svälkatastrof-dieten" eller vad jag håller på med... På väg upp emot 140 kg kroppsvikt och ser ut som en jävla talgboll.. :em:
Bäst man är noga med att täcka för fönstren i sovrummet så att inte fåglarna får för sig något :D

Pretender
2002-12-20, 14:15
Hehe...har för mig Lord_X är en jädra flaggstång iofs...200cm?

Men 140kg blir mycke muskler det :bow:

//Pretender

Lord_X
2002-12-20, 14:41
Bamse:> Hahahahaha... Uhmm, jag är faktiskt inte i närheten av sådär fet.

Pretender:> 196 cm

Sve
2002-12-20, 14:46
lägg upp en bild då

Lord_X
2002-12-20, 14:55
Nej! Även om jag inte är direkt fet, så är det inte heller något jag är stolt över. Bild kommer.. kanske.. någon gång i framtiden om jag skulle råka bränna bort 10-15 kg.

Sve
2002-12-20, 15:00
vadå, skäms du så. jag tycker annars att du verkar mkt stolt över din vikt.
jag är också 196cm men väger bara runt 105kg

Lord_X
2002-12-20, 15:05
Jojo, stor och stark :) Men en del fett som man gärna undviker att visa :(

Sve
2002-12-20, 15:06
har du märkt av att vissa övningar är svåra pga din längd?

Niclaaas
2002-12-20, 15:08
nu vet ju inte 172 jag nånting om det men jag har en kompis som närmar sig de 200 och han kan inte köra t.ex latsdrag för att han är för lång...är det bara vår maskin eller är de flesta så? nu behöver vi inte säga vad vi tycker om latsdrag, han e rätt svag på chins

han verkar också ha svårare för benböj.....nåt ni upplevt?

Lord_X
2002-12-20, 15:11
Om jag har... Visst har jag det, försöka krångla sig in i en maskin kan vara nog svårt på vissa, men jag tränar sedan en längre tid nästan enbart med fria vikter och där är inga problem.
Annars så är det väl "baksida axlar maskin", många bröstmaskiner som är värst.

Lord_X
2002-12-20, 15:13
Nicklaaas:> Latsdrag är lite pulig den med.. Benböjen är inga problem, om man står lite bredare med benen än er dvä.. umm, kortare typer ;)

Niclaaas
2002-12-20, 15:14
ja för att magen ska få hänga nånstans eller :notme:


då skall han beordras att stå mer bredbent :thumbup:

Lord_X
2002-12-20, 15:18
Ska man nu bli retad och kallad fetknopp också *snyft* :cryout: *buuuuuuäääääääääääääähhhh*!!

Bredare med benen för balansen då juh :smash:

Jag har faktiskt inte hängmage alls.. den står bara ut lite mer än nödvändigt :insane:

Niclaaas
2002-12-20, 15:19
Originally posted by Lord_X
Ska man nu bli retad och kallad fetknopp också *snyft* *buuuuuuäääääääääääääähhhh*!!

Bredare med benen för balansen då juh :smash:

Jag har faktiskt inte hängmage alls.. den står bara ut lite mer än nödvändigt :insane:


:D :oh :loveyou: