handdator

Visa fullständig version : Träna bort brösten?


zyper
2006-06-19, 14:08
Jag har hört mycket när det gäller tjejer som ska motionera och gå ner i vikt att det ofta händer att personen tränar bort fettet i sina bröst som därför blir mindre. Låt säga att en 18-årig tjej ska gå ner några kilo i fett, finns det några klara tumregler när det gäller styrketräning och/eller konditionsträning för att inte förlora bröstmassa? Vad är generellt ett bra sätt för minska i fettvikt? Styrketräning med många reps, eller bara promenera varje dag och hålla sig till ett sunt kostschema?

Tack på förhand :)

maxz
2006-06-19, 14:11
Jag har hört mycket när det gäller tjejer som ska motionera och gå ner i vikt att det ofta händer att personen tränar bort fettet i sina bröst som därför blir mindre. Låt säga att en 18-årig tjej ska gå ner några kilo i fett, finns det några klara tumregler när det gäller styrketräning och/eller konditionsträning för att inte förlora bröstmassa? Vad är generellt ett bra sätt för minska i fettvikt? Styrketräning med många reps, eller bara promenera varje dag och hålla sig till ett sunt kostschema?

Tack på förhand :)

Det är ju fettmassa i brösten, right.
= det försvinner om man deffar.

t.t

Nordenator
2006-06-19, 14:12
Fett bränns över hela kroppen, även fast du t.ex. bara kör situps.
Därav misstänker jag att det inte går att behålla fett i brösten, förutsatt att man inte fettsuger resten av kroppen.

Tolkia
2006-06-19, 14:12
Om fett försvinner kommer det även att försvinna från brösten; de består ju till största delen av fett. De krymper dock inte bort till ingenting på en gång.

Edit: Inte snabb där, inte.

zyper
2006-06-19, 14:13
Det är ju fettmassa i brösten, right.
= det försvinner om man deffar.

t.t

Jo, precis. Det är ju därför jag försöker fråga hur man kan rikta fettminskningen så att det inte påverkar brösten. Att en tjej ska gå ner i vikt innebär ju inte att brösten ska försvinna så det blir en bräda. *rolleyes*

Tolkia
2006-06-19, 14:15
Jag tror inte att det går att rikta fettminskningen. Däremot blir man som sagt inte en bräda på en gång.

Nordenator
2006-06-19, 14:17
Jo, precis. Det är ju därför jag försöker fråga hur man kan rikta fettminskningen så att det inte påverkar brösten. Att en tjej ska gå ner i vikt innebär ju inte att brösten ska försvinna så det blir en bräda. *rolleyes*

Går inte att punktförbränna.
Brösten kommer ju självklart inte bara gå upp i rök, men självklart kommer de minska i massa i takt med viktminskning.
Men så länge du håller dig på en normal BMI-nivå borde det inte vara något större problem.

Det finns en heeel del smala tjejer med bröst, och jag tvivlar att alla har implantat ;)

zyper
2006-06-19, 14:18
Men låt säga att en tjej vill gå ner 5kg i vikt. Vad är det då som säger att brösten inte försvinner helt lika gärna som att fettet försvinner från mage exempelvis? Det låter ju inte klokt att samma mängd fett förbränns från bröst som från mage *spy*

zyper
2006-06-19, 14:20
Det finns en heeel del smala tjejer med bröst, och jag tvivlar att alla har implantat ;)

Å andra sidan kan de tjejerna ha varit smala från första början och aldrig behövt förbränna något extra fett ;)

maxz
2006-06-19, 14:39
Å andra sidan kan de tjejerna ha varit smala från första början och aldrig behövt förbränna något extra fett ;)

så är nog fallet för dom flesta flickorna med stora bröst

Fed up
2006-06-19, 14:39
Men låt säga att en tjej vill gå ner 5kg i vikt. Vad är det då som säger att brösten inte försvinner helt lika gärna som att fettet försvinner från mage exempelvis? Det låter ju inte klokt att samma mängd fett förbränns från bröst som från mage *spy*

Min erfarenhet av viktnedgång är att det blir ungefär jämt fördelat från kroppen. Dock är det ju såklart så att om man har 10 cm fett på magen och bara 4 på bröstet, så försvinner ju mer från magen. Man ska vara rätt rejält deffad för att brösten ska försvinna helt, men visst får man räkna med att de minskar lite. Sen är det säkert olika fårn person till person varifrån fettet försvinner mest. Jag upplevde det som att det mest försvann från överkroppen, men det beror nog snarare på att jag hade mindre där från början så såg snabb förändring där.
Sen försvinner ju såklart inte brösten helt, det är ju körtlar och annan skit i dem, så nåt har man ju alltid kvar.

Jag vägde typ 64 förra sommaren och väger typ 56 nu och mina bröst har nog blivit mindre men inte direkt så man tänker på det, men de har å andra sidan aldrig varit gigantiska. Om du har skitstora bröst nu och är överviktig får du nog räkna med att en del av dem försvinner, tror jag.

maxz
2006-06-19, 14:51
Min erfarenhet av viktnedgång är att det blir ungefär jämt fördelat från kroppen. Dock är det ju såklart så att om man har 10 cm fett på magen och bara 4 på bröstet, så försvinner ju mer från magen. Man ska vara rätt rejält deffad för att brösten ska försvinna helt, men visst får man räkna med att de minskar lite. Sen är det säkert olika fårn person till person varifrån fettet försvinner mest. Jag upplevde det som att det mest försvann från överkroppen, men det beror nog snarare på att jag hade mindre där från början så såg snabb förändring där.
Sen försvinner ju såklart inte brösten helt, det är ju körtlar och annan skit i dem, så nåt har man ju alltid kvar.

Jag vägde typ 64 förra sommaren och väger typ 56 nu och mina bröst har nog blivit mindre men inte direkt så man tänker på det, men de har å andra sidan aldrig varit gigantiska. Om du har skitstora bröst nu och är överviktig får du nog räkna med att en del av dem försvinner, tror jag.

+1 rakt igenom!

userfriendly
2006-06-19, 15:06
mina bröst är väldigt små om man tänker på hur de en gång varit, men samtidigt är min kropp mkt snyggare på andra sätt :em:
dessutom är jag mer hälsosam.
Om du bara vill förbränna fett kommer kroppen även att ta från boobsen, vill du dieta som vanligt så tas inte lika mkt därifrån men du förlorar mer muskler

dessutom är man mer än bara bröst!

Fed up
2006-06-19, 15:12
mina bröst är väldigt små om man tänker på hur de en gång varit, men samtidigt är min kropp mkt snyggare på andra sätt :em:
dessutom är jag mer hälsosam.
Om du bara vill förbränna fett kommer kroppen även att ta från boobsen, vill du dieta som vanligt så tas inte lika mkt därifrån men du förlorar mer muskler

dessutom är man mer än bara bröst!

Varför tas mindre därifrån under vanlig bantning?

Sen får man ju muskler i brösten också som till viss del kan gör aatt de ser en smula större ut. En annan form av klyfta...

userfriendly
2006-06-19, 15:18
Varför tas mindre därifrån under vanlig bantning?

Sen får man ju muskler i brösten också som till viss del kan gör aatt de ser en smula större ut. En annan form av klyfta...


därför att en vanlig diet ofta bränner muskler osv oxå vilket betyder att mindre fett bränns o allså mindre från brösten.
Under en deff bränns mest fett och alltså även mkt bröst

men tränar man och äter bra så blire ju inte långt ifrån en deff iaf

Yes
2006-06-19, 15:30
Men låt säga att en tjej vill gå ner 5kg i vikt. Vad är det då som säger att brösten inte försvinner helt lika gärna som att fettet försvinner från mage exempelvis? Det låter ju inte klokt att samma mängd fett förbränns från bröst som från mage *spy*
Samma mängd kommer inte förbrännas från bröst som från mage. Det är individuellt hur kroppen prioriterar. Där du har mest fett är det svårast att bli av med det.

pragmatist
2006-06-19, 15:50
Det finns en anledning till att rätt många fitnesstjejer har implantat om man säger så.

userfriendly
2006-06-19, 16:31
Det finns en anledning till att rätt många fitnesstjejer har implantat om man säger så.

ja det ser faktiskt inte så vackert ut när man är neddeffat så hårt kan jag säga av egen erfarenhet, även om jag aldrig varit SÅÅÅÅ hård

mirrranda
2006-06-19, 16:31
Efter egen erfarenhet kan jag säga att brösten helt klart krymper.

Inte spec kul men samtidigt så mycket smidigare tycker jag *flex*

userfriendly
2006-06-19, 16:33
Efter egen erfarenhet kan jag säga att brösten helt klart krymper.

Inte spec kul men samtidigt så mycket smidigare tycker jag *flex*

jag är jävligt glad över att ha små bröst, fyfan för att träna med d-kupa (eller köpa kläder eller gå på stan)

Fed up
2006-06-19, 20:18
därför att en vanlig diet ofta bränner muskler osv oxå vilket betyder att mindre fett bränns o allså mindre från brösten.
Under en deff bränns mest fett och alltså även mkt bröst

men tränar man och äter bra så blire ju inte långt ifrån en deff iaf

Jo det är klart, men då är det ju en misslyckad bantning tycker jag. Somliga är ju petiga med vad man får kalla deff och inte, men alla borde ju vilja bli av med fettet och inget annat liksom. Men ja, fattar hur du menar.

mirrranda
2006-06-19, 21:09
jag är jävligt glad över att ha små bröst, fyfan för att träna med d-kupa (eller köpa kläder eller gå på stan)

Jag instämmer helt, jag kan bara tänka mig hur mycket sämre det hade gått med långdistanslöpningen om jag hade haft två meloner att släpa på..fungerar finfint med äpplen :cool:

paddanboy
2006-06-20, 09:40
Är man tjej och har genetisk stora bröst så kommer man fortfarande ha större än de smalaste tjejerna eftersom allt minskar i takt med övriga fettet.

Jag skulle dock inte hänga upp mig på detta som tjej, det finns mer attraktiva saker som rumpor och grejer :D
Rumpan kan du ju träna upp! att tjejer satsar på bröstmuskler är inte riktigt samma sak, har tjejer bröstmuskler ser det rätt konstigt ut.

Firequeen
2006-06-20, 09:58
Är det bara jag som tycker att det är bra att brösten följer med andra delar av kroppen minskar? Av rent proportionella skäl:)
Jag själv tappade en del kilon för några år sedan och skulle se väldigt oproportionerlig ut idag om jag hade kvar min g-kupa. För att inte tala om hur svårt det skulle vara att hitta kläder!

Spannmål
2006-06-20, 19:26
Är man tjej och har genetisk stora bröst så kommer man fortfarande ha större än de smalaste tjejerna eftersom allt minskar i takt med övriga fettet.

Jag skulle dock inte hänga upp mig på detta som tjej, det finns mer attraktiva saker som rumpor och grejer :D
Rumpan kan du ju träna upp! att tjejer satsar på bröstmuskler är inte riktigt samma sak, har tjejer bröstmuskler ser det rätt konstigt ut.

Har tjejer inte bröstmuskler får de svårt att öppna dörrar.

LadyG
2006-06-20, 20:48
Har tjejer inte bröstmuskler får de svårt att öppna dörrar.

Det är väl därför män ska hålla upp dörrarna då?

mysassygirl
2006-06-24, 10:02
Jag instämmer helt, jag kan bara tänka mig hur mycket sämre det hade gått med långdistanslöpningen om jag hade haft två meloner att släpa på..fungerar finfint med äpplen :cool:


Kan bara instämma! (Mirranda, imponerande tid på maran, grattis!!) Jag är på intet sätt emot plastikkirurgi för den som vill och inte heller silikonbröst men ibland undrar jag, varför vill man ha storlek trippel D och en mager liten flickkropp? Har under midsommarhelgen sett flera sådan kvinnor. Smala som 6-åringar med enorma tuttar, den ena var thai och kan omöjligtvis genetiskt ha tuttar som Dolly. Fitness-tjejjerna kan jag förstå och även porrtjejjerna, det finns ett direkt syfte med tuttarna men de andra, varför?

AlexGBG
2006-06-24, 12:18
mina bröst är väldigt små om man tänker på hur de en gång varit, men samtidigt är min kropp mkt snyggare på andra sätt :em:
dessutom är jag mer hälsosam.
Om du bara vill förbränna fett kommer kroppen även att ta från boobsen, vill du dieta som vanligt så tas inte lika mkt därifrån men du förlorar mer muskler

dessutom är man mer än bara bröst!


dessutom är ju små bröst bra mkt finare än stora. punkt.

Empe
2006-06-25, 15:38
Har tjejer inte bröstmuskler får de svårt att öppna dörrar.


Dom får väl luta ryggen mot dörren och trycka med benen. hehe

Nej men, det finns så mycket mer än bara brösten på en tjej. rumpan t.ex. den kan du ju träna så att den blir riktigt fin, fettet kommer försvinna från rumpan också om du tänker gå ner i vikt, men en fin rumpa fixas lätt med nåt benpass i veckan.

Trance
2006-06-25, 15:59
dessutom är ju små bröst bra mkt finare än stora. punkt.

Tur att du lade in din synpunkt i denna tråden, kunde gått illa annars.

Glarre
2006-07-19, 21:21
Det måste vara jobbigt att vara tjej, då måste man ju ställa frågan om man vill bli av med brösten och bli smalare, eller behålla stora bröst och vara lite rundare. Dilemma!

Vi killar har ju lite lyx då vi inte behöver fundera på saken direkt, vi vill inte ha stora bröst om det är häng på dem iallafall...bara att bygga muskler och deffa. Orättvist men omöjligt att förändra.

Fed up
2006-07-19, 21:37
Det måste vara jobbigt att vara tjej, då måste man ju ställa frågan om man vill bli av med brösten och bli smalare, eller behålla stora bröst och vara lite rundare. Dilemma!

Vi killar har ju lite lyx då vi inte behöver fundera på saken direkt, vi vill inte ha stora bröst om det är häng på dem iallafall...bara att bygga muskler och deffa. Orättvist men omöjligt att förändra.

Omöjligt är det väl inte. Om man förändrar skönhetsidealet så det blir poppis med muskeltits på tjejer istället för fett-tits så blir ju valet lika enkelt för oss...

Lättare sagt än gjort kanske iof.

userfriendly
2006-07-19, 21:44
Det måste vara jobbigt att vara tjej, då måste man ju ställa frågan om man vill bli av med brösten och bli smalare, eller behålla stora bröst och vara lite rundare. Dilemma!

Vi killar har ju lite lyx då vi inte behöver fundera på saken direkt, vi vill inte ha stora bröst om det är häng på dem iallafall...bara att bygga muskler och deffa. Orättvist men omöjligt att förändra.

ja för alla strävar ju efter stora tuttar, det är mitt mål i livet.

Glarre
2006-07-19, 21:52
ja för alla strävar ju efter stora tuttar, det är mitt mål i livet.

Det var ju inte så jag menade, att använda ordet "stora" framför bröst var väl fel, men du förstår vad jag menar. Med dagens skönhetsideal (och kanske överhuvudtaget) så är det ju inte så kul för många tjejer att bli av med sina bröst på grund av en deff. Anledningen till att dagens tjejer enligt idealen inte ska ha magrutor, är väl för att de ska ha stora bröst typ.

Smaken är ju som :booty:

userfriendly
2006-07-19, 21:58
Det var ju inte så jag menade, att använda ordet "stora" framför bröst var väl fel, men du förstår vad jag menar. Med dagens skönhetsideal (och kanske överhuvudtaget) så är det ju inte så kul för många tjejer att bli av med sina bröst på grund av en deff. Anledningen till att dagens tjejer enligt idealen inte ska ha magrutor, är väl för att de ska ha stora bröst typ.

Smaken är ju som :booty:

Brösten finns ju faktiskt kvar även om man är vältränad. Om man syftar på tävlingshård är det ju en annan sak, det är man inte året om iaf.

jag tror att det finns en logisk förklaring bakom varför stora muskler på en kvinna i princip aldrig kommer bli en trend, men jag orkar inte ta den diskussionen för att folk kommer bli så jävla uppspelta.
Iof. kommer kanske stora muskler aldrig bli trendigt på en man heller... *rolleyes* men av andra anledningar. :D

Däremot kan stora bröst vara en verklig nackdel om man vill bli annat än "glamourflicka", det är svårt att bli tagen seriöst med ett par F kupor

Glarre
2006-07-19, 22:26
Beror ju helt på vad personen i fråga har för uppfattning om vad som är stort och litet.. tror faktiskt att många tycker att Brad Pitt är ganska stor (självklart inte de flesta på kollo dock :) ) och han har väl något som idag uppfattas som en idealfysik hos en man?

Allt som skiljer sig från mängden gör ju att man blir tagen oseriöst, är man riktigt stor och muskulös så vill de inte ha en, har man bautaboobs så är det nog också svårt att tas seriöst speciellt på en arbetsplats. Fast allt jag just skrivit vet alla om och jag kunde lika gärna vart tyst :D

Meliss
2013-02-28, 22:41
Tänkte väcka lite liv i den här gamla tråden hehe. Jag har i alla fall deffat nu ett tag och har märkt att mina bröst har blivit mycket mindre. Don har alltid varit små men nu har dom krympt ännu mer. Kan man träna upp bröstmusklerna så att dom blir större? Eller kommer dom bli mindre av det? Tips på övningar?

justi
2013-02-28, 23:58
Tänkte väcka lite liv i den här gamla tråden hehe. Jag har i alla fall deffat nu ett tag och har märkt att mina bröst har blivit mycket mindre. Don har alltid varit små men nu har dom krympt ännu mer. Kan man träna upp bröstmusklerna så att dom blir större? Eller kommer dom bli mindre av det? Tips på övningar?

Du kan inte träna brösten större, men tränar du bröstmuskulaturen så blir dom fastare. Och snyggare.
I alla fall jag upplever det som dom är fastare och hänger mindre, så kör hårt!

Bänkpress/ hantelpress
Armhävningar
Dips
Flyes

Fluency
2013-03-01, 00:02
Borde ju vara genetiskt likaså. Känner folk som gått ned rejält i vikt utan visuell skillnad på brösten

tho123
2013-03-01, 07:19
Bättre att ha mindre men fasta bröst än stora och hängiga så det e väl bara köra??

CHH
2013-03-02, 09:35
Jag har också det problemet, brösten försvinner väldigt snabbt fastän fettet sitter kvar på andra delar av kroppen! Men det är inget att göra åt, alla har helt olika förutsättningar (rent genetiskt) vad gäller resultat av träning och underskott av kalorier. Vissa har tur och tappar fett där dom mest önskar? Andra inte. Det är bara att acceptera! Glöm aldrig att du inte kommer kunna se ut som någon annan, utan att ditt mål ska vara att uppnå den mest önskvärda versionen av DIG med de förutsättningar du har. Lycka till!