handdator

Visa fullständig version : 5-kamp


nim
2006-06-19, 10:25
Jag behöver tips på olika grenar i en 5-kamp till midsommar. Gärna lite skruvade grejer.

Honn
2006-06-19, 10:47
Några udda saker man kan göra.
http://www.hemse.com/stanga/fritid/malmen/regler.htm

LadyG
2006-06-19, 11:21
http://www.kalasguiden.se/

klingen
2006-06-19, 11:21
hörde om en gren imorse av en kollega.


Snigel Jakt
Leta reda på lika många sniglar som deltagare. märk varje snigel med en deltagares namn. Så det finns en unik snigel för varje deltage. Sprid ut dom. dagen innan eller ännu tidigare. Dom skulole tydligen löpa ca 40m per dag.

Tävlningsdagen: deltagarna letar upp just sin snigel och vinner pris.

MasterChief
2006-06-19, 11:31
hörde om en gren imorse av en kollega.


Snigel Jakt
Leta reda på lika många sniglar som deltagare. märk varje snigel med en deltagares namn. Så det finns en unik snigel för varje deltage. Sprid ut dom. dagen innan eller ännu tidigare. Dom skulole tydligen löpa ca 40m per dag.

Tävlningsdagen: deltagarna letar upp just sin snigel och vinner pris.

Tja, leta igenom 5000 kvm efter en slemmig snigel verkar ju kul.

reinholdsson
2006-06-19, 12:06
Tja, leta igenom 5000 kvm efter en slemmig snigel verkar ju kul.

Hehe och hittar man någon annans så trampar man väll säkert på den.

Yankeee
2006-06-19, 12:55
Ta valfri bil och låt lagen / personerna putta den en sträcka på tid. Det ordnade jag förra midsommar och det var uppskattat (även om det är lagom fjantigt).

mela
2006-06-19, 13:04
Ta en stor balja med vatten i. Släng i ett eller två äpplen.
En balja med äpplen till varje lag alltså.
Bind fast händerna bakom ryggen på två personer ur varje lag.

Nu ska dom äta upp äpplerna.

Det innebär alltså att man måste köra ner hela ansiktet i vattnet för att få upp äpplet. Man kan även mata varandra genom att någon håller äpplet i munnen och den andra äter av det.

__________________________________________________ __

Dra ett snöre genom kläderna på alla personer i laget. In genom ena armen, ner genom tröjan och byxorna, upp genom nästa byxa och ut genom nästa arm. In med snöret i nästa persons arm och så vidare. NU ska laget få en mutter genom alla personers kläder.

__________________________________________________ __

Ha en ölhalsartävling? :D Kanske med typ 3,5or. Folk blir så odrägliga annars. Kul om tjejer får halsa kanske? Vi är inte lika bra på detta :P

__________________________________________________ __

Irländsk julafton.

__________________________________________________ __

Hoppa i sopsäck.

__________________________________________________ __

Stafett med gurka mellan benen. Alltså ska en person ha en gurka mellan benen och springa en sträcka och ge gurkan till nästa person - utan att använda händerna.

__________________________________________________ __

Stafett med apelsin under hakan, samma princip som leken ovan.

__________________________________________________ __

Kasta boll på en stapel av tomma ölburkar? Bör göras efter ölhalsartävlingen :D

__________________________________________________ __

Klädlinan (vet inte vad den heter). Alla i laget skall alltså göra en så lång lina som möjligt med sina kläder. Jättekul lek då man får se alla i underkläder så vet man vem man ska ragga på sen *innocent*

mangemani
2006-06-19, 13:17
vi hade lite udda grenar en gång.
en var då man skulle proppa in så mycket skum godis som man kunde i käften och sen försöka säga en viss mening.

i en annan så skulle man käka upp ett sånt där godis rep(5 meter) så fort som möjligt,händerna ska vara bakbundna.

sen var det en då man proppade in ett antal bitar hubba bubba i käften och sen skulle man blåsa den största bubblan.

dom jag kommer ihåg och *spy* *spy* varning över det hela

mela
2006-06-19, 13:22
vi hade lite udda grenar en gång.
en var då man skulle proppa in så mycket skum godis som man kunde i käften och sen försöka säga en viss mening.

i en annan så skulle man käka upp ett sånt där godis rep(5 meter) så fort som möjligt,händerna ska vara bakbundna.

sen var det en då man proppade in ett antal bitar hubba bubba i käften och sen skulle man blåsa den största bubblan.

dom jag kommer ihåg och *spy* *spy* varning över det hela

va dom är ju asroliga :D
speciellt första... rätt roligt att försöka vissla också.. blir alltid mkt asgarv.

det med snöret är jag BÄST på.. mycket tungteknik där:D jag vinner alltid.

annars kan man tävla med munkar med socker på.. att maninte får slicka sig omläpparna åså :D

Cilia
2006-06-19, 14:36
Ta valfri bil och låt lagen / personerna putta den en sträcka på tid. Det ordnade jag förra midsommar och det var uppskattat (även om det är lagom fjantigt).
ganska kul tycker jag, inte alls så fjantigt som många lekar

Yankeee
2006-06-19, 14:38
ganska kul tycker jag, inte alls så fjantigt som många lekar

Klart det finns fjantigare lekar, men jag vet inte. Det känns lite lamt att dra igång när man tränar själv. Känns så förutsägbart på något sätt :)