handdator

Visa fullständig version : Vilka är mest självgoda?


Noodles
2006-06-19, 08:47
Vilken del av landet är egentligen mest självgod? Generaliseringar är självklart välkomna.

Jag lägger min röst på Göteborg. Under mina år där har jag aldrig träffat invånare som anser sig själva så "go'a" och "vitsiga". Även om många i Göteborg är trevliga så finns det tillräckligt många otrevliga för att deras självbild inte ska stämma.

Papi
2006-06-19, 08:51
Återigen, naturligtvis Stockholmare, men inte pga den kongeliga familjen. Det är mest en börda man inte talar högt om.

jwzrd
2006-06-19, 08:54
Stockholmare utan tvekan. Samma white trash som i övriga landet, men med skillnaden att man i stockholm tror sig vara hett bajs.

Piranha
2006-06-19, 08:57
Stockholmare utan tvekan. Samma white trash som i övriga landet, men med skillnaden att man i stockholm tror sig vara hett bajs.


Bajs är bäst byxvarmt.

Jag håller nog med dig trots jag är en själv.

hahavaffan
2006-06-19, 09:52
Stockholmare utan tvekan. Samma white trash som i övriga landet, men med skillnaden att man i stockholm tror sig vara hett bajs.Det kunde inte ha sagts bättre! :D

Rock'nRoll
2006-06-19, 10:24
Röstar skåne. Har en del släkt där och så fort man träffar dem så får man gliringar för att man är från Stockholm, inte en gång, inte två gånger utan precis hela tiden. Riktigt inskränkta och fördomsfulla människor. Givetvis anser de sig vara helt perfekta själva.

Drar alla över en kam!

jwzrd
2006-06-19, 10:31
Röstar skåne. Har en del släkt där och så fort man träffar dem så får man gliringar för att man är från Stockholm, inte en gång, inte två gånger utan precis hela tiden. Riktigt inskränkta och fördomsfulla människor. Givetvis anser de sig vara helt perfekta själva.

Drar alla över en kam!

Konstigt. Spendera tid i vilken håla/stad som helst utanför stockholm under en längre period så ser du att stockholmare har en speciell attityd som uppfattas som otrevlig överallt utom i stockholm.

Rock'nRoll
2006-06-19, 10:33
Konstigt. Spendera tid i vilken håla/stad som helst utanför stockholm under en längre period så ser du att stockholmare har en speciell attityd som uppfattas som otrevlig överallt utom i stockholm.

Jag kan lova dig att jag inte har nån sån attityd.

Sonny
2006-06-19, 10:34
Kungen äger :)

jwzrd
2006-06-19, 10:34
Jag kan lova dig att jag inte har nån sån attityd.

Det är en generaliserande tråd, givetvis finns det civiliserade människor överalllt :)

Beecher
2006-06-19, 10:35
Närke :) gnälligt värre, precis som jag själv.

bluelight
2006-06-19, 11:00
Närke :) gnälligt värre, precis som jag själv.

Inte är vi gnälliga, bara dom andra som tror *rolleyes*

nordland
2006-06-19, 11:23
Finnar... Störst, bäst och vackrast *bs*

TrasMannen
2006-06-19, 11:30
Konstigt. Spendera tid i vilken håla/stad som helst utanför stockholm under en längre period så ser du att stockholmare har en speciell attityd som uppfattas som otrevlig överallt utom i stockholm.

Eftersom *.* utanför stockholm tror sådär om alla stockholmare så blir det att man agerar så också. bara för att djävlas. Men ändå så måste jag säga att väldigt många i stockholm är självgoda svin. (kan man inte bränna ned stureplan?)

blasr
2006-06-19, 11:46
Finnar... Störst, bäst och vackrast

Det är ju sant!

jwzrd
2006-06-19, 11:52
Eftersom *.* utanför stockholm tror sådär om alla stockholmare så blir det att man agerar så också. bara för att djävlas. Men ändå så måste jag säga att väldigt många i stockholm är självgoda svin. (kan man inte bränna ned stureplan?)

Testa först, snacka sen.

Så som stockholmare i allmänhet uppfattar brats/sturetöntar, så uppfattar TYP resten av sverige stockholmare i allmänhet. Sturegänget är bara mer av det goda.

Dipshit
2006-06-19, 12:05
Finnar... Störst, bäst och vackrast *bs*
ah, där sa du nåt! sisu hit o dit!

Fartman
2006-06-19, 12:18
Övriga: Lulebor

dynamo
2006-06-19, 12:24
Övriga: Lulebor

Heh, hasaföttren är norrbottens alldeles egna 08or.

dared
2006-06-19, 12:56
SKulle valt finnar om d fanns som alternativ.

annars valde jag göteborgare. Allt är så jävla gött i Gbg hela jvla tiden. Då gillar jag fan stockholmare bättre.

TrasMannen
2006-06-19, 13:01
Testa först, snacka sen.

Så som stockholmare i allmänhet uppfattar brats/sturetöntar, så uppfattar TYP resten av sverige stockholmare i allmänhet. Sturegänget är bara mer av det goda.

jelp. måste slå på jfjwfjwd. Han bor i skogen, skeeeggig skogssvamp.

Yankeee
2006-06-19, 13:10
annars valde jag göteborgare. Allt är så jävla gött i Gbg hela jvla tiden.

Amen.

MasterChief
2006-06-19, 13:13
Stockholmare tycker de är balla i största allmänhet men göteborgare tycker de är balla för att de är göteborgare...Det är skillnaden.

jwzrd
2006-06-19, 13:14
Stockholmare tycker de är balla i största allmänhet men göteborgare tycker de är balla för att de är göteborgare...Det är skillnaden.

Skillnaden är att det faller på sin egen orimlighet att göteborgare skulle kunna vara balla, i stockholm finns det iallafall potential :)

The Somberlain
2006-06-19, 13:16
Att generalisera är fel. Varför ska något så individuellt förknippas med födelsehåla eller hålan man för tillfället bor i?

MasterChief
2006-06-19, 13:34
Att generalisera är fel. Varför ska något så individuellt förknippas med födelsehåla eller hålan man för tillfället bor i?


För att det är kul?

mela
2006-06-19, 13:40
Vi GBGare är stola över vår stad. Lite patrioter, fast för GBG.

Men STHLMarna är mest självgoda. De gillar sig själva mer medan vi GBGare gillar vår stad mer.

Piranha
2006-06-19, 13:44
Vi GBGare är stola över vår stad. Lite patrioter, fast för GBG.

Men STHLMarna är mest självgoda. De gillar sig själva mer medan vi GBGare gillar vår stad mer.


Göteborgare är fina å trevliga å se på och över nätet.

De är när dem öppnar käften hela imagen går åt pipan.

mela
2006-06-19, 13:46
Göteborgare är fina å trevliga å se på och över nätet.

De är när dem öppnar käften hela imagen går åt pipan.

Haha pratar vi fult? Eller för mycket?
Många gbgare pratar väldigt mycket (iaf jag.. för mkt)

Piranha
2006-06-19, 13:51
Haha pratar vi fult? Eller för mycket?
Många gbgare pratar väldigt mycket (iaf jag.. för mkt)


Det borde delas ut öronproppar vid stadsgränsen.

Ja mycke snack ... lite verkstad.

mela
2006-06-19, 13:51
Det borde delas ut öronproppar vid stadsgränsen.

Ja mycke snack ... lite verkstad.

Det är det som är så bra med oss. Vi är lata och tjocka :D

Diana
2006-06-19, 19:38
Förråder mina kära landsmän och håller med till 100 om att sthlmare sitter relativt ohotat på denne åtråvärda(:D) tron..
Testa först, snacka sen.
Så som stockholmare i allmänhet uppfattar brats/sturetöntar, så uppfattar TYP resten av sverige stockholmare i allmänhet.
Precis. Förebilder :naughty:







Nämen..
seriöst nu..
huvudet på spiken :thumbup: :D :
Samma white trash som i övriga landet, men med skillnaden att man i stockholm tror sig vara hett bajs.

Valentino
2006-06-19, 19:41
Stockholmare helt klart och det är ju så själkvklart att det inte behöver förklaras.

Mikeman
2006-06-19, 20:41
Goa gubbar e vi allihopa! De va la gött då!
Nån som ska ha en ööööl eller?
Vill ni höra en vits?

Nej, allvarligt. Vi är inte mer käcka och glada än någon annan.
Vi är dock stolta över vår stad som sas tidigare och ogillar stockholmare för att de har en större stad och för att de är så malliga för det.

Så ontopic: Stockholmare är mest självgoda! :)

Diana
2006-06-19, 20:57
Göteborgare känns mer självgoda på ett snällt-vi-är-la-så-käcka-å-klada-sätt.. sthlmare på ett mer snobbigt-se-ner-på-andra-sätt.. min ytterst opartiska iaktagelse hehe.

MasterChief
2006-06-19, 21:33
Göteborgare känns mer självgoda på ett snällt-vi-är-la-så-käcka-å-klada-sätt.. sthlmare på ett mer snobbigt-se-ner-på-andra-sätt.. min ytterst opartiska iaktagelse hehe.

Fröken glömde smileys.


(Är från sthlm så jag måste vara dryg. Kan inte rå för det).

Sonny
2006-06-19, 21:40
Göteborgare är fina å trevliga å se på och över nätet.

De är när dem öppnar käften hela imagen går åt pipan.:laugh: :laugh:

mirrranda
2006-06-19, 21:48
Vi stockholmare vinner alltid alla tävlingar, såsom denna poll.

Problem? :naughty:

Baan
2006-06-19, 22:00
Vilken del av landet är egentligen mest självgod? Generaliseringar är självklart välkomna.

Jag lägger min röst på Göteborg. Under mina år där har jag aldrig träffat invånare som anser sig själva så "go'a" och "vitsiga". Även om många i Göteborg är trevliga så finns det tillräckligt många otrevliga för att deras självbild inte ska stämma.

Tycker själv dialekten som en del har, den klassiska göteborgskan, kan vara riktigt djävla jobbig, gnällig på något vis. Passar man samtidigt på att gnälla så kan det blir riktigt outhärdligt :(

grisbil3n
2006-06-19, 23:59
Konstigt. Spendera tid i vilken håla/stad som helst utanför stockholm under en längre period så ser du att stockholmare har en speciell attityd som uppfattas som otrevlig överallt utom i stockholm.

Jag tror du har rätt, storstadsbor (inkl. jag själv) är en aning anala och lite översittiga om man jämför med bönderna. Märker att släktingar o dylikt kan vara lite obekväma ibland när man ska snacka, man är inte på samma våglängd. Och då menar jag inte intellektuellt osv (kanske lite fniss) utan mer att man inte har samma synsätt och attityd som du säger.

Squatinator
2006-06-20, 08:29
Norrköpingsbor, grabbarna och tjejerna är totalt höga på sitt ego. När man går ut en kväll så är de flesta tjejer totalt stuck up. Inte alls likadant om man åker till någon annan stad. Linköping är rätt likt, men typ örebro, kalmar, osv så är tjejerna skittrevliga. =)

jwzrd
2006-06-20, 08:46
Jag tror du har rätt, storstadsbor (inkl. jag själv) är en aning anala och lite översittiga om man jämför med bönderna. Märker att släktingar o dylikt kan vara lite obekväma ibland när man ska snacka, man är inte på samma våglängd. Och då menar jag inte intellektuellt osv (kanske lite fniss) utan mer att man inte har samma synsätt och attityd som du säger.

"om man jämför med bönderna" ...

:)