handdator

Visa fullständig version : Kreapyr


Jossan
2002-12-16, 21:56
hej,

jag undrar om det är någon här som har testat Kreapyr...det ska tydligen vara superbra!

Vore intressant att höra lite åsikter om detta preparat då jag ä lite sugen på att testa...

hälsn. /jossan

oops, la visst in den på fel ställe...vad kan jag säga...jag går på diet...

Bamse
2002-12-16, 22:13
Vill inte vara översittaraktig :em: ..... men Du har lagt posten i fel avdelning. Prova förresten search-knappen näst längst åt höger, överst på denna sida. Knappa där in "kreapyr" och tryck på enter ska du få se på underverk ;)

Pez
2002-12-16, 22:25
Originally posted by Jossan

oops, la visst in den på fel ställe...vad kan jag säga...jag går på diet...

Är du blond också? :D Bara skojar, alla gör vi misstag - speciellt Jarod. :laugh:

Inlägget flyttat.

Välkommen hit förresten Jossan! :cheers:

mvh
/pez

Pecca
2002-12-16, 22:30
Jag tror jag skall skriva en juldikt till Jarod nån dag.

EiseltUK
2002-12-21, 22:57
Det tycktes som att den här tråden försvann lite... Är det någon som använt Kreapyr? Det vore intressant att höra vad ni tycker?

/ Henrik

Bamse
2002-12-21, 23:02
Men... Har du inte provat själv då, Eiselt? :rolleyes:

Hur går det med din träning förresten? :D Mr. Olympia nästa? :cheers:

Mallan
2002-12-21, 23:14
Jag började använda Kreapyr efter att jag ätit "vanligt" kreatin utan att jag märkt nagon som helst skillnad varken styrke-/ eller uthallighetsmässigt.
Det enda jag märkte var den ökade vattenansamlingen i musklerna.

Med Kreapyret märkte jag ganska snart att styrkan ökade, uthalligheten blev bättre och mjölsyratröskeln "höjdes".

Vid benträningen, där jag för tillfället tränar med lite högre repsantal och inte vill ha för mycket "pump", föredrar jag Kreapyret.
Ibland händer det att jag tar det innan jag kör konditionsträning da jag upplever en liten energikick och även här känner jag en klar förbättring när det gäller uthalligheten och "mjölksyretröskeln".

Har använt Kreapyret bade vid lagt och högt kolhydratsintag utan att jag märkt nagon skillnad pa effekten. Funkar alltsa lika bra för mig oberoende hur mycket kolhydrater jag äter under dagen.

Sa jag kan bara summera med att säga att Kreapyr har funkat utomordentligt bra för mig.
http://mitglied.lycos.de/timbom/Smilies/claphands.gif

EiseltUK
2002-12-21, 23:26
Det låter bra! Det är ju ganska intressant att kunna dre ned kohydratintaget utan att förlora styrka. Då skulle Kr-pyruvat kunna vara super under diet. Jag har inte hört såna resultat från de som blandat t ex pyruvat och kreatin så effekten är nog unik för molekylen.

/ Henrik

Mallan
2002-12-22, 10:26
Originally posted by EiseltUK
Det låter bra! Det är ju ganska intressant att kunna dre ned kohydratintaget utan att förlora styrka. Då skulle Kr-pyruvat kunna vara super under diet. Jag har inte hört såna resultat från de som blandat t ex pyruvat och kreatin så effekten är nog unik för molekylen.

/ Henrik

Jag fick inte heller nagon effekt da jag blandade kreatin och pyruvate separat, dvs jag hade köpt produkterna i varsin förpackning.

Som jag tidigare nämnt, kreatinet var verkningslöst.
Pyruvatet smakade fruktansvärt illa!

Angaende kreatin under diet. Om jag inte minns fel använde sig Sverker av KCG under sin diet inför Luciapokalen....

Sverker
2002-12-25, 20:05
Visst använde jag KCG under deffen:)
Den fungerade utmärkt. Jag kunde träna klart hårdare och köra fler set utan att " gå i väggen ".
Rekomenderar den starkt ifall någon vill få extra " tryck " i träningen.


Använde Kreapyr näst sista veckan som kreatin-alternativ för att INTE dra på mig vatten. Till det fungerade den utmärkt men jag vågar inte uttala mig om effekten på träningen eftersom mina förråd av kreatin i musklerna redan var fulla.


( läs att jag egentligen svara bra på vanligt kreatin och KCG, och att använda Kreapyr kanske är onödigt för mig )

Bamse
2003-03-05, 23:32
Funderar lite över det där med lågt kolhydratsintag...

Vissa delar av marknadsföringen pekar alltså på att Kreapyr kommer till sin största fördel under lågt kolhydratsintag.

Men menas det att man ska göra en långvarig nedskärning av kolhydraterna? Eller ger det samma effekt att gå lågt på kolhydraterna endast just i anslutning till användadet av kreatinpyruvatet? Typ timmarna innan?

Action
2003-03-06, 08:04
Jag har nu använt kreatinpyruvat i 2 dagar... Kanske lite kort för att dra några slutsatser ännu. Men igår då jag körde intervallträning på löpbandet kändes det som jag kunde mata på mycket hårdare och längre.

Kan bero på förbättrad kondition och lite lägre vikt nu under dieten, men känslan fanns där iaf.

Kommer hålla er uppdaterade med hur det känns framöver. Har iaf inte lagt på mig ett dugg i vätska ännu. Men det borde nog ta en vecka iaf.

//Mats

Oxen
2003-03-06, 08:30
Har precis käkat upp en låda med kreatin pyruvat och under de två senaste veckorna har jag hållt tillbaka kolisarna ganska mycket men ändå ökat en hel del i träningen.

Bl a 5 kg per pass i marklyft...:hbang:

Det verkar alltså som det blir en del effekt.

Vad säger du Henrik, tycker du man ska ha något uppehåll innan man börjar på nästa "låda" ?

Oxen
2003-03-06, 08:32
Jag verkar förresten inte lagt på mig någon vätska alls under perioden.

Och faktum är när jag tänker efter så ser det bättre ut i spegeln nu än det gjorde för två veckor sedan.. Mindre fett alltså.
Marginellt kanske men ändå..

Nu tänker jag inte ge all kredit till Kreatin pyruvatet men en viss del har det ju absolut.

The Dwag
2003-03-06, 08:54
Originally posted by Action
Jag har nu använt kreatinpyruvat i 2 dagar... Kanske lite kort för att dra några slutsatser ännu. Men igår då jag körde intervallträning på löpbandet kändes det som jag kunde mata på mycket hårdare och längre.

Kan bero på förbättrad kondition och lite lägre vikt nu under dieten, men känslan fanns där iaf.

Kommer hålla er uppdaterade med hur det känns framöver. Har iaf inte lagt på mig ett dugg i vätska ännu. Men det borde nog ta en vecka iaf.

//Mats

Det kallas PLACEBO effekt

Action
2003-03-06, 09:06
Jo det skulle kunna kallas placeboeffekten.... Jag tänkte på det först efter passet...

Men som sagt.. jag tror mest på att det beror på att jag gått ner ngt kilo sen föra löpträningen.

The Dwag
2003-03-06, 09:11
Originally posted by Action
Jo det skulle kunna kallas placeboeffekten.... Jag tänkte på det först efter passet...

Men som sagt.. jag tror mest på att det beror på att jag gått ner ngt kilo sen föra löpträningen.

Lite mindre "massa" att släpa på :whipped:


:D

Langster
2003-03-06, 10:27
Har kört Kreatinpyruvat i en vecka nu. Förvisso använder jag vanligt kreatin utöver detta, men jag skulle vilja säga att det fungerar.
Träningspassen går i en rasande takt och jag känner mig uthålligare!

Bamse
2003-03-06, 14:11
En sak är säker i alla fall, kreapyr måste vara det vidrigaste kosttillskottet för smaklökarna :thumbup:

T.o.m. att tugga sönder koffeintabletter i munnen smakar ju gott i jämförelse :devil:

Men jag gnäller inte. Konstaterar bara :whipped: :thefinger

Bamse
2003-03-06, 17:02
Haha, dra åt h-vete vilka ökningar jag gjorde idag.

Tog fram min gamla öppnade kreapyr-burk som jag inte använts sen i somras. La ner 4-5 gram i min KCG-drink.

Och satan vilken effekt. Kan inte BARA vara placebo.

Ökade 1 rep i chins, 2 reps i såväl sittande som liggande hantelpressar. Och som grädde på moset 5 kg-ökningar i både hantelrodd och stångcurls. :whipped:

Men jag hade väl bara en bra dag :bpump:

Laan
2003-03-06, 17:09
har kört en vecka nu.. har också ökat i nästan alla övningar (mer än vanligt)!!!
verkar ju bra iaf :thumbup:

Fairing
2003-03-07, 08:28
Bamse!!

Maila gärna och berätta hur du tycker kombinationen KCG & Kreapyr fungerar. Intresserad av lite feedback.

/Lasse

Action
2003-03-07, 08:39
Nu börjar även jag tro på Kreatinpyruvatets fördelar.

Som jag skrev tidigare kändes det bra vid löpträningen i torsdags. Och nu vid gårdagens armpass fick jag ett väldigt bra tryck i musklerna. Och det med väldigt lite kolhydrater i kroppen...

Så jag kommer definitivt fortsätta med det ett tag till.. trots den äckliga smaken.. Mycket Stark Fun Light efteråt e ett tips.

Bamse
2003-03-07, 13:32
Originally posted by Fairing
Bamse!!

Maila gärna och berätta hur du tycker kombinationen KCG & Kreapyr fungerar. Intresserad av lite feedback.

/Lasse

:devil: Hmm, ok, jag gör det när du berättar hur gick det med kompensationen för "Köp 60 tsk, få 30 tsk"-affären. Om du minns? :thefinger

Fairing
2003-03-07, 13:43
OK, div j-a smålänning..........du får väl någon form av kompensation....alla dina 399 namnförslag ligger bra till oxå.

/Lasse

muskelbyggarn
2003-03-07, 14:06
Bra Lasse, ta över snål-prut-bamse :D

Vänl,,,
Tobbe

________________
Optimum slår Fairing :naughty: :D

Bamse
2003-03-07, 14:13
Originally posted by Fairing
j-a smålänning..........du får väl någon form av kompensation..../Lasse

En Vice VD-post kanske? :thumbup:

Originally posted by Fairing
alla dina 399 namnförslag ligger bra till oxå.

/Lasse

Gaynomax blir som sagt perfekt :whipped:

Grahn
2003-03-10, 16:26
Eiselt det är inte så att kreatinpuryvat utvinns ur anus på små sexbenta svartröda varelser som spenderar sina dagar med att samla barr? :)

Luktar/smakar iaf så :)

EiseltUK
2003-03-10, 16:46
Originally posted by Grahn
Eiselt det är inte så att kreatinpuryvat utvinns ur anus på små sexbenta svartröda varelser som spenderar sina dagar med att samla barr? :)

Jo, ur analsäckarna. :D Det är nog pyruvdruvsyran som du känner.... luktar pissmyra typ. Kreatinpyruvatet är helsyntetiskt.

/ Henrik

Bamse
2003-03-10, 17:01
Originally posted by Grahn
Eiselt det är inte så att kreatinpuryvat utvinns ur anus på små sexbenta svartröda varelser

:laugh: :laugh: :laugh:

Action
2003-03-12, 11:58
Har nu testat Kreatinpyruvate i över en vecka. Har lagt på mig vätska..

Vilket medför att jag nu idag även slutar med Kreatinpyruvate och fortsätter med bara pyruvate. Går på diet för tillfället inför SM i A-F och vill således inte ha överflödig vätska i kroppen.

//Mats

EiseltUK
2003-03-12, 14:00
Originally posted by Action
Har nu testat Kreatinpyruvate i över en vecka. Har lagt på mig vätska..

Vilket medför att jag nu idag även slutar med Kreatinpyruvate och fortsätter med bara pyruvate. Går på diet för tillfället inför SM i A-F och vill således inte ha överflödig vätska i kroppen.

//Mats

Du lägger på dig med vätska än med pyruvat eftersom det är kreatinmolekylen som bidrar till vätske retention, men mindre än med vanligt kreatinmonohydrat. Du får troligen ett bättre upptag av pyruvat i form av Kreatinpyruvat så det kan ju vara en fördel.

/ Henrik

Fultjack
2003-03-12, 14:13
det smakar då surare än tarzan !! :thumbup:

lätt det suraste jag har druckit i hela mitt liv, fifan underbart

EiseltUK
2003-03-13, 18:06
Originally posted by Fultjack
det smakar då surare än tarzan !! :thumbup:

lätt det suraste jag har druckit i hela mitt liv, fifan underbart

"Frisk citrussmak" :naughty:

/ Henrik