handdator

Visa fullständig version : "Vill ha mer!"


MilkmaN
2006-06-18, 22:42
Jag läste nyligen ut boken (http://www.bokus.com/b/9170370435.html?pt=search_result) ifråga. Har någon annan läst den? Jag blev lätt deprimerad och får en viss ångest inför livet och... tja det mesta såhär i efterhand.

Från baksidan på boken:
"Vi har allt. Vi har baby-watch, up-and-go-blöjor och varsin kameramobil allihop. Vi har digitalbox, medlemskap i Ronald McDonald Klubb och handsfree till våra mobiler. Vi har caffe-latte visp, 140 stycken Yo-Gi-Oh-kort och ja, vi har mobilsmycken till mobilerna. Men vi är så trötta att vi gråter och det är tio år sedan vi vaknade upp en morgon och inte hade något särskilt att göra. Hur blev det så? Hur skapade vi detta rika liv som brister under fötterna på oss? Det är bara det jag undrar"

mini
2006-06-18, 22:45
Tack för tipset, ska införskaffas!

Angel
2006-06-18, 22:49
jag tänker också på det ibland, hur jävla mycket skit jag har, och hur vi ka med att konsumera och leva i sånt överflöd när det finns människor under samma sol som SVÄLTER ihjäl, medans ja inte ens orkar äta upp all skitmat ja köper. Och det är våra medmänniskor...kunde lika gärna varit jag....

Nina L
2006-06-19, 06:46
Finns det något liknande med mindre föräldrar/barn-fokus?