handdator

Visa fullständig version : Problem, får ej ut piggen..


Angel
2006-06-18, 20:32
Jag har ett problem, jag lyckas aldrig få ut piggen på bänkarna på gymmet. Den som gör att man kan luta den osv. Härromdan låg jag där på golvet och slet i minst 3bänkar men alla va lika hårda. Till slut gav ja upp och fick köra med plan bänk ändå. Så kommer det en annan tjej och lätt som en plätt grejjar det på den jag nyss hade dratt i. Är det någon speciell teknik man skall ha eller? Ska ja skriva ett anonymt brev och be att dom smörjer dom? Ska jag börja be folk om hjälp. Detta är verkligen ett seriöst problem för mig...

Bartman
2006-06-18, 20:35
Testa att lyft lite på ryggstödet när du drar i piggen.

MasterChief
2006-06-18, 20:35
Du har väl provat att lyfta bänken lite uppåt samtidigt som du drar i "pinnen"? Avlasta den från trycket...

edit: fan, sist som vanligt.

Loke
2006-06-18, 20:35
Drar du dem åt rätt håll? På mitt gym ser vissa ut som helt raka pinnar, men det är en liten pigg i ena änden, så man kan bara sätta på den från ena hållet. Sen är det ju bra att hålla i dynan på bänken lite så man slipper friktion... Men det är inte trögt att få ut dem, du måste göra fel på nåt sätt?

Angel
2006-06-18, 20:36
Hmm, jag har för mig att jag testade allt möjligt, men ja ska testa det nästa gång då

Angel
2006-06-18, 20:36
Nejdå de e ett liten knopp där man ska dra i så ja drar åt rätt håll iallfall

Bartman
2006-06-18, 20:37
Nejdå de e ett liten knopp där man ska dra i så ja drar åt rätt håll iallfall
Den ska inte skruvas ut då?

tp_88
2006-06-18, 20:38
Så kommer det en annan tjej och lätt som en plätt grejjar det på den jag nyss hade dratt i.
Be henne om hjälp?

Angel
2006-06-18, 20:49
Be henne om hjälp?

Eller inte, fasiken vad knäckande...

tp_88
2006-06-18, 20:54
Eller inte, fasiken vad knäckande...
LOL. Då är det nog inget "seriöst problem" för dig.

polaren
2006-06-18, 20:55
Träna greppet :)

mangemani
2006-06-18, 21:01
Jag har ett problem, jag lyckas aldrig få ut piggen på bänkarna på gymmet. Den som gör att man kan luta den osv. Härromdan låg jag där på golvet och slet i minst 3bänkar men alla va lika hårda. Till slut gav ja upp och fick köra med plan bänk ändå. Så kommer det en annan tjej och lätt som en plätt grejjar det på den jag nyss hade dratt i. Är det någon speciell teknik man skall ha eller? Ska ja skriva ett anonymt brev och be att dom smörjer dom? Ska jag börja be folk om hjälp. Detta är verkligen ett seriöst problem för mig...


det är när sådant händer som man bör inse att det är dags att börja träna;)...närå,skämtar bara.

du gjorde la fel bara,vissa bänkar har ju tex en sån där skruv knapp som man först måste skruva på och sen dra ut,kanske det var nått sådant misstag,alltså att du bara drog i den utan att skruva(om det nu är en sån skruv knapp på era bänkar dvs)

Angel
2006-06-18, 21:03
LOL. Då är det nog inget "seriöst problem" för dig.


jodå, men halva problemet e ju att det är ett pinsamt problem

nemd
2006-06-18, 21:09
jodå, men halva problemet e ju att det är ett pinsamt problem

Jag har hjälpt 2 stycken som inte fixade vissa "piggar" jag såg inte ner på dem och tyckte dem var idioter eller upplevde det som en pinsam situation. För det är det inte. Bara i ditt huvud. Intala dig att det inte är pinsamt och fråga om den hjälpen. De flesta på gymmen upplever jag iaf som hjälpsamma, och då tycker dem alltså inte alls din fråga är jobbig eller pinsam.

:)

tp_88
2006-06-18, 22:02
jodå, men halva problemet e ju att det är ett pinsamt problem
Aja, vi är väl alla olika men jag skulle då aldrig låta en sådan grej gå ut över träningen när det finns en så lätt lösning.

AlexGBG
2006-06-18, 22:35
kanske finns nån ky-utbildning eller komvux/lernia kurs du kan gå åxå?

Angel
2006-06-18, 22:39
kanske finns nån ky-utbildning eller komvux/lernia kurs du kan gå åxå?


rolig du va nu, ja skrattar

Big_Vik
2006-06-19, 12:25
TP:s lösning eller KBT (http://sv.wikipedia.org/wiki/KBT)