handdator

Visa fullständig version : When Im Sixty four!!!!


Mccartney
2006-06-18, 18:57
Gitarristen,trummisen,bassisten,pianisten, sångaren och inte minst kompositören fyller idag 64år. Undrar om han visste om att denna låt som han kom på när han var 15år skulle betyda så mycket en dag......

Men behöver musikvärlden fortfarande Paul Mccartney?

tossefar
2006-06-18, 18:59
Musikvärlden har aldrig behövt sir Paul.

mystic[-_-]
2006-06-18, 18:59
Musikvärlden har aldrig behövt sir Paul.

finally

Spiffy
2006-06-18, 19:00
Men behöver musikvärlden fortfarande Paul Mccartney?

Nä.

christian
2006-06-18, 19:00
Musikvärlden har aldrig behövt sir Paul.

Vi kan ha lite överssende med ditt uttalande. Du är ung och vet inte bättre.

Kwon
2006-06-18, 19:02
Jag tycker det är kul att se att McCartney's intresse för Beatles är lika stort som mitt för MMA och Pride GP , Aliquis intresse för NES, Herkiz intresse för minimoto etc!

Jag har tyvärr ingen kommentar angående detta.

Vad Sir Paul tror/trodde/kommer att tro har jag ingen som helst aning om! :D

-

Ett brinnande intresse och riktig passion för ämnet ser jag iaf! :thumbup:

tossefar
2006-06-18, 19:02
Vi kan ha lite överssende med ditt uttalande. Du är ung och vet inte bättre.
Jag är gammal nog att ha hört alla skivor, flera gånger om :)
Visst finns det en hel del guldkorn, men något spektakulärt, nyskapande och unikt är det inte frågan om.

Mccartney
2006-06-18, 19:06
Ni får tacka paul för att han gjorde Helter skelter den första riktiga heavy metal sången......fråga alla som håller i en bas om vad dem tycker om Paul...

christian
2006-06-18, 19:06
Jag är gammal nog att ha hört alla skivor, flera gånger om :)
Visst finns det en hel del guldkorn, men något spektakulärt, nyskapande och unikt är det inte frågan om.

Jag tycker inte heller att det är så mycket att hänga i julgranen (förutom ett par låtar), men antalet personer och band de influerat direkt eller indirekt uppgår säkerligen till en stor del av den upplysta världens befolkning.

Fatalist
2006-06-18, 19:32
Gitarristen,trummisen,bassisten,pianisten, sångaren och inte minst kompositören fyller idag 64år. Undrar om han visste om att denna låt som han kom på när han var 15år skulle betyda så mycket en dag......

Men behöver musikvärlden fortfarande Paul Mccartney?


HAHAHAAH var det ett skämt? ;)

Han (beatles) har varit viktiga. Nu är de betydelselösa. Inte nyskapande på något sätt.

petersson
2006-06-18, 19:40
HAHAHAAH var det ett skämt? ;)

Han (beatles) har varit viktiga. Nu är de betydelselösa. Inte nyskapande på något sätt.

För mig är de inte betydelselösa, brukar lyssna på dem varje dag. Hur skulle förresten ett band som är 40 år gammalt kunna vara nyskapande nu när de inte spelar längre?

Fatalist
2006-06-18, 19:43
För mig är de inte betydelselösa, brukar lyssna på dem varje dag. Hur skulle förresten ett band som är 40 år gammalt kunna vara nyskapande nu när de inte spelar längre?

Frågan var om han/de var betydelsefulla för musikvärlden, inte dig.

Men för att svara på din fråga: T ex genom att göra något nyskapande istället för att köra på samma gamla skrän-rock?

Och det är Paul McCartney som frågan gällde från början, det var bara jag som blandade in bandet eftersom det varit betydelsefullt.

Finns band som klarat det efter nästan lika lång tid.

petersson
2006-06-18, 19:46
Frågan var om han/de var betydelsefulla för musikvärlden, inte dig.

Men för att svara på din fråga: T ex genom att göra något nyskapande istället för att köra på samma gamla skrän-rock?

Och det är Paul McCartney som frågan gällde från början, det var bara jag som blandade in bandet eftersom det varit betydelsefullt.

Finns band som klarat det efter nästan lika lång tid.

Fick jag inte nämna att de var betydelselösa för mig?

Vet inte om jag förstår vad du menar faktiskt. Var inte Beatles nyskapande på sin tid bara för att deras musik inte kanske kan anses vara nyskapande i dagsläget?

Fatalist
2006-06-18, 19:48
Fick jag inte nämna att de var betydelselösa för mig?

Vet inte om jag förstår vad du menar faktiskt. Var inte Beatles nyskapande på sin tid bara för att deras musik inte kanske kan anses vara nyskapande i dagsläget?

Nu spinner du vidare ut till havs nånstans. Jag besvarade bara originalfrågan, med en personlig åsikt. Du får gärna tycka vad du vill om dem.

Vart vill du komma?

christian
2006-06-18, 20:06
Haha, och förresten: Hur många av er belackare blev till pga eller till en Beatles-låt? http://www.kylig.com/bilder/smilies/ladysman.gif
http://www.kylig.com/bilder/smilies/love036.gifhttp://www.kylig.com/bilder/smilies/luvu.gif

Mccartney
2006-06-18, 20:32
Man ska inte glömma att Paul faktiskt tjänat mera pengar på hans eget band Wings än vad han gjorde med Beatles. Många glömmer att Paul faktiskt har haft den bästa solo karriären av beatlarna. Ta och lyssna på skivor som Mccartney(1970), Band on the Run, Venus and Mars och inte minst hans sista Chaos and creation in the bakyard.

petersson
2006-06-18, 20:34
Nu spinner du vidare ut till havs nånstans. Jag besvarade bara originalfrågan, med en personlig åsikt. Du får gärna tycka vad du vill om dem.

Vart vill du komma?

Jag undrar vad du menar med att de nu inte är nyskapande på något sätt.

Kwon
2006-06-18, 20:36
Man ska inte glömma att Paul faktiskt tjänat mera pengar på hans eget band Wings än vad han gjorde med Beatles. Många glömmer att Paul faktiskt har haft den bästa solo karriären av beatlarna. Ta och lyssna på skivor som Mccartney(1970), Band on the Run, Venus and Mars och inte minst hans sista Chaos and creation in the bakyard.

McCartney, Sir Paul är bra, vad mer kan man / vill du att man skall säga? :D
Bra businessman? Verkar/verkade veta vad folket gillar i musikväg?

Mccartney
2006-06-19, 01:54
Många vet inte villka Beatles låter som paul gjort och villka John har gjort......Många tror att lennon var det stora geniet....men så var inte fallet.

Noodles
2006-06-19, 07:13
Många vet inte villka Beatles låter som paul gjort och villka John har gjort......Många tror att lennon var det stora geniet....men så var inte fallet.

Hmm. Jag känner igen den här diskussionen. För att få kritisera Sir Paul var man tvungen att svara på massor frågor om honom:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=62050&highlight=beatles+%F6verskattade

Papi
2006-06-19, 09:03
Hur kan folk prata om att Beatles inte är nyskapande? *screwy*
De har ju för fan inte gjort en skiva på snart 40 år! Däremot var de väldigt nyskapande, det är det väl inget snack om.
Sir Paul har väl annat att tänka på nu. Hans eventuella ex-prostituerade fru som kanske har 3 miljarder att plocka ut från hans konto... *cry*

Rock'nRoll
2006-06-19, 10:29
Jag tycker det är kul att se att McCartney's intresse för Beatles är lika stort som mitt för MMA och Pride GP , Aliquis intresse för NES, Herkiz intresse för minimoto etc!

Jag har tyvärr ingen kommentar angående detta.

Vad Sir Paul tror/trodde/kommer att tro har jag ingen som helst aning om! :D

-

Ett brinnande intresse och riktig passion för ämnet ser jag iaf! :thumbup:

Du är för härligt Kwon.

Edit: Han har gjort oerhört mycket för musiken även om jag inte själv lyssnar på honnom.

Bärs
2006-06-19, 12:18
Paul har tyvärr inte varit relevant som tonsättare sedan slutet av 1960-talet. Som musiker och artist är han emellertid relevant. Han rockar fortfarande hårdare live än vilka unga band som helst.

Det bör påpekas att det var Paul som stod för det nyskapande i Beatles, inte John. John var lat, konstig och passiv medan Paul tog kontroll över bandet och förde det in i sin experimentella period. Hela Sergeant Peppers etc. var Pauls initiativ och idé. John lyckades dock åstadkomma kvalitetsmässigt bättre soloskivor än vad Paul gjorde.

I kraft av vad Paul skapade inom Beatles förblir han en ständig inspirationskälla för kommande musiker.

balder
2006-06-19, 12:40
Man får väll säga grattis på födelsedagen då till sir Paul! :bow: :hbang:

Mccartney
2006-06-23, 07:25
Paul har tyvärr inte varit relevant som tonsättare sedan slutet av 1960-talet. Som musiker och artist är han emellertid relevant. Han rockar fortfarande hårdare live än vilka unga band som helst.

Det bör påpekas att det var Paul som stod för det nyskapande i Beatles, inte John. John var lat, konstig och passiv medan Paul tog kontroll över bandet och förde det in i sin experimentella period. Hela Sergeant Peppers etc. var Pauls initiativ och idé. John lyckades dock åstadkomma kvalitetsmässigt bättre soloskivor än vad Paul gjorde.

I kraft av vad Paul skapade inom Beatles förblir han en ständig inspirationskälla för kommande musiker.

Paul var mannen bakom skivor som Revolver, Srg Pepper och inte minst Abbey Road som är underskattad. Går man sedan in och lyssnar på the white album så får man se en betydligt Rockigare Mccartney ...lyssna på låtar som Birthday, Back in the USSR, Helter skelter och inte minst blues låten why dont we do it on the road?