handdator

Visa fullständig version : Första delmålet avklarat!


Ungtuppen
2006-06-18, 12:49
Hej! För dryga 2 år sedan så var jag en liten väldigt svag räka på 52kg (174cm) Och min styrka var lika med noll. Så jag började styrketräna och jag bestämde mig för att mitt första mål skulle vara att spöa en vuxen (relativt lagom-stor) man i armbrytning. Well, idag med en vikt på 72kg (ålder 18) körde jag en match mot syrrans kille. (195cm 80-85kg tung 33år gammal, jobbar på en bondgård)

Det var en mycket jämn match men till slut lyckades jag bryta ner honom. Detta var alltså med högerhanden, körde även en sväng med vänstern sen men då var jag så slut att jag helt enkelt gav upp väldigt enkelt.

Så, första målet avklarat! Styrketräningen har visat resultat och det är jag glad över :)


Har ni haft några sånna här allmänna styrke-mätnings mål? Att tex lyfta den där stora tunga stenen eller kanske som mig själv, bryta ner den och den personen i armbrytning?

Metal_boy_
2006-06-18, 13:06
Självklart har mn haft nytta av lite extr styrka. På Returpunkten där vi hamnade lite snett på rampen och släpkärran hamnade i körfilen lite, så att han bakom inte kom fram. Tog jag tag i bak under och lyfte den åt sidan. Jag har hjälpt farsan och många andra med tunga jobb också. T.ex få upp stora stenar ur marken och ta dom där ifrån, vedjobb och flyttning av tunga möbler etc.

aliquis
2006-06-18, 13:19
Från början tyckte jag väl att man var stor om man vägde över 80.

Angel
2006-06-18, 13:22
Att kunna dra ut piggen från bänkarna på gymmet så man kan ändra ställning....

myggan
2006-06-18, 13:25
Min pappa har varit på mig sen jag började träna att vi skulle ta en armbrytning och till slut för nån vecka sen tjötade han hål i huvudet på mig och vi satte oss ner, men han förnedrade mig :(

Jäkla mattläggare att alltid jobba med nävarna och ha ruggigt starka underarmar och nypor :)

Om ett år tar jag han. Räcker förmodligen och skaffa lite teknik så tar jag han nu men det skall ju vara på ren råstyrka. *flex*