handdator

Visa fullständig version : Auto-run av CD/DVD, hur byta default-program?


Sheogorath
2006-06-18, 11:10
Tja.

När jag sätter in en CD/DVD-skiva/image får jag liksom alla upp en meny i stil med "Kör i Windows Media Player"; "Gör inget"; "Öppna fillista i utforskaren" el. motsv. Jag vill inte köra i just Windows Media Player. Jag använder ett annat program för filmer. Hur ska jag kunna köra t.ex. en DVD-film (skiva eller image) i ett annat program? Kan man ändra default-program för detta. Hur?

ugglan
2006-06-18, 11:16
tools - folder options - file types - audiocd ?

Perscitus
2006-06-18, 11:30
Har bara engelsk version men du bör ta dig igenom ändå: Högerklicka på CD/DVD-enheten i My Computer, välj fliken AutoPlay. Där kan du välja en åtgärd för olika typer av innehåll.


Edit: Too slow, överflödig. *cry*

Sheogorath
2006-06-18, 11:31
tools - folder options - file types - audiocd ?

:thumbup: Där fanns för DVD också. Nu finns Media Player Classic i tillvalslistan. Jolly good!

Sheogorath
2006-06-18, 11:32
Har bara engelsk version men du bör ta dig igenom ändå: Högerklicka på CD/DVD-enheten i My Computer, välj fliken AutoPlay. Där kan du välja en åtgärd för olika typer av innehåll.

Problemet är att man inte kan lägga till åtgärder där, utan bara välja förvalda. Ugglans tips funkade för att lägga till en tillvalsmöjlighet. Nu vill jag bara veta hur man tar bort alternativ också...

Sheogorath
2006-06-18, 11:36
Nu dök ett annat problem upp. Jag bytte plats på katalogen för mitt filmprogram och när jag ska ange ny sökväg för filer från listan "Öppna Med" så varken finns mitt program där eller hamnar på listan när jag bläddrar till sökvägen :confused:?!

Sheogorath
2006-06-18, 12:00
Fixat