handdator

Visa fullständig version : Varför är jag så trött?


Tulork
2006-06-17, 10:49
Efter att ha kört igång igen nu efter ett tags vila (1år) så får jag en annorlunda effekt, något jag inte känner igen ifrån förr. Jag är kan bli otroligt trött, mitt på dagarna.. nästan somna. Mot kvällen är det hemskt, jag brukade inte ha några problem att vara uppe till klockan tolv eller ett osv, nu måste jag Verkligen Kämpa för att hålla mig vaken senare än halv elva.

någon som känner igen sig?

Popeye
2006-06-17, 10:50
Hehe, har du skaffat jobb eller?
Nej skämt åsido, du kanske har mer krävande dagar och eller så har du lärt dig köra slut på kroppen hårdare?

Tulork
2006-06-17, 11:08
jag har kört såhär tidigare.... därför jag tycker det e konstigt. Vi kan säga såhär, jag gick tidigare från 0-150% i mitt utförande, denna perioden har jag gått från 50-150%.. alltså i mina aktiviteter.

remixxa
2006-06-17, 15:28
Samma sak kom för mig när jag hade tränat ett tag (1 år kanske) och tröttheten höll i sig, det var först efter mitt uppbehåll på 7-8månader som gjorde att det släppte. Och känner jag mig piggare än någonsin. Kan ha att göra med att jag slutade med att träna efter kl 19. Försöker alltid komma iväg så tidigt som möjligt nu.

Timme
2006-06-17, 23:53
Det här kanske låter konstigt men jag blir alltid extremt trött dagen efter ifall jag gått till failure i någan av de tre stora övningarna (knäböj, bänkpress, marklyft). Tröttheten håller i sig och försvinner inte om jag fortsätter träna regelbundet. Jag måste ha en vilo vecka för att kunna bli pigg igen. Jag misstänker att det är nervsystemet som bränns ut av den påfrestenignen som uppstår vid failure i en stor övning, speciellt om man tränar på tunga vikter (1-3 reps) vilket jag nästan alltid gör.

Jag fattade inte att min trötthet kanske berodde på överträning. Jag höll också på att sommna mitt på dagen flera gånger. Så jag bestämde mig för att vila en vecka. Pigg som tusan 7 dagar senare klaev jag in på gymmet och jag var mer försiktig och gick aldrig till failure. Allt gick bättre och jag blev aldrig trött.

Så Tulork, min första fråga til dig är: Brukar du träna tills du inte klarar att förflytta vikten mer, dvs träna till failure?

Isåfall så rekomenderar jag dig att sluta med det.