handdator

Visa fullständig version : fettförbrännings produkter


maxz
2006-06-16, 22:43
förstår inte riktigt detta med fettförbrännings produkter, hur det fungerar, för det är ju kcal in/ut som gäller.

någon som vill berätta lite snabbt vad som händer i kroppen när man tar tex ALA? (:

nordland
2006-06-16, 23:07
förstår inte riktigt detta med fettförbrännings produkter, hur det fungerar, för det är ju kcal in/ut som gäller.

någon som vill berätta lite snabbt vad som händer i kroppen när man tar tex ALA? (:

Tar du ala så kommer blodsockret att sjunka. Därför ska du endast inta ala före de måltider som innehåller mycket kolhydrater.

Precis kaloriminus = tappad vikt. De flesta sk fettförbränningsprodukter innehåller någon sorts ört ex synephrine som höjer termogenesen i kroppen, vilket bidrar till ökad förbränning. Dock är det kcal in/ut som är viktigast.

Srednq
2006-06-17, 11:29
frågade om fettförbränningstillskott en gång och fick till svar att det finns inga lagliga "piller" som ökar ämnesomsättningen.

dom flesta finns de väl nån sorts krydda som ökar kroppsvärmen lite och kanske ökar mättnadskänslan

King Grub
2006-06-17, 12:18
fick till svar att det finns inga lagliga "piller" som ökar ämnesomsättningen.

...såpass att det har någon avgörande betydelse.

formula4shape
2006-06-17, 12:45
förstår inte riktigt detta med fettförbrännings produkter, hur det fungerar, för det är ju kcal in/ut som gäller.

Helt rätt, finns dock preparat som gör det lättare för dig att ligga på ett högt minus och tappa i fettvikt (t.ex. dämpa hunger, stabilisera blodsocker, mer ork/fokus etc). Att de lagliga tillskotten inte får din kropp att "bränner mer fett" är konstaterat, men de är inte helt värdelösa eftersom det hjälper dig på andra plan som faktiskt kan ha stor betydelse för resultatet i t.ex. en deff.

maxz
2006-06-17, 13:26
Tackar för svaren! :thumbup:

EiseltUK
2006-06-17, 17:43
De effektivaste fettförbrännarna i dagsläget som är lagliga är troligen de som stimulerar PPAR ("fettförbränningsgenerna"). Jag skulle personligen inte ens fundera på att använda något annat. Ska i Juli gå upp på 6 kapslar under en period och se hur det funkar eftersom effekten anses vara dosrelaterad.

Grönt té(EGCG, synefrin, pyruvat, cla, koffein och sånt har ingen effekt på mig eller i varje inte någon fettförbränningshjälp som jag märker av. Däremot kan vissa preparat ge en jävla energikick - men då dricker jag nog hellre kaffe. :D

/ Henrik

Ola Wallengren
2006-06-18, 10:31
Tar du ala så kommer blodsockret att sjunka. Därför ska du endast inta ala före de måltider som innehåller mycket kolhydrater.

Precis kaloriminus = tappad vikt. De flesta sk fettförbränningsprodukter innehåller någon sorts ört ex synephrine som höjer termogenesen i kroppen, vilket bidrar till ökad förbränning. Dock är det kcal in/ut som är viktigast.

ALA förbättrar eventuellt insulinkänsligheten hos typ2 diabetiker, inget sånt är visat hos friska tränande.
Förbättrad insulinkänslighet minskar snarare än ökar risken för lågt blodsocker och är inte levern tömd på glykogen så tar en ökad glukagonutsöndring hand om den saken.