handdator

Visa fullständig version : Varför går jag inte ner längre?


Brooklyn
2006-06-16, 16:16
hejsan,
har nu deffat ett tag här, har hållit mig runt 1700kcal varje dag, och rört på mig likvärdigt varje dag, men om man jämför denna vecka med förra så har jag gått upp 1kg?! istället för att gå ner... hur kan de komma sig? hur kan min viktnedgång stannat upp?
:S
mvh.

krilleh
2006-06-16, 16:20
Vägde du dig samma tidpunkt på dygnet? Annars är det bara röra på dig mer. alltid nåt man missar när man väger saker

Brooklyn
2006-06-16, 16:23
har rört på mig i princip lika mycket... och jag väger all mat noggrant med digitalvåg så där är inte heller "boven", och JA, väger mig alltid nykissad på morgonen :P

krilleh
2006-06-16, 16:33
har rört på mig i princip lika mycket... och jag väger all mat noggrant med digitalvåg så där är inte heller "boven", och JA, väger mig alltid nykissad på morgonen :P

men va finns de att göra igentligen? Rör på dig mer / Ät mindre! så går du ner.. Ingen idé att sitta här och grina ;)

dynamo
2006-06-16, 16:35
Jag tycker också att jag obefogat gått upp ett par kilo senaste veckan/veckorna (även innan gårdagens glufseri med chips och öl). Resultatet i spegeln ser dock bättre ut än tidigare.

Min våg säger iaf att jag samlat på mig mycket vätska och tappat lite i kroppsfett, så jag tror gärna på den.

puccini
2006-06-17, 00:46
Væskebalansen i kroppen varierer jo veldig fra dag til dag og fra uke til uke, selv om du kanskje spiser og trener akkurat like mye hver dag.

Om du bare veier deg 1 gang i uken, kan du ha veid deg på "feil" dag, dvs at du veide 1 kg mer akkurat den dagen, pga mer væske. Neste dag veide du kanskje 1 kg mindre, uten at du visste det.

Nordenator
2006-06-17, 07:38
Vissa vågar är skräp.
Min digitala personvåg varierar runt 2 kilo beroende på.. ja.. vafan den vill.
Man kan tro att det är hur man står på den, men med exakt samma position kan vikten variera med full mängd.

Kan vara det som är ett problem?