handdator

Visa fullständig version : Roma Victor - släpps idag!


Zakath
2006-06-16, 13:08
För alla som har förbeställt ( :cool: ), det tar ytterligare två veckor innan spelet släpps för den stora massan.

Spelet är ett mmorpg, som utspelas i en historiskt autentisk miljö 180 år e.kr. Spelet är helt gratis att spela, förutom en initiell avgift på ca. 25 pund för själva nedladdningen av spelet, då ingår också 10 av dessa pund som omvandlas till in-game valuta i spelet (sesterces). Spelutvecklarna RedBedlam kommer att få in mer pengar i form av "donationer", det är så man köper mer pengar till sin karaktär - även om man självklart kan klara sig utan att köpa en enda sesterce.

Man spelar antingen som en romare eller fri man (barbar), det första spelområdet kommer utgöras av södra Kaledonien, runtomkring Hadrians Wall. Spelområdet kommer utökas i takt med att antalet spelare växer. Allt är i skala 1:1.

Det finns över 150 olika färdigheter att lära sig i spelet, många av dem ytterst komplexa (jämför crafting med hur den fungerar i "A Tale in the Desert". Nyckeln till framgång är specialisation.

En ofullständig lista över spelets olika färdigheter:
http://www.roma-victor.com/game/skills.php

Mer om spelets olika features, färdigheter, politik,, stridssystem ekonomi, boende m.m.:
http://www.roma-victor.com/sotw/

Stridssytemet förklarat:
http://www.roma-victor.com/game/cnc.php

Hur fuskare eller andra icke-önskade karaktärer bestraffas istället för banning:
http://www.roma-victor.com/news/press/showpr.php?pr=060323a

Hemsida:
http://www.roma-victor.com/


Tyvärr finns det inga bilder på spelet med all grafik "på", t.ex. gräs och andra marktexturer saknas, men här kommer några gamla bilder som kan ge er en uppfattning om ungefär hur det ser ut:

I utkanten av en fiskeutpost huserad av fria män och kvinnor:
http://www.roma-victor.com/news/media/RV_51216_3_24_53.jpg

En av romarnas arenor där en tvåmanna strid precis har avgjorts:
http://www.roma-victor.com/news/media/RV_5827_18_7_50.jpg

Vissa av slavarna i Rom har inte ens råd med kläder:
http://www.roma-victor.com/news/media/RV_5817_14_9_16.jpg

En romersk legion:
http://www.roma-victor.com/news/media/RV_Screenshot_2005619_21_48_5.jpg

Slartibartfast
2006-06-16, 13:08
Skit grafik.

ugglan
2006-06-16, 13:11
Skit grafik.

De flesta som spelar MMO bryr sig inte om grafik_____________ kvalitén i första hand, det är oftast annat som fångar intresset.

Zakath
2006-06-16, 13:14
Skit grafik.

"Tyvärr finns det inga bilder på spelet med all grafik "på", t.ex. gräs och andra marktexturer saknas, men här kommer några gamla bilder som kan ge er en uppfattning om ungefär hur det ser ut:"

Vissa av dessa screenshots är tagna för ca. 4 år sedan, snart blir det förhoppningsvis bra mycket snyggare när allting "enablas".

Slartibartfast
2006-06-16, 13:19
ok. läste inte inlägget. Kollade bara screenshotsen och fällde en kommentar. :D fan vet jag om såntdär.

Fatalist
2006-06-16, 13:40
Ser sjukt coolt ut. Mörkt och otrevligt!

Zakath
2006-06-16, 13:46
Ser sjukt coolt ut. Mörkt och otrevligt!

Det är ju rätt coolt att bli t.ex. lönnmördare eller rånmördare. Om ingen ser en när man utför dådet så sprids heller inget rykte om det och man skulle kunna leva precis som vem som helst - men med en mörk hemlighet (man får så kallade "badges" och "reputations" beroende på vad man gör, vad man kan m.m.). Men om någon skulle se dådet det så skulle ryktet förmodligen spridas, olika långt beroende på hur illa det man gjorde var och man skulle få det väldigt svårt att överleva i staden. Kanske skulle man t.o.m. bli tvungen att flytta till ett helt annat land eller byta sida där de inte känner till ens rykte.

Zakath
2006-06-16, 22:48
Spelet blir tyvärr uppskjutet upp till 24h, kanske mer :( Men åtminstone så ger det mig tid att sova!

Förövrigt så kommer den första spelytan som släpps vara ca. 100x30km stor någonstans i södra Kaledonien. :thumbup:

Absinteh
2006-06-16, 23:00
Wow. Kanske ska börja spela lite dator igen, till sommaren :)
Nerladdningsavgift? Har de inga cd-nycklar eller dylikt :O?

Zakath
2006-06-16, 23:09
Wow. Kanske ska börja spela lite dator igen, till sommaren :)
Nerladdningsavgift? Har de inga cd-nycklar eller dylikt :O?

Jo det är cd-nyckel och allt sånt som kostar, nedladdningen följer ju med. Tror jag såg dig på RV forumen :)

Tigerkotten
2006-06-16, 23:17
Ge url till thrailer e du snäll, jag spanade igenom videos lite och kan säga att jag är inte impad för 5öre.

Hur kommer pvp systemet vara uppbyggt? Är det 2sidor som ska slåss mot varandra eller hur är det tänkt?


DAOC är däremot ett bra mmorpg spel, helt klart bästa mmorpg spelet som är ute på marknaden om du frågar mig iaf. Då PVP systemet är grym i detta lir.

Thrailer på spelet jag pratar om
http://www.youtube.com/watch?v=oiJhWKAggCE&search=DAOC
Så synd att spelet inte är så känt bara, hade varit trevligare med mera EU eng spelare.

Nästa bra mmorpg spel tippar jag är Warhammer Online o det kommer under 2007 om jag inte misstar mig.

Zakath
2006-06-16, 23:23
Ge url till thrailer e du snäll, jag spanade igenom videos lite och kan säga att jag är inte impad för 5öre.

Hur kommer pvp systemet vara uppbyggt? Är det 2sidor som ska slåss mot varandra eller hur är det tänkt?


DAOC är däremot ett bra mmorpg spel, helt klart bästa mmorpg spelet som är ute på marknaden om du frågar mig iaf. Då PVP systemet är grym i detta lir.

Thrailer på spelet jag pratar om
http://www.youtube.com/watch?v=oiJhWKAggCE&search=DAOC


Nästa bra mmorpg spel tippar jag är Warhammer Online o det kommer under 2007 om jag inte misstar mig.

Det finns inte någon trailer än, eftersom de startar smått. Bara 1500 spelare som får spela första två veckorna, sedan 5000 till, o.s.v. Sedan så är det ju verkligen inte det färdiga spelet de klippen du sett visar.

Läs om stridssystemet, det är riktigt häftigt:
http://www.roma-victor.com/game/cnc.php

Tigerkotten
2006-06-16, 23:29
Det finns inte någon trailer än, eftersom de startar smått. Bara 1500 spelare som får spela första två veckorna, sedan 5000 till, o.s.v. Sedan så är det ju verkligen inte det färdiga spelet de klippen du sett visar.

Läs om stridssystemet, det är riktigt häftigt:
http://www.roma-victor.com/game/cnc.php

Pff borde ju visa videos som visar hur spelet är mera på riktigt om dom ska få upp hypen.

Jag läste ang pvp systemet lite, det verkade faktiskt inte speciellt bra om du frågar mig iaf.

Kommer det bara finnas klasser som kan strida? För läste det var crosshair grejs som var osynligt, så man skulle försökta sikta ordentligt etc? Verkade lite skumt. Har du testat andra mmorpg zakke? Det som jag länkade till t ex?

Fatalist
2006-06-16, 23:32
Ge url till thrailer e du snäll, jag spanade igenom videos lite och kan säga att jag är inte impad för 5öre.

Hur kommer pvp systemet vara uppbyggt? Är det 2sidor som ska slåss mot varandra eller hur är det tänkt?


DAOC är däremot ett bra mmorpg spel, helt klart bästa mmorpg spelet som är ute på marknaden om du frågar mig iaf. Då PVP systemet är grym i detta lir.

Thrailer på spelet jag pratar om
http://www.youtube.com/watch?v=oiJhWKAggCE&search=DAOC
Så synd att spelet inte är så känt bara, hade varit trevligare med mera EU eng spelare.

Nästa bra mmorpg spel tippar jag är Warhammer Online o det kommer under 2007 om jag inte misstar mig.

DAOC är ett fjortislir, no offense, men det är ett riktigt grinda-för-att-kunna-skryta-med-grejer-i-PVP-lir.

Tacka vet jag Ultima Online, urfadern till alla MMORPGs! :)

Tigerkotten
2006-06-16, 23:35
DAOC är ett fjortislir, no offense, men det är ett riktigt grinda-för-att-kunna-skryta-med-grejer-i-PVP-lir.

Tacka vet jag Ultima Online, urfadern till alla MMORPGs! :)

fjortis lir lol? Daoc har bästa pvp känslan, det är pvp som gör att spelet hållet längst och inte blir tråkigt.

Visst man måste hålla på spela ihop sig för att mäta sig med de bästa osv om man ska lira i grupp, men det går ju spela med olika personer och möta sådant folk med. Man kan ju alltid välja springa flera än 1 grupp för möta andra med.

Zakath
2006-06-16, 23:37
Pff borde ju visa videos som visar hur spelet är mera på riktigt om dom ska få upp hypen.

Jag läste ang pvp systemet lite, det verkade faktiskt inte speciellt bra om du frågar mig iaf.

Kommer det bara finnas klasser som kan strida? För läste det var crosshair grejs som var osynligt, så man skulle försökta sikta ordentligt etc? Verkade lite skumt. Har du testat andra mmorpg zakke? Det som jag länkade till t ex?

De startar lugnt, de försöker inte hypa spelet så mycket eftersom de långsamt vill bygga upp spelarbasen. Det är en seriös community. Dessutom är det ju lite svårt att göra snygga videos när de har alla grafikinställningar på lowest/off.

Det finns inga klasser, alla kan bli bra på allt, men som sagt - specialisation är av stor vikt då systemet är byggt för att vara så realistiskt som möjligt. Man tappar t.ex. långsamt i kunskap om olika saker om man inte använder dem. Men sedan kan man ju träna upp karaktären styrka m.m. plus att man kan välja hur bra förutsättningar karaktären har för olika saker i början.

Anledningen till att man inte har ett sikte är för realism plus att man vill att systemet ska vara mer skicklighetsbaserat - en bra träff kan avgöra en hel strid på bara några sekunder. Man kan säga att striderna är 50% egenskaper/utrustning m.m. och 50% spelarskicklighet.

Jag har spelat ett tiotal mmorpgs (då räknar jag inte med diverse "sämre" gratis-mmorpgs) i minst två veckor, jag har spelat några stycken i över 6 månader. Men aldrig riktigt funnit ett spel som passat mig helt och hållet.

Tigerkotten
2006-06-16, 23:43
Anledningen till att man inte har ett sikte är för realism plus att man vill att systemet ska vara mer skicklighetsbaserat - en bra träff kan avgöra en hel strid på bara några sekunder. Man kan säga att striderna är 50% egenskaper/utrustning m.m. och 50% spelarskicklighet.

Jag har spelat ett tiotal mmorpgs (då räknar jag inte med diverse "sämre" gratis-mmorpgs) i minst två veckor, jag har spelat några stycken i över 6 månader. Men aldrig riktigt funnit ett spel som passat mig helt och hållet.

Verkar vara främst melee om det ens finns range saker?

Jag tycker faktiskt det är lite löjligt att man ska kunna dö fort bara för den andra får in ett "tur" slag :) Det e bättre om man vet hur saker och ting fungerar, men endå kan man ju jämföra detta med "crit" i andra spel. Då man tar mera dmg också.

Har du testat spelet jag gav länk till? Jag antar du prövat WoW iaf? Vad tyckte du om det, dåligt o bra? Testat Guild Wars? Samma fråga där etc :) Kan nämna EQ med.

Zakath
2006-06-17, 00:02
Verkar vara främst melee om det ens finns range saker?

Jag tycker faktiskt det är lite löjligt att man ska kunna dö fort bara för den andra får in ett "tur" slag :) Det e bättre om man vet hur saker och ting fungerar, men endå kan man ju jämföra detta med "crit" i andra spel. Då man tar mera dmg också.

Har du testat spelet jag gav länk till? Jag antar du prövat WoW iaf? Vad tyckte du om det, dåligt o bra? Testat Guild Wars? Samma fråga där etc :) Kan nämna EQ med.

Ranged finns också, allt från att kasta sten till enorma ballistor! Dock inte implementerat riktigt ännu. Men ranged är mer som understöd/artilleri (tänk stora strider), det är inget man använder 1 mot 1 oftast av vad utvecklarna sagt om det.

Spelet är som sagt gjort för att vara hyfsat realistiskt, i verkligheten så har man inga hitpoints, man kan dö/förblöda av ett välriktat slag. Men du har faktiskt färdigheter som dodge/parry/rustning som skyddar dig, och sedan måste ju motståndaren också träffa dig för att det ska räknas, om du flyttar på dig i rätt ögonblick missar han antagligen. Om du inte vill dö så kan du ju alltid träna upp din long-distance running - så att du kan fly istället ;) Men det rekommenderas att man flyr innan man blir trött av stridandet. Normala strider brukar ta minst någon minut, oftast längre, speciellt om man har lagkamrater med sig som kan stoppa blödningar m.m. One hit kills finns i princip inte, normalt så förblöder man till döds.

Jag har spelat DAOC, det var ganska kul, men systemet var så väldigt låst tycker jag både strider och spelvärld. Craftingen var extremt simpel. I Roma Victor så utformas ju hela världen av spelarna, det går inte ut på att nå maxlvl för att kunna köra pvp. Och craftingsystemet är väldigt komplext.

WoW har jag inte spelat mycket, gillar inte den communityn, omogen, grafiken är ganska kass (även om RV inte har den bästa grafiken heller, men det vet man ju inte än), simpel crafting även om minispelen kan vara lite roliga en kort stund, oflexibel spelvärld. Mainstream. Väldigt låst stridssystem.

EQ2 har spelats ordentligt i ca. ett halvår - mycket trevligt spel! Grymt fin grafik för att vara online också! Bra craftingsystem, interaktivt och komplext :thumbup: Älskar marknadssystemet när man kan sälja från sitt hus, jag tjänade nog 1 plat/dag redan på lvl 15-20. Hyfsat stridssystem, lite väl låst och något orealistiskt, men snygga effekter m.m. Oflexibel spelvärld.

Inte testat guild wars, men om jag har förstått rätt så är striderna hyfsat lika EQ2, men med mer taktik i. Fast inte särskilt flexibel spelvärld.

Om man ska spela RV så ska man nog inte enbart spela för en snabb rush, även om adrenalinkicken i ett stort slag eller ett bakhåll är enorm så händer det ju inte lika ofta då döden inte är helt lättövervinnelig och sedan kommer det ju vara full looting - total realism. Kanske att vara ett band rånare/banditer som springer om kring i gränstrakterna skulle vara den mest fartfyllda spelstilen, men det kräver nog väldigt stor skicklighet för att överleva.

Kom gärna med mer kritik och kommentarer, det är kul att diskutera sånt här!

Tigerkotten
2006-06-17, 00:12
Jag har spelat DAOC, det var ganska kul, men systemet var så väldigt låst tycker jag både strider och spelvärld. Craftingen var extremt simpel. I Roma Victor så utformas ju hela världen av spelarna, det går inte ut på att nå maxlvl för att kunna köra pvp. Och craftingsystemet är väldigt komplext.



Hmms låst i strider kan jag inte hålla med om för 5 öre, det finns så många möjligheter om hur man ska betee sig för att vinna olika fighter.

Vet ej om du kört när TOA fanns? Alla olika ML abilitys osv?
Craftingen i daoc är verkligen sämst, där är WoW rätt bra. Men jag avskydde allt med crafting att göra och ville bli klar med det så fort som möjligt :)

Crafting handlade mest om pengar och TID.

Här är en bra pvp film om hur mycket man variation och hur teamworket är viktigt. Ventrilo (där folk pratar) kommer man också höra.

http://f.nu/madition/daoc/jajamael/

Sedan spara som på filmen där :) Ta o se den! :)

Hoppas att Roma spelet är något för dig :) Jag har aldrig gillat pve extremt mycket om det inte är första gången man tar något slags monster eller så, pvp var mitt stora nöje. Pven var bara delmålet för att kunna vara bra i pvpn.

Zakath
2006-06-17, 00:20
Hmms låst i strider kan jag inte hålla med om för 5 öre, det finns så många möjligheter om hur man ska betee sig för att vinna olika fighter.

Vet ej om du kört när TOA fanns? Alla olika ML abilitys osv?
Craftingen i daoc är verkligen sämst, där är WoW rätt bra. Men jag avskydde allt med crafting att göra och ville bli klar med det så fort som möjligt :)

Crafting handlade mest om pengar och TID.

Här är en bra pvp film om hur mycket man variation och hur teamworket är viktigt. Ventrilo (där folk pratar) kommer man också höra.

http://f.nu/madition/daoc/jajamael/

Sedan spara som på filmen där :) Ta o se den! :)

Hoppas att Roma spelet är något för dig :) Jag har aldrig gillat pve extremt mycket om det inte är första gången man tar något slags monster eller så, pvp var mitt stora nöje. Pven var bara delmålet för att kunna vara bra i pvpn.

Jämfört med RV så är striderna låsta. I RV måste vapnet göra kontakt med fiendens kropp för att det ska vara en träff, det finns inget som att markera någon och trycka på skjut knappen. Man träffar det som vapnet träffar, därför kan saker som vapnets och karaktärens längd och storlek också vara avgörande, att smyga sig på någon kan också vara en enorm fördel (även om den påsmugna karaktären förmodligen får en stor adrenalinkick vilket gör karaktären mycket starkare och snabbare en kort stund). Det är också s.k. full collision i RV vilket innebär att när en kropp träffar en annan så påverkas kropparna av varandra, därför kan saker som olika formationer vara avgörande i strider som t.ex. en kilformation kombinerat med ett anfall från flanken.

Förövrigt är RV extremt PVP orienterat då alla kan anfalla alla var som helst, det finns inget 100% säkert område (även om nybörjare har en kort tid då de är skyddade). Finns oändliga möjligheter där.

ManuelIT
2006-06-17, 00:40
WoW är bäst!

Tigerkotten
2006-06-17, 00:51
Jämfört med RV så är striderna låsta. I RV måste vapnet göra kontakt med fiendens kropp för att det ska vara en träff, det finns inget som att markera någon och trycka på skjut knappen. Man träffar det som vapnet träffar, därför kan saker som vapnets och karaktärens längd och storlek också vara avgörande, att smyga sig på någon kan också vara en enorm fördel (även om den påsmugna karaktären förmodligen får en stor adrenalinkick vilket gör karaktären mycket starkare och snabbare en kort stund). Det är också s.k. full collision i RV vilket innebär att när en kropp träffar en annan så påverkas kropparna av varandra, därför kan saker som olika formationer vara avgörande i strider som t.ex. en kilformation kombinerat med ett anfall från flanken.

Förövrigt är RV extremt PVP orienterat då alla kan anfalla alla var som helst, det finns inget 100% säkert område (även om nybörjare har en kort tid då de är skyddade). Finns oändliga möjligheter där.

Finns ju i spelet jag också pratar om "pvp överallt" förutom i vissa huvudstäder och sedan kan folk inte röra en på låg level, om man nu inte börjar attackera en annan. Då är man lovligt byte för andra hela tiden efter det :) Saken med det systemet är att världen inte får vara för stor, för då blir det svårare att hitta bra fighter. Men men svårt o spekulera just nu :)

Daoc > allt inom mmorpg atm iaf :D

Tigerkotten
2006-06-17, 00:54
ladda du ner filmen jag länka till?

WoW var kul en stund, sedan så insåg man pvp systemet sög och det handlar om pve pve pve pve pve

Zakath
2006-06-17, 00:55
Finns ju i spelet jag också pratar om "pvp överallt" förutom i vissa huvudstäder och sedan kan folk inte röra en på låg level, om man nu inte börjar attackera en annan. Då är man lovligt byte för andra hela tiden efter det :) Saken med det systemet är att världen inte får vara för stor, för då blir det svårare att hitta bra fighter. Men men svårt o spekulera just nu :)

Daoc > allt inom mmorpg atm iaf :D

Jojo, du kan nog mer om Daoc än mig. Det kan jag inte säga emot :) Daoc har med all säkerhet en mycket snabbare spelstil än RV, medan RV har större realism och komplexitet. Det är en smaksak vad man föredrar, jag har ju inte direkt provat hela RV ännu så jag vet egentligen inte hur det funkar i praktiken, mest i teorin.

Om någon undrar något mer om RV får ni gärna fråga så kan vi diskutera, men nu ska jag sova! Go'natt!

Zakath
2006-06-17, 00:58
ladda du ner filmen jag länka till?

WoW var kul en stund, sedan så insåg man pvp systemet sög och det handlar om pve pve pve pve pve


Nej jag hade aldrig tid, är ju mest intresserad av RV.

Men om du verkligen tycker att filmen var viktig för diskussionen om rv så kan jag nog ta mig tid att se den imorrn. :)

Tigerkotten
2006-06-17, 01:10
Nej jag hade aldrig tid, är ju mest intresserad av RV.

Men om du verkligen tycker att filmen var viktig för diskussionen om rv så kan jag nog ta mig tid att se den imorrn. :)

Mjae om RV vet jag inte, men du tycker striderna är låsta. Vilket du kommer se att dom inte är det minsta :) Utan möjligheten är extrema hur en fight kan sluta.

Zakath
2006-06-17, 09:33
Mjae om RV vet jag inte, men du tycker striderna är låsta. Vilket du kommer se att dom inte är det minsta :) Utan möjligheten är extrema hur en fight kan sluta.

Men att striderna kan sluta på många olika sätt och att det finns flera olika alternativ behöver ju inte betyda att striderna inte är låsta. Med låsta menar jag i princip att det inte krävs någon extra skicklighet för att träffa rätt och att man på något sätt måste markera den/det man slår på.

Självklart kan ett spel vara bra med eller utan "låsta" strider :) Den bästa (medeltids)stridssiumlatorn/spelet jag spelat är Mount&Blade. Där är striderna väldigt öppna och intressanta! Jag hoppas att striderna I RV ska vara relativt lika dem i Mount&Blade, även om jag vet att det kommer vara ganska annorlunda.

Prova att ladda ner demot så får du testa det jag kallar "öppna" strider, kom gärna med en liten recension om du provar det:
http://www.taleworlds.com/mb_download.html

Tigerkotten
2006-06-17, 10:37
Nej jag laddar inte ner något demo, filmer kan jag ladda ner men ej demos. Jag blir fast i spel rätt enkelt o jag vill ej nöta spel igen :D

Faktiskt så fungerar inte fighter på sådant sätt som du säger, om en person slår dig på ett visst sätt så kan du replikera med en viss style. Som fungerar bättre eftersom din motståndare har gjort en sak mot dig, sedan slå från sidan,bakifrån,framifrån finns det olika styles för.

Evadar du ett slag, blockar ett slag, så är möjligheten ofta att du kan köra en viss style som follow up som kanske ger mera dmg eller annan sak. Eller bara gör en style och följer upp med en annan style som kräver att du gjorde den första stylen osv.

Så slå o slå är det verkligen inte :p

Zakath
2006-06-17, 10:46
Nej jag laddar inte ner något demo, filmer kan jag ladda ner men ej demos. Jag blir fast i spel rätt enkelt o jag vill ej nöta spel igen :D

Faktiskt så fungerar inte fighter på sådant sätt som du säger, om en person slår dig på ett visst sätt så kan du replikera med en viss style. Som fungerar bättre eftersom din motståndare har gjort en sak mot dig, sedan slå från sidan,bakifrån,framifrån finns det olika styles för.

Evadar du ett slag, blockar ett slag, så är möjligheten ofta att du kan köra en viss style som follow up som kanske ger mera dmg eller annan sak. Eller bara gör en style och följer upp med en annan style som kräver att du gjorde den första stylen osv.

Så slå o slå är det verkligen inte :p

Haha okej :D Men det är ett ganska kort singleplayer spel ;) Absolut ett av de mest prisvärda spel jag köpt! (jag har hela)

Jo visst är striderna så, men de är ju fortfarande låsta i ett fast system, du markerar gubben du vill anfalla, trycker på en knapp eller ikon för en viss attack, tar emot ett slag som antingen missar eller träffar helt oberoende av hur du rör din karaktär (du kan inte blockera eller evada ett slag/skott manuellt), o.s.v.

En bra jämförelse stod ju i den här artikeln:
http://www.roma-victor.com/game/cnc.php

"To illustrate the point we'll compare two combat examples:

Conventional RPG fight ...
Bandit hits you for XX points of damage.
You miss the bandit.
Bandit hits you for XX points of damage.
You hit the bandit for XX points of damage.
Bandit misses you.
You hit the bandit for XX points of damage.
The bandit dies.

Real life fight ...
*Clank* as the bandit frantically blocks your sword with his shield.
*Smack* as your shield comes up under the bandit's chin. (That might do it - he's getting tired since you've both been fighting fiercely for several minutes and you're both slowing down.)
*Thunk* as the bandits poorly timed thrust misses introducing his hand to your helmet.
*Squelch* as your sword surprisingly slips through a gap in his lorica causing severe damage to the bandit's upper arm and causing him to collapse in a useless (probably screaming) heap.

In Roma Victor, combat can be expected to have much more in common with the latter example. "

Jag tycker om det konventionella stridssystemet, men det system som används i RV tycker jag är väldigt spännande då det simulerar en verklig strid mycket mer realistiskt.

Tigerkotten
2006-06-17, 11:18
"To illustrate the point we'll compare two combat examples:

Conventional RPG fight ...
Bandit hits you for XX points of damage.
You miss the bandit.
Bandit hits you for XX points of damage.
You hit the bandit for XX points of damage.
Bandit misses you.
You hit the bandit for XX points of damage.
The bandit dies.

Real life fight ...
*Clank* as the bandit frantically blocks your sword with his shield.
*Smack* as your shield comes up under the bandit's chin. (That might do it - he's getting tired since you've both been fighting fiercely for several minutes and you're both slowing down.)
*Thunk* as the bandits poorly timed thrust misses introducing his hand to your helmet.
*Squelch* as your sword surprisingly slips through a gap in his lorica causing severe damage to the bandit's upper arm and causing him to collapse in a useless (probably screaming) heap.


Är ju faktiskt inte alls sådär :) Men visst mera realitiskt kan jag hålla med om att RV är, om man jämför med andra spel så har dom andra saker och ting man kan göra. Som kan avgöra en fight på olika sätt, man måste vara speccad på ett visst sätt, ha olika potions som ger tillbaka endurance, hp, mana osv. Eller kanske ha en viss sak som man kan handla för sina intjänade "pvp" poäng. Som gör att du får tillbaka hela din hp. Man kan också ha olika vapen som lämpar sig mot en viss motståndare, och på ett visst vapen kan den innehålla en charge som gör att du gör skada mera för ett visst antal sekunder.
Sedan andra saker som du kan använda mot en spellcaster som kanske gör att han inte kan göra något på 15sekunder, eller att hans spells gör sämre dmg osv. Så det är verkligen mycket saker och ting.


Jag tycker att dom dära clank smack osv är bara andra ord, för om vi snackar realtiskt så om om du får en smäll så tar du lite skada och kanske blir omskakad, fortsätter det så kan det sluta upp med att du blir medvetslös / död. Så hits for xxx dmg tycker jag inte är så tokigt iaf :)

*smack* kan man som sagt jämföra med endurance som man tappar normalt i spel och efter den e borta så slår man dåligt och ej kan använda styles osv.
*thunk* antar jag är miss?
*squelch* kan man jämföra med ett critslag som tar mycket mera.

Ta o ladda ner filmen jag sa nu! :) Bara för se hur det kan vara mera :)

Zakath
2006-06-17, 11:32
Är ju faktiskt inte alls sådär :) Men visst mera realitiskt kan jag hålla med om att RV är, om man jämför med andra spel så har dom andra saker och ting man kan göra. Som kan avgöra en fight på olika sätt, man måste vara speccad på ett visst sätt, ha olika potions som ger tillbaka endurance, hp, mana osv. Eller kanske ha en viss sak som man kan handla för sina intjänade "pvp" poäng. Som gör att du får tillbaka hela din hp. Man kan också ha olika vapen som lämpar sig mot en viss motståndare, och på ett visst vapen kan den innehålla en charge som gör att du gör skada mera för ett visst antal sekunder.
Sedan andra saker som du kan använda mot en spellcaster som kanske gör att han inte kan göra något på 15sekunder, eller att hans spells gör sämre dmg osv. Så det är verkligen mycket saker och ting.


Jag tycker att dom dära clank smack osv är bara andra ord, för om vi snackar realtiskt så om om du får en smäll så tar du lite skada och kanske blir omskakad, fortsätter det så kan det sluta upp med att du blir medvetslös / död. Så hits for xxx dmg tycker jag inte är så tokigt iaf :)

*smack* kan man som sagt jämföra med endurance som man tappar normalt i spel och efter den e borta så slår man dåligt och ej kan använda styles osv.
*thunk* antar jag är miss?
*squelch* kan man jämföra med ett critslag som tar mycket mera.

Ta o ladda ner filmen jag sa nu! :) Bara för se hur det kan vara mera :)

Det du beskriver, har interaktivitet, men det har inget att göra med t.ex. hur bra du siktar, det viktiga i ett sådant system är timing och rätt val av färdigheter. Men det spelar ingen roll, vi är ju ändå överens om att det är två helt olika system, båda med sina för och nackdelar.

Orden var nog mer för att beskriva hur striderna är, att man t.ex. ser att personen har lyft sin sköld lite för högt och då hinner man kanske få in ett slag i magen om man är snabb och siktar bra. Blir man t.ex. träffad i huvudet så försämras ens syn kraftigt och man blir rejält omskakad, en träff i armen försämrar ens sikte och styrka. Man kan också bli träffad av det första slaget så att man långsamt förblöder under stiden om man har otur.
Men det kanske viktigaste i en strid är ens vigour, om man är så trött att man inte orkar slå har man ändå ingen nytta av ett svärd som kostade en förmögenhet.
Hitpoints är en grov förenkling av att man oftast överlever en viss tid i en strid genom sin skicklighet/tur/motståndarens brist på skicklighet.
Får motståndaren in ett riktigt bra slag så kan striden vara avgjord på två sekunder, med hitpoints går det inte till så, där räknas det som att nästan alla slag träffar även om det i verkligheten bara krävs en eller två träffar för att avgöra en strid.

Men sen är det ju inte som att en nybörjare lyckas döda de mest erfarna och vältränade spelarna särskilt ofta i RV (om ens någonsin), som exempel kan jag säga att den största krigaren av barbarerna har dödat ca. 130 romare och bara dött 4 gånger. Där snackar vi om skicklighet (alla hade nästan samma utrustning i testet)!

Einar
2006-06-17, 11:53
Man förstod inte ett smack av den där filmen. såg ut som en mage som använde samma spell hela tiden och bytade targets.

Tigerkotten
2006-06-17, 12:08
Man förstod inte ett smack av den där filmen. såg ut som en mage som använde samma spell hela tiden och bytade targets.

Han är en healer :D Hans främsta jobb är att se till att andra lever, och interrupta de andra och "messa"(så de andra står stilla) :) Men visst kan förstå att det e klurigt att förstå :p

grisbil3n
2006-06-17, 12:40
Fyfan va coolt det verkar men det lär det inte vara i vanlig ordning :P

Zakath
2006-06-17, 12:58
Fyfan va coolt det verkar men det lär det inte vara i vanlig ordning :P

Haha vi får se! :D Spelet har ju onekligen en enrom potential, och från vad jag har sett i betan vågar jag nog säga att det inte kommer att bli en besvikelse när alla grundläggande skills och funktioner är implementerade. Kan nog dröja någon månad eller två innan det är avklarat.

Själv är jag medlem i "The Fyrd", en slags militia som ska skydda de tre forten/byarna i Erring från rånare/banditer och romerska inkräktare. Jag kommer också att hjälpa till i räder mot romarna.

Zakath
2006-06-29, 20:09
Tänkte att det kanske är dags för en liten bump, för imorrn 18.00 UTC så ska det släppas för preordrarna (14e Juli är det begränsad publik release).

Men jag räknar med förseningar, hoppas bara det släpps imorgon!

Zakath
2006-06-30, 15:27
NU verkar det vara bekräftat att spelet släpps ca. 23.00 svensk tid idag! Blir inte mycket spelande, men jag ska upptidigt imorrn! 14e Juli är fortfarande datumet då det går att köpa. :)

Håll till godo med två bilder från betatestet.

http://www.roma-victor.com/news/media/RV_Screenshot_2005529_21_28_34.jpg
http://www.roma-victor.com/news/media/RV_593_21_49_40.jpg

Zakath
2006-07-13, 12:28
Tänkte uppdatera tråden lite grann, spelets har ju en begränsad release om 3 dagar, 16e Juni 18:00 UTC (samma som GMT).

Det har gått väldigt bra för mig i spelet än så länge, rankad 1a i färdigheten combat och 3a i block samt dodge. Min guild och The Hundred har raidat romarnas stad en hel del! Det gick över förväntan, då vi nästan kontrollerade staden, jag tror jag dödade 20 romare under en dag, innan jag dog i ett bakhåll mitt i staden. Utvecklarna hade inte räknat med att någon sida skulle bli så här överlägsen så här tidigt i spelet så då kom någon slags romersk ledare med en halv legion till staden för utökad skydd. Så för tillfället är romarna ganska säkra.

Många buggar och en riktigt allvarlig bugg har fixats i spelet, vi har också fått en del nytt innehåll, men det mesta nya bör komma runt den 16e tror jag.

Här är några screenshots på bl.a. guden Mercury (Wodan/Woden kallas han av germaner), och när vi tränar lite grann (bl.a. medlemmar i min guild The Fyrd ich The Hundred):

http://i61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/Screensh.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/Screens.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/Screen.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/Scree.jpg

Här kommer en till bild jag hittade på mmorpg.com:

http://images.mmorpg.com/images/screenshots/012005/2559.jpg

Vi har fått meddelande om att speedgrass kommer ganska snart efter den 16e (limited public release).

reinholdsson
2006-07-13, 12:31
Ser roligt ut!

Zakath
2006-07-15, 13:24
Och imorgon kl. 18:00 UTC (GMT) så släpps de första 500 nycklarna! Sedan släpps det 500/dag tills de kommit upp i 5000.

Ska bli mycket kul med allt nytt folk!

Zakath
2006-07-18, 15:47
Den här tråden blev ju lite ensidig, men här kommer en sista bump från mig. :)

Spelet är nu släppt och det släpps ca. 500 nycklar/dag tills de första 5000 sålts.

Beställ här:
https://www.roma-victor.com/order/

Hemsidan:
https://www.roma-victor.com

Passa på nu om ni vill vara med från början, ingen månadsavgift heller så det gör ju inget om man inte kan spela så mycket jämt!

Zakath
2007-01-15, 22:29
Och en till sista bump, nu är UI:n mycket förbättrad, grafiken är riktigt mysig och massa annat trevligt.

Några screenshots på den nya grafiken:

http://s61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/?action=view&current=mawr1.jpg
http://s61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/?action=view&current=Screenshot_2007113_19_31_41copy.jpg
http://s61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/?action=view&current=Screenshot_2007113_19_34_16copy.jpg
http://s61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/?action=view&current=Screenshot_2007113_19_42_22copy.jpg
http://s61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/?action=view&current=Screenshot_2007113_17_13_33.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/9268/zzipf3.png
http://img413.imageshack.us/img413/5818/zzb8.png
http://img99.imageshack.us/img99/6518/zzzzzcs4.png

Edit: Varför funkar inte img taggarna?

Zakath
2007-01-15, 22:34
Vad kasst, jag använde fel länkar, här kommer de första igen:

http://i61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/mawr1.jpg

http://i61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/Screenshot_2007113_19_31_41copy.jpg

http://i61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/Screenshot_2007113_19_42_22copy.jpg

http://i61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/Screenshot_2007113_17_13_33.jpg

ramagoen
2007-01-15, 22:37
Coolt. Undra ifall man ska börja med det. Kan man kontrollera nå PC-gubbar? (tänk typ vakter.)

Zakath
2007-01-15, 22:40
Coolt. Undra ifall man ska börja med det. Kan man kontrollera nå PC-gubbar? (tänk typ vakter.)

Vad menar du? Man kan hyra vakter (npcs), men de är värdelösa. Självklart går det att "hyra" vanliga spelare också, men då får du förmodligen punga ut en del också. ;)

ramagoen
2007-01-15, 22:44
Ja ungefär så. Tråkigt att dom e värdelösa. Blir nog att vänta på Darkfall Online istället :)

Zakath
2007-01-15, 22:50
Ja ungefär så. Tråkigt att dom e värdelösa. Blir nog att vänta på Darkfall Online istället :)

Darkfall verkar mycket intressant måste jag säga, följer det ivrigt. Men sen har jag alltid Roma Victor att luta mig tillbaka på. :)

Kwon
2007-01-15, 22:56
Var det kul lir då Zakke?

Du följer väl HBO's Rome? Säsong 2 nu :D

Zakath
2007-01-15, 23:00
Var det kul lir då Zakke?

Du följer väl HBO's Rome? Säsong 2 nu :D
Jag hinner tyvärr inte spela RV nu, Chalmers. :(

Jag blev galen och fick roidrage på första avsnittet av Rome när de inte uttalade Caesar med latinskt uttal (Kajsar). :furious: :D Fast serien verkar intressant, men jag orkar inte med all drama och sex o sånt, jag vill bara se allt annat (speciellt striderna).

Kwon
2007-01-15, 23:02
Om du inte orkar se hela, kolla på näst sista episoden från Säsong 1, den e nice

Zakath
2007-01-15, 23:56
Om du inte orkar se hela, kolla på näst sista episoden från Säsong 1, den e nice

Jag såg på näst sista, "The Spoils", men det var ju inga sköldpaddsformationer i den. Bara lite man mot man strid och lönnmörderi. Ganska bra ändå. :)

Dav0d
2007-01-16, 01:23
Stabilt! Satt precis och tänkte på om jag skulle köpa ett MMO snart. Länge sedan jag spelade ett som var bra. Tror jag defenitivt ska spela detta, av 2 anledningar mest. Älskar Rome total war och allting som har med Rome att göra. Samt det nya krigssystemet är något jag velat se i ett RPG spel under en väldigt lång tid! Antar att det kommer finnas en del obalans och sådant i början. Men ge detta spel sin tid så kan det bli hur grymt som helst. Tack för tipset Zakath!

Dav0d
2007-01-16, 01:28
Ska sova nu och kolla igenom spelet ännu mer imorgon kväll om det blir att köpa. Fortsätt skriv nyheter och erfarenheter om spelet är du snäll Zakath. Adjö Godnatt :)

ramagoen
2007-01-16, 18:23
Darkfall verkar mycket intressant måste jag säga, följer det ivrigt. Men sen har jag alltid Roma Victor att luta mig tillbaka på. :)

Mjo, men finns de inte möjlighet att typ leja 200 NPC's , göra egen stad, egen by eller whatever? :D

ska kanske läsa lite. Ska ta å göra det nu men om du vet svaret på min fråga kan du ju svara :)

Zakath
2007-01-16, 19:02
Mjo, men finns de inte möjlighet att typ leja 200 NPC's , göra egen stad, egen by eller whatever? :D

ska kanske läsa lite. Ska ta å göra det nu men om du vet svaret på min fråga kan du ju svara :)

Finns flera guilds som har byggt sina egna byar, men tro mig, det är verkligen inget enmannajobb.

Och för att leja 200 npcs behöver du nog vara miljonär, och om du var det skulle jag nog rekommendera att satsa på att bli lord/magistrat över en by/stad eller ev. starta en guild.

ramagoen
2007-01-16, 19:27
Finns flera guilds som har byggt sina egna byar, men tro mig, det är verkligen inget enmannajobb.

Och för att leja 200 npcs behöver du nog vara miljonär, och om du var det skulle jag nog rekommendera att satsa på att bli lord/magistrat över en by/stad eller ev. starta en guild.

Mja jag förstår det, överdrev lite :smash: :)

Är det väldigt krävande? Sitter på en amd athlon 1600+ med 1024mb minne samt ett GF FX 5600 256mb, vill inte ha ett spel som laggar apa! Även fast jag mest e ute efter upplevelsen, hehe.

Zakath
2007-01-16, 19:35
Mja jag förstår det, överdrev lite :smash: :)

Är det väldigt krävande? Sitter på en amd athlon 1600+ med 1024mb minne samt ett GF FX 5600 256mb, vill inte ha ett spel som laggar apa! Även fast jag mest e ute efter upplevelsen, hehe.

Det är mer krävande än man kan tro, det är också en fördel att ha shaders 2.0 för att kunna se alla marktexturer. Men kolla bara på systemkraven på deras hemsida.

Tuniz
2007-01-16, 20:06
WoW är bäst!

WoW är aldeles för enkelt!

Man kan komma upp till lvl 60 på vad? 1 månad om man spelar mycket och vet vad man gör.

Final Fantasy 11, där har du en utmaning! :devil:

Att komma till maxlevel första gången man spelar? 6-8 månader om man spelar relativ mycket ;). Crafting tar tid, pengar och är ingen picknick. Man kan inte gå ut och exp:a själv, iallafall inte bra. Gillar du inte teamplay gillar du inte FFXI.

NMs och HNMs (monster / bossar som droppar rare saker) slåss folk verkligen för
och end-game är tidskrävande.

Med andra ord, börja inte spela detta spelet seriöst om du inte är arbetslös :laugh: .

Kul som fan och en riktig utmaning när jag spelade, dock fanns det vissa brister såsom RMT och väldigt tidslrävande / väldigt mycket gruppspel. Nuförtiden består FFXI communityn till 45% harcore players, 45% RMT och 10% nybörjare / folk som kommer sluta innom en snar framtid XD.

Dav0d
2007-01-16, 23:30
Vad har ni för spel att tips om. Jag gillar mer avancerade MMO spel med lite nytänkande. Gärna ett spel där företaget visar potential till att ge spelet en bra framtid. Vad ska man börja spel eller spela i framtiden för spel ?(Om det inte släppts ännu). Tips önskas gärna med beskrivning medans jag surfare vidare för information för mig själv!

Tack och Adjö

Trance
2007-01-16, 23:35
WoW är aldeles för enkelt!

Man kan komma upp till lvl 60 på vad? 1 månad om man spelar mycket och vet vad man gör.

Final Fantasy 11, där har du en utmaning! :devil:

Att komma till maxlevel första gången man spelar? 6-8 månader om man spelar relativ mycket ;). Crafting tar tid, pengar och är ingen picknick. Man kan inte gå ut och exp:a själv, iallafall inte bra. Gillar du inte teamplay gillar du inte FFXI.

NMs och HNMs (monster / bossar som droppar rare saker) slåss folk verkligen för
och end-game är tidskrävande.

Med andra ord, börja inte spela detta spelet seriöst om du inte är arbetslös :laugh: .

Kul som fan och en riktig utmaning när jag spelade, dock fanns det vissa brister såsom RMT och väldigt tidslrävande / väldigt mycket gruppspel. Nuförtiden består FFXI communityn till 45% harcore players, 45% RMT och 10% nybörjare / folk som kommer sluta innom en snar framtid XD.

Extremt få mmorpg kräver skicklighet. De tar bara tid.

Dav0d
2007-01-16, 23:55
Spelade FFXI i 6 månader förut, tyvärr tog skolan kål på mig(spelade det för 3 år sedan). Men fy fan va stabilt spel det var för sin tid och ännu stabilare var som sagt spelarna som spelade det.

Trance
2007-01-16, 23:57
Vad har ni för spel att tips om. Jag gillar mer avancerade MMO spel med lite nytänkande. Gärna ett spel där företaget visar potential till att ge spelet en bra framtid. Vad ska man börja spel eller spela i framtiden för spel ?(Om det inte släppts ännu). Tips önskas gärna med beskrivning medans jag surfare vidare för information för mig själv!

Tack och Adjö

Inte spelat själv men Eve:online kanske?

Dav0d
2007-01-17, 00:00
Inte spelat själv men Eve:online kanske?

Spelade det ett par månader, helt ok spel. Men jag föredrar när man springer omkring på marken och har sin karaktär framför sig. Känner mig mer involverad i världen och ja det passar mig bättre. Tack annars för tipset :)

Dav0d
2007-01-17, 00:02
Darkfall låter jäkligt lovande. Tyvärr lär det ta ett tag innan det släpps och Beta plats lär vara svårt att få tag i... Någon som varit med och utforskat möjligheterna för spelet ?

Zakath
2007-01-17, 00:42
Vad har ni för spel att tips om. Jag gillar mer avancerade MMO spel med lite nytänkande. Gärna ett spel där företaget visar potential till att ge spelet en bra framtid. Vad ska man börja spel eller spela i framtiden för spel ?(Om det inte släppts ännu). Tips önskas gärna med beskrivning medans jag surfare vidare för information för mig själv!

Tack och Adjö

Låter ju som RV där, men det är bara en oslipad diamant än så länge. :)

Tuniz
2007-01-17, 00:53
Extremt få mmorpg kräver skicklighet. De tar bara tid.

När nämnde jag något om skicklighet? :confused:

när vi ändå är inne på det, jo, FFXI krävde faktiskt en del skicklighet :P

Tuniz
2007-01-17, 00:57
Spelade FFXI i 6 månader förut, tyvärr tog skolan kål på mig(spelade det för 3 år sedan). Men fy fan va stabilt spel det var för sin tid och ännu stabilare var som sagt spelarna som spelade det.

Ja, FFXI är... jag menar var jäkligt kul :D.

Hur långt lyckades du komma? level, job etc.

Riktigt skönt community om man kom in i ett bra LS och kul om man gillar teamplay ^^.

För att vara "on topic". Jag vet att spelet inte är helt klart, men är det planerat att se ut sådär? Tycker, som många andra sagt, att grafiken är väldigt under standard. Även de "nya" bilderna.
Även menyerna / chattfönstret / personers namn ser väldigt tråkigt ut :/. Hoppas det förbättras för när jag läste om spelet så lät det dock jäkligt intresant ^^.

PS: skala 1:1? tycker coloseum ser lite tajt ut *rolleyes*

Dav0d
2007-01-17, 00:59
Låter ju som RV där, men det är bara en oslipad diamant än så länge. :)

Jo jag vet, spelet har grym potential. MEN!
De är få utvecklare utan någon större inkomst. De har utvecklat spelet i 6 år därför undrar man om den där diamanten någonsin kommer bli slipad så som jag vill ha det. Hoppas på det dock.

Dav0d
2007-01-17, 01:01
Ja, FFXI är... jag menar var jäkligt kul :D.

Hur långt lyckades du komma? level, job etc.

Riktigt skönt community om man kom in i ett bra LS och kul om man gillar teamplay ^^.

För att vara "on topic". Jag vet att spelet inte är helt klart, men är det planerat att se ut sådär? Tycker, som många andra sagt, att grafiken är väldigt under standard. Även de "nya" bilderna.
Även menyerna / chattfönstret / personers namn ser väldigt tråkigt ut :/. Hoppas det förbättras för när jag läste om spelet så lät det dock jäkligt intresant ^^.

PS: skala 1:1? tycker coloseum ser lite tajt ut *rolleyes*

Vad var jag, spelade väl inte super aktivt. Men vid 50 ungefär.
Dock var det antingen 3 eller 4 år sedan, känns som en evighet. Kommer ihåg att jag spelade det under nyårsnatten faktiskt, nördade grymt det nyåret :thumbup:

Men jäklar vad det tog tid att levla i det spelet! Där behövde man mycket mer skicklighet än i WoW dessutom.

PS : FFXI tog min oskuld i MMO spel, därför har man varit ganska kräsen sedan dess för det spelet var väldigt bra för sin tid och är det ännu!

Zakath
2007-01-17, 01:18
För att vara "on topic". Jag vet att spelet inte är helt klart, men är det planerat att se ut sådär? Tycker, som många andra sagt, att grafiken är väldigt under standard. Även de "nya" bilderna.
Även menyerna / chattfönstret / personers namn ser väldigt tråkigt ut :/. Hoppas det förbättras för när jag läste om spelet så lät det dock jäkligt intresant ^^.

PS: skala 1:1? tycker coloseum ser lite tajt ut *rolleyes*

Man ser inte personers namn förrän man är väldigt nära dem (men man kan alltid se sitt eget i tredjepersonsperspektiv).
Jag vet inte riktigt vad du menar med menyerna, man kan ändra dem eller ta bort dem om man inte gillar dem, så jag ser inget problem med det. De är dessutom nyligen förbättrade, hela UIn är mer intuitiv. :)
Ang. grafiken i allmänhet så kommer det aldrig bli massa flashiga magier/seriestil eller något sånt, det satsas på en realistisk grafik. Och det är faktiskt ganska annorlunda att spela det, högre upplösning (eftersom jag krymper bilderna), bättre kvalitet plus att det är lite rörelse i träd och sånt av vinden. Jag tycker faktiskt att med de nya effekterna så är RVs grafik helt klart njutbar i t.ex. skog. Vissa animationer lämnar dock en del att önska, men det kommer.

Skalan är 1:1, ja. Och du skulle nog vara förvånad över hur exakt vissa byggnader är placerade jämfört med den historiska datan. :thumbup: Tänk på att staden du ser kolosseumet i är en mindre garnisonsstad, men det är fortfarande väldigt stort, tar en bra stund att springa runt hela. Finns en mycket mindre träarena i ett fort vid Hadrians mur också.

Zakath
2007-01-17, 01:21
Jo jag vet, spelet har grym potential. MEN!
De är få utvecklare utan någon större inkomst. De har utvecklat spelet i 6 år därför undrar man om den där diamanten någonsin kommer bli slipad så som jag vill ha det. Hoppas på det dock.

Du skulle nog bli förvånad över hur ofta uppdateringarna kommer ibland, jag ser inte utvecklarteamet som en större begränsning. Och med tanke på de nya uppdateringarna så har jag faktiskt fått nytt hopp. :)

ugglan
2007-01-17, 03:57
Extremt få mmorpg kräver skicklighet. De tar bara tid.

finns inte mycket i mmorpgs som kräver skicklighet, nej


//inne på 7e mmo-året

ugglan
2007-01-17, 04:01
addendum: såvida inte "ej utvecklingsstörd" räknas som en skicklighet

Dav0d
2007-01-17, 04:49
addendum: såvida inte "ej utvecklingsstörd" räknas som en skicklighet

HAhahhahha :D!! natt humor på topp! :)

Zakath
2007-01-21, 17:35
finns inte mycket i mmorpgs som kräver skicklighet, nej


Där kan man förhoppningsvis finna en viss skicklighet i RV, åtminstone i strider med en lika vältränad motståndare. Sen är det som sagt en fördel om man inte är utvecklingsstörd också, ju smartare man är ju smartare kan man rollspela vilket oftast leder till bra/intressanta saker. :)

Några till screenshots, jag hoppas att vi inte har allt för många modemanvändare här. :oops:

http://i61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/Screenshot_2007118_21_29_49copy.jpg

http://i61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/Screenshot_2007117_23_23_8copy.jpg

http://i61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/Screenshot_2007118_21_43_3copy.jpg

http://i61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/Screenshot_2007118_12_55_59copy.jpg

http://i61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/Screenshot_2007118_12_59_17copy.jpg

http://i61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/Screenshot_2007118_12_5_8copy.jpg

http://i61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/Screenshot_2007118_12_5_19copy.jpg

http://i61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Roma%20Victor/Screenshot_2007118_12_5_15copy.jpg