handdator

Visa fullständig version : Hungrig på kvällen :(


Smurfen
2006-06-16, 11:03
äter min sista måltid klockan 22.00-22.30
Tonfisksallad, 2 fullkornsknäckebröd med keso på.

sover 01-02 tiden... blir inte speciellt mätt på den sista måltiden utan känner mig hungrig hela tiden..

frukt hjälper bara i 10 min... några tips?

Krampus
2006-06-16, 11:07
äter min sista måltid klockan 22.00-22.30
Tonfisksallad, 2 fullkornsknäckebröd med keso på.

sover 01-02 tiden... blir inte speciellt mätt på den sista måltiden utan känner mig hungrig hela tiden..

frukt hjälper bara i 10 min... några tips?

Fett håller dig mätt länge tex nötter eller jordnötsmör.
Håller du ngn form av diet så ser du bara till att du inte överstiger den kalorimängd dieten är satt till. :)

alexsingh
2006-06-16, 11:12
havregrynsgröt, innehåller mkt fibrer, gör dig mätt... hjälper mig i alla fall när jag ska deffa. plus att det e så jävla äckligt utan sylt så man tappar matlusten efter en halv portion

Ät en portion precis före läggdags

Melker
2006-06-16, 11:13
Fett håller dig mätt länge tex nötter eller jordnötsmör.
Håller du ngn form av diet så ser du bara till att du inte överstiger den kalorimängd dieten är satt till. :)

Ät 250gram kvarg!

Jag äter det mellan kl 20-21 och står mig till frullen kl 06:00.

Melker
2006-06-16, 11:14
havregrynsgröt, innehåller mkt fibrer, gör dig mätt... hjälper mig i alla fall när jag ska deffa. plus att det e så jävla äckligt utan sylt så man tappar matlusten efter en halv portion

En massa kolhydrater innan läggdags? Nja, passar inte mig iaf.

alexsingh
2006-06-16, 11:15
Ät 250gram kvarg!

Jag äter det mellan kl 20-21 och står mig till frullen kl 06:00.

innehåller mycket mer energi än 40 g (1dl) havregryn

Smurfen
2006-06-16, 11:29
Fett håller dig mätt länge tex nötter eller jordnötsmör.
Håller du ngn form av diet så ser du bara till att du inte överstiger den kalorimängd dieten är satt till. :)

aaa funderar på äta sötmandel som sista måltid istället för 17:00 med kyckling filen.. spelar väl ingen roll om jag äter fett som sista måltid eller mitt på dagen eller?

keso är de inte samma som kvarg?

nej nej sista måltid ska innehålla lite kolhydrater som möjligt

Krampus
2006-06-16, 11:36
aaa funderar på äta sötmandel som sista måltid istället för 17:00 med kyckling filen.. spelar väl ingen roll om jag äter fett som sista måltid eller mitt på dagen eller?

keso är de inte samma som kvarg?

nej nej sista måltid ska innehålla lite kolhydrater som möjligt

Du håller alltså på med diet?
Fett vill du ha i dina senare/sista måltider just pga av att det tas upp långsamt och ger dig en större mättnadskänsla. Håll bara koll på kalorimängden.
Keso är grynost kvarg är Kesella. Skillnaden är konsistensen som hos kvargen är kräm-aktig, inga gryn. Du får något mer protein och lite mindre fett om du väljer kesella/kvarg. Sök i forumet, det finns massor av svar på dina frågor. :)

Smurfen
2006-06-16, 11:41
Du håller alltså på med diet?
Fett vill du ha i dina senare/sista måltider just pga av att det tas upp långsamt och ger dig en större mättnadskänsla. Håll bara koll på kalorimängden.
Keso är grynost kvarg är Kesella. Skillnaden är konsistensen som hos kvargen är kräm-aktig, inga gryn. Du får något mer protein och lite mindre fett om du väljer kesella/kvarg. Sök i forumet, det finns massor av svar på dina frågor. :)

nej jag håller inte på med diet.... jag är på överskott
oki men då gör jag så att jag tar en näve sötmandel sista måltiden istället... keso är 1.5% fett den jag har hemma... mindre fett då borde det väl vara fettfritt vad jag vet...

Krampus
2006-06-16, 11:43
nej jag håller inte på med diet.... jag är på överskott
oki men då gör jag så att jag tar en näve sötmandel sista måltiden istället... keso är 1.5% fett den jag har hemma... mindre fett då borde det väl vara fettfritt vad jag vet...

Men då så! :) Fett = Du håller dig mätt längre.

Baha
2006-06-16, 11:46
Kanske är det inte hunger heller utan mer ett sug, jag åt ofta masor på kvällen förr, men har helt slutat med det, känns som man kunnat bryta en dålig vana bara för inte är det att man e hungrig:)

Melker
2006-06-16, 13:15
innehåller mycket mer energi än 40 g (1dl) havregryn

Jo det är sant att 40gram havregryn innehåller mindre energi än 250gram kvarg. :D

Havregryn 320kcal/100gram, 50%kolhydrater, 7%fett
Kvarg 68kcal/100gram, 3,9% kolhydrater, 0,2%fett

Fast jag föredrar långsamt kasein än en massa kolhydrater inför natten.
Men då vill ju jag gå ner i vikt samtidigt som jag bygger muckler! :cool: