handdator

Visa fullständig version : Sveriges vinst mot Paraguay.


Da2
2006-06-16, 10:57
För det första...Så jääävla skönt! För att uttrycka mig grovt. Sedan har jag bara en sak att säga, eller egentligen två;

Källström istället för Svensson.
Allbäck istället för Ibrahimovic.

Sa det innan matchen, säger det även efter.

Anledning?
Zlatan uträtter inte ett skit på planen förrutom att sumpa ett friläge och dessutom sega ner spelet för Sverige. Sen uttryck som; "Zlatan är Zlatan", "Zlatan byter man bara inte ut", köper jag bara inte. Alla skall kunna petas, ja, till och med Zlatan. Allbäck har visat att han i landslaget levererar (något man knappast kan säga om Zlatan) och passar dessutom mer in i Sveriges spelstil med fart och fläkt.

Kim Källström är mer kreativ, löper mer, skjuter mer och bättre än Anders Svensson gör. För mig är det en gåta hur en spelare som gjort en halvdann säsong i Elfsborg går före en som övertygat i franska Rennes. Bara det bytet gjorde stor skillnad igår. Det känns som man i framtiden har en man i Kim Källström som man kan bygga spelet runt, och det känns tryggt.

Någon som håller med?

Du gaaamla, Du friiia...

rQx
2006-06-16, 11:01
Ut med Svensson in med Källström bänka Zlatan och Allbäck och in med Elmander.

balder
2006-06-16, 11:01
Jepp jag håller med till fullo faktiskt. *popcorn*

daja
2006-06-16, 11:06
Ut med Svensson in med Källström bänka Zlatan och Allbäck och in med Elmander.
I såna fall ska man spela Elmander på kanten, vi behöver en straffområdesspelare som Allbäck för att kunna göra mål.

rQx
2006-06-16, 11:17
Ja, han sumpade två ... :D

daja
2006-06-16, 11:22
Ja, han sumpade två ... :D
och elmander gjorde hur många?

rQx
2006-06-16, 11:27
och elmander gjorde hur många?
Spelade fram till Allbäck som spelade fram till Ljungberg. Han gjorde like mycket för Sverige på 10 minuter som Allbäck på 45.

daja
2006-06-16, 11:38
Spelade fram till Allbäck som spelade fram till Ljungberg. Han gjorde like mycket för Sverige på 10 minuter som Allbäck på 45.
från yttermittfältet ja, med allbäck kvar som passade till målet.
Allbäck är ju i vanliga fall en farlig målskytt, det visar ju inte minst hans snitt i landslaget, Elmander har aldrig nånsin varit en bra målskytt.

rQx
2006-06-16, 11:45
Tycker han tillför mer till laget än Allbäck i alla fall. Ta ut Larsson och in med Zlatan Allbäck. =)

Sebbe_H
2006-06-16, 11:48
Larsson Allbäck är bättre. Sagt det förr och säger det igen, zlatan är en överskattad fjolla som inte kan göra mål.

daja
2006-06-16, 11:50
Tycker han tillför mer till laget än Allbäck i alla fall. Ta ut Larsson och in med Zlatan Allbäck. =)
Peta Larsson? Ska vi inte kalla in Hasse Berggren när vi ändå håller på? ;)

Nejv
2006-06-16, 11:51
Ut med Zlatan istället, låt honom komma in i mitten/slutet av andra.

daja
2006-06-16, 11:51
Larsson Allbäck är bättre. Sagt det förr och säger det igen, zlatan är en överskattad fjolla som inte kan göra mål.
När Zlatan är i den kassa form han för tillfället är i är det solklart bättre att köra med Larsson-Allbäck. Allbäck är klart underskattat och han och Larsson har många matcher ihop vilket jag tror kommer gynna dom mot England.

Nejv
2006-06-16, 11:54
När Zlatan är i den kassa form han för tillfället är i är det solklart bättre att köra med Larsson-Allbäck. Allbäck är klart underskattat och han och Larsson har många matcher ihop vilket jag tror kommer gynna dom mot England.

+1

Zlatan ska komma in när alla andra är trötta så att han kan hitta formen genom att sätta ett mål.

Noodles
2006-06-16, 11:59
Larsson Allbäck är bättre. Sagt det förr och säger det igen, zlatan är en överskattad fjolla som inte kan göra mål.

Det gäller att skilja på en formsvacka och en dålig spelare. Zlatans potential är betydligt större än Allbäcks. Trots det vill jag hellre se Allbäck från start. Att ha Zlatan som inhoppare kan vara en bra idé.

Goddaniel
2006-06-16, 12:08
Säga vad man vill om Zlatan men en bollkonstnär är han, det kan man inte förneka även fast han är i dålig form just nu.
Någon som vet förresten hur det kommer gå med Zlatans ljumskar? Kommer han missa nästa match?

Tackar Gud också för att Källström äntligen fick spela.

andeN.
2006-06-16, 12:19
Någon som vet förresten hur det kommer gå med Zlatans ljumskar? Kommer han missa nästa match?



Enligt Sportbladet:

Senaste besked från landslagsledningen i dag:
– Det är osäkert om han kan spela mot England.
Zlatan, 24, ska undersökas i Bremen i eftermiddag, när landslaget kommer ”hem” till sin bas.

Hoppas att det inte är något allvarligt. :)

rQx
2006-06-16, 12:20
Larsson var osynlig i denna matchen, experterna efter matchen skyllde på att han gjorde ett enormt arbete defensivt. Ska inte en anfallare vara offensiv, byta in bättre defensiva spelare så att Larsson kan få göra mål istället? :)

Goddaniel
2006-06-16, 12:26
Enligt Sportbladet:

Senaste besked från landslagsledningen i dag:
– Det är osäkert om han kan spela mot England.
Zlatan, 24, ska undersökas i Bremen i eftermiddag, när landslaget kommer ”hem” till sin bas.

Hoppas att det inte är något allvarligt. :)

Tack.

Ja, det får vi verkligen hoppas, ser hellre att en hel Zlatan spelar än Allbäck

Angel
2006-06-16, 12:33
Ja gillar med Zlatan

Pretender
2006-06-16, 12:37
Källström är grym! Lätt den bästa på planen igår :)

Denna (http://www.tv4.se/player/categories.aspx?treeId=40085&pid=58095&more=1) skulle ha suttit, hade varit så vackert!

/P

andeN.
2006-06-16, 12:38
Tack.

Ja, det får vi verkligen hoppas, ser hellre att en hel Zlatan spelar än Allbäck

Jo men Zlatan är ur form just nu. *cry*

Nästan bättre med allbäck från start tror jag.

sehnpaa
2006-06-16, 13:13
Jag blev förstummad. Hade redan planerat en nollnoll-match mot england också. Men plötsligt hände det. Det omöjliga. :)

Fantastiskt! :hbang:

Rock'nRoll
2006-06-16, 13:14
Fan va fint, ska nog sätta några hundra på 1-1 mot england.

MAXX
2006-06-16, 13:29
eh ja. du skrev ganska exakt samma sak som mig..

bra match av Sverige. Bättre laguppställning i andra halvlek.

Allbäck > Zlatan
Källström > Svensson

*popcorn*

2 timmar efter kommer den här tråden. det var väl ganska uppenbart då kanske.. *rolleyes*

chidde
2006-06-16, 13:33
GRABBAR!!!

vadå bänka zlatan?!
har ni redan glömt vem som tog oss till vm i matchen mot ungern i kvalet?
och vem tog oss vidare från gruppen i portugal -04 med sitt klackmål?

inget rubbar våra superswedes, expertkommentatorerna må kritisera när de inte lever upp till deras förväntningar, men så fort de blixtrar till så hyllas dem *screwy*
ett tag var dem till och med på vår henrik larsson!!

bänka våra sk expertkommentatorer istället säger jag!!

blasr
2006-06-16, 13:35
GRABBAR!!!

vadå bänka zlatan?!
har ni redan glömt vem som tog oss till vm i matchen mot ungern i kvalet?
och vem tog oss vidare från gruppen i portugal -04 med sitt klackmål?

inget rubbar våra superswedes, expertkommentatorerna må kritisera när de inte lever upp till deras förväntningar, men så fort de blixtrar till så hyllas dem *screwy*
ett tag var dem till och med på vår henrik larsson!!

bänka våra sk expertkommentatorer istället säger jag!!

Och låt Tommy Salo stå i mål i hockey. Han fixade guld åt Sverige i Lillehammer.

Tenzu
2006-06-16, 14:46
Varje gång Zlatan får bollen så skriker ena kommentatorn, vad han nu heter. "ZLATAN HAR BOLLEN! ZLATAN HAR BOLLEN!!" lite störande. Han har inte producerat någonting ännu så ja skicka in han i slutet så kanske han kan göra lite nytta.