handdator

Visa fullständig version : fett runt bröst


Tulork
2006-06-16, 09:39
Jag har sendan många många år tillbaka haft problem med fett runt bröst, så kallade mansbröst.... *kissass* i alla fall, tidigare när jag va som smalast så kunde jag leva med det, alltså det såg inte sååå jävla farligt ut. Jag vet att punkförbränning inte funkar osv osv men har det nån effekt om man styrketränar bröstmusklerna,... jag komemr inte ihåg riktigt hur det va när jag va som mest tränad... har för mig att det påverkade det på nått sätt i alla fall..

Finns det någon annan lösning på mitt problem, som enligt mig verkar vara relativt ovanligt kring folk i min ålder.. det ända jag lyckats me e att minska på hur mkt dem syns, inte fått bort dem helt.

maxz
2006-06-16, 10:45
Jag har sendan många många år tillbaka haft problem med fett runt bröst, så kallade mansbröst.... *kissass* i alla fall, tidigare när jag va som smalast så kunde jag leva med det, alltså det såg inte sååå jävla farligt ut. Jag vet att punkförbränning inte funkar osv osv men har det nån effekt om man styrketränar bröstmusklerna,... jag komemr inte ihåg riktigt hur det va när jag va som mest tränad... har för mig att det påverkade det på nått sätt i alla fall..

Finns det någon annan lösning på mitt problem, som enligt mig verkar vara relativt ovanligt kring folk i min ålder.. det ända jag lyckats me e att minska på hur mkt dem syns, inte fått bort dem helt.

Deffa ünd styrketräning.

Är lösningen på alla dina problem.

Tulork
2006-06-16, 10:50
hmm det e det jag gör nu och gjorde då.

maxz
2006-06-16, 10:52
hmm det e det jag gör nu och gjorde då.

Om inte det fungerar så har vi ju också dessa alternativ:

-> Fettsugning.
-> Strunta i skiten.

Tulork
2006-06-16, 10:55
fettsugning = den fega vägen. om det inte är det ända alternativet förståss.

Nina L
2006-06-16, 10:57
Hur är din form nu?

alexsingh
2006-06-16, 10:59
om du vill ta bort fett på ett ställe men inte över hela kroppen allmännt e fettsugning det enda alternativet. I annat fall e det bara o deffa mer

Tulork
2006-06-16, 11:01
Efter ett år på högskolan har jag gått upp 10kg.... som jag SKA få bort under sommaren. 125kg/190cm som smalast (gick från ca 175 till ca 125 året innan högskolan) o nu e jag uppe i ca 135... mkt jag vet, men jag lever inte i samma riskzone som jag gjorde innan då jag kunde kränga 9000-12000kcal om dagen och röka ett packe om dagen.

*edit - För att svara på nina då alltså

Nina L
2006-06-16, 11:12
Efter ett år på högskolan har jag gått upp 10kg.... som jag SKA få bort under sommaren. 125kg/190cm som smalast (gick från ca 175 till ca 125 året innan högskolan) o nu e jag uppe i ca 135... mkt jag vet, men jag lever inte i samma riskzone som jag gjorde innan då jag kunde kränga 9000-12000kcal om dagen och röka ett packe om dagen.

*edit - För att svara på nina då alltsåOkaj, men då tycker jag att du kan utgå ifrån att bröstfettet kommer att försvinna när du har kommit i form. (Det är inte säkert att det är så, men det är mycket troligt.)

maxz
2006-06-16, 11:24
Efter ett år på högskolan har jag gått upp 10kg.... som jag SKA få bort under sommaren. 125kg/190cm som smalast (gick från ca 175 till ca 125 året innan högskolan) o nu e jag uppe i ca 135... mkt jag vet, men jag lever inte i samma riskzone som jag gjorde innan då jag kunde kränga 9000-12000kcal om dagen och röka ett packe om dagen.

*edit - För att svara på nina då alltså


Nu är det inte säkert att det går att få bort brösten, för att fett-cellerna, dom försvinner inte, dom bara förminskas, ju mer du går ner i vikt.

Fast du kan säkert få ner dom ännu mer om du fortsätter deffar.

Btw, kan du dra upp en bild?

Mats J
2006-06-16, 13:06
Oftast måste man gå ner bra mycket mer än man tror.. När jag vägde 120 kg så hade jag också ganska mycket fett runt bröstet, trode att om jag deffade bort 10 kg så skulle det vara borta. Men innan det var borta helt hade jag deffat bort 25-28 kg och hade en fett% på ca 8. Innan deffen hade jag 26 i fett %.

Som övriga har sagt, deffa vidare så ska du se att det ger med sig till slut.

bedlam
2006-06-16, 13:30
mkt möjligt att det är bröstkörtlar också, då är det nog inte så mkt att göra utöver operation, eller gör som jag gjort, acceptera det!

Tulork
2006-06-16, 14:29
mkt möjligt att det är bröstkörtlar också, då är det nog inte så mkt att göra utöver operation, eller gör som jag gjort, acceptera det!

jag har mer eller mindre accepterat det.. som sagt, jag har haft det hela mitt liv. Men jag ska kämpa vidare.

Angående bild så har jag massor med bilder, men inga bra. Dessutom vill jag skicka upp dem o visa alla när skillnaden är från 175kg - 100kg.

kalle_balle
2006-06-16, 21:27
det går ju att träna upp bröstmuklserna så det inte syns lik,a mycket heller.

Exhale_
2006-06-17, 00:21
Det du behöver göra är att lära dig en massa om att äta rätt och sen hur man deffar på "riktigt". Alltså inte nån "jag ska banta genom att bara äta ett mål mat om dagen och det ska vara filmjölk..."

Såna "deffningar", om man nu kan kalla det deffning, kommer inte hjälpa dig ett skit mot dina mål utan bara försämra utgångsläget! Genomgå en riktig deff samtidigt som du styrketränar hårt med betoning på bröstmusklerna så ska det inte vara några problem!

Lycka till!

Tulork
2006-06-17, 07:26
Det du behöver göra är att lära dig en massa om att äta rätt och sen hur man deffar på "riktigt". Alltså inte nån "jag ska banta genom att bara äta ett mål mat om dagen och det ska vara filmjölk..."

Såna "deffningar", om man nu kan kalla det deffning, kommer inte hjälpa dig ett skit mot dina mål utan bara försämra utgångsläget! Genomgå en riktig deff samtidigt som du styrketränar hårt med betoning på bröstmusklerna så ska det inte vara några problem!

Lycka till!


Jag tar det som en förolämpning. Tror Du att jag deffar fel när jag har gått ner ca 53kg på ett år.. tror Du att jag inte lärt mig Hur man göra för att gå ner i vikt? De poster som jag har här nu är för att friska upp minnet. Jag gick från hjärtproblem, lungproblem till springa 2km på 7min 33sec(snabbt för en som mig). Jag hade Extrem koll på mitt energi intag, vilket man måste ha om man ska lyckas med nått sånt, jag predikar för andra som vill gå ner i vikt/vill börja gå ner i vikt hur de ska gå till väga och jag tar död på deras ideér om vattendieter, bara äta grönsaker, jag har gått från storlek 57 till 42 i byxor, xxxxl till xl................. alla mina hälsoproblem som hjärtat, lungorna (rökte ett packe om dagen me), knäna var svaga, på gränsen till diabetes är så gott som utrotade.Jag vet hur jag ska göra för at gå ner, det ända jag behöver i dagsläget är en liiiten finslipning, och svar på vissa detaljer som andra kanske också haft erfarenhet av. Jag kan posta en excel fil till dig där det under ett år står EXAKT vad jag tränat och gjort.

Blev ledsen/arg av din reply, om du hade läst tidigare så står det lite om min story....

Nina L
2006-06-17, 08:59
Tror Du att jag deffar fel när jag har gått ner ca 53kg på ett år.. *yourock* :bow: :thumbup: PWNED

Exhale_
2006-06-17, 23:11
Jag tar det som en förolämpning. Tror Du att jag deffar fel när jag har gått ner ca 53kg på ett år.. tror Du att jag inte lärt mig Hur man göra för att gå ner i vikt?

Det är skillnad på att gå ner i vikt och genomföra en bra deff! 53 kg på ett år är i snitt lite mer än 4 kg i månaden. Det är enligt mig inte en bra deff om du vill behålla muskelmassa (och slippa dina problem med fettmassa runt vissa delar av kroppen), däremot är det en bra deff om du vill bli smal snabbt!

De poster som jag har här nu är för att friska upp minnet. Jag gick från hjärtproblem, lungproblem till springa 2km på 7min 33sec(snabbt för en som mig). Jag hade Extrem koll på mitt energi intag, vilket man måste ha om man ska lyckas med nått sånt, jag predikar för andra som vill gå ner i vikt/vill börja gå ner i vikt hur de ska gå till väga och jag tar död på deras ideér om vattendieter, bara äta grönsaker, jag har gått från storlek 57 till 42 i byxor, xxxxl till xl................. alla mina hälsoproblem som hjärtat, lungorna (rökte ett packe om dagen me), knäna var svaga, på gränsen till diabetes är så gott som utrotade.

Det är jättebra jobbat och jag hade varit stolt om jag hade varit i dina skor. Det tyder på bra karaktär att tappa sån stor vikt, men jag tycker ändå inte något av det du nämner behöver betyda att du vet hur man deffar.

Jag vet hur jag ska göra för at gå ner, det ända jag behöver i dagsläget är en liiiten finslipning, och svar på vissa detaljer som andra kanske också haft erfarenhet av. Jag kan posta en excel fil till dig där det under ett år står EXAKT vad jag tränat och gjort.

Blev ledsen/arg av din reply, om du hade läst tidigare så står det lite om min story....

Det var inte meningen att såra dig, men läs mitt svar igen och försök denna gång att ta till dig utav det jag skriver istället för att ta det som en förolämpning!

Tulork
2006-06-18, 08:17
Det är skillnad på att gå ner i vikt och genomföra en bra deff! 53 kg på ett år är i snitt lite mer än 4 kg i månaden. Det är enligt mig inte en bra deff om du vill behålla muskelmassa (och slippa dina problem med fettmassa runt vissa delar av kroppen), däremot är det en bra deff om du vill bli smal snabbt!



Det är jättebra jobbat och jag hade varit stolt om jag hade varit i dina skor. Det tyder på bra karaktär att tappa sån stor vikt, men jag tycker ändå inte något av det du nämner behöver betyda att du vet hur man deffar.



Det var inte meningen att såra dig, men läs mitt svar igen och försök denna gång att ta till dig utav det jag skriver istället för att ta det som en förolämpning!


Oooo det hade kunnat gå myyyycket snabbare, men jag var väldigt rädd för överskottshud och som du säger, tappa muskelmassa.Så, under hela denna tiden styrketränade jag också och hade extrem koll på vad jag åt, så efter ett besök på sjukhuset visade det sig att jag inte bara gått ner en massa, utan också gått up ca 8kg muskelmassa....

Till exempel Bänk innan: 2x55kg Bänk efter: 2x112kg, ökat i styrka i alla muskelgrupper på liknande sätt.

All kunskap som jag har och berättar kommer från Ren erfarenhet i och med att jag själv gått igenom det, det var Inte lätt och många gånger ville man bara skita i allt. Men, det var inte bara min hälsa som förändrades under denna tiden, utan hela min attityd, mitt välfinnande, mitt psyke "reparerades", jag blev trevligare mot folk, gjorde mer saker med mina polare, blev aktivare, hängde på stranden(Alldrig gjort innan i hela mitt liv)...

Jag förstår det du säger om viktnedgång, 4kg/månaden är ganska mkt, men det funkar inte så. I och med att jag Rivstartade när jag vägde som mest med squash, gång, styrketräning och dessutom åt rätt rasade jag i vikt Så in i Helvete de första 2 månaderna, alltså vi snackar Extremt mkt... därefter planade det ut och jag fick en mer normal viktnedgång som jag trivdes med.

Bifogar min dagbok som jag förde under en lång tid, men jag slarvade med den mot slutet så det är därför det fattas.