handdator

Visa fullständig version : Udda kostfråga(spermaproduktion)


Rune_Raptor
2006-06-16, 03:02
Tjena, kanske en aning udda fråga. Men jag tänkte fråga dom kunniga om man kan få ökad spermaproduktion genom kost eller tillskott? Allt man äter har ju ngn funktion, då måste d väl finnas ngt som ökar den produktionen också? :)
Jag menar givetvis i föda eller så, nu snackar jag inte om att "spara" genom avhållssamhet utan ngt som e bevisat eller så.. Kanske ngn som hört ngn skröna? :) Tack på förhand.. Nyfiken som fan :)

Rune_Raptor
2006-06-16, 03:06
glömde skriva att jag inte frågar efter ngt jäkla potenspiller eller sånt tjafs.. Spermaproduktion, inget annat.. :)

OggeP
2006-06-16, 05:32
Om jag inte missminnner mig så har zink den egenskapen. Men jag är inte helt säker. Söka?

davvan
2006-06-16, 09:47
Mmm har också hört att zink är bra för sperman, fast det var ju på "du är vad du äter", så då blir man ju skeptisk ;)

MUGEN
2006-06-16, 18:08
håll dig borta från bastun..

Beecher
2006-06-16, 18:27
Min sperma blir iallafall tjockare när jag ätit mycket ägg... :)

zirak
2006-06-16, 19:10
Det ska finnas några undersökningar om ekologiska mjölkprodukter och deras (positiva) påverkan på sperma kvalitet och kvantitet...

Lasse Kongo
2006-06-16, 19:11
http://www.maximumpills.se/

Köp hem en såndär, sen kan du måla om lägenheten i vitt.

Tabbe
2006-06-16, 19:37
Kundservice och allt *popcorn*

till och med en kille i vit rock som säger att det är bra

Rune_Raptor
2006-06-17, 18:33
Zink? Låter skumt, men hur många "mg" måste man stoppa i sig då innan d blir skillnad.. Ska man köpa ngt enskilt Zink prepp då? E bara 15mg Zink i mina "vitamineral" :)

:MrT:

internethjälten
2006-06-18, 12:25
Kundservice och allt *popcorn*

till och med en kille i vit rock som säger att det är bra

hahahaha, så sant, måste funka ! :hbang:

Janna
2006-06-18, 12:28
Testa diosin från Self Omninutrition. Det funkar enligt experterna har jag hört.

formula4shape
2006-06-18, 18:42
Varför vill man ha "ökad spermaproduktion"? Finns ju inga direkta fördelar med större mängd. Kosten påverkar dock smaken till stor grad vilket kanske är mer intressant? Vad vet jag.

Rune_Raptor
2006-06-20, 02:51
Varför vill man ha "ökad spermaproduktion"? Finns ju inga direkta fördelar med större mängd...

För att jag e porrskadad o kikat för mkt på Peter North. Nä men ärligt, det va bara en fråga ja ville få svar på, inte höra din synpunkt va som e rätt eller fel.

psirus
2006-06-20, 06:25
Varför vill man ha "ökad spermaproduktion"? Finns ju inga direkta fördelar med större mängd. Kosten påverkar dock smaken till stor grad vilket kanske är mer intressant? Vad vet jag.



De skulle väl va skojj å ge dem en dl rakt i fejjan *screwy*

Nitrometan
2006-06-20, 10:33
För att jag e porrskadad o kikat för mkt på Peter North. Nä men ärligt, det va bara en fråga ja ville få svar på, inte höra din synpunkt va som e rätt eller fel.
Precis, tänkte också på Peter North. Du kanske ska googla och se om du kan hitta nån info om han käkade nåt speciellt?

Tolkia
2006-06-20, 11:00
Ät allsidigt så producerar kroppen själv alldeles lagom mycket. Jag tror att den enda situation då man kan öka produktionen nämnvärt genom att äta kosttillskott är då produktionen är nedsatt p.g.a. någon brist. Spara genom avhållsamhet är f.ö. inte särskilt effektivt i fortplantningssyfte (jag vet att det inte var frågan här, men för intresseklubben att anteckna) eftersom äldre spermier är "slöare" och därmed sämre än yngre.

jwzrd
2006-06-20, 12:08
Ät allsidigt så producerar kroppen själv alldeles lagom mycket. Jag tror att den enda situation då man kan öka produktionen nämnvärt genom att äta kosttillskott är då produktionen är nedsatt p.g.a. någon brist. Spara genom avhållsamhet är f.ö. inte särskilt effektivt i fortplantningssyfte (jag vet att det inte var frågan här, men för intresseklubben att anteckna) eftersom äldre spermier är "slöare" och därmed sämre än yngre.

Bästa argumentet idag för idogt självbefläckande?

Lasse Kongo
2006-06-20, 12:47
Precis, tänkte också på Peter North. Du kanske ska googla och se om du kan hitta nån info om han käkade nåt speciellt?

Mycket fet mjölk har han sagt, röd mjölk typ.

Sen gör han ju reklam på sidan som jag länka till :laugh:

Tolkia
2006-06-21, 00:18
Bästa argumentet idag för idogt självbefläckande?
Beror kanske på huruvida man är mer intresserad av att optimera spermiedugligheten eller den anabola testosteronhalten, eller hur det var ... :D

Lasse Kongo
2006-12-06, 16:53
BUMP

Väldigt viktig tråd som inte bör glömmas.

coxie
2006-12-07, 15:26
Måste få flika in en annan konstig fråga angående detta. Om man har sex ofta/onanerar mycket (typ 3+ gånger om dagen) så borde ju produktionen gå upp, hur mycket energi går åt till detta egentligen?

Ni tror säkert jag är helt skadad men hade varit kul om det finns några studier där det nämns siffror :D