handdator

Visa fullständig version : Nyheter ang. Slayer & det nya albumet


Sonny
2006-06-16, 00:47
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=53498

"SLAYER have set "Christ Illusion" as the title of their new album, due on August 8, 2006 via American Recordings/Warner Bros. Records"

Larry Carrolls artwork:
http://images.warner.de/images-artists/WEA/Slayer/627127/1149435.jpg

Vad gäller låtarna har ja hittils hört tre utav dem, "Cult", "Eyes of the insane" och "Jihad". Det låter hyffsat tycker jag, Cult är utan tvekan en "instant classic".

Eyes of the insane tycker jag är lite svårsmält, riffet har lite "Jesus Saves" över sig men när den kommer igång lite är den helt ok.

Jihad är bättre, har lite svårt för trumrytmen i början men återigen när låten kommer igång blir den bättre.

Jag tror att albumet kommer bli lite som "Diabolous in muscia" vilket krävde många lyssningar innan jag började gilla det.

grisbil3n
2006-06-16, 01:05
Najs omslag om inte annat!

skaparn
2006-06-16, 07:07
Jag tror att albumet kommer bli lite som "Diabolous in muscia" vilket krävde många lyssningar innan jag började gilla det.

Jag har bara hört Cult. En mycket bra låt skulle jag vilja säga och Diabolos in Musica har jag fortfarande inte vant mig vid, så jag ber att få avvika lite från din åsikt. Ser verkligen fram emot hela albumet.

Kallar dom verkligen det släppta materialet med Cult för EP? Det snackas skit om Slayers pengatörst på "scenen", och visst förstår man det ifall Slayer retas på det sättet.

Sonny
2006-06-16, 09:51
Jag har bara hört Cult. En mycket bra låt skulle jag vilja säga och Diabolos in Musica har jag fortfarande inte vant mig vid, så jag ber att få avvika lite från din åsikt. Ser verkligen fram emot hela albumet.

Kallar dom verkligen det släppta materialet med Cult för EP? Det snackas skit om Slayers pengatörst på "scenen", och visst förstår man det ifall Slayer retas på det sättet.Som sagt Cult är imo. en riktigt bra låt, som jag sa en "instant classic". Jag diggade den direkt när jag hörde den. De andra två låtarna har ja lyssnat på ett antal gånger o kommer ändå inte riktigt överens med dem. Jag hoppas dock att du har rätt och att resten av skivan låter som "God hates us all" gjorde.

Ang. Eternal Pyre "EP"n så ja det var en jävla besvikelse, Cult och live video, illa.

Pudzianovski
2006-06-16, 10:30
Jihad har blivit lite uppmärksamad pga av texten i USA. Handlar om 9/11 sett från terroristernas sida.

Sonny
2006-06-16, 10:53
Jihad har blivit lite uppmärksamad pga av texten i USA. Handlar om 9/11 sett från terroristernas sida.So i've heard, måste leta upp den eller lyssna riktigt noga ;)

victor_n
2006-06-16, 10:54
vad är slayer??:confused:





















































:D

Rock'nRoll
2006-06-16, 12:37
Slayer är bäst.

Edit: Omslaget påmminer om SOH och SITA, fan va fint!

Sonny
2006-06-16, 13:36
Slayer är bäst.Capital!

Edit: Omslaget påmminer om SOH och SITA, fan va fint!Verkligen, lägg märket till det som ser ut att vara vita huset i lågor till vänster. Carrol kan rita han!

skaparn
2006-06-16, 13:51
Verkligen, lägg märket till det som ser ut att vara vita huset i lågor till vänster. Carrol kan rita han!

Jag tycker bestämt det ser mer ut som Landskyrkan i Skellefteå.

Pudzianovski
2006-06-16, 13:57
Gillar inte Slayer så mycket alls faktiskt. Tycker de är överskattade. Visst är "Angel of death" mfl bra men inte mer.

Men deras omslag suger ju verkligen !!!!! Tacka vet jag Travis Smith :thumbup:

skaparn
2006-06-16, 14:02
Gillar inte Slayer så mycket alls faktiskt. Tycker de är överskattade. Visst är "Angel of death" mfl bra men inte mer.


Harkel! (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=72371)

Aja, det får du förstås tycka. Jag slog på Seasons in the Abyss när jag läste den här tråden och jisses vad det är en bra platta.

skaparn
2006-06-17, 06:18
Som sagt Cult är imo. en riktigt bra låt, som jag sa en "instant classic". Jag diggade den direkt när jag hörde den. De andra två låtarna har ja lyssnat på ett antal gånger o kommer ändå inte riktigt överens med dem. Jag hoppas dock att du har rätt och att resten av skivan låter som "God hates us all" gjorde.

Nu har jag hört även Jihad och Eyes of the Insane. Börkar fundera om du inte har rätt, den kan bli lite kärvare att gilla den här plattan. Vi får återkomma till ämnet när hela albumet släppts i Augusti (eller om det läcker ut innan),

skaparn
2006-08-03, 08:34
Nu har hela plattan släppts på scenen iallafall.

Låter bra, kör hårt!

MasterChief
2006-08-03, 08:47
Nu har hela plattan släppts på scenen iallafall.

Låter bra, kör hårt!

Det var ett tag sen den kom på scenen. Du menar P2P, kanske?




;)

skaparn
2006-08-03, 09:14
Det var ett tag sen den kom på scenen. Du menar P2P, kanske?




;)

Haha, jag blev stallpwnd

http://www.ctgilles.net/images/pictars/stallowned.jpg

Den dök upp på min lokala DMZ-tracker iallafall.