handdator

Visa fullständig version : Gå ner några kilon


mr_andersson
2002-12-15, 18:04
Jag är 195 cm lång, väger runt 104kg...skulle gärna ligga på runt 90 kg istället.

Jag har tillgång till ett ordentligt gym med konditionsmaskiner och styrketräningsutrustning. Har ni några förslag på kost och träningsschema för att hjälpa mig nå mina mål?

Skulle va jävligt tacksam!

EiseltUK
2002-12-15, 21:52
Originally posted by mr_andersson
Jag är 195 cm lång, väger runt 104kg...skulle gärna ligga på runt 90 kg istället.

Jag har tillgång till ett ordentligt gym med konditionsmaskiner och styrketräningsutrustning. Har ni några förslag på kost och träningsschema för att hjälpa mig nå mina mål?

Skulle va jävligt tacksam!

Kör styrketräning tre gånger i veckan, en timme per pass. Dela upp kroppen på tre delar, dvs ca tre muskelgrupper per pass. Detta för att öka muskeltillväxten och stimulera ämnesomstättningen.

Kör förbränningsträning på låg intensitet, d v s att du inte blir för anfådd, i 30-60 minuter ca 5 gånger i veckan. Se till att du har 1-2 dagar i veckan då du inte tränar alls... kanske på helgen?

Se till att äta 5-6 måltider per dag bestående av 25-35 gram protein per måltid (ett proteinpulver kan rekommenderas). Detta för att hålla ämnesomsättningen igång och för att motverka att du bryer ned muskelvävnad. Dra ned på portionsstorleken, speciellt på kvällen. Ät i övrigt normalt, men gärna mycket grönsaker. Om du inte går ned tillräckligt snabbt så kan du testa att dra ned lite på kolhydraterna (ris, pasta, potatis, bröd, frukt osv).

Det tar tid, så ge inte upp!

Mvh
Henrik

mr_andersson
2002-12-16, 18:23
Schysst, tack...ska börja med det snarast!

gasoliner
2002-12-26, 12:37
jag har ett annat förslag..
magsjukan= gick ner 5kg på en natt.. :(

men det är garanterat inte lika roligt som i föregående post.....:booty:

lycka till med deffen!

mr_andersson
2002-12-26, 15:41
hehe, får väl ta extra stora skivor av den mystiska pastejen
som finns på julbordet...seriöst, krya på dig!

Tillbaka till julbordet, deffen börjar självklart efter alla julbord!

:eating: