handdator

Visa fullständig version : Om din bil blir stulen och du hittar den...


Pepparkakssmurfen
2006-06-15, 17:51
1. Ringer du polisen och väntar på dem?
eller
2. Hoppar in i bakluckan?

http://sydsvenskan.se/skane/article165963.ece

"När den 20-årige mannen såg sin flickväns stulna bil, så gömde han sig i bagaget och ringde polisen. Ja, det var en ovanlig biljakt som ägde rum vid ettiden på torsdagen i Helsingborg och som engagerade både någon hundpatrull och en polishelikopter.


HELSINGBORG. Mannen och en kamrat hade hittat bilen, en Honda Civic, vid Ättekulla industriområde. När biltjuvarna återvände och skulle köra vidare smög han in i det lilla bagaget med avsikten att kunna dirigera polisen rätt. Tanken var att hålla en glipa av luckan öppen.

När bilen körde in i en ojämnhet i gatan small luckan igen och mannen kunde inte längre lokalisera sig. Polisen begärde då spårning på mannen mobiltelefon och efter en kort tid kunde Hondan lokaliseras till parkeringsplatsen vid en livsmedelsbutik i Gustavslund nära Ramlösa. Biltjuvarna var då försvunna.

Mannen var oskadd och kunde senare köra iväg med bilen. Vad som fick honom att ta det drastiska beslutet att gömma sig i bagaget kunde polisen på inte uppge. "

Sebbe_H
2006-06-15, 17:53
Haha :D Smart gjort tycker jag, han fick ju tillbaka bilen!

bluelight
2006-06-15, 18:13
Lagom hett nu i sommarvärmen :D

userfriendly
2006-06-15, 18:18
jag blir impad över att man inte får panik o att man lyckas ringa polisen när man blir instängd sådär o bilen kör iväg

reinholdsson
2006-06-15, 18:20
Synd att inte tjuvarna åkte fast bara :(

grisbil3n
2006-06-15, 18:25
Jag hade då inte vågat...

Olsson
2006-06-15, 18:40
Haha! det är i mina kvarter :D

Nismo
2006-06-15, 19:40
Bra idé!

Arf Pingvin
2006-06-15, 20:59
Tjuven hade ju kunnat vara vilken påtänd knarkare som helst. Känns lite mycket hollywood. Inte värt riskera liv och lem för en bil. Bättre vänta med ett järnrör då.

Herkulez
2006-06-15, 22:13
bjudit han på en drink för att jag slipper se skrothögen mer.

Olsson
2006-06-16, 01:13
Nu kommer en "jag mötte lassie varning" :D Jag träffa killen ikväll vars bil blev stulen.
Jag var hos en kompis o kollade på fotboll ikväll och de hade dragit ut ett tält med 3 tvapparater på gräsmattan och sammlat grannarna och vänner. En av killarna var HAN!.

Tydligen så hade hans väska med bilnycklar osv blivit stulen på stranden några dagar tidigare. När de såg att väskan var borta rusa de snabbt bort till bilen och bevaka den tills en extranyckel var fixad. Sen körde de hem bilen. Klantigt nog ställde han bara bilen utanför huset sen, och tjuvarna kom dit o snodde bilen. Han hörde när de starta bilen och körde iväg.

En vän till honom såg hans bil stå på ett industriområde och ringde honom. Han och hans pappa körde dit och ringde polisen. Polisen kom inte men tjuvarna kom. När de skulle köra iväg så sprang han fram o hoppa in i bagaget. Hans pappa försökte hänga på men de körde ifrån med civicen som för övrigt var en Type-R. Polisen spårade mobiltelefonen och drog ut med 8 polisbilar och en polishelikopter och fann bilen efter en halvtimme.

Haha hela händelsen är så rolig.

cheesian
2006-06-16, 07:07
Jag hade ställt mig vid bildörren :S

Pepparkakssmurfen
2006-06-16, 09:56
Jag hade då inte vågat...


Du har väl inte ens en baklucka på grisbilen?! Hahaa!