handdator

Visa fullständig version : Mens och Gravid?


hobbitar
2006-06-15, 16:39
Är det möjligt att vara gravid och ändå få sin mens?

Me_Myself
2006-06-15, 16:41
Ja.
Jag tror nog att det bara brukar va i dem första månaderna.

mela
2006-06-15, 16:42
Inte riktigt mens men blödningar iaf.

Tjuckot
2006-06-15, 16:51
en kompis blev lurad av det, eller han och hans brud (ex nu) nu har han en pojk på 2 år :thumbup:

Leon
2006-06-15, 18:37
Jag hade mens/blödningar med mitt första barn fram till vecka 12 ca, barnmorskan sa att det är vanligt förekommande.

mini
2006-06-15, 18:40
Det är dock väldigt sällan en kvinna kan gå speciellt länge (eller en hel graviditet) och inte märka något om hon nu inte anstränger sig duktigt för att förtränga. Det finns andra tecken på graviditet.

Hur som helst, är man orolig är det ju bara att köpa ett test.

hobbitar
2006-06-15, 18:44
Jag hade mens/blödningar med mitt första barn fram till vecka 12 ca, barnmorskan sa att det är vanligt förekommande.


När är sista veckan i graviditeten man kan göra abort då?

Vad kostar ett sånt där test?

Ironbabe
2006-06-15, 18:44
Man kan få nåt som liknar mens och därmed tro att det är mensen som kommit.

Me_Myself
2006-06-15, 18:47
När är sista veckan i graviditeten man kan göra abort då?

Vad kostar ett sånt där test?

Det kostar under 100lappen alla fall.
Är du orolig?

Lillgrabben
2006-06-15, 18:53
Det är dock väldigt sällan en kvinna kan gå speciellt länge (eller en hel graviditet) och inte märka något om hon nu inte anstränger sig duktigt för att förtränga. Det finns andra tecken på graviditet.

Hur som helst, är man orolig är det ju bara att köpa ett test.


Sambon fick "mensblödningar" ända till drygt 5.e månaden då vi ( ovetandes) väntade vår första flicka, för 9 år sedan.

Varken jag eller tjejen hade misstänkt något alls, då precis allt var som vanligt ( mensen kom på sina vanliga dagar varje månad, hon hade inte gått upp något viktmässigt, mådde kalasbra samt använde p-piller).

Tur att pillren klickade för oss & att vi var den 0,001 % som kan bli gravida trots de nya "toksäkra" pillren. :) Nu har vi en kalasfin 8,5 åring som har begåvats med en 5,5 årig lillasyster att tampas med!

Me_Myself
2006-06-15, 18:56
Sambon fick "mensblödningar" ända till drygt 5.e månaden då vi ( ovetandes) väntade vår första flicka, för 9 år sedan.

Varken jag eller tjejen hade misstänkt något alls, då precis allt var som vanligt ( mensen kom på sina vanliga dagar varje månad, hon hade inte gått upp något viktmässigt, mådde kalasbra samt använde p-piller).

Tur att pillren klickade för oss & att vi var den 0,001 % som kan bli gravida trots de nya "toksäkra" pillren. :) Nu har vi en kalasfin 8,5 åring som har begåvats med en 5,5 årig lillasyster att tampas med!

Jag åt också p-piller när jag blev gravid. Känns inte allt för pålitligt så nu e det plåster som gäller.

hobbitar
2006-06-15, 18:59
Det kostar under 100lappen alla fall.
Är du orolig?


Ja jag är lite orolig. Jag vill verkligen inte ha barn nu, hade aldrig klarat av det:(

Me_Myself
2006-06-15, 19:02
Ja jag är lite orolig. Jag vill verkligen inte ha barn nu, hade aldrig klarat av det:(

Ja klarar det gör man väl alltid om man inte har något val. Men då får ni ju ta o kolla läget så fort som möjligt så fixar det sig förhoppningsvis.

Lillgrabben
2006-06-15, 19:04
Ja jag är lite orolig. Jag vill verkligen inte ha barn nu, hade aldrig klarat av det:(


Av din avatar att döma är du inte tjej?! :em:


Om man som kille är villig att idka "älskog" med sambon / tjejen / whatever får man vara beredd på att man kanske / troligen måste ta sitt ansvar ifall det blir en oplanerad graviditet.

En abort är i princip helt & hållet upp till tjejen ifråga att besluta om & det måste man som grabb ha i åtanke & vara förstående för!

Sebbe_H
2006-06-15, 19:06
Han frågar nog åt bruden som han har haft samlag med, hur gammal är du hobbitar?

Edit,såg, aa 22 är nog lite tidigt känns det som..

Bao-Bao
2006-06-15, 19:14
När är sista veckan i graviditeten man kan göra abort då?

Vad kostar ett sånt där test?

Man får göra abort fram till 18:onde veckan. Efter det måste man ha ärskilda skäl för att det ska genomföras.

Bra att tänka på är att aborten är mindre riksfylld ju tidigare man gör den.

Caixa**
2006-06-15, 19:16
När är sista veckan i graviditeten man kan göra abort då?

Vad kostar ett sånt där test?

Fram till 18:e gravititetsveckan tror jag det är fritt fram för alla att göra abort..efter det krävs det godkännande fån socialstyrelsen.

Ju längre man väntar, ju mer komplicerad och riskfylld blir aborten. De första veckorna räcker det i princip med ett piller, senare görs aborten i form av en förlossning. Fruktansvärt otrevligt och psykiskt påfrestande för kvinnan att behöva förlösa sitt döda foster.

Jag har många vänner som genomgått detta.

En gjorde tre stycken under sin tonårstid. Det visade sig att hon var "immun" mot både p-piller och p-stav. Hon tog varje abort väldigt hårt.

En använde abort som ett slags preventivmedel. Jag vet faktiskt inte hur många aborter hon gjort. Hon umgås i väldigt vilda kretsar, med mycket alkohol, droger och skit. Jag har inte längre kontakt med henne.

En av mina närmaste vänner gav med sig efter pojkvännens tjat och gjorde slutligen abort. Hon är inte sig själv längre.

Möjligheten till abort är jätteviktig. Men det är minst lika viktigt att inte missbruka den.